GreenWay Polska podnosi moc stacji i zmienia cennik
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
1 kwietnia, równolegle z wejściem w życie e-taryfy dla elektromobilności, GreenWay Polska obniży opłaty abonamentowe i zmieni ceny usług ładowania. Dzięki e-taryfie, spółka podniesie również ograniczoną do tej pory moc stacji DC do 50 kW.
Od 1 kwietnia operatorzy ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych będą mogli korzystać z e-taryfy, czyli z nowych zasad rozliczania kosztów usług dystrybucji energii elektrycznej. Pozwala ona na istotne obniżenie stałych stawek za dystrybucję energii na korzyść opłat powiązanych z rzeczywistym wykorzystaniem ładowarek. Oznacza to, że operatorzy stacji nie będą już ponosić tak wysokich kosztów stałych, jak do tej pory.
Wzrost mocy stacji
W związku z tym od 1 kwietnia, wraz z wejściem e-taryfy, GreenWay Polska zwiększy moc około czterdziestu stacji ładowania z obecnych 40 kW do maksymalnej ich mocy technicznej na poziomie 50 kW.
Część naszych ładowarek ma moc ograniczoną do 40 kW z uwagi na wysokie stałe opłaty dystrybucyjne - komentuje Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. - Obniżenie tych opłat w e-taryfie pozwala nam na podniesienie mocy i skrócenie czasu ładowania. Chcemy, aby pozytywne efekty tej zmiany odczuli jak najszybciej nasi klienci.
W przypadku kilkunastu stacji o obniżonej mocy, proces ten będzie rozłożony w czasie ze względu na konieczność zmiany mocy przyłączeniowej. To już leży po stronie zakładów energetycznych.
Taniej w abonamencie
Równolegle z wdrożeniem e-taryfy GreenWay Polska zmienia swój cennik. W nowym cenniku plany abonamentowe są jeszcze bardziej opłacalne dla klientów. O 10 zł obniżone zostały miesięczne opłaty abonamentowe.
Zmienią się również ceny usług ładowania. Stali klienci GreenWay, którzy korzystają tych planów zapłacą także o kilka lub kilkanaście (zależy od programu abonamentowego) groszy mniej za kWh energii podczas ładowania auta ładowarką AC. Dzięki temu kierowcy korzystający z planów Energia Max i Plus będą mogli rozliczać usługi ładowania po najniższych cenach dostępnych na rynku. Już przy przebiegu 300 km w miesiącu opłaca się zmienić plan na Energia Plus, aby za jedyne 29,99 zł miesięcznie znacząco obniżyć koszty ładowania samochodu.
Obniżenie cen ładowania na złączu DC
Również okazjonalne korzystanie z usług ładowania w sieci GreenWay będzie bardziej opłacalne. Dla klientów bez abonamentu, koszt usługi ładowania w stacjach AC co prawda nieznacznie wzrośnie, ale jednocześnie o 10 groszy obniżone zostaną ceny ładowania na najbardziej popularnym złączu DC o mocy 50 kW. Dodatkowo w cenniku zostały zdefiniowane nowe przedziały mocy ładowania na stacjach DC, tak aby lepiej dopasować to do nowowprowadzanych stacji ładowania do eksploatacji.
Dłuższy czas ładowania bez dodatkowych opłat
W nowym cenniku kilkukrotnie zmniejszyły się opłaty za minutę po przekroczeniu limitu czasu na ładowanie ze stacji AC (z 0,40 zł do 0,05 zł). W planach korzystnych cen znacznie zwiększone zostały także limity minut (do 360 i nawet 480 minut) i czasy bezpłatnego postoju przy ładowaniu AC (w tym wypadku opłaty za postój nie obowiązują w nocy).
GreenWay wychodzi tym samym naprzeciw trendom rynkowym związanym ze sprzedażą samochodów elektrycznych o większych pojemnościach baterii oraz sugestiom klientów odnośnie wydłużenia limitów czasowych bez dodatkowej opłaty za minuty.
- Zmiany w naszym cenniku dopasowują naszą ofertę do potrzeb kierowców samochodów elektrycznych. Wprowadzając je staraliśmy się uwzględnić nie tylko wprowadzenie e-taryfy, ale także zgłaszane postulaty od naszych klientów, w tym w zakresie wydłużenia okres ładowania bez pobierania dodatkowych opłat za minuty - wyjaśnia Rafał Czyżewski.
O GreenWay Polska
GreenWay Polska jest częścią międzynarodowej grupy GreenWay, działającej w obszarze elektromobilności. Jest najintensywniej rozwijająca się sieć ładowania samochodów elektrycznych w środkowym regionie Europy. Firma istnieje od 2011 r. (w Polsce od 2016 r.) i stawia sobie za cel upowszechnienie pojazdów elektrycznych, by Europa Środkowa i Wschodnia stała się czystsza, zdrowsza oraz mniej uzależniona od ropy naftowej. Obecnie w sieci GreenWay znajduje się ponad 300 stacji ładowania, z czego w Polsce ponad 200. Są to w znacznej większości stacje szybkiego ładowania o dużej mocy.
Oprócz usług ładowania, GreenWay oferuje także profesjonalne usługi w zakresie budowy i zarządzania infrastrukturą ładowania dla innych podmiotów. Oferta obejmuje instalację, konfigurację, utrzymanie i zarządzanie punktami ładowania, również w formie najmu. Firma obsługuje też posiadaczy samochodów elektrycznych korzystających z usług ładowania należących do partnerów GreenWay. Dodatkowo GreenWay oferuje kompleksowe rozwiązania firmom i instytucjom chcącym przekształcać swoją flotę w elektryczną.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.