Hopium wykorzystuje platformę 3DEXPERIENCE firmy Dassault Systèmes
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Dassault Systèmes ogłosiło, że francuska firma Hopium wykorzystuje platformę 3DEXPERIENCE w chmurze podczas procesów projektowania i rozwoju pierwszych prototypów napędzanego wodorem pojazdu klasy premium o nazwie Hopium Machina.
Platforma 3DEXPERIENCE oferuje Hopium zintegrowane aplikacje do projektowania, rozwoju produktu i symulowania oraz współpracy w ramach środowiska opartego na chmurze obliczeniowej. Hopium wykorzystuje wiedzę i doświadczenie swoich ekspertów oraz branżowy know-how w ramach bazującego na pojedynczym modelu danych, kompleksowego środowiska sprzyjającego innowacjom od fazy koncepcyjnej po prototyp, które nie tylko skraca czas prac projektowych, ale także podnosi ogólną efektywność i optymalizuje wykorzystanie zasobów. W miarę postępu prac nad projektem Machina, których celem jest premiera pojazdu na rynku w 2025 roku, firma Hopium będzie mogła rozszerzać zastosowanie platformy 3DEXPERIENCE w zależności od potrzeb.
– Naszym celem jest zaoferowanie zupełnie nowej koncepcji pojazdu, mającego stawić czoła współczesnym wyzwaniom środowiskowym. W tym kontekście czas ma ogromne znaczenie. Potrzebujemy nie tylko zwinności operacyjnej, ale także zaawansowanych funkcji pozwalających wygodnie eksperymentować ze złożonymi koncepcjami, takimi jak wbudowane układy elektroniczne i optymalizacja objętości pamięci masowej – mówi Olivier Lombard, założyciel firmy Hopium.
– Kompleksowa integracja aktywności w ramach platformy 3DEXPERIENCE od firmy Dassault Systèmes pozwoliła naszemu zespołowi pracować bezpiecznie, bez względu na czas i miejsce, czego efektem było stworzenie naszego pierwszego prototypu w zaledwie osiem miesięcy.
Inspirowany doświadczeniem Oliviera Lombarda, najmłodszego w historii zwycięzcy wyścigu 24h Le Mans, projekt Hopium Machina to połączenie nowatorskiego designu, imponującego zasięgu oraz rekordowego czasu tankowania w bezemisyjnym pojeździe o wysokich osiągach. Zintegrowany system ogniw paliwowych generuje energię potrzebną do napędzania pojazdu, a jedynym produktem ubocznym tego rozwiązania jest woda. Pojazd z silnikiem o mocy ponad 500 KM osiągający prędkość 230 km/h i oferujący zasięg ponad tysiąca kilometrów, można zatankować do pełna w trzy minuty.
– Hopium kompletnie zmienia zasady gry, czego dowodem jest choćby czas potrzebny specjalistom do stworzenia prototypu wynoszący zalewie osiem miesięcy – mówi Laurence Montanari, wiceprezes Dassault Systèmes ds. transportu i mobilności. – Hopium, ze swoją fascynującą wizją, wkroczyło do rozwijającego się sektora. Platforma 3DEXPERIENCE w chmurze zapewnia fimie infrastrukturę niezbędną do projektowania nowatorskich, a przy tym połączonych i autonomicznych rozwiązań z zakresu mobilności z napędem wodorowym. Zespoły Hopium doskonalące model Machina będą mogły korzystać z najlepszych w branży rozwiązań Dassault Systèmes. Obecnie niemal każdy producent pojazdów EV na świecie używa technologii Dassault Systèmes, co sprzyja dalszej transformacji tej branży.
![Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_687698614,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów
![Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1969075435,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
![Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1917879136,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.