GLS wzmacnia flotę samochodów służbowych o „elektryki”
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Nowoczesne i w pełni elektryczne samochody zasiliły flotę służbowych aut GLS Poland. Docelowo firma chce, by do 2030 roku wszystkie jej pojazdy służbowe posiadały napęd elektryczny.
Mogą przejechać do 450 km na jednym ładowaniu. Są w pełni elektryczne i posiadają nowoczesny design. 24 nowe samochody Renault Megane E-Tech Electric właśnie zasiliły służbową flotę GLS.
– To nasz kolejny krok w stronę zeroemisyjności, którą cała Grupa GLS ma ambicję osiągnąć do 2045 roku. My realizujemy to małymi krokami. Dziś zapewniamy naszym pracownikom nowe samochody elektryczne, by wkrótce wymienić całą flotę na zeroemisyjną – mówi Andrzej Wasielewski, director central operations w GLS Poland.
Z nowych „elektryków” skorzystają pracownicy działu jakości, kierownicy centrali, kierownicy oddziałów, a także specjaliści ds. sprzedaży.
– Warte podkreślenia jest to, że większość użytkowników nowych samochodów sama zgłosiła chęć wymiany samochodu spalinowego na elektryczny a to świadczy o wysokim poziomie świadomości znaczenia podejścia do emisyjności, roli i wagi zrównoważonego rozwoju – mówi Andrzej Wasielewski
Flota służbowa GLS coraz bardziej „zielona”
Obecnie flota służbowa GLS składa się z blisko 180 aut segmentu C i D. Ponad 60 proc. z nich posiada już napęd hybrydowy. Teraz dołączyły do nich nowe samochody o napędzie elektrycznym. – Systematycznie wymieniamy flotę służbową na bardziej przyjazną środowisku. Dwa lata temu włączyliśmy do niej hybrydy. Teraz zakupiliśmy 24 pojazdy elektryczne – podkreśla Andrzej Wasielewski. Jak dodaje, zmiana samochodu we flocie uzależniona jest od rocznika, a także przebiegu pojazdu.
Do roku 2030 GLS Poland chce, by wszystkie auta służbowe były tymi z napędem elektrycznym. W związku z tym firma nie tylko planuje dalszą wymianę floty na zeroemisyjną, ale także rozbudowuje sieć własnych punktów ładowania w oddziałach. Obecnie posiada ich 156.
– Zwiększająca się liczba samochodów elektrycznych to dla nas wyzwanie ze względu na możliwość ich ładowania. Większość naszych lokalizacji jest wyposażonych w punkty ładowania, ale w ramach pełnienia obowiązków służbowych nie zawsze możemy z nich skorzystać. Liczymy więc na to, że liczba ogólnodostępnych punktów ładowania w Polsce zacznie się rozwijać równie szybko jak sprzedaż aut, by zaspokoić potrzeby popytu na auta elektryczne – dodaje Andrzej Wasielewski.
Ambicją całej Grupy GLS jest nie tylko elektryfikacja floty służbowej, ale także floty kurierskiej. W tym celu GLS zachęca i wspiera swoich partnerów transportowych do ciągłej wymiany samochodów na elektryczne.
Małgorzata Markowska, GLS Poland
E-mail: malgorzata.markowska@gls-poland.com
Telefon: +48 695 354 791
Adriana Kondratowicz, PR Expert
E-mail: akondratowicz@prexpert.com.pl
Telefon: + 48 502 332 358
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.