Goodyear EfficientGrip Performance 2 wygrywa test opon ADAC
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
• Najwyżej sklasyfikowana opona w teście 15-calowych opon letnich ADAC.
• Najbardziej wszechstronny model wśród 15 konkurentów.
• Najdłuższy przebieg potwierdzony "bardzo dobrą" oceną.
Opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 zwyciężyła w najnowszym teście opon letnich przeprowadzonym przez ADAC. W badaniu porównano 16 różnych opon w rozmiarze 15 cali, popularnym w segmencie małych samochodów osobowych.
ADAC, niemiecki urząd motoryzacyjny, opublikował test wraz z ÖAMTC i TCS, swoimi odpowiednikami w Austrii i Szwajcarii. Testowany rozmiar opony to 185/65R15 z indeksem prędkości H. W badaniu brano pod uwagę szereg kryteriów, w tym osiągi na suchej i mokrej nawierzchni, hałas, efektywność paliwową i trwałość opon.
W raporcie z testu eksperci ADAC zarekomendowali oponę Goodyear EfficientGrip Performance 2 dla "często jeżdżących kierowców", ponieważ uzyskała ona najwyższy przebieg spośród całego grona testowanych produktów. Dzięki dobrym wynikom we wszystkich kategoriach opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 zdobyła najlepszą ocenę ogólną, biorąc pod uwagę jej wyniki we wszystkich kryteriach testu.
Przebieg i trwałość to najważniejsze cechy opony Goodyear EfficientGrip Performance 2, która może się pochwalić o 50% dłuższym przebiegiem niż poprzedni model [1] i o 20% dłuższym niż najbliższa konkurencyjna testowana opona [2]. Najnowszy test opon letnich przeprowadzony przez ADAC potwierdza imponujące przebiegi tego modelu, który otrzymał ocenę "bardzo dobrą" za trwałość i doskonałe wyniki we wszystkich innych testowanych kryteriach. W 2021 r. ADAC ogłosił oponę Goodyear EfficientGrip Performance 2 zwycięzcą pod względem przebiegu w intensywnym teście, w którym uzyskała ona ponad dwukrotnie lepszy wynik od niektórych konkurencyjnych produktów [3] [4].
W teście 2022 ADAC porównano opony o rozmiarze 185/65 R15, które są powszechnie montowane w wielu małych samochodach, takich jak Audi A1, Citroën C3, Fiat Panda, Renault Clio i Zoe oraz Volkswagen Polo.
Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyear ds. technologii w regionie EMEA, powiedział: "Linia opon EfficientGrip Performance 2 została opracowana z myślą o kierowcach wielu różnych samochodów, którzy wymagają od opon doskonałego przebiegu i trwałości oraz niezawodnego zachowania na suchej I mokrej nawierzchni. Te cechy dowodzą, że ta wielokrotnie nagradzana linia produktów jest gotowa sprostać również wyzwaniom rozwijającego się ryneku samochodów elektrycznych. Są one także dowodem zaangażowania Goodyear w zrównoważony rozwój. Cieszymy się, że wyraźnie widać to w wynikach testu przeprowadzonego przez ADAC."
[1] Estymacje wewnętrzne. W porównaniu z poprzednim modelem EfficientGrip Performance. Rozmiar opony: 205/55R16 91V; Samochód: VW Golf 7; Teren: otwarte drogi w Luksemburgu i Francji.
[2] Przebiegi dłuższe o 20%/11 000 km w porównaniu z najbliższym testowanym konkurentem. Przebieg (tj. zużycie bieżnika do minimalnej głębokości dopuszczonej przepisami) porównano z czterema najnowszymi modelami konkurencji w segmencie letnich opon o wysokich osiągach (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Próba przeprowadzona przez TÜV SÜD Product Service GmbH w listopadzie 2019 na zlecenie Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V. Samochód testowy: VW Golf Mk7. Miejsce testu: drogi publiczne w centralnych Niemczech. Numer sprawozdania: 713171748. Pełne sprawozdanie dostępne pod adresem: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html.
[3] Badanie przeprowadzone przez ADAC i opublikowane w dniu 23/2/21 przez ADAC (Niemcy) ÖAMTC (Austria) i TCS (Szwajcaria), samochód testowy VW Golf 7 1.5 TSI.
[4] Test trwałości ADAC opublikowany w dniu 23/2/21 wskazywał następujące wyniki przebiegu: Nokian Wetproof 24 800 km, Uniroyal RainSport 5 26 600 km, Pirelli Cinturato P7 C2 26 250 km i Goodyear EfficientGrip Performance 2 55 300 km.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.