Goodyear prezentuje raport CSR za 2022 rok
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Opona wykonana w 90% z materiałów odnawialnych, większy udział energii z odnawialnych źródeł w produkcji, zwiększanie efektywności paliwowej opon i rozwój inicjatyw pracowniczych - firma Goodyear Tire & Rubber Company opublikowała właśnie swój raport podsumowujący wyniki działań w zakresie odpowiedzialności korporacyjnej za rok 2022. Raport przedstawia postępy marki w realizacji krótko- i długoterminowych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Raport Goodyear 2022 oparty jest na czterech filarach programu odpowiedzialności korporacyjnej pod nazwą Goodyear Better Future, są to: Zrównoważone Zaopatrzenie, Odpowiedzialna Działalność, Zaawansowana Mobilność i Inspirująca Kultura. Poniżej omówiono wybrane, najważniejsze punkty raportu.
- Zrównoważone Zaopatrzenie: opracowując oponę demonstracyjną wykonaną w 90% ze zrównoważonych materiałów*, naukowcy i inżynierowie Goodyeara poczynili znaczne postępy w realizacji celu firmy na 2030 r., jakim jest wprowadzenie opony wykonanej w 100% ze zrównoważonych materiałów. Ten demonstracyjny produkt stworzono z 17 składników odnawialnych, w tym czterech różnych rodzajów sadzy produkowanych z biometanu, dwutlenku węgla, oleju z pirolizy opon wycofanych z eksploatacji i oleju roślinnego. Do jej produkcji wykorzystano także olej sojowy, krzemionkę z popiołu z łusek ryżu oraz bio-odnawialne żywice z drzewa sosnowego.
- Odpowiedzialna Działalność: Goodyear kontynuował prace nad ograniczeniem swojego oddziaływania na środowisko. W 2022 r. firma zwiększyła wykorzystanie odnawialnej energii elektrycznej do 34% w całej swojej globalnej działalności produkcyjnej, w porównaniu z 3% w 2019 r.
- Zaawansowana Mobilność: w 2022 r. Goodyear nadal koncentrował się na poprawie efektywności paliwowej, osiągając 32,9% redukcję oporów toczenia i 9,4% redukcję masy opon w globalnym asortymencie opon osobowych, w porównaniu z poziomem wyjściowym z 2005 r.
- Inspirująca Kultura: w 2022 r. liczba członków stowarzyszonych w Grupach Pracowniczych Goodyeara (ERG) wzrosła o 6%. Był to również przełomowy rok dla jednej z ERG firmy – Sieci Kobiet Goodyear (Goodyear Women's Network - GWN) z siedzibą w Akron, która obchodziła w 2022 r. setną rocznicę powstania.
„Zrównoważony rozwój jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej i integralną częścią naszej kultury,” powiedział prezes i dyrektor generalny Goodyear Richard J. Kramer. „W 2022 roku, dzięki wysiłkom naszych współpracowników na całym świecie, potwierdziliśmy nasze zaangażowanie we wdrażanie etycznych i zrównoważonych procesów, materiałów i programów. W raporcie dzielimy się informacją, gdzie jesteśmy na tej drodze, jakie postępy poczyniliśmy, jak poradziliśmy sobie z wyzwaniami i realizacją założonych strategii, w tym mapy drogowej dekarbonizacji, a także jak współdziałamy z klientami i innymi interesariuszami, aby wspierać tworzenie lepszej przyszłości.”
Raport Goodyear za 2022 rok został przygotowany zgodnie ze standardami Global Reporting Initiative (GRI).
Raport odpowiedzialności korporacyjnej Goodyeara za rok 2022 można znaleźć na stronie poświęconej odpowiedzialności korporacyjnej marki.
*Zrównoważony materiał jest definiowany jako materiał biopochodny/odnawialny, pochodzący z recyklingu lub taki, który może być produkowany przy użyciu lub przyczyniając się do innych zrównoważonych praktyk w zakresie ochrony zasobów i/lub redukcji emisji, w tym materiałów z bilansem masy.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.