Komunikaty PR

Goodyear dostarczy opony do 26 samochodów na otwarcie sezonu ELMS

2021-04-15  |  10:55
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

 

  • Sezon European Le Mans Series rozpocznie się już w najbliższy weekend.
  • 26 z 42 samochodów pojedzie na oponach Goodyear.
  • Goodyear ma wyłączność na dostawy opon dla klas LMP2 i LMGTE.

 

Warszawa, 15 kwietnia 2021 r. – Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2 podczas rundy otwierającej Europejską Serię Le Mans, która rozpocznie się w ten weekend. Dwie z trzech startujących klas skorzysta wyłącznie z opon Goodyear w niezwykle konkurencyjnej stawce.

4-godzinny wyścig w Barcelonie otwiera tegoroczny sezon Europejskiej Serii Le Mans, a kolejne zmagania odbędą się na torach Red Bull Ring (Austria), Le Castellet (Francja), Monza (Włochy), Spa-Francorchamps (Belgia) i Portimao (Portugalia). Na liście startowej znajdują się światowej klasy zespoły i kierowcy, co niewątpliwie zapewni ekscytujące widowisko na ekranach telewizorów w całej Europie i na świecie.

W ubiegłym roku Goodyear dostarczał opony do każdego samochodu w klasie LMGTE i dla kilku zespołów w LMP2. W tym roku amerykański producent jest wyłącznym dostawcą opon dla obu kategorii, a także dla klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) i 24-godzinnym wyścigu Le Mans. W ELMS LMP2 to najwyższa klasa walcząca o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, a biorąc pod uwagę 16 samochodów reprezentujących 13 zespołów w ten weekend, walka na pewno będzie zacięta.

W Barcelonie zespoły LMP2 będą miały do dyspozycji opony Goodyear z mieszanką A (miękka) i C (medium-plus) typu slick, a także ogumienie pośrednie oraz na mokrą nawierzchnię na wypadek opadów deszczu. Począwszy od drugiej rundy, opony klasy C będą używane w celu zapewnienia równości między ELMS i WEC, co jest kluczowe dla kilku zespołów ELMS, które wezmą udział również w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Mike McGregor, menedżer programu Endurance w Goodyear, wyjaśnił: „Możemy spodziewać się, że w Barcelonie zobaczymy jedne z najszybszych wyścigów LMP2 w tym sezonie, ponieważ zespoły mogą tu korzystać z ustawień zapewniających dużą siłę docisku oraz z opon klasy A. Począwszy od drugiej rundy i w każdym wyścigu WEC, zespoły będą jeździć z zestawem aerodynamicznym w stylu Le Mans, który zmniejsza prędkość na zakrętach, ale pomaga w jeździe po prostej. Wyścigi na Le Castellet i Monza będą więc bardzo interesujące ze względu na szybkie zakręty i długie proste. W ten weekend w Barcelonie dodatkowa siła docisku zwiększy prędkość na zakrętach, dlatego     bardziej miękkie opony klasy A będą popularnym wyborem.”

Całkowicie nowe opony w LMGTE

W niezwykle konkurencyjnej klasie LMGTE startują przygotowane do wyścigów supersamochody prestiżowych marek, takich jak Porsche, Ferrari i Aston Martin, a lista zgłoszeń jest bardzo długa. Wszystkie dziewięć samochodów skorzysta z zupełnie nowej gamy opon Goodyear, w tym dwóch opon typu slick, pośredniej i na mokrą nawierzchnię.

McGregor dodał: „Poziom klasy LMGTE z roku na rok jest coraz lepszy. Na sezon 2021 wprowadziliśmy zupełnie nową gamę, dając każdemu zespołowi opony typu slick A (miękkie) i B (średnie). Bardziej miękka mieszanka A została zaprojektowana tak, aby nadawała się na każdy tor w chłodniejszych warunkach. Opony pośrednie i na mokrą nawierzchnię są również zupełnie nowe, z nowymi wzorami, konstrukcją i mieszankami.”

Mając dziewięć samochodów w klasie LMGTE, 16 w LMP2 i specjalnie przystosowany pojazd LMP2 dla zespołu niepełnosprawnych kierowców Stowarzyszenia SRT41, Goodyear ma w tym roku wiele różnych zespołów partnerskich. Operacja na taką skalę wymaga większej obecności na torze, jak wyjaśnił McGregor:

„Do Barcelony przywieźliśmy o wiele więcej ciężarówek, pracowników i oczywiście o wiele więcej opon niż miało to miejsce w zeszłorocznych wyścigach ELMS. W boksach pracuje 14 inżynierów, czyli jeden na każde dwa samochody. Ogólny poziom wsparcia wzrósł więc wraz z rozmiarem operacji. Poziom rywalizacji w ELMS stale rośnie, co widać po składach kierowców w LMP2 i LMGTE. Jesteśmy podekscytowani nadchodzącym sezonem i możliwością współpracy z jednymi z najlepszych europejskich zespołów wyścigów wytrzymałościowych.”

Na liście zgłoszeń znajdują się czołowe zespoły prototypowe, takie jak Panis Racing, IDEC Sport, G-Drive Racing, DragonSpeed i aktualni mistrzowie United Autosports, a lista ta jest oczywiście dłuższa. Wśród gwiazd jest były kierowca Formuły 1 Robert Kubica, który będzie ścigał się w barwach zespołu WRT. W LMGTE do rywalizacji przystąpią takie zespoły jak AF Corse, TF Sport, JMW Motorsport i Proton Competition, a na liście startowej znajdą się gwiazdy wyścigów GT: Gianmaria Bruni, Miguel Molina i Richard Lietz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.