Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 gotowa na elektryzujące osiągi
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Ostatnie premiery czołowych producentów samochodów sportowych i wyczynowych z segmentu premium powiększyły listę pojazdów elektrycznych, które mogą przyspieszać szybciej niż niejeden super samochód. To wyzwanie dla producentów opon, którzy muszą odpowiadać na specyficzne wymagania aut elektrycznych o wysokich osiągach, wdrażając rozwiązania zdolne pogodzić różne, często nawet skrajne parametry.
Korzystając z doświadczenia w tworzeniu opon do samochodów elektrycznych o bardzo wysokich osiągach, dla takich aut jak Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT, Porsche Taycan oraz kilku modeli Tesli, Goodyear opracował Asymmetric 6.
Rodzina opon Eagle F1 Goodyear od dawna stanowi najlepszy wybór dla miłośników motoryzacji. Każda opona z oferty Goodyear jest przystosowana do jazdy po drogach publicznych, ale model Eagle F1 Asymmetric 6 został zaprojektowany specjalnie z myślą o wymaganiach producentów samochodów elektrycznych. W 2021 r. sprzedaż pojazdów elektrycznych (zarówno z napędem wyłącznie elektrycznym, jak i hybrydowym) stanowiła prawie 30% nowych samochodów sprzedawanych w Europie, a niemal każdy duży producent wprowadzi do swojej oferty samochód zelektryfikowany [1].
Dzięki swojej wiedzy na temat pojazdów elektrycznych i sportów motorowych marka została wybrana dostawcą wyścigowego wariantu opon Eagle F1 do w pełni elektrycznych Mistrzostw Świata w Wyścigach Samochodów Turystycznych FIA ETCR - eTouring Car World Cup. Goodyear opracował unikalną bieżnikowaną oponę wyścigową dla elektrycznych samochodów wyścigowych o mocy 670 KM, a zdobyte doświadczenia wykorzystuje w najnowszej generacji opon drogowych, takich jak Eagle F1 Asymmetric 6.
Technologia koncentruje się na poprawie zasięgu
Innowacje wprowadzone w oponie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 obejmują zmniejszenie jej masy całkowitej [2] oraz aerodynamiczny kształt ściany bocznej, który pozwala zarządzać wstrząsami i przepływem powietrza wokół opony i boku pojazdu. Nowa mieszanka zmniejsza opory toczenia, co pomaga zwiększyć zasięg przy zasilaniu energią elektryczną [2] .
Ciche silniki oznaczają, że w pojazdach elektrycznych hałas z jezdni może być bardziej odczuwalny. Goodyear wprowadził wzór bieżnika tłumiący szumy, który skutkuje zmniejszeniem hałasu o 1 dB w całym zakresie opon i nawet o 2 dB w wybranych rozmiarach. Jest to możliwe dzięki cieńszej konstrukcji lameli w porównaniu z oponą Asymmetric 5 oraz nowatorskiemu promieniowemu rowkowi fazowanemu, który tłumi hałas o różnych częstotliwościach.
Wydajność ma znaczenie
Kierowcy samochodów elektrycznych o wysokich osiągach oczekują czegoś więcej niż tylko większego przebiegu i wydajności. Najnowsze, wyczynowe pojazdy elektryczne kuszą kierowców natychmiastowym momentem obrotowym i mocą. Goodyear położył duży nacisk na opracowanie adaptacyjnej powierzchni styku opony z podłożem i optymalizację zagłębienia, aby dostosować ją do cięższych i mocniejszych pojazdów.
Laurent Colantonio, dyrektor Goodyear ds. technicznych w pionie opon osobowych w regionie EMEA: „Naszym celem było przygotowanie się na przyjęcie nowej generacji samochodów wyczynowych. Dzięki innowacjom, które wspomagają oddawanie mocy, prowadzenie i trakcję potężnych samochodów elektrycznych, opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zapewnia emocjonującą jazdę, której towarzyszy poprawa efektywności. Znacznie zmniejszone opory toczenia pomagają zwiększyć zasięg akumulatora, ponieważ mniejsza ilość energii ulega rozproszeniu. Ponadto kształt ściany bocznej poprawia aerodynamikę podczas jazdy z dużą prędkością. Kierowcy czerpią radość z jazdy pojazdami elektrycznymi. Mocniejsze przyspieszenie często idzie w parze z szybszym kierowaniem i ogólnie lepszą reakcją na ruchy kierownicy. Opona Eagle F1 Asymmetric 6, której konstrukcja koncentruje się na precyzji kierowania i prowadzeniu, jest gotowa sprostać wymaganiom elektryfikacji.”
Goodyear koncentruje się zarówno na osiągach, jak i na zrównoważonym rozwoju, dlatego w oponie Eagle F1 Asymmetric zastosowano bio-żywic i inne ekologiczne materiały. Aby dowiedzieć się więcej o dążeniu do stworzenia w 100% ekologicznej opony, kliknij tutaj.
[1] https://www.ev-volumes.com
[2] Zmniejszenie oporów toczenia, masy i hałasu w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.