Komunikaty PR

Goodyear rozpocznie drugi sezon jako wyłączny dostawca dla LMP2 na torze Sebring

2022-03-18  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

• Drugi pełny sezon Goodyear w roli wyłącznego dostawcy dla LMP2.

• Wyboisty tor lotniskowy to fascynujące wyzwanie na początek sezonu.

• Brak opon pośrednich w tym roku może być źródłem ciekawych decyzji dotyczących strategii.

W ten weekend Goodyear rozpoczyna swój drugi sezon jako wyłączny dostawca opon dla klasy LMP2 Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych. Podróżująca po całym świecie seria rozpocznie swój sezon 2022 rywalizacją tysiąca mil na torze Sebring. W nadchodzącym sezonie w asortymencie opon wyścigowych Goodyear nastąpią pewne zmiany.

Rozpoczęcie sezonu na torze Sebring samo w sobie jest nowym wyzwaniem. Tor w środkowej Florydzie po raz ostatni pojawił się w kalendarzu WEC w 2019 r., co oznacza, że wyścig w ten weekend będzie pierwszą imprezą WEC Goodyear na tym torze od powrotu marki opon do międzynarodowych sportów motorowych w 2020 r. Tor ten jest znany z wybojów i licznych zmian nawierzchni, dlatego zarządzanie oponami jest tu kluczowe. W związku z tym inżynierowie Goodyear ściśle współpracują z każdym zespołem LMP2, doradzając w kwestii ustawień i używania opon.

Wszechstronność jest kluczem

W tym roku Goodyear dostarczy jedną oponę typu slick do jazdy po suchej nawierzchni i nową oponę na mokrą nawierzchnię. W poprzednich latach dozwolone były opony pośrednie na suche lub wilgotne nawierzchnie oraz różne specyfikacje opon typu slick. To nowe wyzwanie oznacza, że dwie specyfikacje opon Goodyear muszą okazać się jeszcze bardziej uniwersalne niż w poprzednich latach, ponieważ obie muszą sprawdzać się w szerszym zakresie warunków.

Mike McGregor, menedżer programu wyścigów długodystansowych w Goodyear, wyjaśnia: "Decyzja kierownictwa mistrzostw o racjonalizacji asortymentu opon została podjęta z wielu powodów, między innymi ze względu na zrównoważony rozwój. Ograniczenie liczby specyfikacji opon oznacza, że trzeba ich przewozić mniej. Uniwersalna opona typu slick jest taka sama jak ta używana w sezonie 2021, ale skupiliśmy naszą uwagę na wspieraniu zespołów w zakresie ustawień. Zmiany w pochyleniu kół, zbieżności i innych ustawieniach pozwalają nam zmaksymalizować osiągi. Opona LMP2 Goodyear została zaprojektowana tak, aby sprawdzać się w różnych warunkach, pamiętając przede wszystkim o trwałości i przebiegu".

Zgodnie z regulaminem mistrzostw, każdy samochód może użyć 12 opon podczas sesji treningów wolnych w każdy weekend, a maksymalnie 18 opon na kwalifikacje i wyścig. W przypadku dłuższych wyścigów, takich jak 1000 Miles of Sebring w ten weekend czy ośmiogodzinnego startu w Bahrajnie, dozwolone jest wykorzystanie dodatkowych ośmiu opon, co daje 26 opon na kwalifikacje i wyścig. Podczas 24-godzinnych zmagań na torze Le Mans obowiązują inne zasady.

Czeka nas mieszany sezon

Po Sebring, mistrzostwa rozpoczną swój europejski etap od 6-godzinnego wyścigu Spa-Francorchamps 7 maja. Najważniejsze wydarzenie sezonu, 24-godzinny wyścig Le Mans, zaplanowano na 11-12 czerwca. Następne wydarzenia w kalendarzu mistrzostw to sześciogodzinne wyścigi na torze Monza (10 lipca) i Fuji (11 września) oraz finał sezonu - 8-godzinna rywalizacja w Bahrajnie 12 listopada.

Różnorodność torów wyścigowych na trzech kontynentach stanowi wyzwanie dla zespołów, kierowców, a także dla Goodyear. Kluczową rolę odgrywają tu zmienne warunki pogodowe. Wystarczy porównać zimno panujące w Spa z upałem występującym w Bahrajnie i dodać do tego możliwość pojawienia się monsunowego deszczu na torze Fuji, aby przekonać się, że zarówno opony Goodyear typu "slick", jak i "mokre" muszą sprawdzać się w różnych warunkach.

McGregor dodaje: "Po wycofaniu z oferty opony pośredniej nowa opona Goodyear do jazdy po mokrej nawierzchni musi się spisywać w szerszym zakresie warunków, od ulewnych deszczy po moment, gdy tor przeschnie na tyle, że będzie można przełożyć ją na opony typu slick. Będzie to interesująca decyzja strategiczna, w której zespoły będą musiały zdecydować, czy używać opon na mokrą nawierzchnię w bardziej suchych warunkach, czy też ogumienia typu slick na bardziej mokrej nawierzchni. Inżynierowie torowi Goodyear będą ściśle współpracować z każdym z nich, aby pomóc zespołom i kierowcom w znalezieniu równowagi".

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.