Goodyear i PURE ETCR ruszają do akcji
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Pierwszy wyścig PURE ETCR już w ten weekend.
- Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla serii elektrycznych.
- Wyjątkowy format i specjalny bieżnik opony Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR.
Po intensywnych przygotowaniach, w najbliższy weekend we włoskim Vallelunga zadebiutuje pierwsza na świecie seria wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek. Jako wyłączny dostawca opon i partner-założyciel PURE ETCR, Goodyear jest w czołówce rozwoju tej nowej i najbardziej nowatorskiej dyscypliny motorsportu.
Goodyear dołączył do PURE ETCR jako partner-założyciel tych mistrzostw na początku 2020 roku. Od tego czasu producent opon współpracował bezpośrednio z promotorem tego wydarzenia, Eurosport Events i zespołami, aby przygotować się do inauguracyjnego sezonu w tym roku. Innowacyjny format, z krótkimi, ostrymi "bitwami" zamiast tradycyjnych wyścigów, już wzbudził zainteresowanie fanów na całym świecie.
Runda w Vallelunga rozpoczyna sezon 2021. Następne zmagania odbędą się na najwyższej klasy obiektach wyścigowych jak MotorLand, Aragón i Hungaroring, a także na torze ulicznym w Kopenhadze. Rywalizację zakończy wyścig w Korei Południowej na torze Inje Speedium. Na linii startu staną specjalnie zbudowane elektryczne wyścigówki CUPRA i Hyundai, jak również samochód na bazie Alfa Romeo Giulia od włoskiego prywatnego kierowcy Romeo Ferrarisa.
Wyjątkowe samochody dla wyjątkowej serii
Imponujące dane ze świata PURE ETCR mówią same za siebie. Te w pełni elektryczne samochody turystyczne z napędem na tylne koła są nie tylko rewolucyjne pod względem układu napędowego, to zarazem najpotężniejsze samochody turystyczne startujące obecnie w wyścigach. Każdy z nich wytwarza moc 500 kW (670 KM) z połączonego elektrycznego układu napędowego zamontowanego w nadwoziu charakterystycznym dla danego producenta.
Rezultatem jest szybkie tempo i natychmiastowy moment obrotowy, a także odpowiednio dobrany format wyścigu. Każdy wyścig będzie miał maksymalnie 25 km długości, a kierowcy ustawią się za bramkami startowymi na torze. Następnie będą się ścigać na krótkich torach w serii rund bojowych, aby po Super Finale wyłonić Króla lub Królową weekendu.
Na potrzeby tych najbardziej innowacyjnych mistrzostw Goodyear dostarczy do każdego samochodu opony wyścigowe Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR w jednej specyfikacji, przeznaczone do jazdy na mokrej i suchej nawierzchni. Produkcja jednej mieszanki opon pomaga PURE ETCR osiągnąć cel, jakim jest zminimalizowanie transportu, ponieważ Goodyear przewozi mniej opon na każde zawody.
Sebastian Trinks, dyrektor ds. udziału Goodyear w wyścigach PURE ETCR i WTCR, wyjaśnił: „Mamy szczęście, że dzięki współpracy z Eurosport Events w ramach programów PURE ETCR i WTCR mamy dobre relacje. Jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, produkujemy tylko jedną specyfikację opon, co oznacza, że wytwarzamy i transportujemy mniejszą liczbę opon. Jesteśmy podekscytowani, że możemy być częścią tej elektrycznej podróży i tak innowacyjnego sposobu na pokazanie potencjału aut elektrycznych. Liczba pojazdów elektrycznych na drogach rośnie z dnia na dzień, a Goodyear produkuje opony spełniające ich potrzeby.”
Przygotowania do weekendu
Trinks dzieli się swoimi spostrzeżeniami przed wyścigiem na torze Vallelunga, który jest już bardzo dobrze znany zarówno zespołom, jak i Goodyearowi. „W ciągu ostatnich kilku miesięcy zespoły wykonały wiele testów w Vallelunga, w tym większość ostatnich prac rozwojowych nad samochodami. Bardzo dobrze znają ten tor i jego układ.”
„Nasza wyścigowa opona Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR z bieżnikiem zebrała wiele pozytywnych opinii, zwłaszcza od doświadczonych kierowców. Nie możemy się już doczekać pierwszego wyścigu w Vallelunga i pozostałych w nadchodzących miesiącach. Wspólne zawody z WTCR, gdzie Goodyear jest również wyłącznym dostawcą opon, będą szczególnie wyjątkowe, podobnie jak tor uliczny w Kopenhadze.”

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.