InPost rozbudowuje zeroemisyjną flotę we współpracy z Arval
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
InPost, wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie i Arval Service Lease Polska z Grupy BNP Paribas, lider rynku wynajmu długoterminowego i zrównoważonej mobilności, zawarły kolejną długoterminową umowę najmu elektrycznych samochodów dostawczych. Flota firmy kurierskiej wzbogaci się m.in. o 100 aut marki Ford E-Transit.
– Wsparcie klientów w transformacji energetycznej flot to nasz priorytet. Firmę InPost stawiamy za wzór i dowód na to, że czas już na elektromobilną rewolucję w segmencie dostaw. Zeroemisyjne pojazdy użytkowe to przyszłość transportu, szczególnie, gdy mówimy o dostawach „ostatniej mili” w centrach miast. Cieszymy się, że InPost współpracuje z nami właściwie od początku procesu elektryfikacji własnej floty. Jest to kolejnym dowodem na to, że wynajem długoterminowy to atrakcyjne rozwiązanie dla firm – dużych i małych – które chcą korzystać ze zrównoważonej mobilności – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.
InPost stawia sobie za cel osiągnięcie pełnej zeroemisyjności do 2040 roku i ważnym krokiem do realizacji tego celu jest stopniowa wymiana floty dostawczej na pojazdy elektryczne. Arval towarzyszy firmie w tym procesie – w ubiegłym roku dostarczył InPostowi ponad 300 pojazdów eLCV.
– W InPost gramy „fair” nie tylko jeśli chodzi o prowadzenie biznesu i płacenie podatków w Polsce. Chcemy być też odpowiedzialni za to jak nasza działalność wpływa na ludzi i środowisko. Dlatego realizujemy szereg inicjatyw w ramach programu InPost Green City, aby stworzyć neutralny dla środowiska łańcuch dostaw. Naszym zdaniem to jedyna słuszna droga, dlatego rozbudowujemy sieć urządzeń Paczkomat®, wdrażamy przyjazne dla środowiska rozwiązania jak EKOzwroty, czy nadawanie przesyłek bez etykiety papierowej. Ponadto stale poszerzamy naszą flotę aut elektrycznych. Do końca tego roku w naszym parku pojazdów będzie 480 aut z napędem elektrycznym, z kolei w przyszłym roku planujemy podwoić ich liczbę do 1000 sztuk – mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost.
Nowe auta, które trafią do floty InPost w 2022 roku to 100 sztuk samochodów dostawczych Ford E-Transit, zapewniających 250 km zasięgu oraz 12 m3 przestrzeni załadunkowej. Auta wybrane przez InPost to pojazdy z nadwoziem L3 w kolorze białym, których moc wynosi 184 KM, pojemność użytkowa akumulatorów to 67 kWh, a dopuszczalna masa pojazdu 3500 kg. Kontrakt obsługuje diler Forda Brzezińska z Łodzi.
– Kontrakt z InPost to dla nas powód do dumy i jednocześnie potwierdzenie wysokiej jakości produkowanych przez nas samochodów. Cieszy mnie także fakt, że kolejna firma kurierska decyduje się na oferowane przez nas pojazdy elektryczne, ponieważ z pewnością taką decyzję poprzedziły szczegółowe analizy dotyczące kosztów finansowania oraz eksploatacji. Nie wstydzimy się mówić, że Ford E-Transit jest niezwykle konkurencyjny w swoim segmencie, a w dodatku ma wyposażenie standardowe niespotykane u wielu rywali. Jednocześnie jesteśmy przekonani, że to dopiero początek mody na elektryczne samochody dostawcze Forda, wszak w najbliższych latach zaprezentujemy klientom cztery nowe całkowicie elektryczne modele dostawcze. Ich wprowadzanie na rynek połączone z programem Ford Pro uczyni naszą ofertę przystosowaną do niemal każdych potrzeb – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Umowa wynajmu samochodów została zawarta na okres 60 miesięcy.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.