Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMGT3 w WEC i ELMS od 2024
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Firma Goodyear wygrała przetarg FIA na dostawę opon dla kategorii LMGT3 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) FIA i Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) w ramach 3-letniej umowy, która zacznie obowiązywać od 2024 roku. Goodyear opracowuje już zupełnie nowe opony dla tej klasy, wykorzystując swoje bogate doświadczenie w międzynarodowych kategoriach GT3 i GTE.
Nowa, bardzo oczekiwana klasa zastąpi w przyszłym roku obecne kategorie LMGTE Am w WEC i LMGTE w ELMS. Wystartują w niej jedne z najbardziej rozpoznawalnych i pożądanych marek samochodów sportowych na świecie. Z technicznego punktu widzenia kombinacja samochodów o różnej konfiguracji silników, bo umieszczonych z przodu, centralnie i z tyłu, zapewni mocną rywalizację i zarazem będzie sporym wyzwaniem dla Goodyeara.
„Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem nowej ery z LMGT3 w WEC. Z niecierpliwością czekamy na sezon 2024 i następne. Nowa kategoria stanowi dla nas fascynujące wyzwanie techniczne. Pojedzie w niej wiele różnych modeli aut, o różnej konfiguracji silników i nastawach zawieszenia, a nowa opona będzie musiała sprostać wymaganiom wszystkich. Dlatego w trakcie testów będziemy współpracować bezpośrednio z czołowymi producentami samochodów GT3, aby zapewnić zawodnikom najwyższy poziom osiągów,” powiedział Ben Crawley, dyrektor ds. sportów motorowych Goodyear w regionie EMEA.
W wyścigach długodystansowych Goodyear jest obecnie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2 w WEC oraz zarówno LMP2, jak i LMGTE w ELMS. Objęcie roli wyłącznego partnera oponiarskiego w LMGT3 wzmacnia pozycję tej marki w międzynarodowych sportach motorowych.
Prace rozwojowe nad nowymi oponami już trwają. W tym roku zaplanowano kilka testów na różnych torach w Europie i Ameryce Północnej, ze szczególnym uwzględnieniem najbardziej wymagających dla opon obiektów, aby ocenić zachowanie nowego produktu przed włączeniem go do rywalizacji. W procesie testowania ogumienia weźmie udział kilku producentów samochodów GT3.
Podobnie jak w przypadku innych projektów wytrzymałościowych, najważniejsza będzie trwałość opon. Celem Goodyeara jest uzyskanie co najmniej podwójnych przebiegów na wszystkich torach Grand Prix i potrójnych w Le Mans. Producent będzie informował o dalszych szczegółach dotyczących rozwoju opon.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.