Komunikaty PR

GLS wzmacnia flotę samochodów służbowych o „elektryki”

2023-08-29  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Nowoczesne i w pełni elektryczne samochody zasiliły flotę służbowych aut GLS Poland. Docelowo firma chce, by do 2030 roku wszystkie jej pojazdy służbowe posiadały napęd elektryczny.

Mogą przejechać do 450 km na jednym ładowaniu. Są w pełni elektryczne i posiadają nowoczesny design. 24 nowe samochody Renault Megane E-Tech Electric właśnie zasiliły służbową flotę GLS.

To nasz kolejny krok w stronę zeroemisyjności, którą cała Grupa GLS ma ambicję osiągnąć do 2045 roku. My realizujemy to małymi krokami. Dziś zapewniamy naszym pracownikom nowe samochody elektryczne, by wkrótce wymienić całą flotę na zeroemisyjną – mówi Andrzej Wasielewski, director central operations w GLS Poland.

Z nowych „elektryków” skorzystają pracownicy działu jakości, kierownicy centrali, kierownicy oddziałów, a także specjaliści ds. sprzedaży. 

Warte podkreślenia jest to, że większość użytkowników nowych samochodów sama zgłosiła chęć wymiany samochodu spalinowego na elektryczny a to świadczy o wysokim poziomie świadomości znaczenia podejścia do emisyjności, roli i wagi zrównoważonego rozwoju – mówi Andrzej Wasielewski

Flota służbowa GLS coraz bardziej „zielona”

Obecnie flota służbowa GLS składa się z blisko 180 aut segmentu C i D. Ponad 60 proc. z nich posiada już napęd hybrydowy. Teraz dołączyły do nich nowe samochody o napędzie elektrycznym. – Systematycznie wymieniamy flotę służbową na bardziej przyjazną środowisku. Dwa lata temu włączyliśmy do niej hybrydy. Teraz zakupiliśmy 24 pojazdy elektryczne – podkreśla Andrzej Wasielewski. Jak dodaje, zmiana samochodu we flocie uzależniona jest od rocznika, a także przebiegu pojazdu.

Do roku 2030 GLS Poland chce, by wszystkie auta służbowe były tymi z napędem elektrycznym. W związku z tym firma nie tylko planuje dalszą wymianę floty na zeroemisyjną, ale także rozbudowuje sieć własnych punktów ładowania w oddziałach. Obecnie posiada ich 156.

Zwiększająca się liczba samochodów elektrycznych to dla nas wyzwanie ze względu na możliwość ich ładowania. Większość naszych lokalizacji jest wyposażonych w punkty ładowania, ale w ramach pełnienia obowiązków służbowych nie zawsze możemy z nich skorzystać. Liczymy więc na to, że liczba ogólnodostępnych punktów ładowania w Polsce zacznie się rozwijać równie szybko jak sprzedaż aut, by zaspokoić potrzeby popytu na auta elektryczne – dodaje Andrzej Wasielewski.

Ambicją całej Grupy GLS jest nie tylko elektryfikacja floty służbowej, ale także floty kurierskiej. W tym celu GLS zachęca i wspiera swoich partnerów transportowych do ciągłej wymiany samochodów na elektryczne.

Małgorzata Markowska, GLS Poland

E-mail: malgorzata.markowska@gls-poland.com

Telefon: +48 695 354 791  

Adriana Kondratowicz, PR Expert

E-mail: akondratowicz@prexpert.com.pl 

Telefon: + 48 502 332 358

O Grupie GLS

Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS Biuro prasowe
2024-04-26 | 11:50

Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS

Od lipca br. unijny obowiązek stosowania systemów TPMS w oponach pojazdów ciężarowych obejmie także opony w naczepach [1]. Przepisy – wprowadzane stopniowo od kilku
Motoryzacja Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.
2024-04-26 | 07:00

Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.

Mikromobilność staje się coraz popularniejsza. Jest to już nie tylko trend, w wielu przypadkach realizuje zmieniające się potrzeby komunikacyjne, szczególnie w dużych miastach.
Motoryzacja Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
2024-04-25 | 17:00

Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą

To nie wysokość raty okazała się najważniejsza przy ocenie zadowolenia z usług zarządzania flotą. Wyniki badania Volkswagen Financial Services pokazały, że klienci flotowi najbardziej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.