GOODYEAR DOŁĄCZA DO LOCKHEED MARTIN W PROJEKCIE ROZWOJU MOBILNOŚCI NA KSIĘŻYCU

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Opony zaprojektowane do pracy w ekstremalnych temperaturach i terenie pokrytym kraterami, przy jednej szóstej grawitacji ziemskiej
Przed laty firma Goodyear Tire & Rubber Company dostarczała podstawowe produkty niezbędne dla programu Apollo prowadzonego przez NASA, w tym dla misji Apollo 11, która 53 lata temu wylądowała na Księżycu. Goodyear zamierza kontynuować tę tradycję, koncentrując się na oponach, poprzez dołączenie do Lockheed Martin i wspólne prowadzenie prac nad pojazdem poruszającym się po Księżycu.
Od czasu programu Apollo, współpracując z NASA, Goodyear kontynuował innowacje w celu opracowania projektu opon do pojazdu księżycowego. Łącząc swoje siły, zespoły firm zamierzają jako pierwsze uruchomić na Księżycu pojazd użytkowy o przedłużonym okresie eksploatacji. Goodyear wnosi ogromne doświadczenie w dziedzinie opon, które mają kluczowe znaczenie dla misji pokonywania powierzchni Księżyca.
„Program Artemis NASA, którego celem jest umożliwienie życia i pracy na Księżycu, ma wyraźne zapotrzebowanie na transport księżycowy kierowany przez astronautów albo obsługiwany autonomicznie, bez załogi” - powiedział Kirk Shireman, wiceprezes pionu projektów księżycowych w firmie Lockheed Martin. „Rozwijamy pojazd księżycowy nowej generacji dla NASA, a także dla firm komercyjnych, a nawet innych agencji kosmicznych, które wesprą eksplorację naukową i prowadzoną przez ludzi. Takie podejście jest wyrazem odpowiedzi na pragnienie NASA, aby przemysł przejął inicjatywę poprzez działania komercyjne, za sprawą których agencja stanie się jednym z wielu klientów branży.”
Goodyear czerpie z zaawansowanych technologii opon bezpowietrznych, które są używane na Ziemi w mikromobilności, autonomicznych i pasażerskich pojazdach, aby rozwijać księżycową mobilność zdolną wytrzymać trudne warunki panujące na Księżycu. Firmy wykorzystują już swoje dotychczasowe doświadczenia w tym projekcie, włącznie z testowaniem różnych konceptów na stanowiskach testowych z glebą księżycową.
„Wszystko, czego nauczymy się tworząc opony dla tego niezwykle trudnego środowiska pracy na Księżycu, pomoże nam stworzyć lepsze opony bez powietrza na Ziemi” - powiedział Chris Helsel, wiceprezes Goodyear ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii. „Przyczyni się to do osiągnięcia naszego celu, jakim jest umożliwienie mobilności bez względu na to, gdzie ma ona miejsce. Czujemy się zaszczyceni uczestnicząc w tym historycznym przedsięwzięciu z tak prestiżową firmą, która wie, jak dokonywać gigantycznych skoków w dziedzinie eksploracji i mobilności.”
Księżycowe łaziki Apollo zostały zbudowane z myślą o zaledwie kilkudniowych wyprawach w promieniu kilku kilometrów od miejsca lądowania. Przyszłe misje będą musiały przemierzać trudny teren na znacznie dłuższych dystansach, działając w bardziej skrajnych temperaturach. Trzeba będzie opracować nowe opony, które będą mogły przetrwać lata i skrajnie różne temperatury – w kosmiczną noc temperatura spada poniżej -155 stopni Celsjusza, a w dzień wynosi ponad plus 121 stopni Celsjusza.
Koordynatorem rozwijającego się zespołu jest firma Lockheed Martin, która wykorzystuje ponad 50-letnią historię współpracy z NASA nad załogowymi i bezzałogowymi statkami kosmicznymi w głębokiej przestrzeni kosmicznej, takimi jak należący do NASA statek kosmiczny klasy eksploracyjnej Orion dla projektu Artemis oraz liczne planetarne statki kosmiczne latające na Marsa. Firma będzie również zarządzać rozwojem komercyjnych operacji biznesowych programu oraz współpracą z NASA i innymi globalnymi agencjami kosmicznymi. Lockheed Martin pomógł również NASA w zbadaniu wszystkich planet naszego układu słonecznego i nadal rozwija nowe technologie dla przyszłych misji kosmicznych.
Kolejnym członkiem zespołu jest kanadyjska firma MDA, która ogłosiła niedawno, że jej komercyjna technologia ramion robotycznych zostanie użyta w księżycowych pojazdach mobilnych przeznaczonych dla ludzi. Ramię będzie stanowiło cenne wsparcie dla astronautów, jak również umożliwi większą funkcjonalność łazika podczas całkowicie autonomicznych misji.
Razem zespoły stosują unikalne podejście i wiedzę, aby sprostać nowym wyzwaniom i procesom rynkowym, które wydarzą się po raz pierwszy. Firmy spodziewają się umieścić swój pierwszy pojazd na powierzchni Księżyca, aby wesprzeć historyczną misję NASA lądowania na srebrnym globie, w której wezmą udział pierwsza kobieta i pierwsza osoba o innym kolorze skóry niż biały. Misja została zaplanowana na 2025 rok.
Goodyear
Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 72 000 osób i wytwarza swoje produkty w 55 zakładach w 23 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. Więcej informacji o firmie Goodyear i jej produktach można znaleźć na stronie.
Lockheed Martin
Lockheed Martin Corporation z siedzibą w Bethesda w stanie Maryland jest globalną firmą z branży bezpieczeństwa i lotnictwa, która zatrudnia około 114 000 osób na całym świecie i jest zaangażowana przede wszystkim w badania, projektowanie, rozwój, produkcję, integrację i utrzymanie systemów zaawansowanych technologii, produktów i usług. Firmę można śledzić na Twitterze @LMNews, aby dowiedzieć się więcej o najnowszych technologiach, misjach i ludziach napędzających przyszłość kosmosu.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.