Grupa Renault i firma Dassault Systèmes zacieśniają współpracę
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Dassault Systèmes i Grupa Renault poinformowały, że wzmacniają swoją 20-letnią współpracę poprzez nowe partnerstwo przyczyniające się do realizacji strategicznego planu Grupy Renault "Renaulution", skoncentrowanego na tworzeniu wartości.
W pierwszym tego typu wdrożeniu dla przedsiębiorstwa przemysłowego tej skali, Grupa Renault globalnie zaadaptuje platformę 3DEXPERIENCE w chmurze firmy Dassault Systèmes, w celu opracowania programów dla nowych pojazdów i usług z zakresu mobilności. Ta platforma korporacyjna zapewni Renault nowy szkielet do wymiany, w czasie rzeczywistym, wszystkich danych dotyczących produktów w całym cyklu ich życia i do zarządzania wirtualnymi bliźniakami różnorodnych konfiguracji produktowych.
Główne trendy w branży transportu i mobilności - rosnące ograniczenia regulacyjne, złożoność produktów, elektryfikacja, łączność, zrównoważony rozwój i nowe usługi z zakresu mobilności - wymagają przyspieszenia połączenia różnych funkcji i wiedzy specjalistycznej w ramach zwinnego i współpracującego ekosystemu.
Grupa Renault udostępni platformę 3DEXPERIENCE w chmurze ponad 20 000 pracownikom działów rozwoju pojazdów, takich jak projektowanie, inżynieria produktu, inżynieria procesów przemysłowych, zakupy części i materiałów, szacowanie kosztów i jakość. Platforma w chmurze zapewni dostęp do tych samych systemów i oprogramowania, modelowania 3D i symulacji, aktualizowanych w czasie rzeczywistym na całym świecie. Współpraca na szeroką skalę oparta na wirtualnych bliźniakach usprawni wymianę danych pomiędzy poszczególnymi działami i zwiększy sprawność działania firmy, jednocześnie zmniejszając koszty i skracając czas opracowywania pojazdów o około jeden rok. Grupa Renault będzie korzystać z ciągłego rozwoju technologicznego i wzbogacania funkcjonalnego platformy współpracy 3DEXPERIENCE w chmurze.
"Nasza decyzja o wdrożeniu platformy 3DEXPERIENCE w chmurze świadczy o naszej wierze w wiodącą rolę inżynierii i cyfryzacji w naszym 'Renaulution'. Przekształcenie naszego przedsiębiorstwa w firmę specjalizującą się w technologiach, usługach i energii wymaga współpracy” - powiedział Luca de Meo, CEO, Grupa Renault. "Platforma 3DEXPERIENCE łączy inżynierię ze wszystkimi dyscyplinami w ramach jednej, cyfrowej firmy. Zyskamy zwinność, szybkość i skuteczność, aby opracowywać nowy rodzaj mobilności szybciej niż kiedykolwiek."
"Zrównoważona innowacyjność jest wpisana w DNA obu firm. Transformacja Grupy Renault radykalnie zmieni branżę mobilności w przyszłości, podobnie jak opracowanie pierwszego wirtualnego modelu komercyjnego samolotu pasażerskiego wpłynęło na wszystkie branże w 1989 roku. Jesteśmy w pełni zaangażowani w to partnerstwo i we wspieranie sukcesu Grupy Renault” - powiedział Bernard Charlès, wiceprezes i dyrektor generalny Dassault Systèmes. "Dzisiejsze ekosystemy przemysłowe nie są już linearne, ale oparte na obiegu zamkniętym. Wprowadzanie innowacji wymaga nowego podejścia, przy zastosowaniu wirtualnych bliźniaków, które uwzględniają i obejmują cały ewoluujący łańcuch wartości. W miarę jak Grupa Renault wdraża platformę korporacyjną, nasze partnerstwo potwierdza, że platforma 3DEXPERIENCE wykracza poza tworzenie i produkcję pojazdów. Jest dźwignią, która napędza branżę w kierunku dostarczania nowych, zrównoważonych doświadczeń w zakresie mobilności."
Grupa Renault będzie korzystała z czterech rozwiązań branżowych Dassault Systèmes, opartych na platformie 3DEXPERIENCE w chmurze: On-Target Vehicle Launch, Smart, Safe & Connected, Global Modular Architecture i Efficient Multi-Energy Platform.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.