Komunikaty PR

Goodyear SIGHTLINE – inteligencja w oponach napędza innowacje

2022-07-11  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania SightLine ( 0.25 MB )

Pojazdy i ich otoczenie częściej i w sposób automatyczny kontaktują się ze sobą w naszym coraz bardziej połączonym świecie, dlatego ważnym elementem tego ekosystemu są dane. Opony również komunikują się z nami za pośrednictwem czujników i systemów łączności, a dostarczane przez nie dane są bardzo cenne.

„Inteligentne” i „skomunikowane” opony mogą pomóc nam nie tylko zaoszczędzić czas, obniżyć koszty i poprawić bezpieczeństwo, ale będą także stanowić źródło informacji dla pojazdów autonomicznych. Do 2027 r. Goodyear zamierza na nowo odkryć świat opon i usług, dostarczając dane, czujniki i sztuczną inteligencję do wszystkich swoich nowych produktów. Koncentrując się na flotach, pojazdach autonomicznych, połączonych i elektrycznych wraz z dbałością o zrównoważony rozwój (FACES), Goodyear przekształca się z firmy oponiarskiej w podmiot umożliwiający i wspierający mobilność.

Połączone rozwiązania

Pakiet inteligentnych rozwiązań dla opon Goodyear SightLine [1] obejmuje połączone ze sobą rozwiązania, które dzięki wykorzystaniu danych w czasie rzeczywistym i dogłębnemu zrozumieniu dynamiki opony mogą pomóc w identyfikowaniu i rozwiązywaniu problemów zanim jeszcze te wystąpią. „Ideą systemu Goodyear SightLine jest demokratyzacja informacji o oponach” – mówi Sosia Causeret Josten, specjalistka ds. nowych przedsięwzięć w systemie Goodyear SightLine. „Inteligencja w dziedzinie opon nie jest niczym nowym. Jest powszechnie stosowana w specjalistycznych aplikacjach, ale nadszedł czas, aby stała się szerzej dostępna dla wszystkich kierowców i pojazdów.”

Chociaż SightLine jest koncepcją całościową, pierwszym sektorem, na którym się koncentruje, są floty samochodów dostawczych [2] w sektorze budowlanym, usług terenowych i dostaw na odcinku tzw. ostatniej mili. „W tym pierwszym zastosowaniu SightLine oferuje kilka opcji, od kompletnego rozwiązania obejmującego czujniki opon i klucz sprzętowy podłączany do portu OBD pojazdu, po pełną integrację z istniejącymi systemami telematycznymi, z których wszystkie mogą przesyłać dane w czasie rzeczywistym do chmury SightLine, gdzie są one przetwarzane przez inteligentny algorytm” – wyjaśnia Causeret Josten.

„Dzięki tej łączności operatorzy flot i kierowcy mają wgląd w informacje umożliwiające bardziej efektywne zarządzanie flotą poprzez zapobieganie przestojom związanym z oponami przy jednoczesnym obniżeniu kosztów awarii” – mówi Causeret Josten. „Jedną z korzyści jest możliwość dostosowania działań floty i obniżenie ryzyka zakłóceń operacyjnych, na przykład dzięki stałemu monitorowaniu i szybszym reakcjom”. Ponieważ jest to produkt cyfrowy, nowe funkcje będą udostępniane na bieżąco.

Pierwsza faza działania systemu Goodyear SightLine obejmuje wykrywanie nieszczelności, monitorowanie opon zaparkowanych pojazdów i ciśnienia w oponach. Przewidywane przyszłe elementy będą obejmować lokalizację samochodu, zmniejszanie zużycia paliwa dzięki optymalnemu monitorowaniu ciśnienia w oponach, szacowanie obciążenia opon, przebieg, tarcie opon o nawierzchnię, identyfikację opon i monitorowanie zużycia bieżnika.

Patrząc w przyszłość, system Goodyear SightLine może być zintegrowany z systemami producentów samochodów [3], dzięki czemu ważne funkcje bezpieczeństwa będą mogły być przekazywane do układów sterowania pojazdu. Przydatnymi funkcjami będą ostrzeżenia przed aquaplaningiem i ogólne monitorowanie stanu opon, które pojawią się na dalszym etapie.

Efektywność kosztowa i operacyjna

„Jeśli chodzi o doświadczenia klientów, Goodyear dąży do tego, aby cały proces posiadania, serwisowania i prowadzenia samochodu był sprawniejszy i łatwiejszy” – mówi Causeret Josten. „Na przykład, po otrzymaniu powiadomienia o zużyciu opon w ciągu najbliższych 500 km, aplikacja będzie umawiać spotkanie z preferowanym dealerem opon. Oznacza to, że w dniu, w którym pojazd przyjedzie do warsztatu, opony będą na niego czekać – operator lub kierowca nie musi o niczym myśleć, ani nic robić. Wszystko jest załatwiane za nich”. Zapewnia to efektywność zarówno pod względem kosztów, jak i eksploatacji.

Funkcje poprawiające osiągi to kolejny obszar, w którym technologie Goodyear SightLine przynoszą korzyści, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa. „Zazwyczaj system ABS reaguje zawsze w ten sam sposób, bez względu na rodzaj opon” - wyjaśnia Causeret Josten. „Jeśli jednak system ABS rozpozna, że pojazd porusza się na zużytych oponach letnich, może zareagować szybciej i skrócić drogę hamowania. Ta zaleta może odegrać ważną rolę w autonomicznej przyszłości, w której pojazd będzie musiał reagować samodzielnie."

Technologie takie jak ta mogą odegrać jeszcze ważniejszą rolę. W przyszłości, jeśli opony w pojeździe będą zużyte, może on nie ruszyć z miejsca. W przypadku pojazdów autonomicznych [4] może to być korzystne, gdyż zmniejsza się ryzyko wypadku. Jakie inne korzyści może przynieść ta technologia w przyszłości? Można gromadzić informacje o stanie drogi i opon, co przyczyni się do rozwoju dodatkowych funkcji bezpieczeństwa. Dane pochodzące z systemu Tire Intelligence mogą również przyczynić się do poprawy dokładności technologii zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), jak również tych związanych z połączonymi pojazdami autonomicznymi.

Podłączony i dostosowany do potrzeb

Będący obecnie w fazie pilotażowej system Goodyear SightLine będzie obejmował wiele podzbiorów danych, a zatem będzie dostępny w różnych pakietach, co umożliwi tworzenie bardziej zindywidualizowanych rozwiązań dla flot. Aktualnie system Goodyear SightLine jest testowany przez globalną grupę ewaluacyjną złożoną z ponad 1000 pojazdów, a jego potencjalne wdrożenie na szerszą skalę ma nastąpić pod koniec 2022 r.

[1] https://www.goodyearsightline.com

[2] https://www.goodyearsightline.com/fleets

[3] https://www.goodyearsightline.com/automakers

[4] https://www.goodyearsightline.com/autonomous-systems

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.