Goodyear dostarczy opony do autobusów miejskich w Krakowie i Olsztynie

Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear dostarczy opony do autobusów miejskich w Krakowie i Olsztynie. Producent został wybrany w drodze przetargów ogłoszonych przez Miejskie Przedsiębiorstwa Komunikacyjne w tych miastach i dostarczy im opony dedykowane do wymagających warunków ruchu miejskiego, zdolne obsługiwać pojazdy o napędzie konwencjonalnym, a także – jak w przypadku Krakowa - cięższe pojazdy elektryczne i hybrydowe.
„Autobusy są ważnym elementem dekarbonizacji miast, a opony Goodyear dzięki najnowszym rozwiązaniom konstrukcyjnym i technologicznym są ważnym elementem transportu niskoemisyjnego. Cieszę się, że zakłady transportu miejskiego w Olsztynie i Krakowie obdarzyły nasze produkty zaufaniem,” powiedział Waldemar Jarosz, dyrektor zarządzający dywizją opon ciężarowych w Goodyear Europe East North.
Na potrzeby MPK Kraków, w ciągu najbliższych 12 miesięcy Goodyear dostarczy dla dwóch zajezdni 1000 opon autobusowych Urbanmax MCA HL+ w rozmiarze 275/70R22,5. Technologie zastosowane w mieszance bieżnika, projekcie i konstrukcji opony Urbanmax MCA HL+ odpowiadają na potrzeby operatorów jeśli chodzi o redukcję emisji CO2 i hałasu, co jest istotne szczególnie w gęsto zaludnionych obszarach. Opona Goodyear charakteryzuje się też wysoką nośnością wymaganą w nowoczesnych autobusach elektrycznych lub hybrydowych, w związku z dodatkową masą baterii.
W przypadku Olsztyna, Goodyear dostarczy do 2025 roku 330 opon autobusowych Urbanmax MCA w rozmiarze 275/70R22,5, które charakteryzują się dużymi przebiegami i solidnością w zastosowaniach miejskich, głównie dlatego, że są wyposażone we wzmocnione ścianki boczne chroniące przed sporadycznymi uderzeniami o krawężniki. Mogą być stosowane na każdej osi i zapewniają dobrą przyczepność w deszczu i śniegu.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie zarządza flotą ponad 630 autobusów zarówno z napędem tradycyjnym, jak i alternatywnym (elektrycznym, hybrydowym i wodorowym), wożąc pasażerów po ulicach aglomeracji krakowskiej i trasach podmiejskich.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Olsztynie, które zarządza taborem 148 autobusów, poza obsługą tras w mieście, operuje też na terenie sąsiadujących gmin: Olsztynek, Dywity, Barczewo, Stawiguda i Purda.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.