Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany zrównoważonego rozwoju i jasne strategie mające na celu zmniejszenie wpływu sportów motorowych na środowisko. Marka jest pierwszym partnerem oponiarskim Automobile Club de l'Ouest (ACO) z tak wysokim wynikiem.
Certyfikat obejmuje programy sportów motorowych realizowane przez Goodyear Racing EMEA, w tym obecność marki w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), 24-godzinnym wyścigu Le Mans i Europejskiej Serii Le Mans, a także w wyścigach ciężarówek Goodyear FIA ETRC.
"Program Akredytacji Środowiskowej FIA pozwala na mierzenie postępów w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju w sportach motorowych i zachęca różnych interesariuszy do poprawy swojej efektywności środowiskowej. Sporty motorowe to bardzo wpływowy obszar, który może kształtować przyszłość mobilności. Dlatego cieszę się, że tak ważny partner jak Goodyear, dostawca opon do różnych kategorii wyścigów FIA, który przenosi swoje know-how z toru wyścigowego na drogę, osiągnął najwyższy możliwy standard środowiskowy określony przez FIA,” wyjaśnił Marek Nawarecki, Senior Circuit Sport Director FIA.
Opony wyścigowe Goodyeara przeznaczone na wspomniane imprezy są produkowane w najnowocześniejszych zakładach w Hanau (Niemcy) i Colmar-Berg (Luksemburg), które otrzymały certyfikaty ISO 14001 i ISO 45001. Od stycznia 2024 roku zakład w Hanau posiada również certyfikat ISCC. Ponadto obie fabryki korzystają w 100% z odnawialnej energii elektrycznej, podobnie jak wszystkie zakłady produkcyjne Goodyeara w regionie EMEA. Długoterminowym celem firmy jest przestawienie całej działalności i procesów produkcyjnych na energię odnawialną do 2040 roku.
Goodyear stawia sobie także inne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym całkowite zastąpienie olejów ropopochodnych w swoich produktach do 2040 roku oraz osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym łańcuchu wartości do 2050 roku.
Sporty motorowe stają się coraz bardziej zrównoważone
Od 2022 roku Goodyear dostarcza jedną specyfikację opon wyścigowych typu slick do wyścigów WEC. Podobne zasady obowiązują w nowej klasie LMGT3, która zadebiutowała w tym roku, w której Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon. W innych kategoriach i mistrzostwach, gdzie używa się wielu mieszanek opon, producenci często muszą produkować nadwyżki, aby sprostać zapotrzebowaniu zespołów. Dzięki wprowadzeniu jednej specyfikacji, liczba opon produkowanych przez Goodyeara w sezonie zmniejszyła się o 33%, co pozwoliło obniżyć koszty transportu dzięki mniejszej liczbie opon dostarczanych na tor.
Z kolei w najwyższej klasie wyścigów samochodów ciężarowych, Goodyear FIA ETRC, producent stosuje proces bieżnikowania podobnie jak w codziennej eksploatacji flot pojazdów użytkowych. Dzięki temu opony stosowane w wyścigach mogą być dalej wykorzystywane przez floty transportowe. To z kolei zmniejsza ogólną ilość odpadów i przedłuża żywotność opon, kiedy nie nadają się już do rywalizacji sportowej.
"Przez całą historię wyścigów, postęp technologiczny w sportach motorowych przyczyniał się do tworzenia innowacji dla konsumentów. Obecnie jest tak samo w kontekście zrównoważonego rozwoju. Trzygwiazdkowa akredytacja środowiskowa FIA jest wyrazem uznania dla znaczących postępów, jakie Goodyear poczynił, aby włączyć zrównoważony rozwój do naszego programu wyścigowego, zarówno w fabrykach, jak i na torze,” powiedział Mathias Kipp, dyrektor Goodyear ds. wyścigów samochodowych w regionie EMEA.
"Goodyear od dawna współpracuje z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans i seriami sygnowanymi przez ACO. Gratuluję uzyskania trzygwiazdkowej akredytacji ekologicznej FIA. To dowód, że nasi partnerzy wspierają nasz cel osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 roku. Brawo dla Goodyeara za zaangażowanie w uczynienie sportów motorowych coraz bardziej odpowiedzialnymi,” dodał Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l'Ouest.
![Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_687698614,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów
![Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1917879136,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
![Ponad 7200 opon, 100 techników i inżynierów – Goodyear gotowy na Le Mans](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1419323231,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Ponad 7200 opon, 100 techników i inżynierów – Goodyear gotowy na Le Mans
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bgk,w_274,_small.jpg)
Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają
– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.
Regionalne –
Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pge-bydgoszcz-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.
Nauka
Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zpsk-kadry-kosmos-foto,w_133,r_png,_small.png)
Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.