Grupa Renault i firma Dassault Systèmes zacieśniają współpracę
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Dassault Systèmes i Grupa Renault poinformowały, że wzmacniają swoją 20-letnią współpracę poprzez nowe partnerstwo przyczyniające się do realizacji strategicznego planu Grupy Renault "Renaulution", skoncentrowanego na tworzeniu wartości.
W pierwszym tego typu wdrożeniu dla przedsiębiorstwa przemysłowego tej skali, Grupa Renault globalnie zaadaptuje platformę 3DEXPERIENCE w chmurze firmy Dassault Systèmes, w celu opracowania programów dla nowych pojazdów i usług z zakresu mobilności. Ta platforma korporacyjna zapewni Renault nowy szkielet do wymiany, w czasie rzeczywistym, wszystkich danych dotyczących produktów w całym cyklu ich życia i do zarządzania wirtualnymi bliźniakami różnorodnych konfiguracji produktowych.
Główne trendy w branży transportu i mobilności - rosnące ograniczenia regulacyjne, złożoność produktów, elektryfikacja, łączność, zrównoważony rozwój i nowe usługi z zakresu mobilności - wymagają przyspieszenia połączenia różnych funkcji i wiedzy specjalistycznej w ramach zwinnego i współpracującego ekosystemu.
Grupa Renault udostępni platformę 3DEXPERIENCE w chmurze ponad 20 000 pracownikom działów rozwoju pojazdów, takich jak projektowanie, inżynieria produktu, inżynieria procesów przemysłowych, zakupy części i materiałów, szacowanie kosztów i jakość. Platforma w chmurze zapewni dostęp do tych samych systemów i oprogramowania, modelowania 3D i symulacji, aktualizowanych w czasie rzeczywistym na całym świecie. Współpraca na szeroką skalę oparta na wirtualnych bliźniakach usprawni wymianę danych pomiędzy poszczególnymi działami i zwiększy sprawność działania firmy, jednocześnie zmniejszając koszty i skracając czas opracowywania pojazdów o około jeden rok. Grupa Renault będzie korzystać z ciągłego rozwoju technologicznego i wzbogacania funkcjonalnego platformy współpracy 3DEXPERIENCE w chmurze.
"Nasza decyzja o wdrożeniu platformy 3DEXPERIENCE w chmurze świadczy o naszej wierze w wiodącą rolę inżynierii i cyfryzacji w naszym 'Renaulution'. Przekształcenie naszego przedsiębiorstwa w firmę specjalizującą się w technologiach, usługach i energii wymaga współpracy” - powiedział Luca de Meo, CEO, Grupa Renault. "Platforma 3DEXPERIENCE łączy inżynierię ze wszystkimi dyscyplinami w ramach jednej, cyfrowej firmy. Zyskamy zwinność, szybkość i skuteczność, aby opracowywać nowy rodzaj mobilności szybciej niż kiedykolwiek."
"Zrównoważona innowacyjność jest wpisana w DNA obu firm. Transformacja Grupy Renault radykalnie zmieni branżę mobilności w przyszłości, podobnie jak opracowanie pierwszego wirtualnego modelu komercyjnego samolotu pasażerskiego wpłynęło na wszystkie branże w 1989 roku. Jesteśmy w pełni zaangażowani w to partnerstwo i we wspieranie sukcesu Grupy Renault” - powiedział Bernard Charlès, wiceprezes i dyrektor generalny Dassault Systèmes. "Dzisiejsze ekosystemy przemysłowe nie są już linearne, ale oparte na obiegu zamkniętym. Wprowadzanie innowacji wymaga nowego podejścia, przy zastosowaniu wirtualnych bliźniaków, które uwzględniają i obejmują cały ewoluujący łańcuch wartości. W miarę jak Grupa Renault wdraża platformę korporacyjną, nasze partnerstwo potwierdza, że platforma 3DEXPERIENCE wykracza poza tworzenie i produkcję pojazdów. Jest dźwignią, która napędza branżę w kierunku dostarczania nowych, zrównoważonych doświadczeń w zakresie mobilności."
Grupa Renault będzie korzystała z czterech rozwiązań branżowych Dassault Systèmes, opartych na platformie 3DEXPERIENCE w chmurze: On-Target Vehicle Launch, Smart, Safe & Connected, Global Modular Architecture i Efficient Multi-Energy Platform.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.