Goodyear dostarczy opony do autobusów miejskich w Krakowie i Olsztynie
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear dostarczy opony do autobusów miejskich w Krakowie i Olsztynie. Producent został wybrany w drodze przetargów ogłoszonych przez Miejskie Przedsiębiorstwa Komunikacyjne w tych miastach i dostarczy im opony dedykowane do wymagających warunków ruchu miejskiego, zdolne obsługiwać pojazdy o napędzie konwencjonalnym, a także – jak w przypadku Krakowa - cięższe pojazdy elektryczne i hybrydowe.
„Autobusy są ważnym elementem dekarbonizacji miast, a opony Goodyear dzięki najnowszym rozwiązaniom konstrukcyjnym i technologicznym są ważnym elementem transportu niskoemisyjnego. Cieszę się, że zakłady transportu miejskiego w Olsztynie i Krakowie obdarzyły nasze produkty zaufaniem,” powiedział Waldemar Jarosz, dyrektor zarządzający dywizją opon ciężarowych w Goodyear Europe East North.
Na potrzeby MPK Kraków, w ciągu najbliższych 12 miesięcy Goodyear dostarczy dla dwóch zajezdni 1000 opon autobusowych Urbanmax MCA HL+ w rozmiarze 275/70R22,5. Technologie zastosowane w mieszance bieżnika, projekcie i konstrukcji opony Urbanmax MCA HL+ odpowiadają na potrzeby operatorów jeśli chodzi o redukcję emisji CO2 i hałasu, co jest istotne szczególnie w gęsto zaludnionych obszarach. Opona Goodyear charakteryzuje się też wysoką nośnością wymaganą w nowoczesnych autobusach elektrycznych lub hybrydowych, w związku z dodatkową masą baterii.
W przypadku Olsztyna, Goodyear dostarczy do 2025 roku 330 opon autobusowych Urbanmax MCA w rozmiarze 275/70R22,5, które charakteryzują się dużymi przebiegami i solidnością w zastosowaniach miejskich, głównie dlatego, że są wyposażone we wzmocnione ścianki boczne chroniące przed sporadycznymi uderzeniami o krawężniki. Mogą być stosowane na każdej osi i zapewniają dobrą przyczepność w deszczu i śniegu.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie zarządza flotą ponad 630 autobusów zarówno z napędem tradycyjnym, jak i alternatywnym (elektrycznym, hybrydowym i wodorowym), wożąc pasażerów po ulicach aglomeracji krakowskiej i trasach podmiejskich.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Olsztynie, które zarządza taborem 148 autobusów, poza obsługą tras w mieście, operuje też na terenie sąsiadujących gmin: Olsztynek, Dywity, Barczewo, Stawiguda i Purda.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.