Komunikaty PR

Goodyear EfficientGrip Performance 2 wygrywa test opon ADAC

2022-03-03  |  12:25
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

• Najwyżej sklasyfikowana opona w teście 15-calowych opon letnich ADAC.

• Najbardziej wszechstronny model wśród 15 konkurentów.

• Najdłuższy przebieg potwierdzony "bardzo dobrą" oceną.

 

Opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 zwyciężyła w najnowszym teście opon letnich przeprowadzonym przez ADAC. W badaniu porównano 16 różnych opon w rozmiarze 15 cali, popularnym w segmencie małych samochodów osobowych.

ADAC, niemiecki urząd motoryzacyjny, opublikował test wraz z ÖAMTC i TCS, swoimi odpowiednikami w Austrii i Szwajcarii. Testowany rozmiar opony to 185/65R15 z indeksem prędkości H. W badaniu brano pod uwagę szereg kryteriów, w tym osiągi na suchej i mokrej nawierzchni, hałas, efektywność paliwową i trwałość opon.

W raporcie z testu eksperci ADAC zarekomendowali oponę Goodyear EfficientGrip Performance 2 dla "często jeżdżących kierowców", ponieważ uzyskała ona najwyższy przebieg spośród całego grona testowanych produktów. Dzięki dobrym wynikom we wszystkich kategoriach opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 zdobyła najlepszą ocenę ogólną, biorąc pod uwagę jej wyniki we wszystkich kryteriach testu.

Przebieg i trwałość to najważniejsze cechy opony Goodyear EfficientGrip Performance 2, która może się pochwalić o 50% dłuższym przebiegiem niż  poprzedni model [1] i o 20% dłuższym niż najbliższa konkurencyjna testowana opona [2]. Najnowszy test opon letnich przeprowadzony przez ADAC potwierdza imponujące przebiegi tego modelu, który otrzymał ocenę "bardzo dobrą" za trwałość i doskonałe wyniki we wszystkich innych testowanych kryteriach. W 2021 r. ADAC ogłosił oponę Goodyear EfficientGrip Performance 2 zwycięzcą pod względem przebiegu w intensywnym teście, w którym uzyskała ona ponad dwukrotnie lepszy wynik od niektórych konkurencyjnych produktów [3] [4].

W teście 2022 ADAC porównano opony o rozmiarze 185/65 R15, które są powszechnie montowane w wielu małych samochodach, takich jak Audi A1, Citroën C3, Fiat Panda, Renault Clio i Zoe oraz Volkswagen Polo.

Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyear ds. technologii w regionie EMEA, powiedział: "Linia opon EfficientGrip Performance 2 została opracowana z myślą o kierowcach wielu różnych samochodów, którzy wymagają od opon doskonałego przebiegu i trwałości oraz niezawodnego zachowania na suchej I mokrej nawierzchni. Te cechy dowodzą, że ta wielokrotnie nagradzana linia produktów jest gotowa sprostać również wyzwaniom rozwijającego się ryneku samochodów elektrycznych. Są one także dowodem zaangażowania Goodyear w zrównoważony rozwój. Cieszymy się, że wyraźnie widać to w wynikach testu przeprowadzonego przez ADAC."

[1] Estymacje wewnętrzne. W porównaniu z poprzednim modelem EfficientGrip Performance. Rozmiar opony: 205/55R16 91V; Samochód: VW Golf 7; Teren: otwarte drogi w Luksemburgu i Francji.

[2] Przebiegi dłuższe o 20%/11 000 km w porównaniu z najbliższym testowanym konkurentem. Przebieg (tj. zużycie bieżnika do minimalnej głębokości dopuszczonej przepisami) porównano z czterema najnowszymi modelami konkurencji w segmencie letnich opon o wysokich osiągach (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Próba przeprowadzona przez TÜV SÜD Product Service GmbH w listopadzie 2019 na zlecenie Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V. Samochód testowy: VW Golf Mk7. Miejsce testu: drogi publiczne w centralnych Niemczech. Numer sprawozdania: 713171748. Pełne sprawozdanie dostępne pod adresem: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html.

[3] Badanie przeprowadzone przez ADAC i opublikowane w dniu 23/2/21 przez ADAC (Niemcy) ÖAMTC (Austria) i TCS (Szwajcaria), samochód testowy VW Golf 7 1.5 TSI.

[4] Test trwałości ADAC opublikowany w dniu 23/2/21 wskazywał następujące wyniki przebiegu: Nokian Wetproof 24 800 km, Uniroyal RainSport 5 26 600 km, Pirelli Cinturato P7 C2 26 250 km i Goodyear EfficientGrip Performance 2 55 300 km.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.