Komunikaty PR

Goodyear i rFactor zacierają różnicę między prawdziwymi a wirtualnymi wyścigami

2022-12-22  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )
  • Goodyear pozostaje oficjalnym partnerem e-sportowych mistrzostw, przenosząc swój kilkudziesięcioletni rodowód w dziedzinie wyścigów długodystansowych na nowe tory.
  • Goodyear współpracuje ze Studiem 397, twórcami symulacji wyścigów rFactor 2, nad wprowadzaniem najnowocześniejszych modeli opon wyścigowych do Le Mans Virtual Series.

 

Przeniesienie doświadczeń i emocji z realnych torów do e-sportowej rywalizacji to priorytet twórców wirtualnych wyścigów. Aby uzyskać ten cel potrzeba tysięcy obliczeń i permutacji w trakcie każdego okrążenia. Niewiele symulacji zbliża się do poziomu szczegółowości, jaki można odnaleźć w grze rFactor 2, która jest efektem współpracy Goodyeara i Studia 397. Twórcom udało się odwzorować zachowania modeli opon wyścigowych z prawdziwych imprez motorsportowych w środowisku wirtualnym, dzięki czemu e-sportowi kierowcy, walcząc o chwałę w Le Mans Virtual Series, mogą bardziej niż kiedykolwiek zbliżyć się do odczuć, jakich doświadczają mistrzowie kierownicy w realnej rywalizacji.

Współpraca Goodyeara i Studia 397 przynosi e-sportowym kierowcom autentyczne, wciągające i oparte na danych wrażenia dzięki modelowi fizyki rFactor 2. Projektanci Goodyeara odegrali kluczową rolę w stworzeniu wirtualnych modeli opon od podstaw.

„Symulacja opon jest z natury skomplikowana, ponieważ na ich zachowanie wpływa wiele czynników", tłumaczy Joao Coelho, menedżer ds. testów i wsparcia torowego Goodyear Motorsport w regionie EMEA. „To współpraca, w której obie strony zyskują, a która wnosi do symulatora wyścigów rFactor 2 dodatkową warstwę autentyczności. Model opon Goodyeara jest najbardziej kompletny z dostępnych na rynku, a marka znajduje się w centrum doświadczeń z wirtualnych wyścigów. Potencjał jest ogromny”.

Wprowadzanie wieloletniego doświadczenia na nowe tory

Dziedzictwo Goodyeara w wyścigach długodystansowych sprawia, że marka jest idealnym partnerem, pomagającym przenieść wzloty i upadki z Le Mans do wirtualnego świata. Goodyear ma na swoim koncie 14 zwycięstw wywalczonych w tym legendarnym wyścigu. Marka wnosi do gry także swoje aktualne doświadczenia z torów. Goodyear jest obecnie oficjalnym dostawcą opon dla kategorii LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), a także wyłącznym partnerem oponiarskim kategorii LMP2 i LMGTE w Europejskiej Serii Le Mans. Co istotne, są to dwie kategorie rozgrywane również w wirtualnym świecie, co sprawia, że związek między e-sportem a torem jest jeszcze bliższy.

Stworzenie w Le Mans Virtual Series możliwości wyboru opon zgodnych ze specyfikacją FIA oraz posiadanie torów, które odwzorowują warunki panujące w rzeczywistości, oznacza, że e-sportowi kierowcy stają przed identycznymi dylematami strategicznymi, jak ich koledzy ścigający się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w realnym świecie.

Symulacja jest tak wierna, że jej twórcy odkryli, iż umiejętności jazdy na torze przekładają się na wirtualny świat. „W przypadku kierowców widzimy, że doświadczenia z prawdziwego życia pomagają im pokonywać wyzwania w grze jak nigdy dotąd. Na przykład doświadczeni kierowcy mogą osiągnąć znacznie więcej w mokrych i zmiennych warunkach, tak jak w prawdziwym świecie”, wyjaśnił Dom Duhan z DMO Studia 397.

