Goodyear gotowy na nowy sezon wyścigów pojazdów ciężarowych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Zmagania na węgierskim torze Hungaroring zainaugurowały kolejny sezon Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych (ETRC). Szesnastu pretendentów do tytułu mistrzowskiego powalczy ze sobą podczas 7 imprez i 30 wyścigów, a wszyscy pojadą na specjalnie opracowanych oponach Goodyear do pojazdów ciężarowych. Na czele stawki stoi sześciokrotny mistrz Jochen Hahn, a faworytem jest dwukrotny mistrz Norbert Kiss, pilotujący ciężarówkę MAN.
Goodyear jest częścią świata ETRC od prawie dwóch dekad. Opony dostarczane wszystkim rywalizującym zespołom są w stanie przenieść ogromny moment obrotowy wynoszący 5500 Nm, który pozwala rozpędzić ciężarówki od 0 do 100 km/h w zaledwie pięć sekund.
Wspieranie nowych talentów
Producent opon z dumą kontynuuje wsparcie dla nowych talentów w ETRC poprzez „Puchar Goodyear”, promujący przyszłe gwiazdy kierownicy.
Ta specjalna kategoria została stworzona z myślą o mniej doświadczonych kierowcach w ETRC i nie dotyczy byłych mistrzów i pierwszej ósemki z poprzedniego sezonu. Daje to początkującym kierowcom możliwość zwrócenia na siebie uwagi mediów i szansę na równą rywalizację o własne nagrody i punkty.
Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych w Europie, powiedział: „Goodyear jest w czołówce światowego motorsportu, od dawna angażujemy się w ETRC i jesteśmy dumni, że możemy brać udział w promowaniu i wyróżnianiu młodych talentów. Puchar Goodyear pozwoli zwrócić większą uwagę na te przyszłe gwiazdy, ich sponsorów i partnerów.”
Georg Fuchs i Rolf Werner, dyrektorzy generalni Europejskiego Stowarzyszenia Wyścigów Pojazdów Ciężarowych ETRA, dodali: „Bardzo się cieszymy, że możemy ponownie powitać Goodyear jako sponsora tytularnego Pucharu Promotora i podkreślić tym samym partnerstwo i wsparcie tego producenta dla europejskich społeczności wyścigów pojazdów ciężarowych.”
Wiedza z toru wyścigowego
Opony Goodyear wykorzystywane podczas wyścigów pojazdów ciężarowych mają taki sam rozmiar 315/70R22.5 i taki sam karkas jak wiele produktów Goodyear do transportu drogowego, ale wyróżniają się asymetryczną konstrukcją. Została ona zoptymalizowana w celu uzyskania najlepszego rozkładu nacisku w kontakcie z podłożem, wyższej wytrzymałości i lepszych osiągów. Rowki o średnicy 5,1 mm umożliwiają skuteczne odprowadzanie wody, a w połączeniu ze sztywną konstrukcją i powierzchnią styku bieżnika z asfaltem wynoszącą 89% zapewniają optymalną przyczepność, hamowanie i trakcję na suchej nawierzchni.
Opony wyścigowe są opracowywane przez ten sam zespół, który na co dzień pracuje nad zaawansowanymi technologicznie oponami Goodyear do pojazdów ciężarowych, w tym nad uznanymi seriami KMAX-GEN 2 i FUELMAX-GEN 2. „Oznacza to, że wiedza zdobyta na torze wyścigowym i na drodze może być łatwo i szybko wymieniana między ekspertami, co pomaga Goodyear utrzymać pozycję lidera w rozwoju opon do pojazdów ciężarowych. W warunkach drogowych opony Goodyear muszą sprostać wymaganiom flot o dużym przebiegu, a przy tym być mocne i trwałe, aby ograniczyć przestoje, a dodatkowo powinny być przystosowane do intensywnej eksploatacji w warunkach miejskich. W oponach tych zastosowano rozwiązania technologiczne zaczerpnięte z doświadczeń Goodyear w ETRC. Wyścigi dają naszym inżynierom wgląd w reakcję zaawansowanych materiałów na uderzenia o krawężnik z dużą prędkością, wysokie temperatury, intensywne hamowanie i ogromne momenty obrotowe.” – dodał Szymański.
Wyścigi ogólnoeuropejskie
Kolejne zmagania odbędą się na niemieckim torze Nürburgring, gdzie rozegrane zostaną dwie rundy po cztery wyścigi, następnie karawana wyścigowa przeniesie się do czeskiego Most, a potem spotka się w Zolder (Belgia), Le Mans (Francja), Jarama (Hiszpania) i Misano (Włochy).
Kluczem do sukcesu ETRC są fani: przyciąga ich hałas i dramaturgia toru pełnego przygotowanych do wyścigu ciężarówek o mocy 1500 KM, opartych na drogowych ciągnikach siodłowych 4x2.
Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie FIA European Truck Racing Championship (fiaetrc.com).
The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show
Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.
Finanse
Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach
Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.
Transport
Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów
W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.