Komunikaty PR

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 gotowa na elektryzujące osiągi

2022-05-18  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

Ostatnie premiery czołowych producentów samochodów sportowych i wyczynowych z segmentu premium powiększyły listę pojazdów elektrycznych, które mogą przyspieszać szybciej niż niejeden super samochód. To wyzwanie dla producentów opon, którzy muszą odpowiadać na specyficzne wymagania aut elektrycznych o wysokich osiągach, wdrażając rozwiązania zdolne pogodzić różne, często nawet skrajne parametry.

Korzystając z doświadczenia w tworzeniu opon do samochodów elektrycznych o bardzo wysokich osiągach, dla takich aut jak Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT, Porsche Taycan oraz kilku modeli Tesli, Goodyear opracował Asymmetric 6.

Rodzina opon Eagle F1 Goodyear od dawna stanowi najlepszy wybór dla miłośników motoryzacji. Każda opona z oferty Goodyear jest przystosowana do jazdy po drogach publicznych, ale model Eagle F1 Asymmetric 6 został zaprojektowany specjalnie z myślą o wymaganiach producentów samochodów elektrycznych. W 2021 r. sprzedaż pojazdów elektrycznych (zarówno z napędem wyłącznie elektrycznym, jak i hybrydowym) stanowiła prawie 30% nowych samochodów sprzedawanych w Europie, a niemal każdy duży producent wprowadzi do swojej oferty samochód zelektryfikowany [1].

Dzięki swojej wiedzy na temat pojazdów elektrycznych i sportów motorowych marka została wybrana dostawcą wyścigowego wariantu opon Eagle F1 do w pełni elektrycznych Mistrzostw Świata w Wyścigach Samochodów Turystycznych FIA ETCR - eTouring Car World Cup. Goodyear opracował unikalną bieżnikowaną oponę wyścigową dla elektrycznych samochodów wyścigowych o mocy 670 KM, a zdobyte doświadczenia wykorzystuje w najnowszej generacji opon drogowych, takich jak Eagle F1 Asymmetric 6. 

Technologia koncentruje się na poprawie zasięgu

Innowacje wprowadzone w oponie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 obejmują zmniejszenie jej masy całkowitej [2] oraz aerodynamiczny kształt ściany bocznej, który pozwala zarządzać wstrząsami i przepływem powietrza wokół opony i boku pojazdu. Nowa mieszanka zmniejsza opory toczenia, co pomaga zwiększyć zasięg przy zasilaniu energią elektryczną [2] .

 

Ciche silniki oznaczają, że w pojazdach elektrycznych hałas z jezdni może być bardziej odczuwalny. Goodyear wprowadził wzór bieżnika tłumiący szumy, który skutkuje zmniejszeniem hałasu o 1 dB w całym zakresie opon i nawet o 2 dB w wybranych rozmiarach. Jest to możliwe dzięki cieńszej konstrukcji lameli w porównaniu z oponą Asymmetric 5 oraz nowatorskiemu promieniowemu rowkowi fazowanemu, który tłumi hałas o różnych częstotliwościach.

Wydajność ma znaczenie

Kierowcy samochodów elektrycznych o wysokich osiągach oczekują czegoś więcej niż tylko większego przebiegu i wydajności. Najnowsze, wyczynowe pojazdy elektryczne kuszą kierowców natychmiastowym momentem obrotowym i mocą. Goodyear położył duży nacisk na opracowanie adaptacyjnej powierzchni styku opony z podłożem i optymalizację zagłębienia, aby dostosować ją do cięższych i mocniejszych pojazdów.

Laurent Colantonio, dyrektor Goodyear ds. technicznych w pionie opon osobowych w regionie EMEA: „Naszym celem było przygotowanie się na przyjęcie nowej generacji samochodów wyczynowych. Dzięki innowacjom, które wspomagają oddawanie mocy, prowadzenie i trakcję potężnych samochodów elektrycznych, opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zapewnia emocjonującą jazdę, której towarzyszy poprawa efektywności. Znacznie zmniejszone opory toczenia pomagają zwiększyć zasięg akumulatora, ponieważ mniejsza ilość energii ulega rozproszeniu. Ponadto kształt ściany bocznej poprawia aerodynamikę podczas jazdy z dużą prędkością. Kierowcy czerpią radość z jazdy pojazdami elektrycznymi. Mocniejsze przyspieszenie często idzie w parze z szybszym kierowaniem i ogólnie lepszą reakcją na ruchy kierownicy. Opona Eagle F1 Asymmetric 6, której konstrukcja koncentruje się na precyzji kierowania i prowadzeniu, jest gotowa sprostać wymaganiom elektryfikacji.”

Goodyear koncentruje się zarówno na osiągach, jak i na zrównoważonym rozwoju, dlatego w oponie Eagle F1 Asymmetric zastosowano bio-żywic i inne ekologiczne materiały. Aby dowiedzieć się więcej o dążeniu do stworzenia w 100% ekologicznej opony, kliknij tutaj.

[1] https://www.ev-volumes.com

[2] Zmniejszenie oporów toczenia, masy i hałasu w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.