Komunikaty PR

Goodyear w oczekiwaniu na wyścig Le Mans

2022-06-08  |  09:40
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2.

 

•             24-godzinny wyścig Le Mans to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu wyścigów długodystansowych.

•             Nad torem będzie latał sterowiec Goodyear Blimp.

 

24-godzinny wyścig Le Mans to najbardziej prestiżowa impreza w kalendarzu zmagań długodystansowych. Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla 27 samochodów startujących w klasie LMP2.

Goodyear projektuje i produkuje wyścigowe opony Eagle F1 SuperSport dla kategorii Le Mans Prototype 2, najliczniej reprezentowanej na torze Le Mans. W 2022 r. odbędzie się 90. edycja tego historycznego wydarzenia, a rozgrywany w ten weekend wyścig będzie zarazem trzecią rundą sezonu Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych. Oprócz 15 samochodów WEC, Goodyear dostarczy opony również do 12 aut LMP2 z mistrzostw świata startujących na torze Le Mans. Amerykański producent jest wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2, co oznacza ścisłą współpracę z zespołami w zakresie ustawień i strategii na cały sezon, w tym podczas prestiżowego 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

W ubiegłym sezonie zwycięzcy LMP2, zespół WRT, pokonali 363 okrążenia 13,6-kilometrowego toru, czyli więcej niż 16 Grand Prix Formuły 1. Biegi liczą zazwyczaj po 11 okrążeń, a niektóre zespoły przejeżdżają cztery biegi na tym samym komplecie opon, czyli 600 kilometrów. Najdalszy dystans przejechany na komplecie opon Goodyear na torze Le Mans w 2021 r. wynosił 650 km - to więcej niż dwa dystanse wyścigu Grand Prix Formuły 1, do którego potrzeba zwykle około sześciu kompletów opon.

„Goodyear uwielbia wracać do Le Mans” - mówi Ben Crawley, dyrektor Goodyear ds. sportów motorowych. „To najważniejsza data w kalendarzu wyścigów długodystansowych i ważne wydarzenie dla naszej marki. Choć wyścig trwa 24 godziny, przygotowania do niego trwały przez cały rok, ale to właśnie na ten start nasz zespół czeka najbardziej. Niesamowita atmosfera i wyścigi sprawiają, że Le Mans jest tak wyjątkowe".

WRT prowadzi w klasyfikacji LMP2 przed wyścigiem w Le Mans

Po dwóch rundach sezonu WEC, zespół WRT prowadzi w klasyfikacji generalnej dzięki kierowcom Rene Rastowi, Robinowi Frijnsowi i Seanowi Gelaelowi. Cała trójka jedzie do Le Mans po zwycięstwie wywalczonym podczas majowego 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps. United Autosports, zwycięzca pierwszej rundy na torze Sebring, ma zaledwie sześć punktów straty do lidera.

Wprowadzenie jednej opony na mokrą nawierzchnię

Od tego sezonu zespoły WEC LMP2 mogą korzystać z jednej opony Goodyear na mokrą i suchą nawierzchnię. Oznacza to odejście od dostarczania opon "pośrednich". Chociaż opony te były już używane w sezonie WEC, Goodyear po raz pierwszy zaprezentuje tę dwuelementową strategię na torze Le Mans. „Ciężko pracowaliśmy nad stworzeniem opony na mokrą nawierzchnię o znacznie szerszym zasięgu roboczym” - wyjaśnił Mike McGregor, menedżer ds. programu Goodyear Endurance. „Jesteśmy zadowoleni z jej osiągów i przekonani, że kierowcy z przyjemnością podejmą wyzwanie ścigania się na oponach z jednej mieszanki.”

„Po wprowadzeniu ograniczenia do jednej specyfikacji, nasi inżynierowie zaprojektowali oponę, która poradzi sobie zarówno w ekstremalnych upałach Bahrajnu, jak i podczas chłodnych nocy Le Mans. Ponadto, z uwagi na zrównoważony rozwój, spodziewamy się, że w trakcie zawodów zużyjemy mniej opon.”

Wirtualnie: wystawa serii e-sportowych otwarta dla kibiców

W tym roku w Wiosce Kibiców Le Mans będzie obecny także Le Mans Virtual, dając fanom przedsmak wyzwań i presji prawdziwego wyścigu odbywającego się zaledwie kilkaset metrów dalej. Goodyear jest oficjalnym partnerem oponiarskim mistrzostw e-sportowych, które zakończyły się w styczniu wirtualnym 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, w którym wzięli udział jedni z najszybszych kierowców symulatorów na świecie. Jako dostawca opon zarówno do prawdziwego wyścigu, jak i jego wirtualnej wersji, Goodyear prezentuje swoje innowacyjne rozwiązania widzom na całym świecie.

Harmonogram Goodyear na Le Mans

Przygotowania do wyścigu Le Mans trwały przez cały rok, a inżynierowie Goodyeara pojawili się na torze już dwa tygodnie przed zawodami. Treningi i kwalifikacje do wyścigu odbywają się w środę i czwartek. Zespół inżynierów marki kontynuuje wsparcie dla zespołów nawet po rozpoczęciu wyścigu, współpracując z nimi w pit-stopach, doradzając w zakresie strategii i zapewniając terminowe dostawy opon w dzień i w nocy przez całą dobę.

24-godzinny wyścig Le Mans rozpocznie się w sobotę 11 czerwca o godzinie 16:00.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.