Komunikaty PR

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

2024-06-19  |  09:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.33 MB )

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany zrównoważonego rozwoju i jasne strategie mające na celu zmniejszenie wpływu sportów motorowych na środowisko. Marka jest pierwszym partnerem oponiarskim Automobile Club de l'Ouest (ACO) z tak wysokim wynikiem.

Certyfikat obejmuje programy sportów motorowych realizowane przez Goodyear Racing EMEA, w tym obecność marki w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), 24-godzinnym wyścigu Le Mans i Europejskiej Serii Le Mans, a także w wyścigach ciężarówek Goodyear FIA ETRC.

"Program Akredytacji Środowiskowej FIA pozwala na mierzenie postępów w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju w sportach motorowych i zachęca różnych interesariuszy do poprawy swojej efektywności środowiskowej. Sporty motorowe to bardzo wpływowy obszar, który może kształtować przyszłość mobilności. Dlatego cieszę się, że tak ważny partner jak Goodyear, dostawca opon do różnych kategorii wyścigów FIA, który przenosi swoje know-how z toru wyścigowego na drogę, osiągnął najwyższy możliwy standard środowiskowy określony przez FIA,” wyjaśnił Marek Nawarecki, Senior Circuit Sport Director FIA.

Opony wyścigowe Goodyeara przeznaczone na wspomniane imprezy są produkowane w najnowocześniejszych zakładach w Hanau (Niemcy) i Colmar-Berg (Luksemburg), które otrzymały certyfikaty ISO 14001 i ISO 45001. Od stycznia 2024 roku zakład w Hanau posiada również certyfikat ISCC. Ponadto obie fabryki korzystają w 100% z odnawialnej energii elektrycznej, podobnie jak wszystkie zakłady produkcyjne Goodyeara w regionie EMEA. Długoterminowym celem firmy jest przestawienie całej działalności i procesów produkcyjnych na energię odnawialną do 2040 roku.

Goodyear stawia sobie także inne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym całkowite zastąpienie olejów ropopochodnych w swoich produktach do 2040 roku oraz osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym łańcuchu wartości do 2050 roku.

Sporty motorowe stają się coraz bardziej zrównoważone

Od 2022 roku Goodyear dostarcza jedną specyfikację opon wyścigowych typu slick do wyścigów WEC. Podobne zasady obowiązują w nowej klasie LMGT3, która zadebiutowała w tym roku, w której Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon. W innych kategoriach i mistrzostwach, gdzie używa się wielu mieszanek opon, producenci często muszą produkować nadwyżki, aby sprostać zapotrzebowaniu zespołów. Dzięki wprowadzeniu jednej specyfikacji, liczba opon produkowanych przez Goodyeara w sezonie zmniejszyła się o 33%, co pozwoliło obniżyć koszty transportu dzięki mniejszej liczbie opon dostarczanych na tor.

Z kolei w najwyższej klasie wyścigów samochodów ciężarowych, Goodyear FIA ETRC, producent stosuje proces bieżnikowania podobnie jak w codziennej eksploatacji flot pojazdów użytkowych. Dzięki temu opony stosowane w wyścigach mogą być dalej wykorzystywane przez floty transportowe. To z kolei zmniejsza ogólną ilość odpadów i przedłuża żywotność opon, kiedy nie nadają się już do rywalizacji sportowej.

"Przez całą historię wyścigów, postęp technologiczny w sportach motorowych przyczyniał się do tworzenia innowacji dla konsumentów. Obecnie jest tak samo w kontekście zrównoważonego rozwoju. Trzygwiazdkowa akredytacja środowiskowa FIA jest wyrazem uznania dla znaczących postępów, jakie Goodyear poczynił, aby włączyć zrównoważony rozwój do naszego programu wyścigowego, zarówno w fabrykach, jak i na torze,” powiedział Mathias Kipp, dyrektor Goodyear ds. wyścigów samochodowych w regionie EMEA.

"Goodyear od dawna współpracuje z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans i seriami sygnowanymi przez ACO. Gratuluję uzyskania trzygwiazdkowej akredytacji ekologicznej FIA. To dowód, że nasi partnerzy wspierają nasz cel osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 roku. Brawo dla Goodyeara za zaangażowanie w uczynienie sportów motorowych coraz bardziej odpowiedzialnymi,” dodał Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l'Ouest.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.