Komunikaty PR

Goodyear z nową technologią na Le Mans

2023-06-05  |  09:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.27 MB )

Podczas jubileuszowej, setnej edycji wyścigu Le Mans, który odbędzie się już w najbliższy weekend 10-11 czerwca, Goodyear po raz pierwszy zastosuje opony wyścigowe z inteligentną funkcją rejestrowania ciśnienia i temperatury w czasie rzeczywistym. Zostaną one zamontowane w Chevrolecie Camaro ZL1 Next Gen NASCAR, czyli pojeździe zespołu Garage 56, którego partnerem jest Goodyear.

Opony Goodyear Racing są wyposażone w innowacyjny pasywny czujnik, umieszczony w ich wnętrzu na etapie produkcji, który nie wymaga baterii. Praca czujnika będzie wspomagana przez Goodyear Sightline, inteligentną technologię opracowaną przez inżynierów marki, która będzie dostarczać dane o oponach w czasie rzeczywistym do zespołu Hendrick Motorsports w trakcie całego wyścigu. Dzięki temu Inżynierowie i kierowcy będą mogli wykorzystać pozyskane dane o ciśnieniu i temperaturze opon, aby zoptymalizować ustawienia pojazdu w czasie rzeczywistym.

„Opony są jedynym łącznikiem pojazdu z nawierzchnią, dlatego pobierane z nich w czasie rzeczywistym dane mogą dać ogromną wiedzę, jak poprawić osiągi w najbardziej wyczerpujących warunkach i pomóc zbudować realną przewagę w wyścigu. Jesteśmy dumni, że nasze inteligentne opony potrafią uwolnić ten potencjał w sportach motorowych, a współpraca z NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevroletem przy projekcie Garage 56 była dla nas zaszczytem,” powiedział Rich Kramer, prezes i dyrektor generalny Goodyear.

Oprócz inteligentnych opon, zespół Garage 56 będzie miał do dyspozycji również trzy przygotowane specjalnie dla niego specyfikacje opon, dostosowane do zmiennych warunków pogodowych.

•             Opony do jazdy na suchej nawierzchni, które zapewniają wysoki poziom wytrzymałości i przyczepności.

•             Opony pośrednie, przystosowane do jazdy w warunkach mgły lub lekkiego deszczu. Ich zadaniem jest wsparcie kierowcy w osiągnięciu maksymalnego potencjału w niesprzyjających warunkach pogodowych.

•             Opony na mokrą nawierzchnię, do zastosowania w trakcie ulewnego deszczu. Wyposażone w specjalny wzór bieżnika, który poprawia odprowadzanie wody z punktu styku opony z nawierzchnią, a bardziej miękka mieszanka bieżnika pomaga utrzymać przyczepność przy niższej temperaturze toru.  

Wszystkie opony Goodyeara do pojazdu Garage 56 zostały wyprodukowane ręcznie w głównej fabryce marki zlokalizowanej w Akron w stanie Ohio, tuż obok Centrum Innowacji.

Garage 56 napisze nowy rozdział historii NASCAR w Le Mans

Za kierownicą Chevroleta Camaro ZL1 NASCAR Next Gen zasiądą siedmiokrotny mistrz Serii Pucharu NASCAR Jimmie Johnson, były zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans Mike Rockenfeller oraz mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku Jenson Button. Start w najtrudniejszym wyścigu długodystansowym poprzedziły wielomiesięczne przygotowania. W ciągu ostatnich 12 miesięcy kierowcy i inżynierowie sprawdzali możliwości opon Goodyear podczas dziesięciu rund testowych w ośmiu lokalizacjach, przejeżdżając  łącznie ponad 12 tys. kilometrów.

Projekt Garage 56 jest wynikiem współpracy NASCAR, Hendrick Motorsports, Chevroleta i Goodyeara, łącząc zespół, producentów i opony mogące się pochwalić największą liczbą zwycięstw w 75-letniej historii NASCAR. Garage 56 wystartuje w specjalnej klasie zarezerwowanej dla innowacyjnych technologii.

W Le Mans Goodyear dostarczy opony nie tylko pojazdowi Garage 56, ale także wszystkim zespołom startującym w klasie LMP2.

Te innowacyjne opony są najnowszym elementem długiej tradycji Goodyeara jako lidera w dziedzinie technologii. Od 1898 r. producent napędza mobilność zgodnie z hasłem More Driven. W tym roku firma świętuje 125-lecie swojego istnienia, kontynuując dostarczanie produktów i usług, które poruszają świat. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.