Goodyear EfficientGrip Performance 2 wygrywa test opon ADAC
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
• Najwyżej sklasyfikowana opona w teście 15-calowych opon letnich ADAC.
• Najbardziej wszechstronny model wśród 15 konkurentów.
• Najdłuższy przebieg potwierdzony "bardzo dobrą" oceną.
Opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 zwyciężyła w najnowszym teście opon letnich przeprowadzonym przez ADAC. W badaniu porównano 16 różnych opon w rozmiarze 15 cali, popularnym w segmencie małych samochodów osobowych.
ADAC, niemiecki urząd motoryzacyjny, opublikował test wraz z ÖAMTC i TCS, swoimi odpowiednikami w Austrii i Szwajcarii. Testowany rozmiar opony to 185/65R15 z indeksem prędkości H. W badaniu brano pod uwagę szereg kryteriów, w tym osiągi na suchej i mokrej nawierzchni, hałas, efektywność paliwową i trwałość opon.
W raporcie z testu eksperci ADAC zarekomendowali oponę Goodyear EfficientGrip Performance 2 dla "często jeżdżących kierowców", ponieważ uzyskała ona najwyższy przebieg spośród całego grona testowanych produktów. Dzięki dobrym wynikom we wszystkich kategoriach opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 zdobyła najlepszą ocenę ogólną, biorąc pod uwagę jej wyniki we wszystkich kryteriach testu.
Przebieg i trwałość to najważniejsze cechy opony Goodyear EfficientGrip Performance 2, która może się pochwalić o 50% dłuższym przebiegiem niż poprzedni model [1] i o 20% dłuższym niż najbliższa konkurencyjna testowana opona [2]. Najnowszy test opon letnich przeprowadzony przez ADAC potwierdza imponujące przebiegi tego modelu, który otrzymał ocenę "bardzo dobrą" za trwałość i doskonałe wyniki we wszystkich innych testowanych kryteriach. W 2021 r. ADAC ogłosił oponę Goodyear EfficientGrip Performance 2 zwycięzcą pod względem przebiegu w intensywnym teście, w którym uzyskała ona ponad dwukrotnie lepszy wynik od niektórych konkurencyjnych produktów [3] [4].
W teście 2022 ADAC porównano opony o rozmiarze 185/65 R15, które są powszechnie montowane w wielu małych samochodach, takich jak Audi A1, Citroën C3, Fiat Panda, Renault Clio i Zoe oraz Volkswagen Polo.
Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyear ds. technologii w regionie EMEA, powiedział: "Linia opon EfficientGrip Performance 2 została opracowana z myślą o kierowcach wielu różnych samochodów, którzy wymagają od opon doskonałego przebiegu i trwałości oraz niezawodnego zachowania na suchej I mokrej nawierzchni. Te cechy dowodzą, że ta wielokrotnie nagradzana linia produktów jest gotowa sprostać również wyzwaniom rozwijającego się ryneku samochodów elektrycznych. Są one także dowodem zaangażowania Goodyear w zrównoważony rozwój. Cieszymy się, że wyraźnie widać to w wynikach testu przeprowadzonego przez ADAC."
[1] Estymacje wewnętrzne. W porównaniu z poprzednim modelem EfficientGrip Performance. Rozmiar opony: 205/55R16 91V; Samochód: VW Golf 7; Teren: otwarte drogi w Luksemburgu i Francji.
[2] Przebiegi dłuższe o 20%/11 000 km w porównaniu z najbliższym testowanym konkurentem. Przebieg (tj. zużycie bieżnika do minimalnej głębokości dopuszczonej przepisami) porównano z czterema najnowszymi modelami konkurencji w segmencie letnich opon o wysokich osiągach (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Próba przeprowadzona przez TÜV SÜD Product Service GmbH w listopadzie 2019 na zlecenie Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V. Samochód testowy: VW Golf Mk7. Miejsce testu: drogi publiczne w centralnych Niemczech. Numer sprawozdania: 713171748. Pełne sprawozdanie dostępne pod adresem: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html.
[3] Badanie przeprowadzone przez ADAC i opublikowane w dniu 23/2/21 przez ADAC (Niemcy) ÖAMTC (Austria) i TCS (Szwajcaria), samochód testowy VW Golf 7 1.5 TSI.
[4] Test trwałości ADAC opublikowany w dniu 23/2/21 wskazywał następujące wyniki przebiegu: Nokian Wetproof 24 800 km, Uniroyal RainSport 5 26 600 km, Pirelli Cinturato P7 C2 26 250 km i Goodyear EfficientGrip Performance 2 55 300 km.
The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show
Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.
Finanse
Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach
Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.
Transport
Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów
W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.