Goodyear gotowy na nowy sezon wyścigów pojazdów ciężarowych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Zmagania na węgierskim torze Hungaroring zainaugurowały kolejny sezon Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych (ETRC). Szesnastu pretendentów do tytułu mistrzowskiego powalczy ze sobą podczas 7 imprez i 30 wyścigów, a wszyscy pojadą na specjalnie opracowanych oponach Goodyear do pojazdów ciężarowych. Na czele stawki stoi sześciokrotny mistrz Jochen Hahn, a faworytem jest dwukrotny mistrz Norbert Kiss, pilotujący ciężarówkę MAN.
Goodyear jest częścią świata ETRC od prawie dwóch dekad. Opony dostarczane wszystkim rywalizującym zespołom są w stanie przenieść ogromny moment obrotowy wynoszący 5500 Nm, który pozwala rozpędzić ciężarówki od 0 do 100 km/h w zaledwie pięć sekund.
Wspieranie nowych talentów
Producent opon z dumą kontynuuje wsparcie dla nowych talentów w ETRC poprzez „Puchar Goodyear”, promujący przyszłe gwiazdy kierownicy.
Ta specjalna kategoria została stworzona z myślą o mniej doświadczonych kierowcach w ETRC i nie dotyczy byłych mistrzów i pierwszej ósemki z poprzedniego sezonu. Daje to początkującym kierowcom możliwość zwrócenia na siebie uwagi mediów i szansę na równą rywalizację o własne nagrody i punkty.
Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych w Europie, powiedział: „Goodyear jest w czołówce światowego motorsportu, od dawna angażujemy się w ETRC i jesteśmy dumni, że możemy brać udział w promowaniu i wyróżnianiu młodych talentów. Puchar Goodyear pozwoli zwrócić większą uwagę na te przyszłe gwiazdy, ich sponsorów i partnerów.”
Georg Fuchs i Rolf Werner, dyrektorzy generalni Europejskiego Stowarzyszenia Wyścigów Pojazdów Ciężarowych ETRA, dodali: „Bardzo się cieszymy, że możemy ponownie powitać Goodyear jako sponsora tytularnego Pucharu Promotora i podkreślić tym samym partnerstwo i wsparcie tego producenta dla europejskich społeczności wyścigów pojazdów ciężarowych.”
Wiedza z toru wyścigowego
Opony Goodyear wykorzystywane podczas wyścigów pojazdów ciężarowych mają taki sam rozmiar 315/70R22.5 i taki sam karkas jak wiele produktów Goodyear do transportu drogowego, ale wyróżniają się asymetryczną konstrukcją. Została ona zoptymalizowana w celu uzyskania najlepszego rozkładu nacisku w kontakcie z podłożem, wyższej wytrzymałości i lepszych osiągów. Rowki o średnicy 5,1 mm umożliwiają skuteczne odprowadzanie wody, a w połączeniu ze sztywną konstrukcją i powierzchnią styku bieżnika z asfaltem wynoszącą 89% zapewniają optymalną przyczepność, hamowanie i trakcję na suchej nawierzchni.
Opony wyścigowe są opracowywane przez ten sam zespół, który na co dzień pracuje nad zaawansowanymi technologicznie oponami Goodyear do pojazdów ciężarowych, w tym nad uznanymi seriami KMAX-GEN 2 i FUELMAX-GEN 2. „Oznacza to, że wiedza zdobyta na torze wyścigowym i na drodze może być łatwo i szybko wymieniana między ekspertami, co pomaga Goodyear utrzymać pozycję lidera w rozwoju opon do pojazdów ciężarowych. W warunkach drogowych opony Goodyear muszą sprostać wymaganiom flot o dużym przebiegu, a przy tym być mocne i trwałe, aby ograniczyć przestoje, a dodatkowo powinny być przystosowane do intensywnej eksploatacji w warunkach miejskich. W oponach tych zastosowano rozwiązania technologiczne zaczerpnięte z doświadczeń Goodyear w ETRC. Wyścigi dają naszym inżynierom wgląd w reakcję zaawansowanych materiałów na uderzenia o krawężnik z dużą prędkością, wysokie temperatury, intensywne hamowanie i ogromne momenty obrotowe.” – dodał Szymański.
Wyścigi ogólnoeuropejskie
Kolejne zmagania odbędą się na niemieckim torze Nürburgring, gdzie rozegrane zostaną dwie rundy po cztery wyścigi, następnie karawana wyścigowa przeniesie się do czeskiego Most, a potem spotka się w Zolder (Belgia), Le Mans (Francja), Jarama (Hiszpania) i Misano (Włochy).
Kluczem do sukcesu ETRC są fani: przyciąga ich hałas i dramaturgia toru pełnego przygotowanych do wyścigu ciężarówek o mocy 1500 KM, opartych na drogowych ciągnikach siodłowych 4x2.
Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie FIA European Truck Racing Championship (fiaetrc.com).
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.