Goodyear gotowy na start kolejnego sezonu wyścigów European Le Mans Series
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Wyścig na Circuit de Barcelona-Catalunya w najbliższy weekend rozpocznie sześciorundowy kalendarz zmagań w ramach European Le Mans Series (ELMS). Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon dla dwóch z trzech kategorii ELMS - LMP2 i LMGTE – co oznacza, że aż 30 z 42 uczestników całego sezonu pojedzie na oponach amerykańskiego producenta.
Mistrzostwa ELMS odbędą się na najbardziej znanych torach w Europie, z których każdy będzie gospodarzem czterogodzinnego wyścigu. Pierwsza runda w Barcelonie, która odbędzie się 23 kwietnia, wykorzysta klasyczny układ toru, z usuniętą ostatnią szykaną, aby zapewnić ekscytującą, szybką końcówkę okrążenia.
Po przerwie na 24-godzinny wyścig Le Mans, w którym wystartuje wielu zawodników klasy LMP2 ELMS, mistrzostwa przeniosą się do Le Castellet we Francji, a następnie do Aragonii w Hiszpanii, gdzie na wymagającym, bardzo technicznym torze odbędzie się wyścig o zmierzchu. Później karawana wyścigowa przeniesie do Spa Francorchamps w Belgii. Sezon ELMS zakończy zaplanowany na 22 października wyścig w Portimao w Portugalii.
„Te mistrzostwa są wyjątkowe między innymi ze względu na różnorodność torów, od wysokich prędkości w Le Castellet po powrót klasycznego układu Barcelony, co zwiększy średnie prędkości i przyspieszy wyścigi,” wyjaśnił Mike McGregor, menedżer Goodyear Racing ds. programu wyścigów długodystansowych.
Goodyear jest wyłącznym dostawcą do klasy LMGTE od 2020 roku, a do LMP2 od roku 2021. Od przyszłego sezonu kategoria LMGTE zostanie zastąpiona przez bardzo oczekiwaną nową klasę LMGT3, która pojawi się zarówno w mistrzostwach FIA WEC, jak i ELMS. W obu przypadkach Goodyear również będzie wyłącznym dostawcą opon – przez 3 lata począwszy od roku 2024.
Od 2023 roku bez podgrzewaczy opon
Wzorem Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, również w European Le Mans Series od nowego sezonu zrezygnowano ze stosowania podgrzewaczy opon. Otwiera to drogę do nowych możliwości strategicznych, ale także pomoże organizatorom mistrzostw realizować cele zrównoważonego rozwoju.
„Nowe zasady dotyczące opon wniosą do rywalizacji kolejną warstwę strategicznej złożoności i mogą stanowić wyzwanie nawet dla najbardziej doświadczonych kierowców, ale dzięki temu wyścigi będą bardziej urozmaicone. Zarządzanie oponami będzie ważniejsze podczas początkowych okrążeń, kiedy opony rozgrzewają się – ten proces ma ogromny wpływ na ciśnienie w oponie i ostatecznie na to, jaką przyczepność będzie miał do dyspozycji kierowca. Duże znaczenie będzie odgrywała również trwałość opon, ponieważ będziemy wydłużać biegi, aby zmniejszyć liczbę potrzebnych zjazdów do boksów,” dodał McGregor.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.