Goodyear i PKM Tychy – opony do autobusów miejskich i wsparcie szkoleniowe
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Autobusy miejskie w Tychach zostaną wyposażone w opony jednej z marek należących do firmy Goodyear w wyniku przetargu przeprowadzonego przez tyskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej. PKM Tychy i Goodyear znalazły też dodatkowe pole do współpracy – eksperci Goodyear przeprowadzili cykl szkoleń dla pracowników tyskich zakładów, by wzmocnić doświadczenie zespołu i pomóc w wydłużeniu żywotności opon wykorzystywanych w taborze autobusowym.
„Jesteśmy firmą, która produkuje i sprzedaje opony, ale nigdy na samych oponach nie poprzestaje. Staramy się oferować naszym partnerom wartość dodaną, czy to w postaci rozwiązań Goodyear Total Mobility optymalizujących działanie flot, czy w postaci szkoleń dla załogi jak w przypadku tyskiego PKM,” powiedział Waldemar Jarosz, Sales General Manager Commercial Goodyear EEN.
Do PKM Tychy trafią opony autobusowe SAVA CITY U4 w rozmiarze 275/70R22.5. SAVA to jedna z marek z szerokiego portfolio firmy Goodyear. Opona SAVA CITY U4 to wytrzymała opona autobusowa do stosowania na wszystkie osie, zapewniająca większą wydajność floty. Umożliwia wykonywanie długich przebiegów przy równomiernym zużyciu opony, charakteryzuje się dobrą skutecznością hamowania na mokrej nawierzchni i niskim poziomem hałasu.
Szkolenia dla pracowników PKM Tychy przeprowadzone przez ekspertów Goodyear dotyczyły szeroko rozumianej gospodarki ogumieniem. W części teoretycznej poruszano takie tematy jak podstawy budowy pojazdów, mechanika, geometria, oznaczenia opon, uszkodzenia opon i ich naprawa, prawidłowa eksploatacja czy bieżnikowanie opon. Załoga PKM miała też okazję poznać pakiet rozwiązań Proactive Solutions pozwalających optymalizować działanie flot – administrowanie, konserwację opon i zarządzanie przestojami. W części praktycznej, pracownicy mogli wypróbować aplikację Goodyear Tire Optix służącą do proaktywnego zarządzania oponą poprzez regularne kontrole jej jakości w trakcie użytkowania, a także pogłębić wiedzę w kwestii weryfikacji stanu karkasów.
„Eksperci Goodyear przekazali naszym pracownikom cenną wiedzę zarówno teoretyczną, jak i praktyczną. Jesteśmy przekonani, że przyczyni się ona do wydłużenia żywotności opon wykorzystywanych w autobusach naszego przedsiębiorstwa,” powiedział Daniel Szczurek, Dyrektor ds. Przewozów Pasażerskich w PKM Tychy.
PKM Tychy dysponuje flotą 157 autobusów, wśród których znajdują się pojazdy z napędem alternatywnym CNG w ilości ponad 80% całości floty. Tabor, którym PKM realizuje usługi publicznego transportu zbiorowego spełnia wymagania norm spalin EURO oraz emisji hałasu i drgań. Z uwagi na bezpieczeństwo większość pojazdów wyposażona jest w systemy wspomagające układ hamowania, gaszenia komory silnika oraz monitoring wewnętrzny i zewnętrzny. W trosce o osoby niepełnosprawne bądź ograniczone ruchowo autobusy są niskopodłogowe, a mikrobusy nisko wejściowe. Jednocześnie, aby zapewnić pasażerom wysoki komfort podroży pojazdy posiadają klimatyzacje cało-pojazdowe, ładowarki USB, bezpłatne Wi-Fi oraz odpowiednią ergonomię przestrzeni pasażerskiej.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.