Komunikaty PR

Goodyear opracowuje innowacyjną oponę w 70% opartą na materiałach zrównoważonych

2022-01-10  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

Firma poczyniła znaczne postępy w kierunku osiągnięcia celu, jakim jest wyprodukowanie do 2030 r. opony w 100% wykonanej z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł.

Firma Goodyear Tire & Rubber Company zapowiedziała wprowadzenie na rynek demonstracyjnej opony w 70% opartej na materiałach zrównoważonych i wykorzystującej wiele innowacyjnych rozwiązań.

„W 2020 roku wyznaczyliśmy sobie ambitny cel, aby w ciągu 10 lat stworzyć oponę wykonaną w 100% ze zrównoważonych materiałów, a nasi naukowcy i inżynierowie poczynili ogromne postępy w osiągnięciu tego celu" - powiedział Chris Helsel, starszy wiceprezes ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii. „To ekscytujące osiągnięcie, które świadczy o naszym zaangażowaniu w zwiększanie wykorzystania zrównoważonych materiałów w naszych oponach.”

Opona wykonana w 70% z materiałów zrównoważonych zawiera 13 składników w dziewięciu elementach konstrukcyjnych, w tym te opisane poniżej. Wskaźniki wydajności monitorowane przez producenta wykazały, że właściwości tych komponentów zapewniają wysokie osiągi takiej opony.

• Sadza jest dodawana do opon w celu wzmocnienia mieszanki oraz zwiększenia ich trwałości - tradycyjnie wytwarzana pochodzi ze spalania różnych produktów naftowych. W nowej oponie Goodyear zastosowano trzy różne rodzaje sadzy, które są produkowane z metanu, dwutlenku węgla i oleju roślinnego. Wstępne oceny cyklu życia wykazują zmniejszone emisje dwutlenku węgla w porównaniu z obecnymi metodami produkcji sadzy czy wykorzystaniem źródeł surowców pochodzenia biologicznego lub odpadów.

• Stosowanie oleju sojowego w oponach to istotna innowacja Goodyear, która pomaga utrzymać elastyczność mieszanki gumowej opony w zmiennych temperaturach. Olej sojowy jest surowcem pochodzenia biologicznego, co pozwala Goodyear zmniejszyć zużycie produktów ropopochodnych. Prawie 100% białka sojowego wykorzystuje się w produkcji żywności/pasz, ale pozostaje znaczna nadwyżka oleju, którą można wykorzystać w zastosowaniach przemysłowych.

  • Krzemionka jest składnikiem często stosowanym w oponach w celu poprawy przyczepności i zmniejszenia zużycia paliwa. Nowa opona Goodyear zawiera unikalną odmianę krzemionki wytwarzanej z popiołu z łusek ryżu, produktu ubocznego przetwarzania ryżu, który często jest wyrzucany na wysypiska śmieci. Z tego właśnie popiołu odpadowego wytworzono wysokiej jakości krzemionkę.
  • Poliester jest uzyskiwany z recyklingu plastikowych butelek i innych plastikowych odpadów poprzez przekształcenie poliestru w jego podstawowe substancje chemiczne i zamianę go w poliester techniczny, możliwy do zastosowania w kordach opon.

Opona Goodyear wykonana w 70% ze zrównoważonych materiałów została wyprodukowana jako opona demonstracyjna.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.