Goodyear EfficientGrip Performance 2 wygrywa test opon ADAC
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
• Najwyżej sklasyfikowana opona w teście 15-calowych opon letnich ADAC.
• Najbardziej wszechstronny model wśród 15 konkurentów.
• Najdłuższy przebieg potwierdzony "bardzo dobrą" oceną.
Opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 zwyciężyła w najnowszym teście opon letnich przeprowadzonym przez ADAC. W badaniu porównano 16 różnych opon w rozmiarze 15 cali, popularnym w segmencie małych samochodów osobowych.
ADAC, niemiecki urząd motoryzacyjny, opublikował test wraz z ÖAMTC i TCS, swoimi odpowiednikami w Austrii i Szwajcarii. Testowany rozmiar opony to 185/65R15 z indeksem prędkości H. W badaniu brano pod uwagę szereg kryteriów, w tym osiągi na suchej i mokrej nawierzchni, hałas, efektywność paliwową i trwałość opon.
W raporcie z testu eksperci ADAC zarekomendowali oponę Goodyear EfficientGrip Performance 2 dla "często jeżdżących kierowców", ponieważ uzyskała ona najwyższy przebieg spośród całego grona testowanych produktów. Dzięki dobrym wynikom we wszystkich kategoriach opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 zdobyła najlepszą ocenę ogólną, biorąc pod uwagę jej wyniki we wszystkich kryteriach testu.
Przebieg i trwałość to najważniejsze cechy opony Goodyear EfficientGrip Performance 2, która może się pochwalić o 50% dłuższym przebiegiem niż poprzedni model [1] i o 20% dłuższym niż najbliższa konkurencyjna testowana opona [2]. Najnowszy test opon letnich przeprowadzony przez ADAC potwierdza imponujące przebiegi tego modelu, który otrzymał ocenę "bardzo dobrą" za trwałość i doskonałe wyniki we wszystkich innych testowanych kryteriach. W 2021 r. ADAC ogłosił oponę Goodyear EfficientGrip Performance 2 zwycięzcą pod względem przebiegu w intensywnym teście, w którym uzyskała ona ponad dwukrotnie lepszy wynik od niektórych konkurencyjnych produktów [3] [4].
W teście 2022 ADAC porównano opony o rozmiarze 185/65 R15, które są powszechnie montowane w wielu małych samochodach, takich jak Audi A1, Citroën C3, Fiat Panda, Renault Clio i Zoe oraz Volkswagen Polo.
Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyear ds. technologii w regionie EMEA, powiedział: "Linia opon EfficientGrip Performance 2 została opracowana z myślą o kierowcach wielu różnych samochodów, którzy wymagają od opon doskonałego przebiegu i trwałości oraz niezawodnego zachowania na suchej I mokrej nawierzchni. Te cechy dowodzą, że ta wielokrotnie nagradzana linia produktów jest gotowa sprostać również wyzwaniom rozwijającego się ryneku samochodów elektrycznych. Są one także dowodem zaangażowania Goodyear w zrównoważony rozwój. Cieszymy się, że wyraźnie widać to w wynikach testu przeprowadzonego przez ADAC."
[1] Estymacje wewnętrzne. W porównaniu z poprzednim modelem EfficientGrip Performance. Rozmiar opony: 205/55R16 91V; Samochód: VW Golf 7; Teren: otwarte drogi w Luksemburgu i Francji.
[2] Przebiegi dłuższe o 20%/11 000 km w porównaniu z najbliższym testowanym konkurentem. Przebieg (tj. zużycie bieżnika do minimalnej głębokości dopuszczonej przepisami) porównano z czterema najnowszymi modelami konkurencji w segmencie letnich opon o wysokich osiągach (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Próba przeprowadzona przez TÜV SÜD Product Service GmbH w listopadzie 2019 na zlecenie Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V. Samochód testowy: VW Golf Mk7. Miejsce testu: drogi publiczne w centralnych Niemczech. Numer sprawozdania: 713171748. Pełne sprawozdanie dostępne pod adresem: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html.
[3] Badanie przeprowadzone przez ADAC i opublikowane w dniu 23/2/21 przez ADAC (Niemcy) ÖAMTC (Austria) i TCS (Szwajcaria), samochód testowy VW Golf 7 1.5 TSI.
[4] Test trwałości ADAC opublikowany w dniu 23/2/21 wskazywał następujące wyniki przebiegu: Nokian Wetproof 24 800 km, Uniroyal RainSport 5 26 600 km, Pirelli Cinturato P7 C2 26 250 km i Goodyear EfficientGrip Performance 2 55 300 km.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.