GOODYEAR DOŁĄCZA DO LOCKHEED MARTIN W PROJEKCIE ROZWOJU MOBILNOŚCI NA KSIĘŻYCU
Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Opony zaprojektowane do pracy w ekstremalnych temperaturach i terenie pokrytym kraterami, przy jednej szóstej grawitacji ziemskiej
Przed laty firma Goodyear Tire & Rubber Company dostarczała podstawowe produkty niezbędne dla programu Apollo prowadzonego przez NASA, w tym dla misji Apollo 11, która 53 lata temu wylądowała na Księżycu. Goodyear zamierza kontynuować tę tradycję, koncentrując się na oponach, poprzez dołączenie do Lockheed Martin i wspólne prowadzenie prac nad pojazdem poruszającym się po Księżycu.
Od czasu programu Apollo, współpracując z NASA, Goodyear kontynuował innowacje w celu opracowania projektu opon do pojazdu księżycowego. Łącząc swoje siły, zespoły firm zamierzają jako pierwsze uruchomić na Księżycu pojazd użytkowy o przedłużonym okresie eksploatacji. Goodyear wnosi ogromne doświadczenie w dziedzinie opon, które mają kluczowe znaczenie dla misji pokonywania powierzchni Księżyca.
„Program Artemis NASA, którego celem jest umożliwienie życia i pracy na Księżycu, ma wyraźne zapotrzebowanie na transport księżycowy kierowany przez astronautów albo obsługiwany autonomicznie, bez załogi” - powiedział Kirk Shireman, wiceprezes pionu projektów księżycowych w firmie Lockheed Martin. „Rozwijamy pojazd księżycowy nowej generacji dla NASA, a także dla firm komercyjnych, a nawet innych agencji kosmicznych, które wesprą eksplorację naukową i prowadzoną przez ludzi. Takie podejście jest wyrazem odpowiedzi na pragnienie NASA, aby przemysł przejął inicjatywę poprzez działania komercyjne, za sprawą których agencja stanie się jednym z wielu klientów branży.”
Goodyear czerpie z zaawansowanych technologii opon bezpowietrznych, które są używane na Ziemi w mikromobilności, autonomicznych i pasażerskich pojazdach, aby rozwijać księżycową mobilność zdolną wytrzymać trudne warunki panujące na Księżycu. Firmy wykorzystują już swoje dotychczasowe doświadczenia w tym projekcie, włącznie z testowaniem różnych konceptów na stanowiskach testowych z glebą księżycową.
„Wszystko, czego nauczymy się tworząc opony dla tego niezwykle trudnego środowiska pracy na Księżycu, pomoże nam stworzyć lepsze opony bez powietrza na Ziemi” - powiedział Chris Helsel, wiceprezes Goodyear ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii. „Przyczyni się to do osiągnięcia naszego celu, jakim jest umożliwienie mobilności bez względu na to, gdzie ma ona miejsce. Czujemy się zaszczyceni uczestnicząc w tym historycznym przedsięwzięciu z tak prestiżową firmą, która wie, jak dokonywać gigantycznych skoków w dziedzinie eksploracji i mobilności.”
Księżycowe łaziki Apollo zostały zbudowane z myślą o zaledwie kilkudniowych wyprawach w promieniu kilku kilometrów od miejsca lądowania. Przyszłe misje będą musiały przemierzać trudny teren na znacznie dłuższych dystansach, działając w bardziej skrajnych temperaturach. Trzeba będzie opracować nowe opony, które będą mogły przetrwać lata i skrajnie różne temperatury – w kosmiczną noc temperatura spada poniżej -155 stopni Celsjusza, a w dzień wynosi ponad plus 121 stopni Celsjusza.
Koordynatorem rozwijającego się zespołu jest firma Lockheed Martin, która wykorzystuje ponad 50-letnią historię współpracy z NASA nad załogowymi i bezzałogowymi statkami kosmicznymi w głębokiej przestrzeni kosmicznej, takimi jak należący do NASA statek kosmiczny klasy eksploracyjnej Orion dla projektu Artemis oraz liczne planetarne statki kosmiczne latające na Marsa. Firma będzie również zarządzać rozwojem komercyjnych operacji biznesowych programu oraz współpracą z NASA i innymi globalnymi agencjami kosmicznymi. Lockheed Martin pomógł również NASA w zbadaniu wszystkich planet naszego układu słonecznego i nadal rozwija nowe technologie dla przyszłych misji kosmicznych.
Kolejnym członkiem zespołu jest kanadyjska firma MDA, która ogłosiła niedawno, że jej komercyjna technologia ramion robotycznych zostanie użyta w księżycowych pojazdach mobilnych przeznaczonych dla ludzi. Ramię będzie stanowiło cenne wsparcie dla astronautów, jak również umożliwi większą funkcjonalność łazika podczas całkowicie autonomicznych misji.
Razem zespoły stosują unikalne podejście i wiedzę, aby sprostać nowym wyzwaniom i procesom rynkowym, które wydarzą się po raz pierwszy. Firmy spodziewają się umieścić swój pierwszy pojazd na powierzchni Księżyca, aby wesprzeć historyczną misję NASA lądowania na srebrnym globie, w której wezmą udział pierwsza kobieta i pierwsza osoba o innym kolorze skóry niż biały. Misja została zaplanowana na 2025 rok.
Goodyear
Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 72 000 osób i wytwarza swoje produkty w 55 zakładach w 23 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. Więcej informacji o firmie Goodyear i jej produktach można znaleźć na stronie.
Lockheed Martin
Lockheed Martin Corporation z siedzibą w Bethesda w stanie Maryland jest globalną firmą z branży bezpieczeństwa i lotnictwa, która zatrudnia około 114 000 osób na całym świecie i jest zaangażowana przede wszystkim w badania, projektowanie, rozwój, produkcję, integrację i utrzymanie systemów zaawansowanych technologii, produktów i usług. Firmę można śledzić na Twitterze @LMNews, aby dowiedzieć się więcej o najnowszych technologiach, misjach i ludziach napędzających przyszłość kosmosu.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.