Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 gotowa na elektryzujące osiągi
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Ostatnie premiery czołowych producentów samochodów sportowych i wyczynowych z segmentu premium powiększyły listę pojazdów elektrycznych, które mogą przyspieszać szybciej niż niejeden super samochód. To wyzwanie dla producentów opon, którzy muszą odpowiadać na specyficzne wymagania aut elektrycznych o wysokich osiągach, wdrażając rozwiązania zdolne pogodzić różne, często nawet skrajne parametry.
Korzystając z doświadczenia w tworzeniu opon do samochodów elektrycznych o bardzo wysokich osiągach, dla takich aut jak Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT, Porsche Taycan oraz kilku modeli Tesli, Goodyear opracował Asymmetric 6.
Rodzina opon Eagle F1 Goodyear od dawna stanowi najlepszy wybór dla miłośników motoryzacji. Każda opona z oferty Goodyear jest przystosowana do jazdy po drogach publicznych, ale model Eagle F1 Asymmetric 6 został zaprojektowany specjalnie z myślą o wymaganiach producentów samochodów elektrycznych. W 2021 r. sprzedaż pojazdów elektrycznych (zarówno z napędem wyłącznie elektrycznym, jak i hybrydowym) stanowiła prawie 30% nowych samochodów sprzedawanych w Europie, a niemal każdy duży producent wprowadzi do swojej oferty samochód zelektryfikowany [1].
Dzięki swojej wiedzy na temat pojazdów elektrycznych i sportów motorowych marka została wybrana dostawcą wyścigowego wariantu opon Eagle F1 do w pełni elektrycznych Mistrzostw Świata w Wyścigach Samochodów Turystycznych FIA ETCR - eTouring Car World Cup. Goodyear opracował unikalną bieżnikowaną oponę wyścigową dla elektrycznych samochodów wyścigowych o mocy 670 KM, a zdobyte doświadczenia wykorzystuje w najnowszej generacji opon drogowych, takich jak Eagle F1 Asymmetric 6.
Technologia koncentruje się na poprawie zasięgu
Innowacje wprowadzone w oponie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 obejmują zmniejszenie jej masy całkowitej [2] oraz aerodynamiczny kształt ściany bocznej, który pozwala zarządzać wstrząsami i przepływem powietrza wokół opony i boku pojazdu. Nowa mieszanka zmniejsza opory toczenia, co pomaga zwiększyć zasięg przy zasilaniu energią elektryczną [2] .
Ciche silniki oznaczają, że w pojazdach elektrycznych hałas z jezdni może być bardziej odczuwalny. Goodyear wprowadził wzór bieżnika tłumiący szumy, który skutkuje zmniejszeniem hałasu o 1 dB w całym zakresie opon i nawet o 2 dB w wybranych rozmiarach. Jest to możliwe dzięki cieńszej konstrukcji lameli w porównaniu z oponą Asymmetric 5 oraz nowatorskiemu promieniowemu rowkowi fazowanemu, który tłumi hałas o różnych częstotliwościach.
Wydajność ma znaczenie
Kierowcy samochodów elektrycznych o wysokich osiągach oczekują czegoś więcej niż tylko większego przebiegu i wydajności. Najnowsze, wyczynowe pojazdy elektryczne kuszą kierowców natychmiastowym momentem obrotowym i mocą. Goodyear położył duży nacisk na opracowanie adaptacyjnej powierzchni styku opony z podłożem i optymalizację zagłębienia, aby dostosować ją do cięższych i mocniejszych pojazdów.
Laurent Colantonio, dyrektor Goodyear ds. technicznych w pionie opon osobowych w regionie EMEA: „Naszym celem było przygotowanie się na przyjęcie nowej generacji samochodów wyczynowych. Dzięki innowacjom, które wspomagają oddawanie mocy, prowadzenie i trakcję potężnych samochodów elektrycznych, opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zapewnia emocjonującą jazdę, której towarzyszy poprawa efektywności. Znacznie zmniejszone opory toczenia pomagają zwiększyć zasięg akumulatora, ponieważ mniejsza ilość energii ulega rozproszeniu. Ponadto kształt ściany bocznej poprawia aerodynamikę podczas jazdy z dużą prędkością. Kierowcy czerpią radość z jazdy pojazdami elektrycznymi. Mocniejsze przyspieszenie często idzie w parze z szybszym kierowaniem i ogólnie lepszą reakcją na ruchy kierownicy. Opona Eagle F1 Asymmetric 6, której konstrukcja koncentruje się na precyzji kierowania i prowadzeniu, jest gotowa sprostać wymaganiom elektryfikacji.”
Goodyear koncentruje się zarówno na osiągach, jak i na zrównoważonym rozwoju, dlatego w oponie Eagle F1 Asymmetric zastosowano bio-żywic i inne ekologiczne materiały. Aby dowiedzieć się więcej o dążeniu do stworzenia w 100% ekologicznej opony, kliknij tutaj.
[1] https://www.ev-volumes.com
[2] Zmniejszenie oporów toczenia, masy i hałasu w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.