Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMGT3 w WEC i ELMS od 2024
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Firma Goodyear wygrała przetarg FIA na dostawę opon dla kategorii LMGT3 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) FIA i Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) w ramach 3-letniej umowy, która zacznie obowiązywać od 2024 roku. Goodyear opracowuje już zupełnie nowe opony dla tej klasy, wykorzystując swoje bogate doświadczenie w międzynarodowych kategoriach GT3 i GTE.
Nowa, bardzo oczekiwana klasa zastąpi w przyszłym roku obecne kategorie LMGTE Am w WEC i LMGTE w ELMS. Wystartują w niej jedne z najbardziej rozpoznawalnych i pożądanych marek samochodów sportowych na świecie. Z technicznego punktu widzenia kombinacja samochodów o różnej konfiguracji silników, bo umieszczonych z przodu, centralnie i z tyłu, zapewni mocną rywalizację i zarazem będzie sporym wyzwaniem dla Goodyeara.
„Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem nowej ery z LMGT3 w WEC. Z niecierpliwością czekamy na sezon 2024 i następne. Nowa kategoria stanowi dla nas fascynujące wyzwanie techniczne. Pojedzie w niej wiele różnych modeli aut, o różnej konfiguracji silników i nastawach zawieszenia, a nowa opona będzie musiała sprostać wymaganiom wszystkich. Dlatego w trakcie testów będziemy współpracować bezpośrednio z czołowymi producentami samochodów GT3, aby zapewnić zawodnikom najwyższy poziom osiągów,” powiedział Ben Crawley, dyrektor ds. sportów motorowych Goodyear w regionie EMEA.
W wyścigach długodystansowych Goodyear jest obecnie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2 w WEC oraz zarówno LMP2, jak i LMGTE w ELMS. Objęcie roli wyłącznego partnera oponiarskiego w LMGT3 wzmacnia pozycję tej marki w międzynarodowych sportach motorowych.
Prace rozwojowe nad nowymi oponami już trwają. W tym roku zaplanowano kilka testów na różnych torach w Europie i Ameryce Północnej, ze szczególnym uwzględnieniem najbardziej wymagających dla opon obiektów, aby ocenić zachowanie nowego produktu przed włączeniem go do rywalizacji. W procesie testowania ogumienia weźmie udział kilku producentów samochodów GT3.
Podobnie jak w przypadku innych projektów wytrzymałościowych, najważniejsza będzie trwałość opon. Celem Goodyeara jest uzyskanie co najmniej podwójnych przebiegów na wszystkich torach Grand Prix i potrójnych w Le Mans. Producent będzie informował o dalszych szczegółach dotyczących rozwoju opon.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.