Goodyear i PURE ETCR ruszają do akcji
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Pierwszy wyścig PURE ETCR już w ten weekend.
- Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla serii elektrycznych.
- Wyjątkowy format i specjalny bieżnik opony Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR.
Po intensywnych przygotowaniach, w najbliższy weekend we włoskim Vallelunga zadebiutuje pierwsza na świecie seria wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek. Jako wyłączny dostawca opon i partner-założyciel PURE ETCR, Goodyear jest w czołówce rozwoju tej nowej i najbardziej nowatorskiej dyscypliny motorsportu.
Goodyear dołączył do PURE ETCR jako partner-założyciel tych mistrzostw na początku 2020 roku. Od tego czasu producent opon współpracował bezpośrednio z promotorem tego wydarzenia, Eurosport Events i zespołami, aby przygotować się do inauguracyjnego sezonu w tym roku. Innowacyjny format, z krótkimi, ostrymi "bitwami" zamiast tradycyjnych wyścigów, już wzbudził zainteresowanie fanów na całym świecie.
Runda w Vallelunga rozpoczyna sezon 2021. Następne zmagania odbędą się na najwyższej klasy obiektach wyścigowych jak MotorLand, Aragón i Hungaroring, a także na torze ulicznym w Kopenhadze. Rywalizację zakończy wyścig w Korei Południowej na torze Inje Speedium. Na linii startu staną specjalnie zbudowane elektryczne wyścigówki CUPRA i Hyundai, jak również samochód na bazie Alfa Romeo Giulia od włoskiego prywatnego kierowcy Romeo Ferrarisa.
Wyjątkowe samochody dla wyjątkowej serii
Imponujące dane ze świata PURE ETCR mówią same za siebie. Te w pełni elektryczne samochody turystyczne z napędem na tylne koła są nie tylko rewolucyjne pod względem układu napędowego, to zarazem najpotężniejsze samochody turystyczne startujące obecnie w wyścigach. Każdy z nich wytwarza moc 500 kW (670 KM) z połączonego elektrycznego układu napędowego zamontowanego w nadwoziu charakterystycznym dla danego producenta.
Rezultatem jest szybkie tempo i natychmiastowy moment obrotowy, a także odpowiednio dobrany format wyścigu. Każdy wyścig będzie miał maksymalnie 25 km długości, a kierowcy ustawią się za bramkami startowymi na torze. Następnie będą się ścigać na krótkich torach w serii rund bojowych, aby po Super Finale wyłonić Króla lub Królową weekendu.
Na potrzeby tych najbardziej innowacyjnych mistrzostw Goodyear dostarczy do każdego samochodu opony wyścigowe Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR w jednej specyfikacji, przeznaczone do jazdy na mokrej i suchej nawierzchni. Produkcja jednej mieszanki opon pomaga PURE ETCR osiągnąć cel, jakim jest zminimalizowanie transportu, ponieważ Goodyear przewozi mniej opon na każde zawody.
Sebastian Trinks, dyrektor ds. udziału Goodyear w wyścigach PURE ETCR i WTCR, wyjaśnił: „Mamy szczęście, że dzięki współpracy z Eurosport Events w ramach programów PURE ETCR i WTCR mamy dobre relacje. Jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, produkujemy tylko jedną specyfikację opon, co oznacza, że wytwarzamy i transportujemy mniejszą liczbę opon. Jesteśmy podekscytowani, że możemy być częścią tej elektrycznej podróży i tak innowacyjnego sposobu na pokazanie potencjału aut elektrycznych. Liczba pojazdów elektrycznych na drogach rośnie z dnia na dzień, a Goodyear produkuje opony spełniające ich potrzeby.”
Przygotowania do weekendu
Trinks dzieli się swoimi spostrzeżeniami przed wyścigiem na torze Vallelunga, który jest już bardzo dobrze znany zarówno zespołom, jak i Goodyearowi. „W ciągu ostatnich kilku miesięcy zespoły wykonały wiele testów w Vallelunga, w tym większość ostatnich prac rozwojowych nad samochodami. Bardzo dobrze znają ten tor i jego układ.”
„Nasza wyścigowa opona Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR z bieżnikiem zebrała wiele pozytywnych opinii, zwłaszcza od doświadczonych kierowców. Nie możemy się już doczekać pierwszego wyścigu w Vallelunga i pozostałych w nadchodzących miesiącach. Wspólne zawody z WTCR, gdzie Goodyear jest również wyłącznym dostawcą opon, będą szczególnie wyjątkowe, podobnie jak tor uliczny w Kopenhadze.”

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.