Goodyear opublikował swój raport odpowiedzialności korporacyjnej za 2020 rok
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Firma Goodyear opublikowała swój roczny globalny raport dotyczący odpowiedzialności korporacyjnej. Pomimo wyzwań związanych z trwającą pandemią COVID-19, w raporcie podsumowano działania przedsiębiorstwa w 2020 r., które świadczą o jego stałym zaangażowaniu w etyczne i zrównoważone procesy, materiały i programy.
„W 2020 r. pracownicy Goodyear byli bardziej elastyczni niż kiedykolwiek wcześniej, spełniając najpilniejsze potrzeby biznesowe i służąc naszym klientom, służbom ratunkowym a także innym współpracownikom” - powiedział Richard J. Kramer, prezes i dyrektor generalny The Goodyear Tire & Rubber Company. „W naszych działaniach nadal kierujemy się filozofią opisaną w programie Goodyear Better Future, czyli zasadami odpowiedzialności korporacyjnej, które jednoczą nas w dążeniu do bezpieczeństwa, jakości, uczciwości i odpowiedzialności.”
Raport Goodyear za roku 2020 jest uporządkowany według filarów programu Better Future, do których należą: zrównoważone pozyskiwanie surowców, odpowiedzialna działalność operacyjna, odpowiadanie na wyzwania związane z przyszłą mobilnością i tworzenie inspirującej kultury. Do najważniejszych punktów raportu należą:
Zrównoważone pozyskiwanie surowców: W 2020 r. Goodyear wprowadził na rynek czwartą linię opon osobowych przeznaczonych dla klientów indywidualnych, w których oleje ropopochodne zastąpiono olejem sojowym. Olej sojowy jest odnawialnym surowcem pochodzenia biologicznego, który pomaga utrzymać elastyczność mieszanki gumowej opony w niskich temperaturach, co jest kluczowym czynnikiem wpływającym na zachowanie i zwiększenie przyczepności na suchej, mokrej i zimowej nawierzchni.
Odpowiedzialna działalność operacyjna: W 2020 r. Goodyear kontynuował prace nad zmniejszeniem wpływu na środowisko, osiągając 20% redukcję intensywności emisji gazów cieplarnianych, 19% redukcję energochłonności i 55% redukcję zużycia wody w porównaniu z poziomem z 2010 r.
Odpowiadanie na wyzwania związane z przyszłą mobilnością: W 2020 r. Goodyear nadal koncentrował się na poprawie efektywności paliwowej, uzyskując 31% zmniejszenie oporów toczenia i o 8,2% redukcję ciężaru opon w globalnym asortymencie opon osobowych w porównaniu z rokiem 2005. Ponadto firma postawiła sobie ambitne cele technologiczne, w tym aby do 2027 r. wszystkie opony Goodyear stały się inteligentnymi oponami wyposażonymi w czujniki i technologię przesyłania danych, natomiast kolejny krok zakłada opracowanie do 2030 r. w pełni ekologicznej i bezobsługowej opony z trwałych materiałów.
Tworzenie inspirującej kultury: W 2020 r. nadal rosła liczba członków stowarzyszonych w Grupach Pracowników Goodyear (ERG). Obecnie działa siedem grup ERG, które zrzeszają ponad 3000 członków na całym świecie w 32 oddziały. Pomimo pandemii, w ciągu ostatnich dwóch lat ERG zorganizowały ponad 200 wydarzeń związanych z rozwojem zawodowym i nawiązywaniem kontaktów.
Raport Goodyear za rok 2020 został przygotowany zgodnie ze standardami Global Reporting Initiative (GRI) w wersji Core. Aby zapoznać się z tegorocznym raportem, odwiedź stronę https://corporate.goodyear.com/documents/responsibility/2020-corporate-responsibility-report.pdf.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.