GOODYEAR DOŁĄCZA DO LOCKHEED MARTIN W PROJEKCIE ROZWOJU MOBILNOŚCI NA KSIĘŻYCU

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Opony zaprojektowane do pracy w ekstremalnych temperaturach i terenie pokrytym kraterami, przy jednej szóstej grawitacji ziemskiej
Przed laty firma Goodyear Tire & Rubber Company dostarczała podstawowe produkty niezbędne dla programu Apollo prowadzonego przez NASA, w tym dla misji Apollo 11, która 53 lata temu wylądowała na Księżycu. Goodyear zamierza kontynuować tę tradycję, koncentrując się na oponach, poprzez dołączenie do Lockheed Martin i wspólne prowadzenie prac nad pojazdem poruszającym się po Księżycu.
Od czasu programu Apollo, współpracując z NASA, Goodyear kontynuował innowacje w celu opracowania projektu opon do pojazdu księżycowego. Łącząc swoje siły, zespoły firm zamierzają jako pierwsze uruchomić na Księżycu pojazd użytkowy o przedłużonym okresie eksploatacji. Goodyear wnosi ogromne doświadczenie w dziedzinie opon, które mają kluczowe znaczenie dla misji pokonywania powierzchni Księżyca.
„Program Artemis NASA, którego celem jest umożliwienie życia i pracy na Księżycu, ma wyraźne zapotrzebowanie na transport księżycowy kierowany przez astronautów albo obsługiwany autonomicznie, bez załogi” - powiedział Kirk Shireman, wiceprezes pionu projektów księżycowych w firmie Lockheed Martin. „Rozwijamy pojazd księżycowy nowej generacji dla NASA, a także dla firm komercyjnych, a nawet innych agencji kosmicznych, które wesprą eksplorację naukową i prowadzoną przez ludzi. Takie podejście jest wyrazem odpowiedzi na pragnienie NASA, aby przemysł przejął inicjatywę poprzez działania komercyjne, za sprawą których agencja stanie się jednym z wielu klientów branży.”
Goodyear czerpie z zaawansowanych technologii opon bezpowietrznych, które są używane na Ziemi w mikromobilności, autonomicznych i pasażerskich pojazdach, aby rozwijać księżycową mobilność zdolną wytrzymać trudne warunki panujące na Księżycu. Firmy wykorzystują już swoje dotychczasowe doświadczenia w tym projekcie, włącznie z testowaniem różnych konceptów na stanowiskach testowych z glebą księżycową.
„Wszystko, czego nauczymy się tworząc opony dla tego niezwykle trudnego środowiska pracy na Księżycu, pomoże nam stworzyć lepsze opony bez powietrza na Ziemi” - powiedział Chris Helsel, wiceprezes Goodyear ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii. „Przyczyni się to do osiągnięcia naszego celu, jakim jest umożliwienie mobilności bez względu na to, gdzie ma ona miejsce. Czujemy się zaszczyceni uczestnicząc w tym historycznym przedsięwzięciu z tak prestiżową firmą, która wie, jak dokonywać gigantycznych skoków w dziedzinie eksploracji i mobilności.”
Księżycowe łaziki Apollo zostały zbudowane z myślą o zaledwie kilkudniowych wyprawach w promieniu kilku kilometrów od miejsca lądowania. Przyszłe misje będą musiały przemierzać trudny teren na znacznie dłuższych dystansach, działając w bardziej skrajnych temperaturach. Trzeba będzie opracować nowe opony, które będą mogły przetrwać lata i skrajnie różne temperatury – w kosmiczną noc temperatura spada poniżej -155 stopni Celsjusza, a w dzień wynosi ponad plus 121 stopni Celsjusza.
Koordynatorem rozwijającego się zespołu jest firma Lockheed Martin, która wykorzystuje ponad 50-letnią historię współpracy z NASA nad załogowymi i bezzałogowymi statkami kosmicznymi w głębokiej przestrzeni kosmicznej, takimi jak należący do NASA statek kosmiczny klasy eksploracyjnej Orion dla projektu Artemis oraz liczne planetarne statki kosmiczne latające na Marsa. Firma będzie również zarządzać rozwojem komercyjnych operacji biznesowych programu oraz współpracą z NASA i innymi globalnymi agencjami kosmicznymi. Lockheed Martin pomógł również NASA w zbadaniu wszystkich planet naszego układu słonecznego i nadal rozwija nowe technologie dla przyszłych misji kosmicznych.
Kolejnym członkiem zespołu jest kanadyjska firma MDA, która ogłosiła niedawno, że jej komercyjna technologia ramion robotycznych zostanie użyta w księżycowych pojazdach mobilnych przeznaczonych dla ludzi. Ramię będzie stanowiło cenne wsparcie dla astronautów, jak również umożliwi większą funkcjonalność łazika podczas całkowicie autonomicznych misji.
Razem zespoły stosują unikalne podejście i wiedzę, aby sprostać nowym wyzwaniom i procesom rynkowym, które wydarzą się po raz pierwszy. Firmy spodziewają się umieścić swój pierwszy pojazd na powierzchni Księżyca, aby wesprzeć historyczną misję NASA lądowania na srebrnym globie, w której wezmą udział pierwsza kobieta i pierwsza osoba o innym kolorze skóry niż biały. Misja została zaplanowana na 2025 rok.
Goodyear
Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 72 000 osób i wytwarza swoje produkty w 55 zakładach w 23 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. Więcej informacji o firmie Goodyear i jej produktach można znaleźć na stronie.
Lockheed Martin
Lockheed Martin Corporation z siedzibą w Bethesda w stanie Maryland jest globalną firmą z branży bezpieczeństwa i lotnictwa, która zatrudnia około 114 000 osób na całym świecie i jest zaangażowana przede wszystkim w badania, projektowanie, rozwój, produkcję, integrację i utrzymanie systemów zaawansowanych technologii, produktów i usług. Firmę można śledzić na Twitterze @LMNews, aby dowiedzieć się więcej o najnowszych technologiach, misjach i ludziach napędzających przyszłość kosmosu.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.