Komunikaty PR

Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMGT3 w WEC i ELMS od 2024

2023-04-13  |  14:15
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Firma Goodyear wygrała przetarg FIA na dostawę opon dla kategorii LMGT3 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) FIA i Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) w ramach 3-letniej umowy, która zacznie obowiązywać od 2024 roku. Goodyear opracowuje już zupełnie nowe opony dla tej klasy, wykorzystując swoje bogate doświadczenie w międzynarodowych kategoriach GT3 i GTE.

Nowa, bardzo oczekiwana klasa zastąpi w przyszłym roku obecne kategorie LMGTE Am w WEC i LMGTE w ELMS. Wystartują w niej jedne z najbardziej rozpoznawalnych i pożądanych marek samochodów sportowych na świecie. Z technicznego punktu widzenia kombinacja samochodów o różnej konfiguracji silników, bo umieszczonych z przodu, centralnie i z tyłu, zapewni mocną rywalizację i zarazem będzie sporym wyzwaniem dla Goodyeara.

„Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem nowej ery z LMGT3 w WEC. Z niecierpliwością czekamy na sezon 2024 i następne. Nowa kategoria stanowi dla nas fascynujące wyzwanie techniczne. Pojedzie w niej wiele różnych modeli aut, o różnej konfiguracji silników i nastawach zawieszenia, a nowa opona będzie musiała sprostać wymaganiom wszystkich. Dlatego w trakcie testów będziemy współpracować bezpośrednio z czołowymi producentami samochodów GT3, aby zapewnić zawodnikom najwyższy poziom osiągów,” powiedział Ben Crawley, dyrektor ds. sportów motorowych Goodyear w regionie EMEA.

W wyścigach długodystansowych Goodyear jest obecnie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2 w WEC oraz zarówno LMP2, jak i LMGTE w ELMS. Objęcie roli wyłącznego partnera oponiarskiego w LMGT3 wzmacnia pozycję tej marki w międzynarodowych sportach motorowych.

Prace rozwojowe nad nowymi oponami już trwają. W tym roku zaplanowano kilka testów na różnych torach w Europie i Ameryce Północnej, ze szczególnym uwzględnieniem najbardziej wymagających dla opon obiektów, aby ocenić zachowanie nowego produktu przed włączeniem go do rywalizacji. W procesie testowania ogumienia weźmie udział kilku producentów samochodów GT3.

Podobnie jak w przypadku innych projektów wytrzymałościowych, najważniejsza będzie trwałość opon. Celem Goodyeara jest uzyskanie co najmniej podwójnych przebiegów na wszystkich torach Grand Prix i potrójnych w Le Mans. Producent będzie informował o dalszych szczegółach dotyczących rozwoju opon.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.