Komunikaty PR

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 gotowa na elektryzujące osiągi

2022-05-18  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

Ostatnie premiery czołowych producentów samochodów sportowych i wyczynowych z segmentu premium powiększyły listę pojazdów elektrycznych, które mogą przyspieszać szybciej niż niejeden super samochód. To wyzwanie dla producentów opon, którzy muszą odpowiadać na specyficzne wymagania aut elektrycznych o wysokich osiągach, wdrażając rozwiązania zdolne pogodzić różne, często nawet skrajne parametry.

Korzystając z doświadczenia w tworzeniu opon do samochodów elektrycznych o bardzo wysokich osiągach, dla takich aut jak Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT, Porsche Taycan oraz kilku modeli Tesli, Goodyear opracował Asymmetric 6.

Rodzina opon Eagle F1 Goodyear od dawna stanowi najlepszy wybór dla miłośników motoryzacji. Każda opona z oferty Goodyear jest przystosowana do jazdy po drogach publicznych, ale model Eagle F1 Asymmetric 6 został zaprojektowany specjalnie z myślą o wymaganiach producentów samochodów elektrycznych. W 2021 r. sprzedaż pojazdów elektrycznych (zarówno z napędem wyłącznie elektrycznym, jak i hybrydowym) stanowiła prawie 30% nowych samochodów sprzedawanych w Europie, a niemal każdy duży producent wprowadzi do swojej oferty samochód zelektryfikowany [1].

Dzięki swojej wiedzy na temat pojazdów elektrycznych i sportów motorowych marka została wybrana dostawcą wyścigowego wariantu opon Eagle F1 do w pełni elektrycznych Mistrzostw Świata w Wyścigach Samochodów Turystycznych FIA ETCR - eTouring Car World Cup. Goodyear opracował unikalną bieżnikowaną oponę wyścigową dla elektrycznych samochodów wyścigowych o mocy 670 KM, a zdobyte doświadczenia wykorzystuje w najnowszej generacji opon drogowych, takich jak Eagle F1 Asymmetric 6. 

Technologia koncentruje się na poprawie zasięgu

Innowacje wprowadzone w oponie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 obejmują zmniejszenie jej masy całkowitej [2] oraz aerodynamiczny kształt ściany bocznej, który pozwala zarządzać wstrząsami i przepływem powietrza wokół opony i boku pojazdu. Nowa mieszanka zmniejsza opory toczenia, co pomaga zwiększyć zasięg przy zasilaniu energią elektryczną [2] .

 

Ciche silniki oznaczają, że w pojazdach elektrycznych hałas z jezdni może być bardziej odczuwalny. Goodyear wprowadził wzór bieżnika tłumiący szumy, który skutkuje zmniejszeniem hałasu o 1 dB w całym zakresie opon i nawet o 2 dB w wybranych rozmiarach. Jest to możliwe dzięki cieńszej konstrukcji lameli w porównaniu z oponą Asymmetric 5 oraz nowatorskiemu promieniowemu rowkowi fazowanemu, który tłumi hałas o różnych częstotliwościach.

Wydajność ma znaczenie

Kierowcy samochodów elektrycznych o wysokich osiągach oczekują czegoś więcej niż tylko większego przebiegu i wydajności. Najnowsze, wyczynowe pojazdy elektryczne kuszą kierowców natychmiastowym momentem obrotowym i mocą. Goodyear położył duży nacisk na opracowanie adaptacyjnej powierzchni styku opony z podłożem i optymalizację zagłębienia, aby dostosować ją do cięższych i mocniejszych pojazdów.

Laurent Colantonio, dyrektor Goodyear ds. technicznych w pionie opon osobowych w regionie EMEA: „Naszym celem było przygotowanie się na przyjęcie nowej generacji samochodów wyczynowych. Dzięki innowacjom, które wspomagają oddawanie mocy, prowadzenie i trakcję potężnych samochodów elektrycznych, opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zapewnia emocjonującą jazdę, której towarzyszy poprawa efektywności. Znacznie zmniejszone opory toczenia pomagają zwiększyć zasięg akumulatora, ponieważ mniejsza ilość energii ulega rozproszeniu. Ponadto kształt ściany bocznej poprawia aerodynamikę podczas jazdy z dużą prędkością. Kierowcy czerpią radość z jazdy pojazdami elektrycznymi. Mocniejsze przyspieszenie często idzie w parze z szybszym kierowaniem i ogólnie lepszą reakcją na ruchy kierownicy. Opona Eagle F1 Asymmetric 6, której konstrukcja koncentruje się na precyzji kierowania i prowadzeniu, jest gotowa sprostać wymaganiom elektryfikacji.”

Goodyear koncentruje się zarówno na osiągach, jak i na zrównoważonym rozwoju, dlatego w oponie Eagle F1 Asymmetric zastosowano bio-żywic i inne ekologiczne materiały. Aby dowiedzieć się więcej o dążeniu do stworzenia w 100% ekologicznej opony, kliknij tutaj.

[1] https://www.ev-volumes.com

[2] Zmniejszenie oporów toczenia, masy i hałasu w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.