Komunikaty PR

Goodyear dostarczy opony do 26 samochodów na otwarcie sezonu ELMS

2021-04-15  |  10:55
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

 

  • Sezon European Le Mans Series rozpocznie się już w najbliższy weekend.
  • 26 z 42 samochodów pojedzie na oponach Goodyear.
  • Goodyear ma wyłączność na dostawy opon dla klas LMP2 i LMGTE.

 

Warszawa, 15 kwietnia 2021 r. – Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2 podczas rundy otwierającej Europejską Serię Le Mans, która rozpocznie się w ten weekend. Dwie z trzech startujących klas skorzysta wyłącznie z opon Goodyear w niezwykle konkurencyjnej stawce.

4-godzinny wyścig w Barcelonie otwiera tegoroczny sezon Europejskiej Serii Le Mans, a kolejne zmagania odbędą się na torach Red Bull Ring (Austria), Le Castellet (Francja), Monza (Włochy), Spa-Francorchamps (Belgia) i Portimao (Portugalia). Na liście startowej znajdują się światowej klasy zespoły i kierowcy, co niewątpliwie zapewni ekscytujące widowisko na ekranach telewizorów w całej Europie i na świecie.

W ubiegłym roku Goodyear dostarczał opony do każdego samochodu w klasie LMGTE i dla kilku zespołów w LMP2. W tym roku amerykański producent jest wyłącznym dostawcą opon dla obu kategorii, a także dla klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) i 24-godzinnym wyścigu Le Mans. W ELMS LMP2 to najwyższa klasa walcząca o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, a biorąc pod uwagę 16 samochodów reprezentujących 13 zespołów w ten weekend, walka na pewno będzie zacięta.

W Barcelonie zespoły LMP2 będą miały do dyspozycji opony Goodyear z mieszanką A (miękka) i C (medium-plus) typu slick, a także ogumienie pośrednie oraz na mokrą nawierzchnię na wypadek opadów deszczu. Począwszy od drugiej rundy, opony klasy C będą używane w celu zapewnienia równości między ELMS i WEC, co jest kluczowe dla kilku zespołów ELMS, które wezmą udział również w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Mike McGregor, menedżer programu Endurance w Goodyear, wyjaśnił: „Możemy spodziewać się, że w Barcelonie zobaczymy jedne z najszybszych wyścigów LMP2 w tym sezonie, ponieważ zespoły mogą tu korzystać z ustawień zapewniających dużą siłę docisku oraz z opon klasy A. Począwszy od drugiej rundy i w każdym wyścigu WEC, zespoły będą jeździć z zestawem aerodynamicznym w stylu Le Mans, który zmniejsza prędkość na zakrętach, ale pomaga w jeździe po prostej. Wyścigi na Le Castellet i Monza będą więc bardzo interesujące ze względu na szybkie zakręty i długie proste. W ten weekend w Barcelonie dodatkowa siła docisku zwiększy prędkość na zakrętach, dlatego     bardziej miękkie opony klasy A będą popularnym wyborem.”

Całkowicie nowe opony w LMGTE

W niezwykle konkurencyjnej klasie LMGTE startują przygotowane do wyścigów supersamochody prestiżowych marek, takich jak Porsche, Ferrari i Aston Martin, a lista zgłoszeń jest bardzo długa. Wszystkie dziewięć samochodów skorzysta z zupełnie nowej gamy opon Goodyear, w tym dwóch opon typu slick, pośredniej i na mokrą nawierzchnię.

McGregor dodał: „Poziom klasy LMGTE z roku na rok jest coraz lepszy. Na sezon 2021 wprowadziliśmy zupełnie nową gamę, dając każdemu zespołowi opony typu slick A (miękkie) i B (średnie). Bardziej miękka mieszanka A została zaprojektowana tak, aby nadawała się na każdy tor w chłodniejszych warunkach. Opony pośrednie i na mokrą nawierzchnię są również zupełnie nowe, z nowymi wzorami, konstrukcją i mieszankami.”

Mając dziewięć samochodów w klasie LMGTE, 16 w LMP2 i specjalnie przystosowany pojazd LMP2 dla zespołu niepełnosprawnych kierowców Stowarzyszenia SRT41, Goodyear ma w tym roku wiele różnych zespołów partnerskich. Operacja na taką skalę wymaga większej obecności na torze, jak wyjaśnił McGregor:

„Do Barcelony przywieźliśmy o wiele więcej ciężarówek, pracowników i oczywiście o wiele więcej opon niż miało to miejsce w zeszłorocznych wyścigach ELMS. W boksach pracuje 14 inżynierów, czyli jeden na każde dwa samochody. Ogólny poziom wsparcia wzrósł więc wraz z rozmiarem operacji. Poziom rywalizacji w ELMS stale rośnie, co widać po składach kierowców w LMP2 i LMGTE. Jesteśmy podekscytowani nadchodzącym sezonem i możliwością współpracy z jednymi z najlepszych europejskich zespołów wyścigów wytrzymałościowych.”

Na liście zgłoszeń znajdują się czołowe zespoły prototypowe, takie jak Panis Racing, IDEC Sport, G-Drive Racing, DragonSpeed i aktualni mistrzowie United Autosports, a lista ta jest oczywiście dłuższa. Wśród gwiazd jest były kierowca Formuły 1 Robert Kubica, który będzie ścigał się w barwach zespołu WRT. W LMGTE do rywalizacji przystąpią takie zespoły jak AF Corse, TF Sport, JMW Motorsport i Proton Competition, a na liście startowej znajdą się gwiazdy wyścigów GT: Gianmaria Bruni, Miguel Molina i Richard Lietz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.