Komunikaty PR

Goodyear będzie wspierał dwóch gigantów wyścigów ciężarówek w Rajdzie Dakar 2022

2021-12-22  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

KAMAZ-master i PETRONAS Team De Rooy IVECO wystartują na standardowych oponach Goodyear OFFROAD ORD.

Goodyear przedłużył współpracę z KAMAZ-master i PETRONAS Team De Rooy IVECO, dwoma legendarnymi i najbardziej utytułowanymi zespołami w wyścigach pojazdów ciężarowych w Rajdzie Dakar. Podczas wyczerpującej rywalizacji na Pustyni Arabskiej, w dniach 1-14 stycznia, oba zespoły pojadą na sprawdzonych standardowych oponach Goodyear OFFROAD ORD. Niewiele imprez sportowych stanowi tak wielkie wyzwanie, zarówno dla zespołów, jak i ich partnerów wspierających, jak Dakar.

Goodyear postrzega tę imprezę jako integralną część programu testowania i procesu osiągania wyników na torze oraz w codziennej pracy floty transportowej. Mistrzowie KAMAZ-a wygrali w 2021 roku bardzo zacięty wyścig pojazdów ciężarowych i Goodyear jest dumny, że może przenieść zwycięskiego ducha tej współpracy na kolejną edycję Rajdu Dakar - imprezy, która pozwala sprawdzić technologie oponiarskie w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy.

KAMAZ planuje wystawić na starcie w Ha'il cztery samochody fabryczne - dwa egzemplarze nowego modelu KAMAZ-435091 i dwa powracające KAMAZ-43509, prowadzone przez kwartet najlepszych kierowców. Broniący tytułu Dmitrij Sotnikow, pięciokrotny zwycięzca Eduard Nikołajew, dwukrotny zwycięzca Andriej Karginow i wicemistrz z ostatnich dwóch lat Anton Szibałow będą wspierani przez silne zespoły ekspertów, nawigatorów i mechaników oraz oczywiście przez niezawodne technologie oponiarskie Goodyear. Cel jest jeden – obrona mistrzowskiego tytułu.

Goodyear potwierdził również przedłużenie wieloletniej współpracy z zespołem PETRONAS Team De Rooy IVECO na kolejne trzy edycje Rajdu Dakar (2022, 2023 i 2024). Wyjątkowy zespół, w którym młodość spotyka się z doświadczeniem, zwyciężył w 2016 r. i tym razem zamierza rywalizować w ścisłej czołówce.

Do trzech zupełnie nowych ciężarówek IVECO Powerstar Torpedo, na czas dwutygodniowej przygody, dołączy samochód szybkiego reagowania Iveco Tracker.

Kapitanem jednego z dwóch składów "Green Team" PETRONAS Team De Rooy IVECO będzie Hans Stacey, jeden z najbardziej doświadczonych i utytułowanych kierowców Dakaru. Po zajęciu szóstego miejsca w 2020 roku, drugie „zielone” IVECO poprowadzi obiecujący talent Janus van Kasteren, wspierany przez tego samego nawigatora i mechanika, co w poprzedniej edycji. W Iveco Traker pojadą Richard Mouw, Bert van Donkelaar i 19-letni Mitchell van den Brink.

Martin van den Brink, ekspert w dziedzinie Dakaru, będzie dowodził "Orange Team" startującym pod szyldem Mammoet Rallysport Team De Rooy IVECO.

Pod koniec listopada dakarowe ciężarówki wyruszyły z Marsylii drogą morską do Dżeddy, gdzie przejdą przygotowania przed kontrolą generalną, która odbędzie się w dniach 29-31 grudnia.

Dzięki wysoce wydajnym i wytrzymałym oponom OFFROAD ORD, załogi KAMAZ-master i De Rooy będą mogły zmaksymalizować osiągi swoich pojazdów na palącej pustyni, przyprawiających o zawrót głowy wydmach i zakurzonych trasach, które składają się na ponad 8000-kilometrową trasę Dakaru, obejmującą około 4300 km odcinków specjalnych.

Maciej Szymański, dyrektor marketingu ds. opon użytkowych Goodyear w Europie, powiedział: „Wszystkie zespoły muszą startować na standardowych oponach, zgodnie z przepisami ASO. Opony Goodyear z serii OFFROAD ORD są używane w zastosowaniach budowlanych, wojskowych i ratowniczych. Guma bieżnika i jego konstrukcja są odporne na przecięcia i wyłamywanie elementów w trudnych warunkach terenowych, a jednocześnie umożliwiają jazdę w wysokich temperaturach bez przegrzewania. Dzięki doskonałej trakcji w każdym terenie są idealnym towarzyszem w pokonywaniu trudnej, pełnej nieoczekiwanych zdarzeń trasy Dakaru. Rola wyłącznego partnera oponiarskiego dwóch legendarnych zespołów to dla nas zaszczyt. Zdecydowanie podzielamy pasję naszych partnerów do osiągania wyników każdego dnia i cieszymy się, że będziemy mogli wspierać osiem ciężarówek, których zespoły dadzą z siebie wszystko, aby stanąć na podium.”

Podczas gdy trasa Rajdu Dakaru będzie przebiegać przez Arabię Saudyjską, na całym świecie floty pojazdów wyposażone w opony Goodyear mogą korzystać z trwałości, doskonałych osiągów i solidnej technologii osnów, aby utrzymać przewagę w codziennej eksploatacji na drogach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.