Goodyear SIGHTLINE – inteligencja w oponach napędza innowacje
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Pojazdy i ich otoczenie częściej i w sposób automatyczny kontaktują się ze sobą w naszym coraz bardziej połączonym świecie, dlatego ważnym elementem tego ekosystemu są dane. Opony również komunikują się z nami za pośrednictwem czujników i systemów łączności, a dostarczane przez nie dane są bardzo cenne.
„Inteligentne” i „skomunikowane” opony mogą pomóc nam nie tylko zaoszczędzić czas, obniżyć koszty i poprawić bezpieczeństwo, ale będą także stanowić źródło informacji dla pojazdów autonomicznych. Do 2027 r. Goodyear zamierza na nowo odkryć świat opon i usług, dostarczając dane, czujniki i sztuczną inteligencję do wszystkich swoich nowych produktów. Koncentrując się na flotach, pojazdach autonomicznych, połączonych i elektrycznych wraz z dbałością o zrównoważony rozwój (FACES), Goodyear przekształca się z firmy oponiarskiej w podmiot umożliwiający i wspierający mobilność.
Połączone rozwiązania
Pakiet inteligentnych rozwiązań dla opon Goodyear SightLine [1] obejmuje połączone ze sobą rozwiązania, które dzięki wykorzystaniu danych w czasie rzeczywistym i dogłębnemu zrozumieniu dynamiki opony mogą pomóc w identyfikowaniu i rozwiązywaniu problemów zanim jeszcze te wystąpią. „Ideą systemu Goodyear SightLine jest demokratyzacja informacji o oponach” – mówi Sosia Causeret Josten, specjalistka ds. nowych przedsięwzięć w systemie Goodyear SightLine. „Inteligencja w dziedzinie opon nie jest niczym nowym. Jest powszechnie stosowana w specjalistycznych aplikacjach, ale nadszedł czas, aby stała się szerzej dostępna dla wszystkich kierowców i pojazdów.”
Chociaż SightLine jest koncepcją całościową, pierwszym sektorem, na którym się koncentruje, są floty samochodów dostawczych [2] w sektorze budowlanym, usług terenowych i dostaw na odcinku tzw. ostatniej mili. „W tym pierwszym zastosowaniu SightLine oferuje kilka opcji, od kompletnego rozwiązania obejmującego czujniki opon i klucz sprzętowy podłączany do portu OBD pojazdu, po pełną integrację z istniejącymi systemami telematycznymi, z których wszystkie mogą przesyłać dane w czasie rzeczywistym do chmury SightLine, gdzie są one przetwarzane przez inteligentny algorytm” – wyjaśnia Causeret Josten.
„Dzięki tej łączności operatorzy flot i kierowcy mają wgląd w informacje umożliwiające bardziej efektywne zarządzanie flotą poprzez zapobieganie przestojom związanym z oponami przy jednoczesnym obniżeniu kosztów awarii” – mówi Causeret Josten. „Jedną z korzyści jest możliwość dostosowania działań floty i obniżenie ryzyka zakłóceń operacyjnych, na przykład dzięki stałemu monitorowaniu i szybszym reakcjom”. Ponieważ jest to produkt cyfrowy, nowe funkcje będą udostępniane na bieżąco.
Pierwsza faza działania systemu Goodyear SightLine obejmuje wykrywanie nieszczelności, monitorowanie opon zaparkowanych pojazdów i ciśnienia w oponach. Przewidywane przyszłe elementy będą obejmować lokalizację samochodu, zmniejszanie zużycia paliwa dzięki optymalnemu monitorowaniu ciśnienia w oponach, szacowanie obciążenia opon, przebieg, tarcie opon o nawierzchnię, identyfikację opon i monitorowanie zużycia bieżnika.
Patrząc w przyszłość, system Goodyear SightLine może być zintegrowany z systemami producentów samochodów [3], dzięki czemu ważne funkcje bezpieczeństwa będą mogły być przekazywane do układów sterowania pojazdu. Przydatnymi funkcjami będą ostrzeżenia przed aquaplaningiem i ogólne monitorowanie stanu opon, które pojawią się na dalszym etapie.
Efektywność kosztowa i operacyjna
„Jeśli chodzi o doświadczenia klientów, Goodyear dąży do tego, aby cały proces posiadania, serwisowania i prowadzenia samochodu był sprawniejszy i łatwiejszy” – mówi Causeret Josten. „Na przykład, po otrzymaniu powiadomienia o zużyciu opon w ciągu najbliższych 500 km, aplikacja będzie umawiać spotkanie z preferowanym dealerem opon. Oznacza to, że w dniu, w którym pojazd przyjedzie do warsztatu, opony będą na niego czekać – operator lub kierowca nie musi o niczym myśleć, ani nic robić. Wszystko jest załatwiane za nich”. Zapewnia to efektywność zarówno pod względem kosztów, jak i eksploatacji.
Funkcje poprawiające osiągi to kolejny obszar, w którym technologie Goodyear SightLine przynoszą korzyści, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa. „Zazwyczaj system ABS reaguje zawsze w ten sam sposób, bez względu na rodzaj opon” - wyjaśnia Causeret Josten. „Jeśli jednak system ABS rozpozna, że pojazd porusza się na zużytych oponach letnich, może zareagować szybciej i skrócić drogę hamowania. Ta zaleta może odegrać ważną rolę w autonomicznej przyszłości, w której pojazd będzie musiał reagować samodzielnie."
Technologie takie jak ta mogą odegrać jeszcze ważniejszą rolę. W przyszłości, jeśli opony w pojeździe będą zużyte, może on nie ruszyć z miejsca. W przypadku pojazdów autonomicznych [4] może to być korzystne, gdyż zmniejsza się ryzyko wypadku. Jakie inne korzyści może przynieść ta technologia w przyszłości? Można gromadzić informacje o stanie drogi i opon, co przyczyni się do rozwoju dodatkowych funkcji bezpieczeństwa. Dane pochodzące z systemu Tire Intelligence mogą również przyczynić się do poprawy dokładności technologii zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), jak również tych związanych z połączonymi pojazdami autonomicznymi.
Podłączony i dostosowany do potrzeb
Będący obecnie w fazie pilotażowej system Goodyear SightLine będzie obejmował wiele podzbiorów danych, a zatem będzie dostępny w różnych pakietach, co umożliwi tworzenie bardziej zindywidualizowanych rozwiązań dla flot. Aktualnie system Goodyear SightLine jest testowany przez globalną grupę ewaluacyjną złożoną z ponad 1000 pojazdów, a jego potencjalne wdrożenie na szerszą skalę ma nastąpić pod koniec 2022 r.
[1] https://www.goodyearsightline.com
[2] https://www.goodyearsightline.com/fleets
[3] https://www.goodyearsightline.com/automakers
[4] https://www.goodyearsightline.com/autonomous-systems
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.