Komunikaty PR

Goodyear gotowy na nowy sezon wyścigów pojazdów ciężarowych

2021-06-17  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania ETRC ( 0.25 MB )

Zmagania na węgierskim torze Hungaroring zainaugurowały kolejny sezon Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych (ETRC). Szesnastu pretendentów do tytułu mistrzowskiego powalczy ze sobą podczas 7 imprez i 30 wyścigów, a wszyscy pojadą na specjalnie opracowanych oponach Goodyear do pojazdów ciężarowych. Na czele stawki stoi sześciokrotny mistrz Jochen Hahn, a faworytem jest dwukrotny mistrz Norbert Kiss, pilotujący ciężarówkę MAN. 

Goodyear jest częścią świata ETRC od prawie dwóch dekad. Opony dostarczane wszystkim rywalizującym zespołom są w stanie przenieść ogromny moment obrotowy wynoszący 5500 Nm, który pozwala rozpędzić ciężarówki od 0 do 100 km/h w zaledwie pięć sekund.

Wspieranie nowych talentów

Producent opon z dumą kontynuuje wsparcie dla nowych talentów w ETRC poprzez „Puchar Goodyear”, promujący przyszłe gwiazdy kierownicy.

Ta specjalna kategoria została stworzona z myślą o mniej doświadczonych kierowcach w ETRC i nie dotyczy byłych mistrzów i pierwszej ósemki z poprzedniego sezonu. Daje to początkującym kierowcom możliwość zwrócenia na siebie uwagi mediów i szansę na równą rywalizację o własne nagrody i punkty.

Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych w Europie, powiedział: „Goodyear jest w czołówce światowego motorsportu, od dawna angażujemy się w ETRC i jesteśmy dumni, że możemy brać udział w promowaniu i wyróżnianiu młodych talentów. Puchar Goodyear pozwoli zwrócić większą uwagę na te przyszłe gwiazdy, ich sponsorów i partnerów.”

Georg Fuchs i Rolf Werner, dyrektorzy generalni Europejskiego Stowarzyszenia Wyścigów Pojazdów Ciężarowych ETRA, dodali: „Bardzo się cieszymy, że możemy ponownie powitać Goodyear jako sponsora tytularnego Pucharu Promotora i podkreślić tym samym partnerstwo i wsparcie tego producenta dla europejskich społeczności wyścigów pojazdów ciężarowych.”

Wiedza z toru wyścigowego

Opony Goodyear wykorzystywane podczas wyścigów pojazdów ciężarowych mają taki sam rozmiar 315/70R22.5 i taki sam karkas jak wiele produktów Goodyear do transportu drogowego, ale wyróżniają się asymetryczną konstrukcją. Została ona zoptymalizowana w celu uzyskania najlepszego rozkładu nacisku w kontakcie z podłożem, wyższej wytrzymałości i lepszych osiągów. Rowki o średnicy 5,1 mm umożliwiają skuteczne odprowadzanie wody, a w połączeniu ze sztywną konstrukcją i powierzchnią styku bieżnika z asfaltem wynoszącą 89% zapewniają optymalną przyczepność, hamowanie i trakcję na suchej nawierzchni.

Opony wyścigowe są opracowywane przez ten sam zespół, który na co dzień pracuje nad zaawansowanymi technologicznie oponami Goodyear do pojazdów ciężarowych, w tym nad uznanymi seriami KMAX-GEN 2 i FUELMAX-GEN 2. „Oznacza to, że wiedza zdobyta na torze wyścigowym i na drodze może być łatwo i szybko wymieniana między ekspertami, co pomaga Goodyear utrzymać pozycję lidera w rozwoju opon do pojazdów ciężarowych. W warunkach drogowych opony Goodyear muszą sprostać wymaganiom flot o dużym przebiegu, a przy tym być mocne i trwałe, aby ograniczyć przestoje, a dodatkowo powinny być przystosowane do intensywnej eksploatacji w warunkach miejskich. W oponach tych zastosowano rozwiązania technologiczne zaczerpnięte z doświadczeń Goodyear w ETRC. Wyścigi dają naszym inżynierom wgląd w reakcję zaawansowanych materiałów na uderzenia o krawężnik z dużą prędkością, wysokie temperatury, intensywne hamowanie i ogromne momenty obrotowe.” – dodał Szymański.

Wyścigi ogólnoeuropejskie

Kolejne zmagania odbędą się na niemieckim torze Nürburgring, gdzie rozegrane zostaną dwie rundy po cztery wyścigi, następnie karawana wyścigowa przeniesie się do czeskiego Most, a potem spotka się w Zolder (Belgia), Le Mans (Francja), Jarama (Hiszpania) i Misano (Włochy).  

Kluczem do sukcesu ETRC są fani: przyciąga ich hałas i dramaturgia toru pełnego przygotowanych do wyścigu ciężarówek o mocy 1500 KM, opartych na drogowych ciągnikach siodłowych 4x2.

Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie FIA European Truck Racing Championship (fiaetrc.com).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.