Innowacyjne auto zespołu Garage 56 na wyścig Le Mans już zaprezentowane
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Organizacja NASCAR oficjalnie przedstawiła Chevroleta Camaro ZL1, auto zespołu Garage 56, którym zawodnicy pojadą w setną rocznicę 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Projekt Garage 56 jest efektem współpracy Goodyeara, NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevroleta, łącząc zespół, producentów i opony mogące się pochwalić największą liczbą zwycięstw w 75-letniej historii NASCAR.
Barwy pojazdu podkreślają rolę marki Goodyear w łączeniu technologii ze świata NASCAR i Le Mans. Projekt Garage 56 ma zostać zatwierdzony do wyścigu przez l'Automobile Club de l'Ouest (ACO) w najbliższych tygodniach. Zespół Garage 56 pojedzie we francuskim klasyku długodystansowym w dniach 10-11 czerwca, pod warunkiem potwierdzenia zgłoszenia.
Systemy i podzespoły Chevroleta Camaro ZL1 są w dużej mierze niezmienione w stosunku do samochodu wyścigowego Next Gen, który startuje w serii pucharowej NASCAR. Wprowadzono kilka ulepszeń na potrzeby wyścigu długodystansowego, w tym zmianę ogumienia na specjalnie zaprojektowane opony wyścigowe Goodyear Eagle.
„Od początku tego projektu ważne dla nas było, aby samochód, który przywieziemy do Le Mans, był prawdziwym pojazdem wyścigowym NASCAR” - powiedział Jim France, prezes i dyrektor generalny NASCAR. „Wprowadzono pewne poprawki, aby umożliwić zespołowi rywalizację w 24-godzinnym wyścigu długodystansowym, a fani obecni w Le Mans mogą liczyć na pełne doświadczenia w stylu NASCAR”.
Garage 56 wystartuje w specjalnej klasie zarezerwowanej dla innowacyjnych technologii. Dzięki temu organizatorzy Le Mans mogą wykazać się kreatywnością, dopuszczając do wyścigu projekt przyszłości, który pojedzie obok różnorodnych samochodów prototypowych i GT.
Testy torowe rozpoczęły się w sierpniu ubiegłego roku na torze Road Atlanta (USA) z udziałem dwukrotnego zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Mike'a Rockenfellera, do którego w Le Mans dołączy siedmiokrotny mistrz NASCAR Cup Series, Jimmie Johnson, oraz mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku, Jenson Button. W sumie odbyło się sześć oddzielnych rund testowych w USA (Road Atlanta, Virginia International Raceway, Goodyear Proving Grounds, Carolina Motorsports Park, Sebring International Raceway i Daytona International Speedway), podczas których zawodnicy pokonali trasę liczącą łącznie ponad 3600 mil (5800 km).
Współpraca Goodyeara z NASCAR trwa już osiem dekad i jest jedną z najdłuższych w historii wyścigów. Goodyear ma na swoim koncie również długą historię sukcesów w Le Mans, w tym 14 zwycięstw w klasyfikacji generalnej.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.