Jak ograniczyć emisję dwutlenku węgla podczas jazdy samochodem
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Jeśli zależy Ci na zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla, możesz podjąć szereg działań, aby Twoja codzienna jazda była bardziej przyjazna dla środowiska. Każda podróż samochodem wiąże się z produkcją dwutlenku węgla, nawet jeśli jest to pojazd o niskiej emisji. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci stać się bardziej świadomym tego, jak prowadzisz auto.
Łagodnie przyspieszaj i hamuj
Przyjazna dla środowiska jazda polega na łagodnym operowaniu gazem i hamulcem. W praktyce oznacza to wczesne i delikatne hamowanie, gdy musisz zwolnić lub zatrzymać się. To samo dotyczy przyspieszania – nabierając prędkości, przyspieszaj łagodnie. Jest to szczególnie ważne podczas ruszania na światłach lub skrzyżowaniach. Nie tylko zmniejszy to ilość CO2 emitowanego przez Twój samochód, ale także pomoże zaoszczędzić na paliwie.
Wybieraj właściwe opony
Jak w każdym procesie produkcyjnym, przy produkcji opon również wytwarzany jest CO2, dlatego rozsądnie jest wybierać ogumienie, które charakteryzuje się większą wytrzymałością. Żywotność opon powinna być kluczowym czynnikiem, jeżeli zależy Ci na zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla. Kolejnym, nie mniej ważnym, są opory toczenia opony.
Zagadnienie to dotyczy zwykle większych pojazdów, których operatorzy szukają oszczędności, ale warto wziąć je również pod uwagę w samochodzie osobowym. Opony takie jak Goodyear EfficientGrip Performance 2 są doskonałym przykładem produktów, które są trwalsze (nawet o 50% w porównaniu z poprzednim modelem[1]), a przy tym mają niskie opory toczenia, co doskonale sprawdza się w warunkach letnich.
Sprawdź swoje opony
Niedopompowane opony mogą mieć duży wpływ na emisję spalin w Twoim samochodzie. Regularnie sprawdzaj poziom ciśnienie w oponach, aby upewnić się, że jest zgodny z zaleceniem producenta. Optymalny poziom ciśnienia w ogumieniu można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu. Jazda na niedopompowanych oponach może utrudnić prowadzenie samochodu, a jednocześnie zwiększyć zużycie paliwa i emisję spalin.
Nie przeciążaj samochodu
Im cięższy samochód, tym więcej mocy będzie potrzebował do poruszania się. Usuń z niego wszystko, co nie jest potrzebne podczas podróży. Przewożenie zbędnych, ciężkich przedmiotów może zwiększyć emisję dwutlenku węgla, a także przyspieszyć zużycie samochodu.
Bagażniki dachowe zwiększają opór powietrza, który może znacznie podwyższyć emisję dwutlenku węgla. Jeśli nie używasz bagażnika dachowego lub możesz przewozić przedmioty wewnątrz samochodu, usuń go z dachu. Pomoże to zwiększyć ogólną wydajność samochodu podczas jazdy.
Używaj tempomatu
Podczas długich podróży należy korzystać z tempomatu, jeśli jest to możliwe. Pozwalając samochodowi przejąć częściową kontrolę nad przyspieszaniem i hamowaniem zmniejszasz ilość gwałtownych zmian obciążenia, na przykład ostrego przyspieszania. Stała prędkość jest znacznie bardziej efektywna z punktu widzenia zużycia paliwa niż częste zmiany prędkości.
Jedź z zamkniętymi szybami
Chociaż jazda po wiejskich drogach z opuszczonymi szybami może być przyjemna, przy wyższych prędkościach ma to ogromny wpływ na emisję spalin. Wynika to z faktu, że aby pokonywać zwiększony opór powietrza spowodowany przez otwarte okna, samochód będzie zużywał więcej paliwa, a tym samym produkował więcej dwutlenku węgla.
Serwisuj samochód
Utrzymywanie pełnej sprawności samochodu jest istotne zarówno dla Twojego bezpieczeństwa na drodze, jak i dla zachowania jego optymalnej wydajności. Małe problemy mogą przerodzić się w większe, a te mogą spowodować, że samochód zacznie zużywać więcej paliwa, niż to konieczne.
Obniżanie śladu węglowego opiera się na wiedzy o tym, jakie działania mogą przyczynić się do zwiększonej emisji CO2. Dzięki kilku niewielkim zmianom w sposobie prowadzenia samochodu i jego konserwacji, możesz skutecznie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla podczas jazdy.
[1] Estymacje wewnętrzne. W porównaniu z poprzednim modelem EfficientGrip Performance. Rozmiar opony: 205/55R16 91V; Samochód: VW Golf 7; Teren: otwarte drogi w Luksemburgu i Francji.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.