Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMGT3 w WEC i ELMS od 2024
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Firma Goodyear wygrała przetarg FIA na dostawę opon dla kategorii LMGT3 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) FIA i Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) w ramach 3-letniej umowy, która zacznie obowiązywać od 2024 roku. Goodyear opracowuje już zupełnie nowe opony dla tej klasy, wykorzystując swoje bogate doświadczenie w międzynarodowych kategoriach GT3 i GTE.
Nowa, bardzo oczekiwana klasa zastąpi w przyszłym roku obecne kategorie LMGTE Am w WEC i LMGTE w ELMS. Wystartują w niej jedne z najbardziej rozpoznawalnych i pożądanych marek samochodów sportowych na świecie. Z technicznego punktu widzenia kombinacja samochodów o różnej konfiguracji silników, bo umieszczonych z przodu, centralnie i z tyłu, zapewni mocną rywalizację i zarazem będzie sporym wyzwaniem dla Goodyeara.
„Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem nowej ery z LMGT3 w WEC. Z niecierpliwością czekamy na sezon 2024 i następne. Nowa kategoria stanowi dla nas fascynujące wyzwanie techniczne. Pojedzie w niej wiele różnych modeli aut, o różnej konfiguracji silników i nastawach zawieszenia, a nowa opona będzie musiała sprostać wymaganiom wszystkich. Dlatego w trakcie testów będziemy współpracować bezpośrednio z czołowymi producentami samochodów GT3, aby zapewnić zawodnikom najwyższy poziom osiągów,” powiedział Ben Crawley, dyrektor ds. sportów motorowych Goodyear w regionie EMEA.
W wyścigach długodystansowych Goodyear jest obecnie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2 w WEC oraz zarówno LMP2, jak i LMGTE w ELMS. Objęcie roli wyłącznego partnera oponiarskiego w LMGT3 wzmacnia pozycję tej marki w międzynarodowych sportach motorowych.
Prace rozwojowe nad nowymi oponami już trwają. W tym roku zaplanowano kilka testów na różnych torach w Europie i Ameryce Północnej, ze szczególnym uwzględnieniem najbardziej wymagających dla opon obiektów, aby ocenić zachowanie nowego produktu przed włączeniem go do rywalizacji. W procesie testowania ogumienia weźmie udział kilku producentów samochodów GT3.
Podobnie jak w przypadku innych projektów wytrzymałościowych, najważniejsza będzie trwałość opon. Celem Goodyeara jest uzyskanie co najmniej podwójnych przebiegów na wszystkich torach Grand Prix i potrójnych w Le Mans. Producent będzie informował o dalszych szczegółach dotyczących rozwoju opon.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.