GLS wzmacnia flotę samochodów służbowych o „elektryki”
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Nowoczesne i w pełni elektryczne samochody zasiliły flotę służbowych aut GLS Poland. Docelowo firma chce, by do 2030 roku wszystkie jej pojazdy służbowe posiadały napęd elektryczny.
Mogą przejechać do 450 km na jednym ładowaniu. Są w pełni elektryczne i posiadają nowoczesny design. 24 nowe samochody Renault Megane E-Tech Electric właśnie zasiliły służbową flotę GLS.
– To nasz kolejny krok w stronę zeroemisyjności, którą cała Grupa GLS ma ambicję osiągnąć do 2045 roku. My realizujemy to małymi krokami. Dziś zapewniamy naszym pracownikom nowe samochody elektryczne, by wkrótce wymienić całą flotę na zeroemisyjną – mówi Andrzej Wasielewski, director central operations w GLS Poland.
Z nowych „elektryków” skorzystają pracownicy działu jakości, kierownicy centrali, kierownicy oddziałów, a także specjaliści ds. sprzedaży.
– Warte podkreślenia jest to, że większość użytkowników nowych samochodów sama zgłosiła chęć wymiany samochodu spalinowego na elektryczny a to świadczy o wysokim poziomie świadomości znaczenia podejścia do emisyjności, roli i wagi zrównoważonego rozwoju – mówi Andrzej Wasielewski
Flota służbowa GLS coraz bardziej „zielona”
Obecnie flota służbowa GLS składa się z blisko 180 aut segmentu C i D. Ponad 60 proc. z nich posiada już napęd hybrydowy. Teraz dołączyły do nich nowe samochody o napędzie elektrycznym. – Systematycznie wymieniamy flotę służbową na bardziej przyjazną środowisku. Dwa lata temu włączyliśmy do niej hybrydy. Teraz zakupiliśmy 24 pojazdy elektryczne – podkreśla Andrzej Wasielewski. Jak dodaje, zmiana samochodu we flocie uzależniona jest od rocznika, a także przebiegu pojazdu.
Do roku 2030 GLS Poland chce, by wszystkie auta służbowe były tymi z napędem elektrycznym. W związku z tym firma nie tylko planuje dalszą wymianę floty na zeroemisyjną, ale także rozbudowuje sieć własnych punktów ładowania w oddziałach. Obecnie posiada ich 156.
– Zwiększająca się liczba samochodów elektrycznych to dla nas wyzwanie ze względu na możliwość ich ładowania. Większość naszych lokalizacji jest wyposażonych w punkty ładowania, ale w ramach pełnienia obowiązków służbowych nie zawsze możemy z nich skorzystać. Liczymy więc na to, że liczba ogólnodostępnych punktów ładowania w Polsce zacznie się rozwijać równie szybko jak sprzedaż aut, by zaspokoić potrzeby popytu na auta elektryczne – dodaje Andrzej Wasielewski.
Ambicją całej Grupy GLS jest nie tylko elektryfikacja floty służbowej, ale także floty kurierskiej. W tym celu GLS zachęca i wspiera swoich partnerów transportowych do ciągłej wymiany samochodów na elektryczne.
Małgorzata Markowska, GLS Poland
E-mail: malgorzata.markowska@gls-poland.com
Telefon: +48 695 354 791
Adriana Kondratowicz, PR Expert
E-mail: akondratowicz@prexpert.com.pl
Telefon: + 48 502 332 358
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.