InPost rozbudowuje zeroemisyjną flotę we współpracy z Arval
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
InPost, wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie i Arval Service Lease Polska z Grupy BNP Paribas, lider rynku wynajmu długoterminowego i zrównoważonej mobilności, zawarły kolejną długoterminową umowę najmu elektrycznych samochodów dostawczych. Flota firmy kurierskiej wzbogaci się m.in. o 100 aut marki Ford E-Transit.
– Wsparcie klientów w transformacji energetycznej flot to nasz priorytet. Firmę InPost stawiamy za wzór i dowód na to, że czas już na elektromobilną rewolucję w segmencie dostaw. Zeroemisyjne pojazdy użytkowe to przyszłość transportu, szczególnie, gdy mówimy o dostawach „ostatniej mili” w centrach miast. Cieszymy się, że InPost współpracuje z nami właściwie od początku procesu elektryfikacji własnej floty. Jest to kolejnym dowodem na to, że wynajem długoterminowy to atrakcyjne rozwiązanie dla firm – dużych i małych – które chcą korzystać ze zrównoważonej mobilności – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.
InPost stawia sobie za cel osiągnięcie pełnej zeroemisyjności do 2040 roku i ważnym krokiem do realizacji tego celu jest stopniowa wymiana floty dostawczej na pojazdy elektryczne. Arval towarzyszy firmie w tym procesie – w ubiegłym roku dostarczył InPostowi ponad 300 pojazdów eLCV.
– W InPost gramy „fair” nie tylko jeśli chodzi o prowadzenie biznesu i płacenie podatków w Polsce. Chcemy być też odpowiedzialni za to jak nasza działalność wpływa na ludzi i środowisko. Dlatego realizujemy szereg inicjatyw w ramach programu InPost Green City, aby stworzyć neutralny dla środowiska łańcuch dostaw. Naszym zdaniem to jedyna słuszna droga, dlatego rozbudowujemy sieć urządzeń Paczkomat®, wdrażamy przyjazne dla środowiska rozwiązania jak EKOzwroty, czy nadawanie przesyłek bez etykiety papierowej. Ponadto stale poszerzamy naszą flotę aut elektrycznych. Do końca tego roku w naszym parku pojazdów będzie 480 aut z napędem elektrycznym, z kolei w przyszłym roku planujemy podwoić ich liczbę do 1000 sztuk – mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost.
Nowe auta, które trafią do floty InPost w 2022 roku to 100 sztuk samochodów dostawczych Ford E-Transit, zapewniających 250 km zasięgu oraz 12 m3 przestrzeni załadunkowej. Auta wybrane przez InPost to pojazdy z nadwoziem L3 w kolorze białym, których moc wynosi 184 KM, pojemność użytkowa akumulatorów to 67 kWh, a dopuszczalna masa pojazdu 3500 kg. Kontrakt obsługuje diler Forda Brzezińska z Łodzi.
– Kontrakt z InPost to dla nas powód do dumy i jednocześnie potwierdzenie wysokiej jakości produkowanych przez nas samochodów. Cieszy mnie także fakt, że kolejna firma kurierska decyduje się na oferowane przez nas pojazdy elektryczne, ponieważ z pewnością taką decyzję poprzedziły szczegółowe analizy dotyczące kosztów finansowania oraz eksploatacji. Nie wstydzimy się mówić, że Ford E-Transit jest niezwykle konkurencyjny w swoim segmencie, a w dodatku ma wyposażenie standardowe niespotykane u wielu rywali. Jednocześnie jesteśmy przekonani, że to dopiero początek mody na elektryczne samochody dostawcze Forda, wszak w najbliższych latach zaprezentujemy klientom cztery nowe całkowicie elektryczne modele dostawcze. Ich wprowadzanie na rynek połączone z programem Ford Pro uczyni naszą ofertę przystosowaną do niemal każdych potrzeb – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Umowa wynajmu samochodów została zawarta na okres 60 miesięcy.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.