Goodyear opublikował swój raport odpowiedzialności korporacyjnej za 2020 rok
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Firma Goodyear opublikowała swój roczny globalny raport dotyczący odpowiedzialności korporacyjnej. Pomimo wyzwań związanych z trwającą pandemią COVID-19, w raporcie podsumowano działania przedsiębiorstwa w 2020 r., które świadczą o jego stałym zaangażowaniu w etyczne i zrównoważone procesy, materiały i programy.
„W 2020 r. pracownicy Goodyear byli bardziej elastyczni niż kiedykolwiek wcześniej, spełniając najpilniejsze potrzeby biznesowe i służąc naszym klientom, służbom ratunkowym a także innym współpracownikom” - powiedział Richard J. Kramer, prezes i dyrektor generalny The Goodyear Tire & Rubber Company. „W naszych działaniach nadal kierujemy się filozofią opisaną w programie Goodyear Better Future, czyli zasadami odpowiedzialności korporacyjnej, które jednoczą nas w dążeniu do bezpieczeństwa, jakości, uczciwości i odpowiedzialności.”
Raport Goodyear za roku 2020 jest uporządkowany według filarów programu Better Future, do których należą: zrównoważone pozyskiwanie surowców, odpowiedzialna działalność operacyjna, odpowiadanie na wyzwania związane z przyszłą mobilnością i tworzenie inspirującej kultury. Do najważniejszych punktów raportu należą:
Zrównoważone pozyskiwanie surowców: W 2020 r. Goodyear wprowadził na rynek czwartą linię opon osobowych przeznaczonych dla klientów indywidualnych, w których oleje ropopochodne zastąpiono olejem sojowym. Olej sojowy jest odnawialnym surowcem pochodzenia biologicznego, który pomaga utrzymać elastyczność mieszanki gumowej opony w niskich temperaturach, co jest kluczowym czynnikiem wpływającym na zachowanie i zwiększenie przyczepności na suchej, mokrej i zimowej nawierzchni.
Odpowiedzialna działalność operacyjna: W 2020 r. Goodyear kontynuował prace nad zmniejszeniem wpływu na środowisko, osiągając 20% redukcję intensywności emisji gazów cieplarnianych, 19% redukcję energochłonności i 55% redukcję zużycia wody w porównaniu z poziomem z 2010 r.
Odpowiadanie na wyzwania związane z przyszłą mobilnością: W 2020 r. Goodyear nadal koncentrował się na poprawie efektywności paliwowej, uzyskując 31% zmniejszenie oporów toczenia i o 8,2% redukcję ciężaru opon w globalnym asortymencie opon osobowych w porównaniu z rokiem 2005. Ponadto firma postawiła sobie ambitne cele technologiczne, w tym aby do 2027 r. wszystkie opony Goodyear stały się inteligentnymi oponami wyposażonymi w czujniki i technologię przesyłania danych, natomiast kolejny krok zakłada opracowanie do 2030 r. w pełni ekologicznej i bezobsługowej opony z trwałych materiałów.
Tworzenie inspirującej kultury: W 2020 r. nadal rosła liczba członków stowarzyszonych w Grupach Pracowników Goodyear (ERG). Obecnie działa siedem grup ERG, które zrzeszają ponad 3000 członków na całym świecie w 32 oddziały. Pomimo pandemii, w ciągu ostatnich dwóch lat ERG zorganizowały ponad 200 wydarzeń związanych z rozwojem zawodowym i nawiązywaniem kontaktów.
Raport Goodyear za rok 2020 został przygotowany zgodnie ze standardami Global Reporting Initiative (GRI) w wersji Core. Aby zapoznać się z tegorocznym raportem, odwiedź stronę https://corporate.goodyear.com/documents/responsibility/2020-corporate-responsibility-report.pdf.
Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS
Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.
Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.