Hopium wykorzystuje platformę 3DEXPERIENCE firmy Dassault Systèmes
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Dassault Systèmes ogłosiło, że francuska firma Hopium wykorzystuje platformę 3DEXPERIENCE w chmurze podczas procesów projektowania i rozwoju pierwszych prototypów napędzanego wodorem pojazdu klasy premium o nazwie Hopium Machina.
Platforma 3DEXPERIENCE oferuje Hopium zintegrowane aplikacje do projektowania, rozwoju produktu i symulowania oraz współpracy w ramach środowiska opartego na chmurze obliczeniowej. Hopium wykorzystuje wiedzę i doświadczenie swoich ekspertów oraz branżowy know-how w ramach bazującego na pojedynczym modelu danych, kompleksowego środowiska sprzyjającego innowacjom od fazy koncepcyjnej po prototyp, które nie tylko skraca czas prac projektowych, ale także podnosi ogólną efektywność i optymalizuje wykorzystanie zasobów. W miarę postępu prac nad projektem Machina, których celem jest premiera pojazdu na rynku w 2025 roku, firma Hopium będzie mogła rozszerzać zastosowanie platformy 3DEXPERIENCE w zależności od potrzeb.
– Naszym celem jest zaoferowanie zupełnie nowej koncepcji pojazdu, mającego stawić czoła współczesnym wyzwaniom środowiskowym. W tym kontekście czas ma ogromne znaczenie. Potrzebujemy nie tylko zwinności operacyjnej, ale także zaawansowanych funkcji pozwalających wygodnie eksperymentować ze złożonymi koncepcjami, takimi jak wbudowane układy elektroniczne i optymalizacja objętości pamięci masowej – mówi Olivier Lombard, założyciel firmy Hopium.
– Kompleksowa integracja aktywności w ramach platformy 3DEXPERIENCE od firmy Dassault Systèmes pozwoliła naszemu zespołowi pracować bezpiecznie, bez względu na czas i miejsce, czego efektem było stworzenie naszego pierwszego prototypu w zaledwie osiem miesięcy.
Inspirowany doświadczeniem Oliviera Lombarda, najmłodszego w historii zwycięzcy wyścigu 24h Le Mans, projekt Hopium Machina to połączenie nowatorskiego designu, imponującego zasięgu oraz rekordowego czasu tankowania w bezemisyjnym pojeździe o wysokich osiągach. Zintegrowany system ogniw paliwowych generuje energię potrzebną do napędzania pojazdu, a jedynym produktem ubocznym tego rozwiązania jest woda. Pojazd z silnikiem o mocy ponad 500 KM osiągający prędkość 230 km/h i oferujący zasięg ponad tysiąca kilometrów, można zatankować do pełna w trzy minuty.
– Hopium kompletnie zmienia zasady gry, czego dowodem jest choćby czas potrzebny specjalistom do stworzenia prototypu wynoszący zalewie osiem miesięcy – mówi Laurence Montanari, wiceprezes Dassault Systèmes ds. transportu i mobilności. – Hopium, ze swoją fascynującą wizją, wkroczyło do rozwijającego się sektora. Platforma 3DEXPERIENCE w chmurze zapewnia fimie infrastrukturę niezbędną do projektowania nowatorskich, a przy tym połączonych i autonomicznych rozwiązań z zakresu mobilności z napędem wodorowym. Zespoły Hopium doskonalące model Machina będą mogły korzystać z najlepszych w branży rozwiązań Dassault Systèmes. Obecnie niemal każdy producent pojazdów EV na świecie używa technologii Dassault Systèmes, co sprzyja dalszej transformacji tej branży.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.