Komunikaty PR

Jak przygotować jednoślad do jesieni?

2022-10-18  |  13:30
Biuro prasowe

Sprawdź hamulce i jedź wolniej!

Nawet jeśli nie padał deszcz i na ulicach i chodnikach nie ma stojących kałuż, nie znaczy to, że przyczepność do nawierzchni jezdnej jest taka sama jak latem. Opadłe i gnijące liście również mogą być bardzo śliskie. Dodatkowo pod liśćmi leżą niewidoczne kasztany, żołędzie i orzechy – jeśli wjedziesz na nie ze znaczną prędkością rowerem lub hulajnogą, możesz łatwo stracić równowagę! Z tego powodu niezbędne jest sprawdzenie hamulców i zadbanie o ich sprawność! Pamiętaj też, że na mokrej nawierzchni droga hamowania jest znacznie dłuższa, niż na suchej, więc jesienią należy jeździć wyjątkowo ostrożnie i znacznie wolniej niż latem.

Oświetlaj sobie drogę

W okresie jesienno-zimowym znaczniej częściej będziesz jeździć po zmroku, dlatego oświetlenie twojego jednośladu nie może budzić zastrzeżeń. Możesz używać lampek na stałe związanych z pojazdem lub dodatkowych, działających na akumulatory. Pamiętaj, że lampka ma nie tylko oświetlać drogę przed tobą, ale również sygnalizować twoje położenie innym użytkownikom ruchu drogowego – warto więc dodatkowo wyposażyć się w odblaski, np. w postaci opasek, klipsów i naklejek.

Częściej sprawdzaj łańcuch

Gdy na drodze pojawią się kałuże, błoto i sól, szczególną uwagą trzeba otoczyć łańcuchy w rowerach i motocyklach. O tej porze roku należy je częściej sprawdzać, a w razie potrzeby czyścić i smarować. Jeśli zauważysz ślady zniszczenia lub rdzy, warto wymienić cały łańcuch. Pamiętaj, że od tej części twojego pojazdu zależy bezpieczeństwo nie tylko twoje, ale i pozostałych użytkowników drogi lub ścieżki rowerowej.

Dobierz odpowiednią odzież i kask

Motocyklistom tego punktu nie trzeba objaśniać – wiedzą, że kask i odpowiedni, chroniący przed skutkami upadku i zimnem strój to podstawa. Ale w przypadku rowerzystów i użytkowników hulajnóg dobór odpowiedniego stroju może nie być taki oczywisty. Jesienią każdy z nas zakłada kurtkę lub płaszcz. Jednak jadąc jednośladem, masz do czynienia z pędem zimnego powietrza. Pamiętasz, jak latem jazda na rowerze przyjemnie cię chłodziła? Jesienią dzieje się podobnie, z tą różnicą, że teraz nie jest to już przyjemnie doświadczenie. Dlatego zadbaj o to, żeby było ci naprawdę ciepło, zwłaszcza w głowę, szyję, dłonie i nogi. Załóż czapkę, szalik, rękawiczki i wyższe skarpety! W tym okresie warto również zainteresować się bielizną termiczną. Kurtka też powinna być dostosowana do warunków pogodowych, ale nie powinieneś się w niej pocić. Dobrym rozwiązaniem będą kurtki dla cyklistów, które chronią przed wiatrem i deszczem, ale jednocześnie nie blokują odprowadzania wilgoci z powierzchni ciała.

Jeśli jeszcze nie zaopatrzyłeś się w kask rowerowy, jesień jest dobrą porą, by wreszcie to zrobić! Na śliskiej nawierzchni nie trudno o poślizg i upadek, więc ważne jest, żeby przede wszystkim chronić głowę! Dodatkowo, warto też zaopatrzyć się w kamizelkę odblaskową, dzięki której na ciemnej drodze już z daleka będziesz dobrze widoczny.

Dodatkowe wyposażenie

Jeśli pomimo spadającej temperatury nadal zamierzasz pokonywać dystanse na jednośladzie, możesz dodatkowo zadbać o swoje bezpieczeństwo na drodze. Warto doposażyć swój motocykl, rower lub hulajnogę w kamerę, która zarejestruje całą drogą oraz zabezpieczy nagranie z ewentualnej kolizji drogowej. To pozwoli ci udowodnić swoją niewinność i na policji i przed sądem.

Dla wszystkim jednośladów dobrym rozwiązaniem będzie kamera Mio MiVue M700. Urządzenie to jest dedykowane rowerom, hulajnogom, a także motocyklom, skuterom i quadom.

