Goodyear URBANMAX COMMUTER spełni kluczowe wymagania autobusów elektrycznych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear wprowadza na rynek nową oponę URBANMAX COMMUTER, przeznaczoną do nowoczesnych autobusów z napędem konwencjonalnym, hybrydowym, jak i elektrycznym, poruszających się w ruchu miejskim i podmiejskim. Model ten jest wyposażony w najnowszą technologię łączności radiowej Goodyear RFID dla inteligentnego zarządzania flotą i jest w pełni bieżnikowany, co przynosi flotom dodatkowe korzyści ekonomiczne i środowiskowe.
„URBANMAX COMMUTER to nasza odpowiedź na rozwijający się trend w zakresie podróży miejskich. Autobusy są ważnym elementem dekarbonizacji europejskich miast, a ta opona - dzięki najnowszym rozwiązaniom konstrukcyjnym i technologicznym - stanowi wydajną platformę dla transportu zeroemisyjnego. Bieżnik z certyfikatem 3PMSF zapewnia przyczepność bez względu na porę roku,” wyjaśnił Maciej Szymański, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie.
URBANMAX COMMUTER: dostosowana do aktualnych wymagań
Goodyear URBANMAX COMMUTER jest dostosowana do zmieniających się potrzeb europejskich miast, gdzie rośnie trend relatywnie krótkich podróży transportem publicznym. Takie przejazdy charakteryzują się mniejszym zużyciem bieżnika i ścian bocznych niż w typowym autobusie miejskim poruszającym się na trasach liczących od 20 do 100 kilometrów. Goodyear URBANMAX COMMUTER wypełnia lukę pomiędzy oponami do zastosowań długodystansowych i typowo miejskich.
Opona pasuje do wszystkich pojazdów z silnikiem Diesla i hybrydowym. Spełnia też kluczowe wymagania najnowszej generacji autobusów elektrycznych, czego potwierdzeniem jest oznaczenie Goodyear Electric Drive Ready na ścianie bocznej. Ta wszechstronność zastosowań pozwala operatorom zmniejszyć wymagania dotyczące zapasów i ułatwia proces zarządzania oponami, ponieważ ta sama opona może być używana niezależnie od siły napędowej.
Przykładowo, URBANMAX COMMUTER zapewnia bardzo wysoką nośność [1] – 8 ton nacisku na oś (indeks nośności 156/149). Ta wszechstronność czyni ją bardzo dobrym rozwiązaniem dla flot przechodzących z napędów konwencjonalnych na elektryczne.
W pierwszej połowie 2022 roku autobusy o zerowej emisji stanowiły 30% sprzedaży autobusów w Europie [2], co podkreśla znaczenie opon gotowych do obsługi tras bezemisyjnych. Europejskie organy regulacyjne chcą do 2027 roku wyeliminować nowe autobusy z silnikami spalinowymi.
Większa wszechstronność dzięki najnowszym rozwiązaniom konstrukcyjnym i technologicznym
Nowa opona URBANMAX COMMUTER charakteryzuje się mocniejszą konstrukcją ściany bocznej, czego rezultatem jest zwiększona odporność na zużycie i uszkodzenia. Wyróżnia się również wyższą trwałością i ochroną karkasu opony.
Rowki IntelliMax zmniejszają zużycie bieżnika oraz poprawiają trakcję i stabilność opony. Lamele Flexomatic i zazębiające się klocki bieżnika poprawiają trakcję podczas hamowania. Z kolei lamele 3D blokują się i ograniczają ruch klocków, co zapewnia wysokie przebiegi i doskonałą trakcję zimą. Opona posiada również certyfikat 3PMSF, co potwierdza, że jest przystosowanie do użytku w warunkach zimowych.
Wewnątrz opony URBANMAX COMMUTER osadzony jest układ identyfikacji radiowej RFID. Pomaga to dostawcom usług, sprzedawcom i operatorom flot w bardziej efektywnym zarządzaniu oponami. Kierownicy flot otrzymują dokładne informacje na temat stanu opon, ich wydajności i zarządzania osnowami, co pozwala zaoszczędzić czas na rutynowych przeglądach. W przypadku zaobserwowania anomalii w odczytach danych, system generuje powiadomienia o potrzebie kontroli ogumienia. Zastosowanie tego ogumienia w pojeździe przekłada się na bardziej komfortową jazdę, ale także przyczynia się do realizacji celu, jakim jest zmniejszenie emisji CO2.
Nowa opona może być w pełni bieżnikowana, co przedkłada się na wydłużenie jej żywotności, a także zmniejszenie zużycia ropy naftowej wykorzystywanej do produkcji [3] oraz ilości składowanych odpadów. Dla flot oznacza to dodatkowe korzyści ekonomiczne i środowiskowe.
[1] Obciążenie osi 8t (indeks nośności 156 = 4.000 kg/opona). Rozmiar opony 295/80 R 22,5 z indeksem nośności 156/149 L.
[2] 30% autobusów miejskich zarejestrowanych w Europie to obecnie pojazdy o zerowej emisji. VDL liderem rynku e-busów w pierwszej połowie 2022 roku https://www.sustainable-bus.com/news/electric-bus-market-europe-half-2022-vdl/
[3] Na podstawie szacunków wewnętrznych: https://www.goodyear.eu/en_gb/truck/retreading-regrooving.html

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.