Goodyear gotowy na nowy sezon wyścigów pojazdów ciężarowych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Zmagania na węgierskim torze Hungaroring zainaugurowały kolejny sezon Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych (ETRC). Szesnastu pretendentów do tytułu mistrzowskiego powalczy ze sobą podczas 7 imprez i 30 wyścigów, a wszyscy pojadą na specjalnie opracowanych oponach Goodyear do pojazdów ciężarowych. Na czele stawki stoi sześciokrotny mistrz Jochen Hahn, a faworytem jest dwukrotny mistrz Norbert Kiss, pilotujący ciężarówkę MAN.
Goodyear jest częścią świata ETRC od prawie dwóch dekad. Opony dostarczane wszystkim rywalizującym zespołom są w stanie przenieść ogromny moment obrotowy wynoszący 5500 Nm, który pozwala rozpędzić ciężarówki od 0 do 100 km/h w zaledwie pięć sekund.
Wspieranie nowych talentów
Producent opon z dumą kontynuuje wsparcie dla nowych talentów w ETRC poprzez „Puchar Goodyear”, promujący przyszłe gwiazdy kierownicy.
Ta specjalna kategoria została stworzona z myślą o mniej doświadczonych kierowcach w ETRC i nie dotyczy byłych mistrzów i pierwszej ósemki z poprzedniego sezonu. Daje to początkującym kierowcom możliwość zwrócenia na siebie uwagi mediów i szansę na równą rywalizację o własne nagrody i punkty.
Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych w Europie, powiedział: „Goodyear jest w czołówce światowego motorsportu, od dawna angażujemy się w ETRC i jesteśmy dumni, że możemy brać udział w promowaniu i wyróżnianiu młodych talentów. Puchar Goodyear pozwoli zwrócić większą uwagę na te przyszłe gwiazdy, ich sponsorów i partnerów.”
Georg Fuchs i Rolf Werner, dyrektorzy generalni Europejskiego Stowarzyszenia Wyścigów Pojazdów Ciężarowych ETRA, dodali: „Bardzo się cieszymy, że możemy ponownie powitać Goodyear jako sponsora tytularnego Pucharu Promotora i podkreślić tym samym partnerstwo i wsparcie tego producenta dla europejskich społeczności wyścigów pojazdów ciężarowych.”
Wiedza z toru wyścigowego
Opony Goodyear wykorzystywane podczas wyścigów pojazdów ciężarowych mają taki sam rozmiar 315/70R22.5 i taki sam karkas jak wiele produktów Goodyear do transportu drogowego, ale wyróżniają się asymetryczną konstrukcją. Została ona zoptymalizowana w celu uzyskania najlepszego rozkładu nacisku w kontakcie z podłożem, wyższej wytrzymałości i lepszych osiągów. Rowki o średnicy 5,1 mm umożliwiają skuteczne odprowadzanie wody, a w połączeniu ze sztywną konstrukcją i powierzchnią styku bieżnika z asfaltem wynoszącą 89% zapewniają optymalną przyczepność, hamowanie i trakcję na suchej nawierzchni.
Opony wyścigowe są opracowywane przez ten sam zespół, który na co dzień pracuje nad zaawansowanymi technologicznie oponami Goodyear do pojazdów ciężarowych, w tym nad uznanymi seriami KMAX-GEN 2 i FUELMAX-GEN 2. „Oznacza to, że wiedza zdobyta na torze wyścigowym i na drodze może być łatwo i szybko wymieniana między ekspertami, co pomaga Goodyear utrzymać pozycję lidera w rozwoju opon do pojazdów ciężarowych. W warunkach drogowych opony Goodyear muszą sprostać wymaganiom flot o dużym przebiegu, a przy tym być mocne i trwałe, aby ograniczyć przestoje, a dodatkowo powinny być przystosowane do intensywnej eksploatacji w warunkach miejskich. W oponach tych zastosowano rozwiązania technologiczne zaczerpnięte z doświadczeń Goodyear w ETRC. Wyścigi dają naszym inżynierom wgląd w reakcję zaawansowanych materiałów na uderzenia o krawężnik z dużą prędkością, wysokie temperatury, intensywne hamowanie i ogromne momenty obrotowe.” – dodał Szymański.
Wyścigi ogólnoeuropejskie
Kolejne zmagania odbędą się na niemieckim torze Nürburgring, gdzie rozegrane zostaną dwie rundy po cztery wyścigi, następnie karawana wyścigowa przeniesie się do czeskiego Most, a potem spotka się w Zolder (Belgia), Le Mans (Francja), Jarama (Hiszpania) i Misano (Włochy).
Kluczem do sukcesu ETRC są fani: przyciąga ich hałas i dramaturgia toru pełnego przygotowanych do wyścigu ciężarówek o mocy 1500 KM, opartych na drogowych ciągnikach siodłowych 4x2.
Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie FIA European Truck Racing Championship (fiaetrc.com).

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.