Komunikaty PR

Goodyear URBANMAX COMMUTER spełni kluczowe wymagania autobusów elektrycznych

2023-03-14  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Goodyear wprowadza na rynek nową oponę URBANMAX COMMUTER, przeznaczoną do nowoczesnych autobusów z napędem konwencjonalnym, hybrydowym, jak i elektrycznym, poruszających się w ruchu miejskim i podmiejskim. Model ten jest wyposażony w najnowszą technologię łączności radiowej Goodyear RFID dla inteligentnego zarządzania flotą i jest w pełni bieżnikowany, co przynosi flotom dodatkowe korzyści ekonomiczne i środowiskowe.

„URBANMAX COMMUTER to nasza odpowiedź na rozwijający się trend w zakresie podróży miejskich. Autobusy są ważnym elementem dekarbonizacji europejskich miast, a ta opona - dzięki najnowszym rozwiązaniom konstrukcyjnym i technologicznym - stanowi wydajną platformę dla transportu zeroemisyjnego. Bieżnik z certyfikatem 3PMSF zapewnia przyczepność bez względu na porę roku,” wyjaśnił Maciej Szymański, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie.

URBANMAX COMMUTER: dostosowana do aktualnych wymagań

Goodyear URBANMAX COMMUTER jest dostosowana do zmieniających się potrzeb europejskich miast, gdzie rośnie trend relatywnie krótkich podróży transportem publicznym. Takie przejazdy charakteryzują się mniejszym zużyciem bieżnika i ścian bocznych niż w typowym autobusie miejskim poruszającym się na trasach liczących od 20 do 100 kilometrów. Goodyear URBANMAX COMMUTER wypełnia lukę pomiędzy oponami do zastosowań długodystansowych i typowo miejskich.

Opona pasuje do wszystkich pojazdów z silnikiem Diesla i hybrydowym. Spełnia też kluczowe wymagania najnowszej generacji autobusów elektrycznych, czego potwierdzeniem jest oznaczenie Goodyear Electric Drive Ready na ścianie bocznej. Ta wszechstronność zastosowań pozwala operatorom zmniejszyć wymagania dotyczące zapasów i ułatwia proces zarządzania oponami, ponieważ ta sama opona może być używana niezależnie od siły napędowej.

Przykładowo, URBANMAX COMMUTER zapewnia bardzo wysoką nośność [1] – 8 ton nacisku na oś (indeks nośności 156/149). Ta wszechstronność czyni ją bardzo dobrym rozwiązaniem dla flot przechodzących z napędów konwencjonalnych na elektryczne.

W pierwszej połowie 2022 roku autobusy o zerowej emisji stanowiły 30% sprzedaży autobusów w Europie [2], co podkreśla znaczenie opon gotowych do obsługi tras bezemisyjnych. Europejskie organy regulacyjne chcą do 2027 roku wyeliminować nowe autobusy z silnikami spalinowymi.

Większa wszechstronność dzięki najnowszym rozwiązaniom konstrukcyjnym i technologicznym

Nowa opona URBANMAX COMMUTER charakteryzuje się mocniejszą konstrukcją ściany bocznej, czego rezultatem jest zwiększona odporność na zużycie i uszkodzenia. Wyróżnia się również wyższą trwałością i ochroną karkasu opony.

Rowki IntelliMax zmniejszają zużycie bieżnika oraz poprawiają trakcję i stabilność opony. Lamele Flexomatic i zazębiające się klocki bieżnika poprawiają trakcję podczas hamowania. Z kolei lamele 3D blokują się i ograniczają ruch klocków, co zapewnia wysokie przebiegi i doskonałą trakcję zimą. Opona posiada również certyfikat 3PMSF, co potwierdza, że jest przystosowanie do użytku w warunkach zimowych.

Wewnątrz opony URBANMAX COMMUTER osadzony jest układ identyfikacji radiowej RFID. Pomaga to dostawcom usług, sprzedawcom i operatorom flot w bardziej efektywnym zarządzaniu oponami. Kierownicy flot otrzymują dokładne informacje na temat stanu opon, ich wydajności i zarządzania osnowami, co pozwala zaoszczędzić czas na rutynowych przeglądach. W przypadku zaobserwowania anomalii w odczytach danych, system generuje powiadomienia o potrzebie kontroli ogumienia. Zastosowanie tego ogumienia w pojeździe przekłada się na bardziej komfortową jazdę, ale także przyczynia się do realizacji celu, jakim jest zmniejszenie emisji CO2.

Nowa opona może być w pełni bieżnikowana, co przedkłada się na  wydłużenie jej żywotności, a także zmniejszenie zużycia ropy naftowej wykorzystywanej do produkcji [3] oraz ilości składowanych odpadów. Dla flot oznacza to dodatkowe korzyści ekonomiczne i  środowiskowe.

[1] Obciążenie osi 8t (indeks nośności 156 = 4.000 kg/opona). Rozmiar opony 295/80 R 22,5 z indeksem nośności 156/149 L.

[2] 30% autobusów miejskich zarejestrowanych w Europie to obecnie pojazdy o zerowej emisji. VDL liderem rynku e-busów w pierwszej połowie 2022 roku https://www.sustainable-bus.com/news/electric-bus-market-europe-half-2022-vdl/

[3] Na podstawie szacunków wewnętrznych: https://www.goodyear.eu/en_gb/truck/retreading-regrooving.html

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.