Mio MiVue M700 nagrywa w rozdzielczości 2K 1440 p. Jej gęstość zapisu wynosi 60 kl./s, co pozwala uzyskać wyraźny obraz nawet podczas dynamicznej jazdy. Kamera posiada szeroki, rzeczywisty kąt widzenia 140 stopni. Dodatkowo jest wyposażona w autorską technologię Mio Night Vision. Dzięki temu zapewnia doskonałe doświetlenie nagrania nawet w najtrudniejszych warunkach oświetleniowych. Model M700 posiada metalową obudowę, utwardzone szkła oraz standard wodoodporności IP67, dzięki czemu kamery można używać nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Wideorejestrator posiada także moduł WiFi, dzięki czemu możliwe jest tworzenie kopii zapasowych nagrań i przesyłanie ich na telefon, a oprogramowanie można zaktualizować bez konieczności podłączenia do komputera. Mio MiVue M700 kosztuje ok. 549 zł.

Kamerę Mio MiVue M700 można doposażyć w tylną kamerę: Mio MiVue M40. Ta kamerka jest nieduża (60 x 60 x 22 mm) i waży 52 gramy. Dzięki temu można ją zainstalować w bezpiecznej i nieutrudniającej korzystanie z pojazdu lokalizacji z tyłu jednośladu przy pomocy dołączonej dedykowanej taśmy dwustronnej 3M. Matryca umożliwia zapis wideo w rozdzielczości Full HD 1080p przy 30 kl./, dzięki czemu możliwe jest uwiecznienie bardzo szczegółowego obrazu, zawierającego dobrze widoczne tablice rejestracyjne. Bardzo dobrą widoczność zapewni przetwornik marki Sony STRAVIS wsparty szklanym obiektywem z rzeczywistym kątem widzenia wynoszącym 130o oraz jasnością f1/6. Mio MiVue M40 również posiada technologię Mio Night Vision. Można ją kupić za ok. 549 zł.

Motocykliści mogą natomiast doposażyć swój jednoślad w dedykowany wideorejestrator Mio MiVue M760D z tylną kamerą. Zestaw ten nagrywa w jakości Full HD, posiada też super jasny obiektyw o przesłonie F1.6 oraz rzeczywisty kąt widzenia 130°. Wbudowany moduł GPS pozwala na precyzyjną lokalizację czasu i miejsca zdarzenia. Dzięki autorskiej technologii Mio Night Vision Pro, kamery nagrywają obrazy wyraźne i jasne obrazy nawet przy słabych warunkach oświetleniowych. Dodatkowo wbudowane Wi-Fi pozwoli na szybkie wykonanie kopii zapasowej filmów na smartfonie oraz ich udostępnianie w mediach społecznościowych. Za Mio MiVue M760D zapłacisz 1539 zł.

Ja długo można jeździć jednośladem w okresie jesienno-zimowym? Tak długo, jak długo drogi będą dla nas przejezdne i będziemy mieć frajdę z jazdy. Trzymajcie się więc ciepło i bezpiecznie!

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych

5 marca Komisja Europejska przedstawi plan działań dla przemysłu motoryzacyjnego, który ma zapewnić wsparcie dla sektora pozostającego pod dużą presją. Dyskusje na forum UE dotyczą m.in. możliwości rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku, o co wnioskują europosłowie z Europejskiej Partii Ludowej, podkreślając, że cel ten wydaje się trudny do osiągnięcia. Marcin Korolec, prezes zarządu Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, ocenia, że będzie to jednak decyzja szkodliwa dla przyszłości sektora motoryzacyjnego.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu

Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało w ubiegłym tygodniu polski model językowy PLLuM. Polish Large Language Model to rodzina modeli sztucznej inteligencji, która pozwala przetwarzać i generować teksty w języku polskim. Ma to być przełomowy krok w cyfryzacji kraju, który może zmienić sposób funkcjonowania administracji publicznej. PLLuM jako wirtualny asystent w mObywatelu przeprowadzi przez aplikację, a jako inteligentny asystent urzędniczy zautomatyzuje przetwarzanie dokumentów.

Problemy społeczne

Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w ciągu 32 lat działalności zebrała blisko 2,3 mld zł i kupiła ponad 74,5 tys. urządzeń. Fundacja realizuje ogólnonarodowe programy medyczne, uczy pierwszej pomocy i krzewi ideę wolontariatu. W działania organizacji chętnie angażuje się też biznes. Jerzy Owsiak, współzałożyciel i prezes fundacji, otrzymał nagrodę specjalną Business Centre Club, m.in. za wkład w budowanie empatycznego i solidarnego społeczeństwa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.