Goodyear rozpocznie drugi sezon jako wyłączny dostawca dla LMP2 na torze Sebring
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
• Drugi pełny sezon Goodyear w roli wyłącznego dostawcy dla LMP2.
• Wyboisty tor lotniskowy to fascynujące wyzwanie na początek sezonu.
• Brak opon pośrednich w tym roku może być źródłem ciekawych decyzji dotyczących strategii.
W ten weekend Goodyear rozpoczyna swój drugi sezon jako wyłączny dostawca opon dla klasy LMP2 Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych. Podróżująca po całym świecie seria rozpocznie swój sezon 2022 rywalizacją tysiąca mil na torze Sebring. W nadchodzącym sezonie w asortymencie opon wyścigowych Goodyear nastąpią pewne zmiany.
Rozpoczęcie sezonu na torze Sebring samo w sobie jest nowym wyzwaniem. Tor w środkowej Florydzie po raz ostatni pojawił się w kalendarzu WEC w 2019 r., co oznacza, że wyścig w ten weekend będzie pierwszą imprezą WEC Goodyear na tym torze od powrotu marki opon do międzynarodowych sportów motorowych w 2020 r. Tor ten jest znany z wybojów i licznych zmian nawierzchni, dlatego zarządzanie oponami jest tu kluczowe. W związku z tym inżynierowie Goodyear ściśle współpracują z każdym zespołem LMP2, doradzając w kwestii ustawień i używania opon.
Wszechstronność jest kluczem
W tym roku Goodyear dostarczy jedną oponę typu slick do jazdy po suchej nawierzchni i nową oponę na mokrą nawierzchnię. W poprzednich latach dozwolone były opony pośrednie na suche lub wilgotne nawierzchnie oraz różne specyfikacje opon typu slick. To nowe wyzwanie oznacza, że dwie specyfikacje opon Goodyear muszą okazać się jeszcze bardziej uniwersalne niż w poprzednich latach, ponieważ obie muszą sprawdzać się w szerszym zakresie warunków.
Mike McGregor, menedżer programu wyścigów długodystansowych w Goodyear, wyjaśnia: "Decyzja kierownictwa mistrzostw o racjonalizacji asortymentu opon została podjęta z wielu powodów, między innymi ze względu na zrównoważony rozwój. Ograniczenie liczby specyfikacji opon oznacza, że trzeba ich przewozić mniej. Uniwersalna opona typu slick jest taka sama jak ta używana w sezonie 2021, ale skupiliśmy naszą uwagę na wspieraniu zespołów w zakresie ustawień. Zmiany w pochyleniu kół, zbieżności i innych ustawieniach pozwalają nam zmaksymalizować osiągi. Opona LMP2 Goodyear została zaprojektowana tak, aby sprawdzać się w różnych warunkach, pamiętając przede wszystkim o trwałości i przebiegu".
Zgodnie z regulaminem mistrzostw, każdy samochód może użyć 12 opon podczas sesji treningów wolnych w każdy weekend, a maksymalnie 18 opon na kwalifikacje i wyścig. W przypadku dłuższych wyścigów, takich jak 1000 Miles of Sebring w ten weekend czy ośmiogodzinnego startu w Bahrajnie, dozwolone jest wykorzystanie dodatkowych ośmiu opon, co daje 26 opon na kwalifikacje i wyścig. Podczas 24-godzinnych zmagań na torze Le Mans obowiązują inne zasady.
Czeka nas mieszany sezon
Po Sebring, mistrzostwa rozpoczną swój europejski etap od 6-godzinnego wyścigu Spa-Francorchamps 7 maja. Najważniejsze wydarzenie sezonu, 24-godzinny wyścig Le Mans, zaplanowano na 11-12 czerwca. Następne wydarzenia w kalendarzu mistrzostw to sześciogodzinne wyścigi na torze Monza (10 lipca) i Fuji (11 września) oraz finał sezonu - 8-godzinna rywalizacja w Bahrajnie 12 listopada.
Różnorodność torów wyścigowych na trzech kontynentach stanowi wyzwanie dla zespołów, kierowców, a także dla Goodyear. Kluczową rolę odgrywają tu zmienne warunki pogodowe. Wystarczy porównać zimno panujące w Spa z upałem występującym w Bahrajnie i dodać do tego możliwość pojawienia się monsunowego deszczu na torze Fuji, aby przekonać się, że zarówno opony Goodyear typu "slick", jak i "mokre" muszą sprawdzać się w różnych warunkach.
McGregor dodaje: "Po wycofaniu z oferty opony pośredniej nowa opona Goodyear do jazdy po mokrej nawierzchni musi się spisywać w szerszym zakresie warunków, od ulewnych deszczy po moment, gdy tor przeschnie na tyle, że będzie można przełożyć ją na opony typu slick. Będzie to interesująca decyzja strategiczna, w której zespoły będą musiały zdecydować, czy używać opon na mokrą nawierzchnię w bardziej suchych warunkach, czy też ogumienia typu slick na bardziej mokrej nawierzchni. Inżynierowie torowi Goodyear będą ściśle współpracować z każdym z nich, aby pomóc zespołom i kierowcom w znalezieniu równowagi".
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.