Goodyear prezentuje raport CSR za 2022 rok
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Opona wykonana w 90% z materiałów odnawialnych, większy udział energii z odnawialnych źródeł w produkcji, zwiększanie efektywności paliwowej opon i rozwój inicjatyw pracowniczych - firma Goodyear Tire & Rubber Company opublikowała właśnie swój raport podsumowujący wyniki działań w zakresie odpowiedzialności korporacyjnej za rok 2022. Raport przedstawia postępy marki w realizacji krótko- i długoterminowych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Raport Goodyear 2022 oparty jest na czterech filarach programu odpowiedzialności korporacyjnej pod nazwą Goodyear Better Future, są to: Zrównoważone Zaopatrzenie, Odpowiedzialna Działalność, Zaawansowana Mobilność i Inspirująca Kultura. Poniżej omówiono wybrane, najważniejsze punkty raportu.
- Zrównoważone Zaopatrzenie: opracowując oponę demonstracyjną wykonaną w 90% ze zrównoważonych materiałów*, naukowcy i inżynierowie Goodyeara poczynili znaczne postępy w realizacji celu firmy na 2030 r., jakim jest wprowadzenie opony wykonanej w 100% ze zrównoważonych materiałów. Ten demonstracyjny produkt stworzono z 17 składników odnawialnych, w tym czterech różnych rodzajów sadzy produkowanych z biometanu, dwutlenku węgla, oleju z pirolizy opon wycofanych z eksploatacji i oleju roślinnego. Do jej produkcji wykorzystano także olej sojowy, krzemionkę z popiołu z łusek ryżu oraz bio-odnawialne żywice z drzewa sosnowego.
- Odpowiedzialna Działalność: Goodyear kontynuował prace nad ograniczeniem swojego oddziaływania na środowisko. W 2022 r. firma zwiększyła wykorzystanie odnawialnej energii elektrycznej do 34% w całej swojej globalnej działalności produkcyjnej, w porównaniu z 3% w 2019 r.
- Zaawansowana Mobilność: w 2022 r. Goodyear nadal koncentrował się na poprawie efektywności paliwowej, osiągając 32,9% redukcję oporów toczenia i 9,4% redukcję masy opon w globalnym asortymencie opon osobowych, w porównaniu z poziomem wyjściowym z 2005 r.
- Inspirująca Kultura: w 2022 r. liczba członków stowarzyszonych w Grupach Pracowniczych Goodyeara (ERG) wzrosła o 6%. Był to również przełomowy rok dla jednej z ERG firmy – Sieci Kobiet Goodyear (Goodyear Women's Network - GWN) z siedzibą w Akron, która obchodziła w 2022 r. setną rocznicę powstania.
„Zrównoważony rozwój jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej i integralną częścią naszej kultury,” powiedział prezes i dyrektor generalny Goodyear Richard J. Kramer. „W 2022 roku, dzięki wysiłkom naszych współpracowników na całym świecie, potwierdziliśmy nasze zaangażowanie we wdrażanie etycznych i zrównoważonych procesów, materiałów i programów. W raporcie dzielimy się informacją, gdzie jesteśmy na tej drodze, jakie postępy poczyniliśmy, jak poradziliśmy sobie z wyzwaniami i realizacją założonych strategii, w tym mapy drogowej dekarbonizacji, a także jak współdziałamy z klientami i innymi interesariuszami, aby wspierać tworzenie lepszej przyszłości.”
Raport Goodyear za 2022 rok został przygotowany zgodnie ze standardami Global Reporting Initiative (GRI).
Raport odpowiedzialności korporacyjnej Goodyeara za rok 2022 można znaleźć na stronie poświęconej odpowiedzialności korporacyjnej marki.
*Zrównoważony materiał jest definiowany jako materiał biopochodny/odnawialny, pochodzący z recyklingu lub taki, który może być produkowany przy użyciu lub przyczyniając się do innych zrównoważonych praktyk w zakresie ochrony zasobów i/lub redukcji emisji, w tym materiałów z bilansem masy.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.