Komunikaty PR

Goodyear i Dunlop prowadzą w testach opon zimowych ADAC

2021-10-12  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

• Goodyear UltraGrip 9+ i Dunlop Winter Response 2 wspólnie wygrywają test opon 15-calowych.

• Najwyższa pozycja w teście 17-calowych opon o wysokich osiągach.

• Marki Goodyeara zajmują cztery z siedmiu czołowych miejsc w testach.

ADAC, TCS i ÖAMTC opublikowały coroczne testy opon zimowych, odpowiednio na rynkach niemieckim, szwajcarskim i austriackim, przyznając produktom Goodyear i Dunlop wspólne pierwsze miejsce w teście obejmującym 16 marek.

Opony oceniano pod względem siedemnastu kryteriów. W tym roku skupiono się na popularnym rozmiarze 195/65 R15, który jest montowany w wielu najlepiej sprzedających się samochodach rodzinnych, takich jak na przykład Volkswagen Golf.

Testerzy chwalili oponę Goodyear UltraGrip 9+ jako bardzo zrównoważoną, dobrze zachowującą się na suchych i mokrych nawierzchniach, a także na śniegu. Uzyskała także imponujące wyniki w zakresie efektywności paliwowej oraz zajęła pierwsze miejsce w teście jazdy po lodzie. W oponie UltraGrip 9+ zastosowano dwie innowacje Goodyeara, które przyczyniły się do tego wyniku. Technologia Mileage Plus chroni oponę na nierównych drogach, umożliwiając dłuższy przebieg, a Winter Grip daje znakomitą przyczepność na śniegu i lodzie.

Grupa Goodyear ma jeszcze jeden powód do świętowania, bowiem najwyższą ocenę uzyskała również opona Dunlop Winter Response 2, tym samym powtarzając sukces z 2018 roku. Testerzy ponownie zwrócili uwagę na jej bardzo dobre zachowanie na suchej, mokrej, ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni. W osiągnięciu tego wyniku pomogło charakterystyczne, kątowe ułożenie lameli na barku opony. Dzięki temu Dunlop Winter Response 2 przeciwdziała siłom odśrodkowym, zapewniając lepszą przyczepność na śniegu i lodzie podczas pokonywania zakrętów.

Najwyższe wyniki w teście opon zimowych o wysokich osiągach

Podczas tego samego badania sprawdzono również opony w rozmiarze 225/50R17, montowane w większych samochodach, takich jak Volvo V60, Skoda Octavia, BMW serii 3 i Mercedes klasy C. W tym rozmiarze opony Dunlop Winter Sport 5 zdobyły łącznie najwyższy wynik. Natomiast Goodyear UltraGrip Performance+ była jedną z zaledwie trzech opon, które uzyskały u testerów najwyższą ocenę "dobrą".

Dunlop WinterSport 5 była najlepiej zachowującą się oponą na śniegu, a Goodyear UltraGrip Performance+ została oceniona jako bardzo zrównoważona we wszystkich warunkach.

„Zajęcie czterech z siedmiu czołowych miejsc w jednej z najbardziej cenionych branżowych publikacji testowych, jest świadectwem skuteczności technologii zastosowanych w najnowszych oponach z oferty Goodyear" - mówi Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyear ds. technologii w regionie EMEA. „Innowacje takie jak Winter Grip Technology sprawiają, że opony Goodyear UltraGrip 9+ i Performance+ utrzymują się w czołówce sektora, w którym rodzina opon UltraGrip wygrywa od dziesięcioleci. Z kolei Dunlop Winter Response 2 i Winter Sport 5 zajęły najwyższe miejsca w swoich sektorach, jesteśmy dumni z szerokości i możliwości naszej oferty opon zimowych."

Szczegóły testu:

[1] Test opublikowany 21/9/21: test opon zimowych ADAC/OAMTC/TCS 195/65R15.

[2] Test opublikowany 21/9/21: test opon zimowych ADAC/OAMTC/TCS 225/50R17.

[3] Test opublikowany 25.09.18: Test opon zimowych ADAC/OAMTC/TCS 175/65R14.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.