Gorąca Atlanta i „Magiczna mila” w Loudon, czyli kolejne wyścigi NASCAR
Po spektakularnym wyścigu na ulicach Chicago pucharowa seria NASCAR nie zwalnia tempa. W najbliższe dwa weekendy kierowcy będą ścigać się w Atlancie i Loudon. Oba wyścigi na żywo z polskim komentarzem tylko w Motowizji.
Półmetek sezonu 2023
Wyścig w Chicago był 18. rundą sezonu składającego się z 36 wyścigów. W pierwszej połowie tegorocznej kampanii obserwowaliśmy zwycięstwa 12 różnych kierowców. Najczęściej, bo trzykrotnie zwyciężali William Byron oraz Kyle Busch. Z kolei na szczycie klasyfikacji generalnej plasuje się Martin Truex Jr., kierowca Joe Gibbs Racing wygrywał w tym roku dwukrotnie - w Dover i Sonomie. Mistrzostwo sezonu regularnego jest cennym osiągnięciem, gdyż kierowca za ten wyczyn otrzymuje 15 punktów bonusowych na starcie play-offów. Do zakończenia sezonu regularnego zostało jeszcze 8 wyścigów, a pierwszą piątkę w klasyfikacji generalnej przedziela zaledwie 31 punktów, więc kandydatów do mistrzostwa nie brakuje.
Gorąca Atlanta
Najbliższa okazja do powiększenia dorobku punktowego nadarzy się na torze Atlanta Motor Speedway. Do sezonu 2021 włącznie był to klasyczny 1.5-milowy obiekt, najczęściej występujący rodzaj owalu w kalendarzu NASCAR Cup Series. Jednak od tamtej pory przeszedł rekonfigurację, która zmieniła go w superspeedway. Kierowcy ścigają się teraz w zwartej grupie pokonując zakręty o dużym nachyleniu dochodzącym do 28 stopni. Atlanta Motor Speedway pozostaje jednak o milę krótsza od klasycznych obiektów typu superspeedway, takich jak Daytona czy Talladega. To wymaga od kierowców specjalnego podejścia do pokonywania zakrętów i przy prędkościach ponad 300 km/h czyni to zadanie jeszcze trudniejszym. W każdym z trzech dotychczasowych wyścigów na zrekonfigurowanym torze Altanta Motor Speedway zwyciężał inny kierowca. Byli to kolejno: William Byron, Chase Elliott oraz Joey Logano. Retransmisja wyścigu Quaker State 400 w Atlancie na antenie Motowizji w poniedziałek 10 lipca o godz. 18.00.
„Magiczna Mila” w Loudon
Tydzień później kierowcy NASCAR Cup Series przeniosą się z gorącego południa na północny zachód Stanów Zjednoczonych. Ich celem będzie tor New Hampshire Motor Speedway, na którym od sezonu 2018 topowa seria NASCAR pojawia się tylko raz w roku. Milowy obiekt został otwarty w roku 1990, a trzy lata później zaczęła się historia startów NASCAR Cup Series w tym miejscu. Inauguracyjne zawody wygrał Rusty Wallace ścigający się dla Penske Racing. Najbardziej utytułowanym aktywnym kierowcą Cup Series na New Hampshire Motor Speedway jest Kevin Harvick, który na „Magicznej Mili” odniósł cztery zwycięstwa. Przed nim ostatnia szansa w karierze na poprawienie statystyk, gdyż wraz z zakończeniem tegorocznej kampanii zamieni samochód wyścigowy na budkę komentatorską. New Hampshire Motor Speedway może pochwalić się jedną z najciekawszych nagród przyznawanych zwycięzcy wyścigu, a jest nim… homar. To ukłon w stronę lokalnej gastronomii. Wyścig Crayon 301 na New Hampshire Motor Speedway, na żywo w Motowizji, w niedzielę 16 lipca o godz. 20.30.
Transmisje NASCAR w Motowizji:
- NASCAR Cup Series 2023 Atlanta Motor Speedway - retransmisja wyścigu – poniedziałek, 10 lipca, godz. 18:00
- NASCAR Cup Series 2023 New Hampshire Motor Speedway - transmisja wyścigu – niedziela, 16 lipca, godz. 20:30
- NASCAR Cup Series 2023 Pocono Raceway - transmisja wyścigu – niedziela, 23 lipca, godz. 20:30
- NASCAR Cup Series 2023 Richmond Raceway - transmisja wyścigu – niedziela, 30 lipca, godz. 21:00
Podsumowania NASCAR w Motowizji:
- NASCAR Cup Series 2023 Atlanta Motor Speedway - podsumowanie wyścigu – wtorek, 11 lipca, godz. 22:20
- NASCAR Cup Series 2023 New Hampshire Motor Speedway - podsumowanie wyścigu – wtorek, 18 lipca, godz. 22:20
- NASCAR Cup Series 2023 Pocono Raceway - podsumowanie wyścigu – wtorek, 25 lipca, godz. 22:20
Motowizja to kanał dla wszystkich pasjonatów motoryzacji. W ofercie ma ponad 10 produkcji polskich oraz ponad 30 wyselekcjonowanych europejskich i amerykańskich formatów. To wyjątkowa telewizja, która przez 24 godziny na dobę daje pełen obraz świata motoryzacji. Kanał prezentuje spojrzenie na technologię, ekologię oraz nowości ze świata motoryzacji, a także niezapomniane spotkania z legendami i klasykami. Motowizja oferuje interesujące polskie programy, zarówno dla wielbicieli czterech (Motojazda – Garaż Motowizji, gdzie nowości na drogach testuje Marek Wieruszewski, Piotr Zelt z programem Na Osi prezentującym ciężką motoryzację czy Autoportret Ostrego – nowy format Aleksandra Ostrowskiego) jak i dwóch kółek (Motoślad, którego gospodarzem jest również Aleksander „Ostry" Ostrowski). Programy jak Motowizja Sport PL i AutoSpeed dostarczą widzom aktualnych relacji o polskim motosporcie. Motowizja to także wielkie sportowe emocje: w tym transmisje z licznych zawodów żużlowych, a także wyścigów serii NASCAR Cup Series, ADAC GT Masters, Porsche Carrera Cup Germany, Euroformula Open, Ferrari Challenge Europe oraz relacje z WRC, ERC, WRX, RSMP, GSMP, FIA WTCR, FIM EWC, IOM TT.
Motowizja dociera do ponad 4 mln gospodarstw domowych, czyli do 12 milionów Polaków osiągając zasięg techniczny na poziomie 30%. Motowizja jest dostępna w dystrybucji satelitarnej na Platformie Canal+ na pozycji 190, w Orange TV – pozycja 128, w sieciach kablowych: UPC – pozycja 516 oraz 572, Vectra – pozycja 215, Multimedia Polska – pozycja 127, TOYA – pozycja 34 oraz w Inea na kanale 532 oraz 150 (Hiway) jak również w ofercie PLAY NOW w pakiecie Ekstra i Sport, w player.pl – pakiet Moto oraz WP Pilot, a także w innych sieciach kablowych, m.in. Elsat, Echostar, Evio, InterArena, SGT. Wyłącznym dystrybutorem kanału jest Frame by Frame.
WWW: https://www.motowizja.pl
FACEBOOK: www.facebook.com/motowizja
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/motowizja/
TWITTER: https://twitter.com/motowizja

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.