Komunikaty PR

Goodyear dostarczy opony do autobusów miejskich w Krakowie i Olsztynie

2023-05-25  |  13:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Goodyear dostarczy opony do autobusów miejskich w Krakowie i Olsztynie. Producent został wybrany w drodze przetargów ogłoszonych przez Miejskie Przedsiębiorstwa Komunikacyjne w tych miastach i dostarczy im opony dedykowane do wymagających warunków ruchu miejskiego, zdolne obsługiwać pojazdy o napędzie konwencjonalnym, a także – jak w przypadku Krakowa - cięższe pojazdy elektryczne i hybrydowe.

„Autobusy są ważnym elementem dekarbonizacji miast, a opony Goodyear dzięki najnowszym rozwiązaniom konstrukcyjnym i technologicznym są ważnym elementem transportu niskoemisyjnego. Cieszę się, że zakłady transportu miejskiego w Olsztynie i Krakowie obdarzyły nasze produkty zaufaniem,” powiedział Waldemar Jarosz, dyrektor zarządzający dywizją opon ciężarowych w Goodyear Europe East North.

Na potrzeby MPK Kraków, w ciągu najbliższych 12 miesięcy Goodyear dostarczy dla dwóch zajezdni 1000 opon autobusowych Urbanmax MCA HL+ w rozmiarze 275/70R22,5. Technologie zastosowane w mieszance bieżnika, projekcie i konstrukcji opony Urbanmax MCA HL+ odpowiadają na potrzeby operatorów jeśli chodzi o redukcję emisji CO2 i hałasu, co jest istotne szczególnie w gęsto zaludnionych obszarach. Opona Goodyear charakteryzuje się też wysoką nośnością wymaganą w nowoczesnych autobusach elektrycznych lub hybrydowych, w związku z dodatkową masą baterii.

W przypadku Olsztyna, Goodyear dostarczy do 2025 roku 330 opon autobusowych Urbanmax MCA w rozmiarze 275/70R22,5, które charakteryzują się dużymi przebiegami i solidnością w zastosowaniach miejskich, głównie dlatego, że są wyposażone we wzmocnione ścianki boczne chroniące przed sporadycznymi uderzeniami o krawężniki. Mogą być stosowane na każdej osi i zapewniają dobrą przyczepność w deszczu i śniegu.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie zarządza flotą ponad 630 autobusów zarówno z napędem tradycyjnym, jak i alternatywnym (elektrycznym, hybrydowym i wodorowym), wożąc pasażerów po ulicach aglomeracji krakowskiej i trasach podmiejskich.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Olsztynie, które zarządza taborem 148  autobusów, poza obsługą tras w mieście, operuje też na terenie sąsiadujących gmin: Olsztynek, Dywity, Barczewo, Stawiguda i Purda.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.