Goodyear prezentuje raport CSR za 2022 rok
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Opona wykonana w 90% z materiałów odnawialnych, większy udział energii z odnawialnych źródeł w produkcji, zwiększanie efektywności paliwowej opon i rozwój inicjatyw pracowniczych - firma Goodyear Tire & Rubber Company opublikowała właśnie swój raport podsumowujący wyniki działań w zakresie odpowiedzialności korporacyjnej za rok 2022. Raport przedstawia postępy marki w realizacji krótko- i długoterminowych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Raport Goodyear 2022 oparty jest na czterech filarach programu odpowiedzialności korporacyjnej pod nazwą Goodyear Better Future, są to: Zrównoważone Zaopatrzenie, Odpowiedzialna Działalność, Zaawansowana Mobilność i Inspirująca Kultura. Poniżej omówiono wybrane, najważniejsze punkty raportu.
- Zrównoważone Zaopatrzenie: opracowując oponę demonstracyjną wykonaną w 90% ze zrównoważonych materiałów*, naukowcy i inżynierowie Goodyeara poczynili znaczne postępy w realizacji celu firmy na 2030 r., jakim jest wprowadzenie opony wykonanej w 100% ze zrównoważonych materiałów. Ten demonstracyjny produkt stworzono z 17 składników odnawialnych, w tym czterech różnych rodzajów sadzy produkowanych z biometanu, dwutlenku węgla, oleju z pirolizy opon wycofanych z eksploatacji i oleju roślinnego. Do jej produkcji wykorzystano także olej sojowy, krzemionkę z popiołu z łusek ryżu oraz bio-odnawialne żywice z drzewa sosnowego.
- Odpowiedzialna Działalność: Goodyear kontynuował prace nad ograniczeniem swojego oddziaływania na środowisko. W 2022 r. firma zwiększyła wykorzystanie odnawialnej energii elektrycznej do 34% w całej swojej globalnej działalności produkcyjnej, w porównaniu z 3% w 2019 r.
- Zaawansowana Mobilność: w 2022 r. Goodyear nadal koncentrował się na poprawie efektywności paliwowej, osiągając 32,9% redukcję oporów toczenia i 9,4% redukcję masy opon w globalnym asortymencie opon osobowych, w porównaniu z poziomem wyjściowym z 2005 r.
- Inspirująca Kultura: w 2022 r. liczba członków stowarzyszonych w Grupach Pracowniczych Goodyeara (ERG) wzrosła o 6%. Był to również przełomowy rok dla jednej z ERG firmy – Sieci Kobiet Goodyear (Goodyear Women's Network - GWN) z siedzibą w Akron, która obchodziła w 2022 r. setną rocznicę powstania.
„Zrównoważony rozwój jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej i integralną częścią naszej kultury,” powiedział prezes i dyrektor generalny Goodyear Richard J. Kramer. „W 2022 roku, dzięki wysiłkom naszych współpracowników na całym świecie, potwierdziliśmy nasze zaangażowanie we wdrażanie etycznych i zrównoważonych procesów, materiałów i programów. W raporcie dzielimy się informacją, gdzie jesteśmy na tej drodze, jakie postępy poczyniliśmy, jak poradziliśmy sobie z wyzwaniami i realizacją założonych strategii, w tym mapy drogowej dekarbonizacji, a także jak współdziałamy z klientami i innymi interesariuszami, aby wspierać tworzenie lepszej przyszłości.”
Raport Goodyear za 2022 rok został przygotowany zgodnie ze standardami Global Reporting Initiative (GRI).
Raport odpowiedzialności korporacyjnej Goodyeara za rok 2022 można znaleźć na stronie poświęconej odpowiedzialności korporacyjnej marki.
*Zrównoważony materiał jest definiowany jako materiał biopochodny/odnawialny, pochodzący z recyklingu lub taki, który może być produkowany przy użyciu lub przyczyniając się do innych zrównoważonych praktyk w zakresie ochrony zasobów i/lub redukcji emisji, w tym materiałów z bilansem masy.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.