Goodyear i Dunlop prowadzą w testach opon zimowych ADAC
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
• Goodyear UltraGrip 9+ i Dunlop Winter Response 2 wspólnie wygrywają test opon 15-calowych.
• Najwyższa pozycja w teście 17-calowych opon o wysokich osiągach.
• Marki Goodyeara zajmują cztery z siedmiu czołowych miejsc w testach.
ADAC, TCS i ÖAMTC opublikowały coroczne testy opon zimowych, odpowiednio na rynkach niemieckim, szwajcarskim i austriackim, przyznając produktom Goodyear i Dunlop wspólne pierwsze miejsce w teście obejmującym 16 marek.
Opony oceniano pod względem siedemnastu kryteriów. W tym roku skupiono się na popularnym rozmiarze 195/65 R15, który jest montowany w wielu najlepiej sprzedających się samochodach rodzinnych, takich jak na przykład Volkswagen Golf.
Testerzy chwalili oponę Goodyear UltraGrip 9+ jako bardzo zrównoważoną, dobrze zachowującą się na suchych i mokrych nawierzchniach, a także na śniegu. Uzyskała także imponujące wyniki w zakresie efektywności paliwowej oraz zajęła pierwsze miejsce w teście jazdy po lodzie. W oponie UltraGrip 9+ zastosowano dwie innowacje Goodyeara, które przyczyniły się do tego wyniku. Technologia Mileage Plus chroni oponę na nierównych drogach, umożliwiając dłuższy przebieg, a Winter Grip daje znakomitą przyczepność na śniegu i lodzie.
Grupa Goodyear ma jeszcze jeden powód do świętowania, bowiem najwyższą ocenę uzyskała również opona Dunlop Winter Response 2, tym samym powtarzając sukces z 2018 roku. Testerzy ponownie zwrócili uwagę na jej bardzo dobre zachowanie na suchej, mokrej, ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni. W osiągnięciu tego wyniku pomogło charakterystyczne, kątowe ułożenie lameli na barku opony. Dzięki temu Dunlop Winter Response 2 przeciwdziała siłom odśrodkowym, zapewniając lepszą przyczepność na śniegu i lodzie podczas pokonywania zakrętów.
Najwyższe wyniki w teście opon zimowych o wysokich osiągach
Podczas tego samego badania sprawdzono również opony w rozmiarze 225/50R17, montowane w większych samochodach, takich jak Volvo V60, Skoda Octavia, BMW serii 3 i Mercedes klasy C. W tym rozmiarze opony Dunlop Winter Sport 5 zdobyły łącznie najwyższy wynik. Natomiast Goodyear UltraGrip Performance+ była jedną z zaledwie trzech opon, które uzyskały u testerów najwyższą ocenę "dobrą".
Dunlop WinterSport 5 była najlepiej zachowującą się oponą na śniegu, a Goodyear UltraGrip Performance+ została oceniona jako bardzo zrównoważona we wszystkich warunkach.
„Zajęcie czterech z siedmiu czołowych miejsc w jednej z najbardziej cenionych branżowych publikacji testowych, jest świadectwem skuteczności technologii zastosowanych w najnowszych oponach z oferty Goodyear" - mówi Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyear ds. technologii w regionie EMEA. „Innowacje takie jak Winter Grip Technology sprawiają, że opony Goodyear UltraGrip 9+ i Performance+ utrzymują się w czołówce sektora, w którym rodzina opon UltraGrip wygrywa od dziesięcioleci. Z kolei Dunlop Winter Response 2 i Winter Sport 5 zajęły najwyższe miejsca w swoich sektorach, jesteśmy dumni z szerokości i możliwości naszej oferty opon zimowych."
Szczegóły testu:
[1] Test opublikowany 21/9/21: test opon zimowych ADAC/OAMTC/TCS 195/65R15.
[2] Test opublikowany 21/9/21: test opon zimowych ADAC/OAMTC/TCS 225/50R17.
[3] Test opublikowany 25.09.18: Test opon zimowych ADAC/OAMTC/TCS 175/65R14.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.