Goodyear EfficientGrip Performance 2 z najwyższą oceną w teście opon ADAC
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 zajęła ex aequo pierwsze miejsce w pięćdziesiątym, jubileuszowym teście opon letnich ADAC [1]. Model ten otrzymał m.in. najlepszą ocenę w kategorii zużycia bieżnika i znalazł się w czołówce pod względem efektywności.
ADAC, niemiecki urząd motoryzacyjny, opublikował test wraz z ÖAMTC i TCS, swoimi odpowiednikami w Austrii i Szwajcarii. Testowany rozmiar opony to 205/55R16 z indeksem prędkości 91V. Testujący opisali oponę Goodyeara jako „niezwykle dobrze wyważoną”, która wyróżnia się spójnością i pewnością prowadzenia w szerokim zakresie warunków jazdy.
W teście ADAC oceniano także „bilans środowiskowy”, który stanowi 30% całkowitego wyniku. Jest on częścią składową kategorii „bezpieczeństwo jazdy”.
Opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 charakteryzuje się wydłużonym przebiegiem - o 50% w porównaniu z poprzednim modelem [2] i o 20% dłuższym niż najbliższy testowany konkurent [3]. Jednocześnie zapewnia wysoki poziom osiągów, co potwierdza ocena ‘A’ na unijnej etykiecie w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni. Swoje unikalne właściwości na drodze zawdzięcza zastosowaniu najnowszych technologii Goodyear poprawiających hamowanie na mokrej nawierzchni oraz zapewniających stabilność na suchej nawierzchni.
„Test ADAC, który w tym roku ma swoją jubileuszową edycję „50 lat - 50 opon” jest jednym z najbardziej wszechstronnych badań przeprowadzanych w branży oponiarskiej. Zajęcie w nim czołowego miejsca świadczy o naszej nieustannej pracy nad stworzeniem wiodącego w branży produktu,” powiedziała Sonia Leneveu, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon osobowych w Europie.
[1] Test opon letnich ADAC 50 Jahre, 50 Reifen. Luty 2023. Samochód testowy: Volkswagen Golf 8. Testowano opony w rozmiarze 205/55 R16. https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifentest/sommerreifen/
[2] Estymacje wewnętrzne. W porównaniu z poprzednim modelem EfficientGrip Performance. Rozmiar opony: 205/55R16 91V; Samochód: VW Golf 7; Lokalizacja: drogi publiczne w Luksemburgu i Francji
[3] Przebiegi dłuższe o 20%/11 000 km w porównaniu z najbliższym testowanym konkurentem. Przebieg (tj. zużycie bieżnika do minimalnej głębokości dopuszczonej przepisami) porównano z czterema modelami konkurencji w segmencie letnich opon o wysokich osiągach (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Próba przeprowadzona przez TÜV SÜD Product Service GmbH w listopadzie 2019 na zlecenie Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V. Samochód testowy: VW Golf Mk7. Miejsce testu: drogi publiczne w centralnych Niemczech. Numer sprawozdania: 713171748. Pełne sprawozdanie dostępne pod adresem: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.