Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMGT3 w WEC i ELMS od 2024
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Firma Goodyear wygrała przetarg FIA na dostawę opon dla kategorii LMGT3 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) FIA i Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) w ramach 3-letniej umowy, która zacznie obowiązywać od 2024 roku. Goodyear opracowuje już zupełnie nowe opony dla tej klasy, wykorzystując swoje bogate doświadczenie w międzynarodowych kategoriach GT3 i GTE.
Nowa, bardzo oczekiwana klasa zastąpi w przyszłym roku obecne kategorie LMGTE Am w WEC i LMGTE w ELMS. Wystartują w niej jedne z najbardziej rozpoznawalnych i pożądanych marek samochodów sportowych na świecie. Z technicznego punktu widzenia kombinacja samochodów o różnej konfiguracji silników, bo umieszczonych z przodu, centralnie i z tyłu, zapewni mocną rywalizację i zarazem będzie sporym wyzwaniem dla Goodyeara.
„Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem nowej ery z LMGT3 w WEC. Z niecierpliwością czekamy na sezon 2024 i następne. Nowa kategoria stanowi dla nas fascynujące wyzwanie techniczne. Pojedzie w niej wiele różnych modeli aut, o różnej konfiguracji silników i nastawach zawieszenia, a nowa opona będzie musiała sprostać wymaganiom wszystkich. Dlatego w trakcie testów będziemy współpracować bezpośrednio z czołowymi producentami samochodów GT3, aby zapewnić zawodnikom najwyższy poziom osiągów,” powiedział Ben Crawley, dyrektor ds. sportów motorowych Goodyear w regionie EMEA.
W wyścigach długodystansowych Goodyear jest obecnie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2 w WEC oraz zarówno LMP2, jak i LMGTE w ELMS. Objęcie roli wyłącznego partnera oponiarskiego w LMGT3 wzmacnia pozycję tej marki w międzynarodowych sportach motorowych.
Prace rozwojowe nad nowymi oponami już trwają. W tym roku zaplanowano kilka testów na różnych torach w Europie i Ameryce Północnej, ze szczególnym uwzględnieniem najbardziej wymagających dla opon obiektów, aby ocenić zachowanie nowego produktu przed włączeniem go do rywalizacji. W procesie testowania ogumienia weźmie udział kilku producentów samochodów GT3.
Podobnie jak w przypadku innych projektów wytrzymałościowych, najważniejsza będzie trwałość opon. Celem Goodyeara jest uzyskanie co najmniej podwójnych przebiegów na wszystkich torach Grand Prix i potrójnych w Le Mans. Producent będzie informował o dalszych szczegółach dotyczących rozwoju opon.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.