Goodyear w oczekiwaniu na wyścig Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2.
• 24-godzinny wyścig Le Mans to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu wyścigów długodystansowych.
• Nad torem będzie latał sterowiec Goodyear Blimp.
24-godzinny wyścig Le Mans to najbardziej prestiżowa impreza w kalendarzu zmagań długodystansowych. Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla 27 samochodów startujących w klasie LMP2.
Goodyear projektuje i produkuje wyścigowe opony Eagle F1 SuperSport dla kategorii Le Mans Prototype 2, najliczniej reprezentowanej na torze Le Mans. W 2022 r. odbędzie się 90. edycja tego historycznego wydarzenia, a rozgrywany w ten weekend wyścig będzie zarazem trzecią rundą sezonu Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych. Oprócz 15 samochodów WEC, Goodyear dostarczy opony również do 12 aut LMP2 z mistrzostw świata startujących na torze Le Mans. Amerykański producent jest wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2, co oznacza ścisłą współpracę z zespołami w zakresie ustawień i strategii na cały sezon, w tym podczas prestiżowego 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
W ubiegłym sezonie zwycięzcy LMP2, zespół WRT, pokonali 363 okrążenia 13,6-kilometrowego toru, czyli więcej niż 16 Grand Prix Formuły 1. Biegi liczą zazwyczaj po 11 okrążeń, a niektóre zespoły przejeżdżają cztery biegi na tym samym komplecie opon, czyli 600 kilometrów. Najdalszy dystans przejechany na komplecie opon Goodyear na torze Le Mans w 2021 r. wynosił 650 km - to więcej niż dwa dystanse wyścigu Grand Prix Formuły 1, do którego potrzeba zwykle około sześciu kompletów opon.
„Goodyear uwielbia wracać do Le Mans” - mówi Ben Crawley, dyrektor Goodyear ds. sportów motorowych. „To najważniejsza data w kalendarzu wyścigów długodystansowych i ważne wydarzenie dla naszej marki. Choć wyścig trwa 24 godziny, przygotowania do niego trwały przez cały rok, ale to właśnie na ten start nasz zespół czeka najbardziej. Niesamowita atmosfera i wyścigi sprawiają, że Le Mans jest tak wyjątkowe".
WRT prowadzi w klasyfikacji LMP2 przed wyścigiem w Le Mans
Po dwóch rundach sezonu WEC, zespół WRT prowadzi w klasyfikacji generalnej dzięki kierowcom Rene Rastowi, Robinowi Frijnsowi i Seanowi Gelaelowi. Cała trójka jedzie do Le Mans po zwycięstwie wywalczonym podczas majowego 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps. United Autosports, zwycięzca pierwszej rundy na torze Sebring, ma zaledwie sześć punktów straty do lidera.
Wprowadzenie jednej opony na mokrą nawierzchnię
Od tego sezonu zespoły WEC LMP2 mogą korzystać z jednej opony Goodyear na mokrą i suchą nawierzchnię. Oznacza to odejście od dostarczania opon "pośrednich". Chociaż opony te były już używane w sezonie WEC, Goodyear po raz pierwszy zaprezentuje tę dwuelementową strategię na torze Le Mans. „Ciężko pracowaliśmy nad stworzeniem opony na mokrą nawierzchnię o znacznie szerszym zasięgu roboczym” - wyjaśnił Mike McGregor, menedżer ds. programu Goodyear Endurance. „Jesteśmy zadowoleni z jej osiągów i przekonani, że kierowcy z przyjemnością podejmą wyzwanie ścigania się na oponach z jednej mieszanki.”
„Po wprowadzeniu ograniczenia do jednej specyfikacji, nasi inżynierowie zaprojektowali oponę, która poradzi sobie zarówno w ekstremalnych upałach Bahrajnu, jak i podczas chłodnych nocy Le Mans. Ponadto, z uwagi na zrównoważony rozwój, spodziewamy się, że w trakcie zawodów zużyjemy mniej opon.”
Wirtualnie: wystawa serii e-sportowych otwarta dla kibiców
W tym roku w Wiosce Kibiców Le Mans będzie obecny także Le Mans Virtual, dając fanom przedsmak wyzwań i presji prawdziwego wyścigu odbywającego się zaledwie kilkaset metrów dalej. Goodyear jest oficjalnym partnerem oponiarskim mistrzostw e-sportowych, które zakończyły się w styczniu wirtualnym 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, w którym wzięli udział jedni z najszybszych kierowców symulatorów na świecie. Jako dostawca opon zarówno do prawdziwego wyścigu, jak i jego wirtualnej wersji, Goodyear prezentuje swoje innowacyjne rozwiązania widzom na całym świecie.
Harmonogram Goodyear na Le Mans
Przygotowania do wyścigu Le Mans trwały przez cały rok, a inżynierowie Goodyeara pojawili się na torze już dwa tygodnie przed zawodami. Treningi i kwalifikacje do wyścigu odbywają się w środę i czwartek. Zespół inżynierów marki kontynuuje wsparcie dla zespołów nawet po rozpoczęciu wyścigu, współpracując z nimi w pit-stopach, doradzając w zakresie strategii i zapewniając terminowe dostawy opon w dzień i w nocy przez całą dobę.
24-godzinny wyścig Le Mans rozpocznie się w sobotę 11 czerwca o godzinie 16:00.
![VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1404572337,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych
![Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1700192320,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
![Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1755203170,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.