Komunikaty PR

Goodyear w oczekiwaniu na wyścig Le Mans

2022-06-08  |  09:40
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2.

 

•             24-godzinny wyścig Le Mans to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu wyścigów długodystansowych.

•             Nad torem będzie latał sterowiec Goodyear Blimp.

 

24-godzinny wyścig Le Mans to najbardziej prestiżowa impreza w kalendarzu zmagań długodystansowych. Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon dla 27 samochodów startujących w klasie LMP2.

Goodyear projektuje i produkuje wyścigowe opony Eagle F1 SuperSport dla kategorii Le Mans Prototype 2, najliczniej reprezentowanej na torze Le Mans. W 2022 r. odbędzie się 90. edycja tego historycznego wydarzenia, a rozgrywany w ten weekend wyścig będzie zarazem trzecią rundą sezonu Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych. Oprócz 15 samochodów WEC, Goodyear dostarczy opony również do 12 aut LMP2 z mistrzostw świata startujących na torze Le Mans. Amerykański producent jest wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2, co oznacza ścisłą współpracę z zespołami w zakresie ustawień i strategii na cały sezon, w tym podczas prestiżowego 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

W ubiegłym sezonie zwycięzcy LMP2, zespół WRT, pokonali 363 okrążenia 13,6-kilometrowego toru, czyli więcej niż 16 Grand Prix Formuły 1. Biegi liczą zazwyczaj po 11 okrążeń, a niektóre zespoły przejeżdżają cztery biegi na tym samym komplecie opon, czyli 600 kilometrów. Najdalszy dystans przejechany na komplecie opon Goodyear na torze Le Mans w 2021 r. wynosił 650 km - to więcej niż dwa dystanse wyścigu Grand Prix Formuły 1, do którego potrzeba zwykle około sześciu kompletów opon.

„Goodyear uwielbia wracać do Le Mans” - mówi Ben Crawley, dyrektor Goodyear ds. sportów motorowych. „To najważniejsza data w kalendarzu wyścigów długodystansowych i ważne wydarzenie dla naszej marki. Choć wyścig trwa 24 godziny, przygotowania do niego trwały przez cały rok, ale to właśnie na ten start nasz zespół czeka najbardziej. Niesamowita atmosfera i wyścigi sprawiają, że Le Mans jest tak wyjątkowe".

WRT prowadzi w klasyfikacji LMP2 przed wyścigiem w Le Mans

Po dwóch rundach sezonu WEC, zespół WRT prowadzi w klasyfikacji generalnej dzięki kierowcom Rene Rastowi, Robinowi Frijnsowi i Seanowi Gelaelowi. Cała trójka jedzie do Le Mans po zwycięstwie wywalczonym podczas majowego 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps. United Autosports, zwycięzca pierwszej rundy na torze Sebring, ma zaledwie sześć punktów straty do lidera.

Wprowadzenie jednej opony na mokrą nawierzchnię

Od tego sezonu zespoły WEC LMP2 mogą korzystać z jednej opony Goodyear na mokrą i suchą nawierzchnię. Oznacza to odejście od dostarczania opon "pośrednich". Chociaż opony te były już używane w sezonie WEC, Goodyear po raz pierwszy zaprezentuje tę dwuelementową strategię na torze Le Mans. „Ciężko pracowaliśmy nad stworzeniem opony na mokrą nawierzchnię o znacznie szerszym zasięgu roboczym” - wyjaśnił Mike McGregor, menedżer ds. programu Goodyear Endurance. „Jesteśmy zadowoleni z jej osiągów i przekonani, że kierowcy z przyjemnością podejmą wyzwanie ścigania się na oponach z jednej mieszanki.”

„Po wprowadzeniu ograniczenia do jednej specyfikacji, nasi inżynierowie zaprojektowali oponę, która poradzi sobie zarówno w ekstremalnych upałach Bahrajnu, jak i podczas chłodnych nocy Le Mans. Ponadto, z uwagi na zrównoważony rozwój, spodziewamy się, że w trakcie zawodów zużyjemy mniej opon.”

Wirtualnie: wystawa serii e-sportowych otwarta dla kibiców

W tym roku w Wiosce Kibiców Le Mans będzie obecny także Le Mans Virtual, dając fanom przedsmak wyzwań i presji prawdziwego wyścigu odbywającego się zaledwie kilkaset metrów dalej. Goodyear jest oficjalnym partnerem oponiarskim mistrzostw e-sportowych, które zakończyły się w styczniu wirtualnym 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, w którym wzięli udział jedni z najszybszych kierowców symulatorów na świecie. Jako dostawca opon zarówno do prawdziwego wyścigu, jak i jego wirtualnej wersji, Goodyear prezentuje swoje innowacyjne rozwiązania widzom na całym świecie.

Harmonogram Goodyear na Le Mans

Przygotowania do wyścigu Le Mans trwały przez cały rok, a inżynierowie Goodyeara pojawili się na torze już dwa tygodnie przed zawodami. Treningi i kwalifikacje do wyścigu odbywają się w środę i czwartek. Zespół inżynierów marki kontynuuje wsparcie dla zespołów nawet po rozpoczęciu wyścigu, współpracując z nimi w pit-stopach, doradzając w zakresie strategii i zapewniając terminowe dostawy opon w dzień i w nocy przez całą dobę.

24-godzinny wyścig Le Mans rozpocznie się w sobotę 11 czerwca o godzinie 16:00.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja 85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear Biuro prasowe
2024-04-19 | 11:00

85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear

Dębicka fabryka opon świętuje w kwietniu bieżącego roku 85 lat istnienia i bogatej historii - od powołanej do życia w 1939 roku Fabryki Gum Jezdnych Stomil po dzisiejszy nowoczesny zakład
Motoryzacja Europejska premiera Mazdy CX-80
2024-04-18 | 14:30

Europejska premiera Mazdy CX-80

Dziś nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o
Motoryzacja BRAK ZDJĘCIA
2024-04-18 | 01:00

Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy

Branża motoryzacyjna zawsze była i wciąż jest zdominowana przez mężczyzn. Tendencja ta utrzymuje się również w firmach IT, zajmujących się najnowocześniejszymi technologiami motoryzacyjnymi. Jak się okazuje, to właśnie niska

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.