Goodyear z wieloletnim kontraktem na dostawy opon do wyścigów aut historycznych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear podpisał wieloletnią umowę na dostawy opon do Masters Historic Racing, jednego z wiodących promotorów wyścigów aut historycznych na świecie. Oznacza to powrót Goodyeara do mistrzostw klasy premium, w tym wyścigów Formuły 1. Producent będzie dostarczać opony do serii Masters Endurance Legends i Masters GT Trophy od początku 2024 roku.
Nowy kontrakt opiera się na wieloletnich relacjach Masters z należącymi do Goodyeara markami Dunlop i Avon.
„Rynek wyścigów aut historycznych staje się coraz bardziej zróżnicowany i obejmuje zarówno pojazdy zabytkowe, jak i najnowsze. Aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby uczestników mistrzostw, poszerzyliśmy naszą ofertę opon historycznych w ramach marek Goodyear i Dunlop, inwestując w nowe rozmiary i specyfikacje. Dzięki temu możemy zapewnić zawodnikom opony pasujące do charakteru ich pojazdów,” wyjaśnił David Joy, Technical Leader and Sales Account Manager Historic w Goodyear w regionie EMEA.
Opony na potrzeby Masters Historic Racing będą wytwarzane równolegle z aktualnymi liniami produktów Goodyear do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA i Europejskiej Serii Le Mans LMP2 i LMGT3. Zapewni to prototypom i samochodom GT z portfolio Masters porównywalną spójność, osiągi i trwałość, jak w przypadku nowoczesnych samochodów wyścigowych.
Goodyear będzie dostawcą opon m.in. do serii Masters Racing Legends, w której uczestniczą bolidy Formuły 1 z lat 1966-1985. Mając na koncie 368 zwycięstw w Grand Prix, marka jest najbardziej utytułowanym producentem w historii Formuły 1. Goodyear dominował w tej serii mimo silnej konkurencji ze strony innych firm oponiarskich. Nowo opracowane opony Goodyear F1 stopniowo zastąpią markę Avon w tej kategorii.
Natomiast aktualna gama opon Dunlop z bieżnikiem krzyżowym do historycznych samochodów GT i turystycznych kategorii Pre-66 roku zostanie rozszerzona, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby rosnącej liczby tego typu aut w wyścigach Masters. Gama opon Dunlop zapewnia osiągi i estetykę, zgodne z przepisami FIA określonymi w Załączniku K.
„Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z długoterminowego zaangażowania Goodyear w nasze mistrzostwa i dumni, że naszym partnerem jest odnosząca największe sukcesy w historii F1 i 24-godzinnego wyścigu Le Mans firma oponiarska. W ramach nowej umowy Goodyear dostarczy opony zarówno dla klientów Masters, jak i do wyścigów pojazdów historycznych,” powiedział Ron Maydon, prezes i założyciel Masters Historic Racing.
Organizacja Masters powstała w 2004 roku i obecnie nadzoruje dziewięć serii wyścigów w Europie, Wielkiej Brytanii i Ameryce Północnej. Kalendarz zmagań obejmuje zróżnicowane kategorie wyścigów pojazdów o szczególnym znaczeniu historycznym, począwszy od aut turystycznych z lat 60., aż po sportowe z 2010 roku.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.