Goodyear URBANMAX COMMUTER spełni kluczowe wymagania autobusów elektrycznych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear wprowadza na rynek nową oponę URBANMAX COMMUTER, przeznaczoną do nowoczesnych autobusów z napędem konwencjonalnym, hybrydowym, jak i elektrycznym, poruszających się w ruchu miejskim i podmiejskim. Model ten jest wyposażony w najnowszą technologię łączności radiowej Goodyear RFID dla inteligentnego zarządzania flotą i jest w pełni bieżnikowany, co przynosi flotom dodatkowe korzyści ekonomiczne i środowiskowe.
„URBANMAX COMMUTER to nasza odpowiedź na rozwijający się trend w zakresie podróży miejskich. Autobusy są ważnym elementem dekarbonizacji europejskich miast, a ta opona - dzięki najnowszym rozwiązaniom konstrukcyjnym i technologicznym - stanowi wydajną platformę dla transportu zeroemisyjnego. Bieżnik z certyfikatem 3PMSF zapewnia przyczepność bez względu na porę roku,” wyjaśnił Maciej Szymański, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie.
URBANMAX COMMUTER: dostosowana do aktualnych wymagań
Goodyear URBANMAX COMMUTER jest dostosowana do zmieniających się potrzeb europejskich miast, gdzie rośnie trend relatywnie krótkich podróży transportem publicznym. Takie przejazdy charakteryzują się mniejszym zużyciem bieżnika i ścian bocznych niż w typowym autobusie miejskim poruszającym się na trasach liczących od 20 do 100 kilometrów. Goodyear URBANMAX COMMUTER wypełnia lukę pomiędzy oponami do zastosowań długodystansowych i typowo miejskich.
Opona pasuje do wszystkich pojazdów z silnikiem Diesla i hybrydowym. Spełnia też kluczowe wymagania najnowszej generacji autobusów elektrycznych, czego potwierdzeniem jest oznaczenie Goodyear Electric Drive Ready na ścianie bocznej. Ta wszechstronność zastosowań pozwala operatorom zmniejszyć wymagania dotyczące zapasów i ułatwia proces zarządzania oponami, ponieważ ta sama opona może być używana niezależnie od siły napędowej.
Przykładowo, URBANMAX COMMUTER zapewnia bardzo wysoką nośność [1] – 8 ton nacisku na oś (indeks nośności 156/149). Ta wszechstronność czyni ją bardzo dobrym rozwiązaniem dla flot przechodzących z napędów konwencjonalnych na elektryczne.
W pierwszej połowie 2022 roku autobusy o zerowej emisji stanowiły 30% sprzedaży autobusów w Europie [2], co podkreśla znaczenie opon gotowych do obsługi tras bezemisyjnych. Europejskie organy regulacyjne chcą do 2027 roku wyeliminować nowe autobusy z silnikami spalinowymi.
Większa wszechstronność dzięki najnowszym rozwiązaniom konstrukcyjnym i technologicznym
Nowa opona URBANMAX COMMUTER charakteryzuje się mocniejszą konstrukcją ściany bocznej, czego rezultatem jest zwiększona odporność na zużycie i uszkodzenia. Wyróżnia się również wyższą trwałością i ochroną karkasu opony.
Rowki IntelliMax zmniejszają zużycie bieżnika oraz poprawiają trakcję i stabilność opony. Lamele Flexomatic i zazębiające się klocki bieżnika poprawiają trakcję podczas hamowania. Z kolei lamele 3D blokują się i ograniczają ruch klocków, co zapewnia wysokie przebiegi i doskonałą trakcję zimą. Opona posiada również certyfikat 3PMSF, co potwierdza, że jest przystosowanie do użytku w warunkach zimowych.
Wewnątrz opony URBANMAX COMMUTER osadzony jest układ identyfikacji radiowej RFID. Pomaga to dostawcom usług, sprzedawcom i operatorom flot w bardziej efektywnym zarządzaniu oponami. Kierownicy flot otrzymują dokładne informacje na temat stanu opon, ich wydajności i zarządzania osnowami, co pozwala zaoszczędzić czas na rutynowych przeglądach. W przypadku zaobserwowania anomalii w odczytach danych, system generuje powiadomienia o potrzebie kontroli ogumienia. Zastosowanie tego ogumienia w pojeździe przekłada się na bardziej komfortową jazdę, ale także przyczynia się do realizacji celu, jakim jest zmniejszenie emisji CO2.
Nowa opona może być w pełni bieżnikowana, co przedkłada się na wydłużenie jej żywotności, a także zmniejszenie zużycia ropy naftowej wykorzystywanej do produkcji [3] oraz ilości składowanych odpadów. Dla flot oznacza to dodatkowe korzyści ekonomiczne i środowiskowe.
[1] Obciążenie osi 8t (indeks nośności 156 = 4.000 kg/opona). Rozmiar opony 295/80 R 22,5 z indeksem nośności 156/149 L.
[2] 30% autobusów miejskich zarejestrowanych w Europie to obecnie pojazdy o zerowej emisji. VDL liderem rynku e-busów w pierwszej połowie 2022 roku https://www.sustainable-bus.com/news/electric-bus-market-europe-half-2022-vdl/
[3] Na podstawie szacunków wewnętrznych: https://www.goodyear.eu/en_gb/truck/retreading-regrooving.html

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.