Komunikaty PR

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 gotowa na elektryzujące osiągi

2022-05-18  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

Ostatnie premiery czołowych producentów samochodów sportowych i wyczynowych z segmentu premium powiększyły listę pojazdów elektrycznych, które mogą przyspieszać szybciej niż niejeden super samochód. To wyzwanie dla producentów opon, którzy muszą odpowiadać na specyficzne wymagania aut elektrycznych o wysokich osiągach, wdrażając rozwiązania zdolne pogodzić różne, często nawet skrajne parametry.

Korzystając z doświadczenia w tworzeniu opon do samochodów elektrycznych o bardzo wysokich osiągach, dla takich aut jak Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT, Porsche Taycan oraz kilku modeli Tesli, Goodyear opracował Asymmetric 6.

Rodzina opon Eagle F1 Goodyear od dawna stanowi najlepszy wybór dla miłośników motoryzacji. Każda opona z oferty Goodyear jest przystosowana do jazdy po drogach publicznych, ale model Eagle F1 Asymmetric 6 został zaprojektowany specjalnie z myślą o wymaganiach producentów samochodów elektrycznych. W 2021 r. sprzedaż pojazdów elektrycznych (zarówno z napędem wyłącznie elektrycznym, jak i hybrydowym) stanowiła prawie 30% nowych samochodów sprzedawanych w Europie, a niemal każdy duży producent wprowadzi do swojej oferty samochód zelektryfikowany [1].

Dzięki swojej wiedzy na temat pojazdów elektrycznych i sportów motorowych marka została wybrana dostawcą wyścigowego wariantu opon Eagle F1 do w pełni elektrycznych Mistrzostw Świata w Wyścigach Samochodów Turystycznych FIA ETCR - eTouring Car World Cup. Goodyear opracował unikalną bieżnikowaną oponę wyścigową dla elektrycznych samochodów wyścigowych o mocy 670 KM, a zdobyte doświadczenia wykorzystuje w najnowszej generacji opon drogowych, takich jak Eagle F1 Asymmetric 6. 

Technologia koncentruje się na poprawie zasięgu

Innowacje wprowadzone w oponie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 obejmują zmniejszenie jej masy całkowitej [2] oraz aerodynamiczny kształt ściany bocznej, który pozwala zarządzać wstrząsami i przepływem powietrza wokół opony i boku pojazdu. Nowa mieszanka zmniejsza opory toczenia, co pomaga zwiększyć zasięg przy zasilaniu energią elektryczną [2] .

 

Ciche silniki oznaczają, że w pojazdach elektrycznych hałas z jezdni może być bardziej odczuwalny. Goodyear wprowadził wzór bieżnika tłumiący szumy, który skutkuje zmniejszeniem hałasu o 1 dB w całym zakresie opon i nawet o 2 dB w wybranych rozmiarach. Jest to możliwe dzięki cieńszej konstrukcji lameli w porównaniu z oponą Asymmetric 5 oraz nowatorskiemu promieniowemu rowkowi fazowanemu, który tłumi hałas o różnych częstotliwościach.

Wydajność ma znaczenie

Kierowcy samochodów elektrycznych o wysokich osiągach oczekują czegoś więcej niż tylko większego przebiegu i wydajności. Najnowsze, wyczynowe pojazdy elektryczne kuszą kierowców natychmiastowym momentem obrotowym i mocą. Goodyear położył duży nacisk na opracowanie adaptacyjnej powierzchni styku opony z podłożem i optymalizację zagłębienia, aby dostosować ją do cięższych i mocniejszych pojazdów.

Laurent Colantonio, dyrektor Goodyear ds. technicznych w pionie opon osobowych w regionie EMEA: „Naszym celem było przygotowanie się na przyjęcie nowej generacji samochodów wyczynowych. Dzięki innowacjom, które wspomagają oddawanie mocy, prowadzenie i trakcję potężnych samochodów elektrycznych, opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zapewnia emocjonującą jazdę, której towarzyszy poprawa efektywności. Znacznie zmniejszone opory toczenia pomagają zwiększyć zasięg akumulatora, ponieważ mniejsza ilość energii ulega rozproszeniu. Ponadto kształt ściany bocznej poprawia aerodynamikę podczas jazdy z dużą prędkością. Kierowcy czerpią radość z jazdy pojazdami elektrycznymi. Mocniejsze przyspieszenie często idzie w parze z szybszym kierowaniem i ogólnie lepszą reakcją na ruchy kierownicy. Opona Eagle F1 Asymmetric 6, której konstrukcja koncentruje się na precyzji kierowania i prowadzeniu, jest gotowa sprostać wymaganiom elektryfikacji.”

Goodyear koncentruje się zarówno na osiągach, jak i na zrównoważonym rozwoju, dlatego w oponie Eagle F1 Asymmetric zastosowano bio-żywic i inne ekologiczne materiały. Aby dowiedzieć się więcej o dążeniu do stworzenia w 100% ekologicznej opony, kliknij tutaj.

[1] https://www.ev-volumes.com

[2] Zmniejszenie oporów toczenia, masy i hałasu w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów Biuro prasowe
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.