Goodyear i PURE ETCR ruszają do akcji
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Pierwszy wyścig PURE ETCR już w ten weekend.
- Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla serii elektrycznych.
- Wyjątkowy format i specjalny bieżnik opony Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR.
Po intensywnych przygotowaniach, w najbliższy weekend we włoskim Vallelunga zadebiutuje pierwsza na świecie seria wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek. Jako wyłączny dostawca opon i partner-założyciel PURE ETCR, Goodyear jest w czołówce rozwoju tej nowej i najbardziej nowatorskiej dyscypliny motorsportu.
Goodyear dołączył do PURE ETCR jako partner-założyciel tych mistrzostw na początku 2020 roku. Od tego czasu producent opon współpracował bezpośrednio z promotorem tego wydarzenia, Eurosport Events i zespołami, aby przygotować się do inauguracyjnego sezonu w tym roku. Innowacyjny format, z krótkimi, ostrymi "bitwami" zamiast tradycyjnych wyścigów, już wzbudził zainteresowanie fanów na całym świecie.
Runda w Vallelunga rozpoczyna sezon 2021. Następne zmagania odbędą się na najwyższej klasy obiektach wyścigowych jak MotorLand, Aragón i Hungaroring, a także na torze ulicznym w Kopenhadze. Rywalizację zakończy wyścig w Korei Południowej na torze Inje Speedium. Na linii startu staną specjalnie zbudowane elektryczne wyścigówki CUPRA i Hyundai, jak również samochód na bazie Alfa Romeo Giulia od włoskiego prywatnego kierowcy Romeo Ferrarisa.
Wyjątkowe samochody dla wyjątkowej serii
Imponujące dane ze świata PURE ETCR mówią same za siebie. Te w pełni elektryczne samochody turystyczne z napędem na tylne koła są nie tylko rewolucyjne pod względem układu napędowego, to zarazem najpotężniejsze samochody turystyczne startujące obecnie w wyścigach. Każdy z nich wytwarza moc 500 kW (670 KM) z połączonego elektrycznego układu napędowego zamontowanego w nadwoziu charakterystycznym dla danego producenta.
Rezultatem jest szybkie tempo i natychmiastowy moment obrotowy, a także odpowiednio dobrany format wyścigu. Każdy wyścig będzie miał maksymalnie 25 km długości, a kierowcy ustawią się za bramkami startowymi na torze. Następnie będą się ścigać na krótkich torach w serii rund bojowych, aby po Super Finale wyłonić Króla lub Królową weekendu.
Na potrzeby tych najbardziej innowacyjnych mistrzostw Goodyear dostarczy do każdego samochodu opony wyścigowe Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR w jednej specyfikacji, przeznaczone do jazdy na mokrej i suchej nawierzchni. Produkcja jednej mieszanki opon pomaga PURE ETCR osiągnąć cel, jakim jest zminimalizowanie transportu, ponieważ Goodyear przewozi mniej opon na każde zawody.
Sebastian Trinks, dyrektor ds. udziału Goodyear w wyścigach PURE ETCR i WTCR, wyjaśnił: „Mamy szczęście, że dzięki współpracy z Eurosport Events w ramach programów PURE ETCR i WTCR mamy dobre relacje. Jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, produkujemy tylko jedną specyfikację opon, co oznacza, że wytwarzamy i transportujemy mniejszą liczbę opon. Jesteśmy podekscytowani, że możemy być częścią tej elektrycznej podróży i tak innowacyjnego sposobu na pokazanie potencjału aut elektrycznych. Liczba pojazdów elektrycznych na drogach rośnie z dnia na dzień, a Goodyear produkuje opony spełniające ich potrzeby.”
Przygotowania do weekendu
Trinks dzieli się swoimi spostrzeżeniami przed wyścigiem na torze Vallelunga, który jest już bardzo dobrze znany zarówno zespołom, jak i Goodyearowi. „W ciągu ostatnich kilku miesięcy zespoły wykonały wiele testów w Vallelunga, w tym większość ostatnich prac rozwojowych nad samochodami. Bardzo dobrze znają ten tor i jego układ.”
„Nasza wyścigowa opona Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR z bieżnikiem zebrała wiele pozytywnych opinii, zwłaszcza od doświadczonych kierowców. Nie możemy się już doczekać pierwszego wyścigu w Vallelunga i pozostałych w nadchodzących miesiącach. Wspólne zawody z WTCR, gdzie Goodyear jest również wyłącznym dostawcą opon, będą szczególnie wyjątkowe, podobnie jak tor uliczny w Kopenhadze.”
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.