Goodyear EfficientGrip Performance 2 z najwyższą oceną w teście opon ADAC
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 zajęła ex aequo pierwsze miejsce w pięćdziesiątym, jubileuszowym teście opon letnich ADAC [1]. Model ten otrzymał m.in. najlepszą ocenę w kategorii zużycia bieżnika i znalazł się w czołówce pod względem efektywności.
ADAC, niemiecki urząd motoryzacyjny, opublikował test wraz z ÖAMTC i TCS, swoimi odpowiednikami w Austrii i Szwajcarii. Testowany rozmiar opony to 205/55R16 z indeksem prędkości 91V. Testujący opisali oponę Goodyeara jako „niezwykle dobrze wyważoną”, która wyróżnia się spójnością i pewnością prowadzenia w szerokim zakresie warunków jazdy.
W teście ADAC oceniano także „bilans środowiskowy”, który stanowi 30% całkowitego wyniku. Jest on częścią składową kategorii „bezpieczeństwo jazdy”.
Opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 charakteryzuje się wydłużonym przebiegiem - o 50% w porównaniu z poprzednim modelem [2] i o 20% dłuższym niż najbliższy testowany konkurent [3]. Jednocześnie zapewnia wysoki poziom osiągów, co potwierdza ocena ‘A’ na unijnej etykiecie w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni. Swoje unikalne właściwości na drodze zawdzięcza zastosowaniu najnowszych technologii Goodyear poprawiających hamowanie na mokrej nawierzchni oraz zapewniających stabilność na suchej nawierzchni.
„Test ADAC, który w tym roku ma swoją jubileuszową edycję „50 lat - 50 opon” jest jednym z najbardziej wszechstronnych badań przeprowadzanych w branży oponiarskiej. Zajęcie w nim czołowego miejsca świadczy o naszej nieustannej pracy nad stworzeniem wiodącego w branży produktu,” powiedziała Sonia Leneveu, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon osobowych w Europie.
[1] Test opon letnich ADAC 50 Jahre, 50 Reifen. Luty 2023. Samochód testowy: Volkswagen Golf 8. Testowano opony w rozmiarze 205/55 R16. https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifentest/sommerreifen/
[2] Estymacje wewnętrzne. W porównaniu z poprzednim modelem EfficientGrip Performance. Rozmiar opony: 205/55R16 91V; Samochód: VW Golf 7; Lokalizacja: drogi publiczne w Luksemburgu i Francji
[3] Przebiegi dłuższe o 20%/11 000 km w porównaniu z najbliższym testowanym konkurentem. Przebieg (tj. zużycie bieżnika do minimalnej głębokości dopuszczonej przepisami) porównano z czterema modelami konkurencji w segmencie letnich opon o wysokich osiągach (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Próba przeprowadzona przez TÜV SÜD Product Service GmbH w listopadzie 2019 na zlecenie Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V. Samochód testowy: VW Golf Mk7. Miejsce testu: drogi publiczne w centralnych Niemczech. Numer sprawozdania: 713171748. Pełne sprawozdanie dostępne pod adresem: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html
Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów
Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.