Przewaga konkurencyjna

Podobnie jak w prawdziwym świecie, zużycie opon, temperatura i ciśnienie są kluczowe dla uzyskania przewagi w Le Mans Virtual Series. W związku z tym, że symulacja pomaga doskonalić i rozwijać fizykę opon, zespoły muszą być coraz bardziej wyrafinowane, aby nadążyć za parametrami wymaganymi do osiągnięcia sukcesów. Na przykład rozgrzewanie opon jest kluczowym czynnikiem uzyskania przewagi nad konkurencją po pit-stopie. Dzięki wskazówkom inżynierów Goodyeara takie czynniki, jak temperatura toru i działania kierowcy, mają bardziej realistyczny wpływ na zachowanie samochodu. W symulacji parametry dla każdego z nich są obliczane i przekładane na dynamiczny, wirtualny świat.

Sposób, w jaki kierowcy nastawiają opony i realizują ich osiągi w symulacji, jest taki sam jak w rzeczywistości. Oprócz ulepszonego modelowania opon, Studio 397 włączyło kolejne kluczowe parametry, takie jak transfer ciepła przez hamulce. Zachowanie opon, odczucia i progresja na dystansie wyścigu szybko stają się integralną częścią całościowych doświadczeń z wirtualnych wyścigów. Zarządzanie temperaturą opon tuż po pit-stopie może zadecydować o pokonaniu rywali albo utracie cennego czasu.

Dążenie do realizmu

Studio 397 osiąga wysoki poziom realizmu dzięki specjalnym technikom, wykonując najpierw laserowe skany każdego toru, aby uchwycić jego proporcje, zmiany wysokości i niedoskonałości. Następnie, we współpracy z Goodyearem, opracowuje oponę, która zachowuje się i zużywa jak prawdziwa. W ten sposób powstają wyścigi, które są autentyczne zarówno dla widzów, jak i uczestników.

„Zaczynamy od zadania sobie pytania 'co się stanie, gdy…', a kiedy już odpowiemy na to pytanie kilka tysięcy razy i będziemy pewni, że symulator odpowiada naszym oczekiwaniom, zyskujemy realistyczny model. Dlatego właśnie współpraca z Goodyearem była dla nas tak ważna. Dostęp do osób mających najbliższy kontakt z prawdziwymi oponami pozwolił nam rozwinąć i zrozumieć je w sposób, który w innym przypadku byłby niemożliwy”, tak Duhan opisuje przebiega współpracy z Goodyearem.

„Niewiele osób potrafi wyjaśnić, jaki wpływ na oponę ma wzrost temperatury toru o jeden stopień na dystansie dwudziestu pięciu okrążeń. To właśnie te elementy symulatora, niezauważalne nawet dla kierowców, zwiększają ogólne poczucie autentyczności. Świadczy o tym liczba wysokiej klasy kierowców wyścigowych, którzy w zdecydowanej większości przekazują nam pozytywne oceny”.

Rezultatem pełnego zaangażowania w osiągnięcie doskonałości jest wirtualne doświadczenie wyścigowe, które odzwierciedla prestiż i wyzwania jednego z najsłynniejszych i najtrudniejszych wyścigów w sporcie samochodowym. „Le Mans Virtual Series jest doskonałą okazją do zdobycia uznania w przestrzeni e-sportowej, branży, która odnotowała ogromny rozwój i wzrost popularności”, podsumowuje Coelho. „Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z oddanym zespołem programistów Studia 397, aby przenieść kilkudziesięcioletni rodowód Goodyeara w dziedzinie wyścigów długodystansowych na nowe tory”. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób Biuro prasowe
2024-04-23 | 10:50

Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób

Firma Oponiarska Dębica SA rozpoczęła rekrutację około 200 pracowników na stanowiska m.in. operatorów produkcji i elektromechaników. Poszukiwane są zarówno
Motoryzacja 85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
2024-04-19 | 11:00

85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear

Dębicka fabryka opon świętuje w kwietniu bieżącego roku 85 lat istnienia i bogatej historii - od powołanej do życia w 1939 roku Fabryki Gum Jezdnych Stomil po dzisiejszy nowoczesny zakład
Motoryzacja Europejska premiera Mazdy CX-80
2024-04-18 | 14:30

Europejska premiera Mazdy CX-80

Dziś nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Ochrona środowiska

Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.