Komunikaty PR

Goodyear gotowy na start kolejnego sezonu wyścigów European Le Mans Series

2023-04-20  |  10:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Wyścig na Circuit de Barcelona-Catalunya w najbliższy weekend rozpocznie sześciorundowy kalendarz zmagań w ramach European Le Mans Series (ELMS). Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon dla dwóch z trzech kategorii ELMS - LMP2 i LMGTE – co oznacza, że aż 30 z 42 uczestników całego sezonu pojedzie na oponach amerykańskiego producenta.

Mistrzostwa ELMS odbędą się na najbardziej znanych torach w Europie, z których każdy będzie gospodarzem czterogodzinnego wyścigu. Pierwsza runda w Barcelonie, która odbędzie się 23 kwietnia, wykorzysta klasyczny układ toru, z usuniętą ostatnią szykaną, aby zapewnić ekscytującą, szybką końcówkę okrążenia.

Po przerwie na 24-godzinny wyścig Le Mans, w którym wystartuje wielu zawodników klasy LMP2 ELMS, mistrzostwa przeniosą się do Le Castellet we Francji, a następnie do Aragonii w Hiszpanii, gdzie na wymagającym, bardzo technicznym torze odbędzie się wyścig o zmierzchu. Później karawana wyścigowa przeniesie do Spa Francorchamps w Belgii. Sezon ELMS zakończy zaplanowany na 22 października wyścig w Portimao w Portugalii.

„Te mistrzostwa są wyjątkowe między innymi ze względu na różnorodność torów, od wysokich prędkości w Le Castellet po powrót klasycznego układu Barcelony, co zwiększy średnie prędkości i przyspieszy wyścigi,” wyjaśnił Mike McGregor, menedżer Goodyear Racing ds. programu wyścigów długodystansowych.

Goodyear jest wyłącznym dostawcą do klasy LMGTE od 2020 roku, a do LMP2 od roku 2021. Od przyszłego sezonu kategoria LMGTE zostanie zastąpiona przez bardzo oczekiwaną nową klasę LMGT3, która pojawi się zarówno w mistrzostwach FIA WEC, jak i ELMS. W obu przypadkach  Goodyear również będzie wyłącznym dostawcą opon – przez 3 lata począwszy od roku 2024.

Od 2023 roku bez podgrzewaczy opon

Wzorem Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, również w European Le Mans Series od nowego sezonu zrezygnowano ze stosowania podgrzewaczy opon. Otwiera to drogę do nowych możliwości strategicznych, ale także pomoże organizatorom mistrzostw realizować cele zrównoważonego rozwoju.

„Nowe zasady dotyczące opon wniosą do rywalizacji kolejną warstwę strategicznej złożoności i mogą stanowić wyzwanie nawet dla najbardziej doświadczonych kierowców, ale dzięki temu wyścigi będą bardziej urozmaicone. Zarządzanie oponami będzie ważniejsze podczas początkowych okrążeń, kiedy opony rozgrzewają się – ten proces ma ogromny wpływ na ciśnienie w oponie i ostatecznie na to, jaką przyczepność będzie miał do dyspozycji kierowca. Duże znaczenie będzie odgrywała również trwałość opon, ponieważ będziemy wydłużać biegi, aby zmniejszyć liczbę potrzebnych zjazdów do boksów,” dodał McGregor. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.