Jakie marki samochodów najbardziej interesują Polaków?
Rynek samochodów używanych w Polsce stabilizuje się po tąpnięciach z początku roku. W II kwartale 2022 r. ofert pojazdów z drugiej ręki było o 3% więcej niż w I kwartale – wynika z danych autobaza.pl. Wśród dostępnych aut używanych Polacy upodobali sobie te pochodzące z Niemiec. Volkswagen, Opel i FORD znalazły się w czołówce najpopularniejszych samochodów z drugiej ręki – ich ofert znajdziemy najwięcej. Jednak jak prezentuje się dokładny ranking marek i modeli, które najbardziej interesują Polaków?
„Samochód ludu”
Ostatnie wydarzenia na świecie oraz globalna koniunktura sprawiły, że rynek wtórny samochodów ulega modyfikacji i przyzwyczaja do coraz wyższych cen. W II kwartale br., według danych autobaza.pl, o 12% wzrosła liczba ofert aut z drugiej ręki, które kosztują ponad 100 tys. zł. Samochody z przedziału 50-100 tys. zł zaliczyły wzrost 5%, natomiast o 14% mniej na rynku było najtańszych pojazdów do 5 tys. zł.
To jednak nie odstrasza wszystkich od kupna – szczególnie najpopularniejszych modeli. W II kwartale br. Volkswagen cieszył się największym zaufaniem Polaków – marka znalazła się na pierwszej pozycji, jeżeli chodzi o liczbę ofert samochodów używanych na rynku. Co ciekawe, koncern VW ma też swojego drugiego przedstawiciela w pierwszej piątce tego zestawienia – Audi – co potwierdzają dane autobaza.pl.
Volkswagen to sprawdzona marka, którą zna prawie każdy dorosły Polak. Cechuje się względnie niedużą ceną, wysoką trwałością, a także dostępnością części zamiennych, co sprawia, że samochód jest tani w eksploatacji. Najczęściej spotykane modele tej marki na polskim rynku wtórnym to Golf, Passat czy Polo. To solidne samochody z niższej półki cenowej – mówi Piotr Korab, ekspert autobaza.pl, portalu oferującego dostęp do raportów VIN. Piąte pod względem liczby ofert Audi jest kojarzone z pojazdami bardziej premium. W tym przypadku na rynku wtórnym znajdziemy głównie modele A3, A4 czy A6 – dodaje.
Niemiecka precyzja i wykonanie
Polacy doceniają niemiecką motoryzację. Na drugim miejscu w rankingu liczby ofert aut używanych znajdziemy markę Opel, a najpopularniejszymi jej modelami jest Astra, Corsa oraz Insignia. Trzecie miejsce na podium zajął FORD. Najwięcej ofert tej marki dotyczy modeli Focus, Mondeo oraz Fiesta.
W naszym zestawieniu, na czwartym miejscu, plasuje się po raz kolejny niemiecka marka – BMW. To solidna laurka dla motoryzacji naszego zachodniego sąsiada. Bardzo często dostępne na rynku wtórnym auta to sprowadzane zza zachodniej granicy pojazdy, które w naszym kraju otrzymują drugie życie. Z tego powodu warto pamiętać, żeby zawsze przed zakupem samochodu sprawdzić ich stan techniczny oraz przeszłość – mówi Piotr Korab, ekspert autobaza.pl. Pomóc w tym mogą raporty historii pojazdów, w których znajdziemy wykonane serwisy czy potencjalną historię dotyczącą stłuczek z udziałem sprzedawanego samochodu – dodaje.
Najpopularniejsze modele BMW dostępne na polskim rynku wtórnym to Seria 3, Seria 5 i Seria 1. Warto również dodać, że kolejnymi markami w zestawieniu są: Renault, Mercedes-Benz, Peugeot, Toyota i ŠKODA.
85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
Europejska premiera Mazdy CX-80
Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.