Goodyear i PURE ETCR ruszają do akcji
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Pierwszy wyścig PURE ETCR już w ten weekend.
- Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla serii elektrycznych.
- Wyjątkowy format i specjalny bieżnik opony Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR.
Po intensywnych przygotowaniach, w najbliższy weekend we włoskim Vallelunga zadebiutuje pierwsza na świecie seria wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek. Jako wyłączny dostawca opon i partner-założyciel PURE ETCR, Goodyear jest w czołówce rozwoju tej nowej i najbardziej nowatorskiej dyscypliny motorsportu.
Goodyear dołączył do PURE ETCR jako partner-założyciel tych mistrzostw na początku 2020 roku. Od tego czasu producent opon współpracował bezpośrednio z promotorem tego wydarzenia, Eurosport Events i zespołami, aby przygotować się do inauguracyjnego sezonu w tym roku. Innowacyjny format, z krótkimi, ostrymi "bitwami" zamiast tradycyjnych wyścigów, już wzbudził zainteresowanie fanów na całym świecie.
Runda w Vallelunga rozpoczyna sezon 2021. Następne zmagania odbędą się na najwyższej klasy obiektach wyścigowych jak MotorLand, Aragón i Hungaroring, a także na torze ulicznym w Kopenhadze. Rywalizację zakończy wyścig w Korei Południowej na torze Inje Speedium. Na linii startu staną specjalnie zbudowane elektryczne wyścigówki CUPRA i Hyundai, jak również samochód na bazie Alfa Romeo Giulia od włoskiego prywatnego kierowcy Romeo Ferrarisa.
Wyjątkowe samochody dla wyjątkowej serii
Imponujące dane ze świata PURE ETCR mówią same za siebie. Te w pełni elektryczne samochody turystyczne z napędem na tylne koła są nie tylko rewolucyjne pod względem układu napędowego, to zarazem najpotężniejsze samochody turystyczne startujące obecnie w wyścigach. Każdy z nich wytwarza moc 500 kW (670 KM) z połączonego elektrycznego układu napędowego zamontowanego w nadwoziu charakterystycznym dla danego producenta.
Rezultatem jest szybkie tempo i natychmiastowy moment obrotowy, a także odpowiednio dobrany format wyścigu. Każdy wyścig będzie miał maksymalnie 25 km długości, a kierowcy ustawią się za bramkami startowymi na torze. Następnie będą się ścigać na krótkich torach w serii rund bojowych, aby po Super Finale wyłonić Króla lub Królową weekendu.
Na potrzeby tych najbardziej innowacyjnych mistrzostw Goodyear dostarczy do każdego samochodu opony wyścigowe Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR w jednej specyfikacji, przeznaczone do jazdy na mokrej i suchej nawierzchni. Produkcja jednej mieszanki opon pomaga PURE ETCR osiągnąć cel, jakim jest zminimalizowanie transportu, ponieważ Goodyear przewozi mniej opon na każde zawody.
Sebastian Trinks, dyrektor ds. udziału Goodyear w wyścigach PURE ETCR i WTCR, wyjaśnił: „Mamy szczęście, że dzięki współpracy z Eurosport Events w ramach programów PURE ETCR i WTCR mamy dobre relacje. Jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, produkujemy tylko jedną specyfikację opon, co oznacza, że wytwarzamy i transportujemy mniejszą liczbę opon. Jesteśmy podekscytowani, że możemy być częścią tej elektrycznej podróży i tak innowacyjnego sposobu na pokazanie potencjału aut elektrycznych. Liczba pojazdów elektrycznych na drogach rośnie z dnia na dzień, a Goodyear produkuje opony spełniające ich potrzeby.”
Przygotowania do weekendu
Trinks dzieli się swoimi spostrzeżeniami przed wyścigiem na torze Vallelunga, który jest już bardzo dobrze znany zarówno zespołom, jak i Goodyearowi. „W ciągu ostatnich kilku miesięcy zespoły wykonały wiele testów w Vallelunga, w tym większość ostatnich prac rozwojowych nad samochodami. Bardzo dobrze znają ten tor i jego układ.”
„Nasza wyścigowa opona Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR z bieżnikiem zebrała wiele pozytywnych opinii, zwłaszcza od doświadczonych kierowców. Nie możemy się już doczekać pierwszego wyścigu w Vallelunga i pozostałych w nadchodzących miesiącach. Wspólne zawody z WTCR, gdzie Goodyear jest również wyłącznym dostawcą opon, będą szczególnie wyjątkowe, podobnie jak tor uliczny w Kopenhadze.”
![VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1404572337,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych
![Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1700192320,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
![Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1755203170,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/headway-5qgiuubxkwm-unsplash,w_274,_small.jpg)
Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Problemy społeczne
Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
![](https://www.newseria.pl/files/11111/izdebski-awaria-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie, a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.
Ochrona środowiska
Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wiatraki-nowelizacja-2-foto2,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.