Goodyear rozpocznie drugi sezon jako wyłączny dostawca dla LMP2 na torze Sebring
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
• Drugi pełny sezon Goodyear w roli wyłącznego dostawcy dla LMP2.
• Wyboisty tor lotniskowy to fascynujące wyzwanie na początek sezonu.
• Brak opon pośrednich w tym roku może być źródłem ciekawych decyzji dotyczących strategii.
W ten weekend Goodyear rozpoczyna swój drugi sezon jako wyłączny dostawca opon dla klasy LMP2 Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych. Podróżująca po całym świecie seria rozpocznie swój sezon 2022 rywalizacją tysiąca mil na torze Sebring. W nadchodzącym sezonie w asortymencie opon wyścigowych Goodyear nastąpią pewne zmiany.
Rozpoczęcie sezonu na torze Sebring samo w sobie jest nowym wyzwaniem. Tor w środkowej Florydzie po raz ostatni pojawił się w kalendarzu WEC w 2019 r., co oznacza, że wyścig w ten weekend będzie pierwszą imprezą WEC Goodyear na tym torze od powrotu marki opon do międzynarodowych sportów motorowych w 2020 r. Tor ten jest znany z wybojów i licznych zmian nawierzchni, dlatego zarządzanie oponami jest tu kluczowe. W związku z tym inżynierowie Goodyear ściśle współpracują z każdym zespołem LMP2, doradzając w kwestii ustawień i używania opon.
Wszechstronność jest kluczem
W tym roku Goodyear dostarczy jedną oponę typu slick do jazdy po suchej nawierzchni i nową oponę na mokrą nawierzchnię. W poprzednich latach dozwolone były opony pośrednie na suche lub wilgotne nawierzchnie oraz różne specyfikacje opon typu slick. To nowe wyzwanie oznacza, że dwie specyfikacje opon Goodyear muszą okazać się jeszcze bardziej uniwersalne niż w poprzednich latach, ponieważ obie muszą sprawdzać się w szerszym zakresie warunków.
Mike McGregor, menedżer programu wyścigów długodystansowych w Goodyear, wyjaśnia: "Decyzja kierownictwa mistrzostw o racjonalizacji asortymentu opon została podjęta z wielu powodów, między innymi ze względu na zrównoważony rozwój. Ograniczenie liczby specyfikacji opon oznacza, że trzeba ich przewozić mniej. Uniwersalna opona typu slick jest taka sama jak ta używana w sezonie 2021, ale skupiliśmy naszą uwagę na wspieraniu zespołów w zakresie ustawień. Zmiany w pochyleniu kół, zbieżności i innych ustawieniach pozwalają nam zmaksymalizować osiągi. Opona LMP2 Goodyear została zaprojektowana tak, aby sprawdzać się w różnych warunkach, pamiętając przede wszystkim o trwałości i przebiegu".
Zgodnie z regulaminem mistrzostw, każdy samochód może użyć 12 opon podczas sesji treningów wolnych w każdy weekend, a maksymalnie 18 opon na kwalifikacje i wyścig. W przypadku dłuższych wyścigów, takich jak 1000 Miles of Sebring w ten weekend czy ośmiogodzinnego startu w Bahrajnie, dozwolone jest wykorzystanie dodatkowych ośmiu opon, co daje 26 opon na kwalifikacje i wyścig. Podczas 24-godzinnych zmagań na torze Le Mans obowiązują inne zasady.
Czeka nas mieszany sezon
Po Sebring, mistrzostwa rozpoczną swój europejski etap od 6-godzinnego wyścigu Spa-Francorchamps 7 maja. Najważniejsze wydarzenie sezonu, 24-godzinny wyścig Le Mans, zaplanowano na 11-12 czerwca. Następne wydarzenia w kalendarzu mistrzostw to sześciogodzinne wyścigi na torze Monza (10 lipca) i Fuji (11 września) oraz finał sezonu - 8-godzinna rywalizacja w Bahrajnie 12 listopada.
Różnorodność torów wyścigowych na trzech kontynentach stanowi wyzwanie dla zespołów, kierowców, a także dla Goodyear. Kluczową rolę odgrywają tu zmienne warunki pogodowe. Wystarczy porównać zimno panujące w Spa z upałem występującym w Bahrajnie i dodać do tego możliwość pojawienia się monsunowego deszczu na torze Fuji, aby przekonać się, że zarówno opony Goodyear typu "slick", jak i "mokre" muszą sprawdzać się w różnych warunkach.
McGregor dodaje: "Po wycofaniu z oferty opony pośredniej nowa opona Goodyear do jazdy po mokrej nawierzchni musi się spisywać w szerszym zakresie warunków, od ulewnych deszczy po moment, gdy tor przeschnie na tyle, że będzie można przełożyć ją na opony typu slick. Będzie to interesująca decyzja strategiczna, w której zespoły będą musiały zdecydować, czy używać opon na mokrą nawierzchnię w bardziej suchych warunkach, czy też ogumienia typu slick na bardziej mokrej nawierzchni. Inżynierowie torowi Goodyear będą ściśle współpracować z każdym z nich, aby pomóc zespołom i kierowcom w znalezieniu równowagi".
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.