Goodyear ponownie wyłącznym dostawcą opon dla najlepszych serii wyścigu NASCAR
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear Tire & Rubber Company i NASCAR ogłosiły kontynuację jednej z najdłużej trwających relacji w historii wyścigów motorsportowych. Firmy odnowiły trwającą już prawie 70 lat umowę, na mocy której Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla trzech najlepszych krajowych serii NASCAR.
Na mocy umowy produkty Goodyear utrzymają tytuł „oficjalnych opon NASCAR”, a marka miano sponsora tytularnego Goodyear 400, corocznego oficjalnego wyścigu NASCAR Throwback Weekend Cup Series rozgrywanego na torze Darlington Raceway.
„Wyścigi są częścią naszej kultury, od zakładów produkcyjnych po biura na całym świecie, a znaczenie naszej współpracy z NASCAR znajduje odzwierciedlenie w jakości, osiągach i rozwiązaniach technicznych, które dostarczamy w każdej oponie wyścigowej Goodyear Eagle” - mówi Richard J. Kramer, prezes i dyrektor generalny Goodyeara. „Wyniki osiągane na torach wyścigowych mają znaczenie wykraczające poza tę dyscyplinę sportu, bo inspirują także rozwój opon konsumenckich, podtrzymując nasze zobowiązanie do wprowadzania osiągów i innowacji na wyższy poziom”.
Od prawie 70 lat wyścigi NASCAR służą jako poligon doświadczalny dla pokoleń inżynierów z teamu Goodyear Racing, którzy wprowadzają innowacje, przygotowują i dostarczają opony zdolne sprostać najtrudniejszym warunkom panującym na torze. Unikalna technologia, która wytrzymuje i sprawdza się w warunkach wyścigowych, jest również wykorzystywana przy opracowywaniu opon Goodyeara przeznaczonych dla klientów indywidualnych.
„Goodyear jest zaufanym partnerem NASCAR od 1954 r. i odgrywa kluczową rolę w naszym wspólnym dążeniu do zapewnienia najlepszych wyścigów na świecie” - powiedział Steve Phelps, prezes NASCAR. „Od ponad 25 lat opony Goodyear Eagle są jedynym elementem łączącym samochód wyścigowy z torem. Nasza dalsza współpraca pozwoli nam przekraczać kolejne granice i wprowadzać innowacyjne produkty wyścigowe dla następnych pokoleń”.
Na przestrzeni prawie 70-letniej współpracy Goodyeara z organizacją NASCAR, opony wyścigowe Goodyear Eagle były konsekwetnie rozwijane i wzbogacane o nowe rozwiązania techniczne:
- opona wyścigowa typu slick w 1972 r.,
- opona radialna w 1989 r.,
- wielostrefowy wzór bieżnika w 2013 r.
- 18-calowe opony Goodyear Racing Eagle używane w samochodach Next Gen NASCAR.
Darlington Raceway, jeden z najstarszych czynnych torów serii pucharowej, jest miejscem rozgrywania wyścigu Goodyear 400 i zarazem punktem wielu przełomowych sukcesów Goodyeara w dziedzinie innowacji, w tym pierwszego oficjalnego testu opon NASCAR w 1954 r.
Goodyear produkuje rocznie ponad 100 000 opon dla trzech najlepszych serii NASCAR, a każda z nich jest ręcznie wytwarzana przez pracowników Goodyeara w Akron w stanie Ohio, globalnej siedzibie firmy. Aby dowiedzieć się więcej o Goodyear Racing, odwiedź stronę www.Goodyear.com/Racing.
O NASCAR
Narodowa Organizacja Wyścigów Samochodów Seryjnych (The National Association for Stock Car Auto Racing - NASCAR) jest organizatorem najpopularniejszych wyścigów motorowych w Stanach Zjednoczonych i właścicielem 16 głównych krajowych obiektów rozrywkowych dla sportów motorowych. NASCAR składa się z trzech serii krajowych (NASCAR Cup Series™, NASCAR Xfinity Series™ i NASCAR Camping World Truck Series™), czterech serii regionalnych (ARCA Menards Series, ARCA Menards Series East & West oraz NASCAR Whelen Modified Tour), jednej serii lokalnej i trzech serii międzynarodowych. International Motor Sports Association™ (IMSA®) zarządza IMSA WeatherTech SportsCar Championship™, najważniejszą amerykańską serią samochodów sportowych. NASCAR jest również właścicielem Motor Racing Network, Racing Electronics i ONE DAYTONA. NASCAR, z siedzibą w Daytona Beach na Florydzie i biurami w ośmiu miastach w Ameryce Północnej, organizuje ponad 1200 wyścigów w 12 krajach i w ponad 30 stanach USA. Więcej informacji można znaleźć na stronach www.NASCAR.com oraz www.IMSA.com, a także śledząc NASCAR na Facebooku, Twitterze, Instagramie i Snapchacie ("NASCAR").
GOODYEAR
Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 72 000 osób i wytwarza swoje produkty w 55 zakładach w 23 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. Więcej informacji o firmie Goodyear i jej produktach można znaleźć na stronie www.news.goodyear.eu/pl-pl

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.