Komunikaty PR

Indeks rynku moto VWFS: chcemy kupować elektryki

2021-10-28  |  12:00

Co piąty Polak chce w najbliższym kwartale kupić samochód. Co ciekawe, aż jedna czwarta z deklarujących taki zamiar rozważa kupno auta elektrycznego, na co wpływ ma możliwość skorzystania z dofinansowania przy zakupie. W najnowszym badaniu Volkswagen Financial Services wyraźnie spadła względem poprzednich kwartałów liczba osób zainteresowanych wzięciem kredytu na zakup samochodu.

Aż co piąty ankietowany (20%) deklaruje chęć zakupu samochodu w ciągu najbliższych 3 miesięcy, wynika z badania „Indeks rynku moto VWFS”, przeprowadzonego na zlecenie Volkswagen Financial Services na reprezentatywnej grupie Polaków w październiku br. Większość badanych deklaruje chęć zakupu auta z drugiej ręki (61%), o 6 punktów procentowych więcej, niż w letnich miesiącach. Kupnem nowego pojazdu w IV kwartale 2021 r. jest zainteresowanych 39% ankietowanych, co jest najniższym wynikiem od początku roku.

– „Indeks rynku moto VWFS” wskazuje na zmieniające się proporcje między nowymi a używanymi pojazdami: rośnie liczba osób nastawionych na kilkuletnie samochody. Przyczyną tego stanu, obok zawirowań na rynku nowych aut, jest oferta doskonałych samochodów używanych – sprawdzonych, na gwarancji, z pewną historią i potwierdzonym przebiegiem oraz znanym stanem technicznym. W naszym salonie i sklepie online VWFS STORE takie samochody są dostępne od ręki i w korzystnych ratach kredytu lub leasingu.  mówi Daria Zielaskiewicz, Dyrektor Marketingu i Brand Managementu w Volkswagen Financial Services Polska.

W badaniu zapytano także o zakup samochodów elektrycznych. Aż co czwarta (26%) osoba deklarująca chęć nabycia auta w bieżącym kwartale rozważa któryś z modeli elektrycznych. Co wpłynęło na taką decyzję? Dla niemal połowy (49%) ankietowanych kluczowa jest możliwość skorzystania z dofinansowania i ulg przy zakupie, a także  niższe koszty eksploatacji e-samochodu (31%). Co dziesiąta osoba wskazała na dbałość o ekologię, a najmniej motywujące do takiego zakupu (7%) są przywileje dla użytkowników e-aut (bezpłatne parkowanie, możliwość jazdy buspasami).

Od samochodów elektrycznych nie ma odwrotu. Mimo że polski rynek to wciąż margines europejskiej sprzedaży, są jednak sposoby na ożywienie popularności „zielonych” aut. Nasze badania potwierdzają, że program „Mój elektryk” spowodował wzrost zainteresowania zakupem eko-samochodów wśród prywatnych nabywców. Przygotowujemy się więc do uruchomienia produktów leasingowych wykorzystujących dofinansowania dla firm, zapowiadanych w ramach tego programu.  wskazuje Daria Zielaskiewicz z VWFS.

W badaniu „Indeks rynku moto VWFS” zapytano także o budżet przeznaczony na auto. W porównaniu do poprzednich okresów jest on coraz niższy. Obecnie samochodem w cenie do 50 tys. zł zainteresowanych jest aż 60% badanych (wiosną br. do grupy o najniższych możliwościach finansowych należało 55%). Pojazdu wartego od 50 tys. do 100 tys. zł będzie szukało 30%, również więcej niż dotychczas (28%). Powyżej 100 tys. zdecyduje się zapłacić za auto zaledwie co dziesiąty ankietowany (pół roku wcześniej – 17%).

Fakt, że coraz większa grupa osób szukających pojazdu wybiera używany i w stosunkowo niskiej cenie znajduje odbicie w preferencjach badanych co do sposobu finansowania zakupu. W pandemicznej rzeczywistości gotówka wydaje się klientom najłatwiejszą do zarządzania i utrzymania kontroli metodą finansowania. Wydawanie własnych, nie rozłożonych na raty środków, jest jednak bardziej odczuwalne, stąd tendencja do obniżania kwoty przygotowanej na zakup auta. Aż 76% badanych deklaruje, że za transakcję zapłaci gotówką. W ciągu pół roku jest to znaczący wzrost, o 14%. Wśród pozostałych 23% wybrałoby różne formy kredytów lub leasingu konsumenckiego (wiosną – 35%).

– Badanie VWFS wskazuje, że bardzo uważnie podchodzimy do dostępnego budżetu, tym bardziej, że ceny samochodów nowych i używanych w ostatnim czasie znacznie wzrosły. Dochodzą do tego zapowiedzi wzrostu stóp procentowych oraz rekordowa inflacja, co wpływa na większą ostrożność kupujących w zaciąganiu ewentualnych kredytów. – wyjaśnia ekspertka Volkswagen Financial Services.

Wśród osób zapytanych o wiek używanego samochodu, który zamierzają kupić, na maksymalnie 5 lat wskazało 42%, o 6 punktów procentowych mniej niż w wiosennej edycji badania VWFS. Rocznego auta szuka 3%, dwuletniego - 3%, trzyletniego - 4%, czteroletniego - 5%, a pięcioletniego - 27%. Na 10-letni pojazd skusiłoby się 30% badanych, a na 20-letni – 7%.

– Kwestia wieku pojazdów na polskich drogach nie od dziś jest trudnym problemem. W roku 2020 nieco ponad 10% używanych samochodów zakupionych na naszym rynku miało poniżej 5 lat, a aż 71% liczyło więcej niż 10 lat. – podsumowuje Daria Zielaskiewicz z Volkswagen Financial Services..

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.