Komunikaty PR

Goodyear SIGHTLINE – inteligencja w oponach napędza innowacje

2022-07-11  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania SightLine ( 0.25 MB )

Pojazdy i ich otoczenie częściej i w sposób automatyczny kontaktują się ze sobą w naszym coraz bardziej połączonym świecie, dlatego ważnym elementem tego ekosystemu są dane. Opony również komunikują się z nami za pośrednictwem czujników i systemów łączności, a dostarczane przez nie dane są bardzo cenne.

„Inteligentne” i „skomunikowane” opony mogą pomóc nam nie tylko zaoszczędzić czas, obniżyć koszty i poprawić bezpieczeństwo, ale będą także stanowić źródło informacji dla pojazdów autonomicznych. Do 2027 r. Goodyear zamierza na nowo odkryć świat opon i usług, dostarczając dane, czujniki i sztuczną inteligencję do wszystkich swoich nowych produktów. Koncentrując się na flotach, pojazdach autonomicznych, połączonych i elektrycznych wraz z dbałością o zrównoważony rozwój (FACES), Goodyear przekształca się z firmy oponiarskiej w podmiot umożliwiający i wspierający mobilność.

Połączone rozwiązania

Pakiet inteligentnych rozwiązań dla opon Goodyear SightLine [1] obejmuje połączone ze sobą rozwiązania, które dzięki wykorzystaniu danych w czasie rzeczywistym i dogłębnemu zrozumieniu dynamiki opony mogą pomóc w identyfikowaniu i rozwiązywaniu problemów zanim jeszcze te wystąpią. „Ideą systemu Goodyear SightLine jest demokratyzacja informacji o oponach” – mówi Sosia Causeret Josten, specjalistka ds. nowych przedsięwzięć w systemie Goodyear SightLine. „Inteligencja w dziedzinie opon nie jest niczym nowym. Jest powszechnie stosowana w specjalistycznych aplikacjach, ale nadszedł czas, aby stała się szerzej dostępna dla wszystkich kierowców i pojazdów.”

Chociaż SightLine jest koncepcją całościową, pierwszym sektorem, na którym się koncentruje, są floty samochodów dostawczych [2] w sektorze budowlanym, usług terenowych i dostaw na odcinku tzw. ostatniej mili. „W tym pierwszym zastosowaniu SightLine oferuje kilka opcji, od kompletnego rozwiązania obejmującego czujniki opon i klucz sprzętowy podłączany do portu OBD pojazdu, po pełną integrację z istniejącymi systemami telematycznymi, z których wszystkie mogą przesyłać dane w czasie rzeczywistym do chmury SightLine, gdzie są one przetwarzane przez inteligentny algorytm” – wyjaśnia Causeret Josten.

„Dzięki tej łączności operatorzy flot i kierowcy mają wgląd w informacje umożliwiające bardziej efektywne zarządzanie flotą poprzez zapobieganie przestojom związanym z oponami przy jednoczesnym obniżeniu kosztów awarii” – mówi Causeret Josten. „Jedną z korzyści jest możliwość dostosowania działań floty i obniżenie ryzyka zakłóceń operacyjnych, na przykład dzięki stałemu monitorowaniu i szybszym reakcjom”. Ponieważ jest to produkt cyfrowy, nowe funkcje będą udostępniane na bieżąco.

Pierwsza faza działania systemu Goodyear SightLine obejmuje wykrywanie nieszczelności, monitorowanie opon zaparkowanych pojazdów i ciśnienia w oponach. Przewidywane przyszłe elementy będą obejmować lokalizację samochodu, zmniejszanie zużycia paliwa dzięki optymalnemu monitorowaniu ciśnienia w oponach, szacowanie obciążenia opon, przebieg, tarcie opon o nawierzchnię, identyfikację opon i monitorowanie zużycia bieżnika.

Patrząc w przyszłość, system Goodyear SightLine może być zintegrowany z systemami producentów samochodów [3], dzięki czemu ważne funkcje bezpieczeństwa będą mogły być przekazywane do układów sterowania pojazdu. Przydatnymi funkcjami będą ostrzeżenia przed aquaplaningiem i ogólne monitorowanie stanu opon, które pojawią się na dalszym etapie.

Efektywność kosztowa i operacyjna

„Jeśli chodzi o doświadczenia klientów, Goodyear dąży do tego, aby cały proces posiadania, serwisowania i prowadzenia samochodu był sprawniejszy i łatwiejszy” – mówi Causeret Josten. „Na przykład, po otrzymaniu powiadomienia o zużyciu opon w ciągu najbliższych 500 km, aplikacja będzie umawiać spotkanie z preferowanym dealerem opon. Oznacza to, że w dniu, w którym pojazd przyjedzie do warsztatu, opony będą na niego czekać – operator lub kierowca nie musi o niczym myśleć, ani nic robić. Wszystko jest załatwiane za nich”. Zapewnia to efektywność zarówno pod względem kosztów, jak i eksploatacji.

Funkcje poprawiające osiągi to kolejny obszar, w którym technologie Goodyear SightLine przynoszą korzyści, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa. „Zazwyczaj system ABS reaguje zawsze w ten sam sposób, bez względu na rodzaj opon” - wyjaśnia Causeret Josten. „Jeśli jednak system ABS rozpozna, że pojazd porusza się na zużytych oponach letnich, może zareagować szybciej i skrócić drogę hamowania. Ta zaleta może odegrać ważną rolę w autonomicznej przyszłości, w której pojazd będzie musiał reagować samodzielnie."

Technologie takie jak ta mogą odegrać jeszcze ważniejszą rolę. W przyszłości, jeśli opony w pojeździe będą zużyte, może on nie ruszyć z miejsca. W przypadku pojazdów autonomicznych [4] może to być korzystne, gdyż zmniejsza się ryzyko wypadku. Jakie inne korzyści może przynieść ta technologia w przyszłości? Można gromadzić informacje o stanie drogi i opon, co przyczyni się do rozwoju dodatkowych funkcji bezpieczeństwa. Dane pochodzące z systemu Tire Intelligence mogą również przyczynić się do poprawy dokładności technologii zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), jak również tych związanych z połączonymi pojazdami autonomicznymi.

Podłączony i dostosowany do potrzeb

Będący obecnie w fazie pilotażowej system Goodyear SightLine będzie obejmował wiele podzbiorów danych, a zatem będzie dostępny w różnych pakietach, co umożliwi tworzenie bardziej zindywidualizowanych rozwiązań dla flot. Aktualnie system Goodyear SightLine jest testowany przez globalną grupę ewaluacyjną złożoną z ponad 1000 pojazdów, a jego potencjalne wdrożenie na szerszą skalę ma nastąpić pod koniec 2022 r.

[1] https://www.goodyearsightline.com

[2] https://www.goodyearsightline.com/fleets

[3] https://www.goodyearsightline.com/automakers

[4] https://www.goodyearsightline.com/autonomous-systems

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.