Jakie marki samochodów najbardziej interesują Polaków?
Rynek samochodów używanych w Polsce stabilizuje się po tąpnięciach z początku roku. W II kwartale 2022 r. ofert pojazdów z drugiej ręki było o 3% więcej niż w I kwartale – wynika z danych autobaza.pl. Wśród dostępnych aut używanych Polacy upodobali sobie te pochodzące z Niemiec. Volkswagen, Opel i FORD znalazły się w czołówce najpopularniejszych samochodów z drugiej ręki – ich ofert znajdziemy najwięcej. Jednak jak prezentuje się dokładny ranking marek i modeli, które najbardziej interesują Polaków?
„Samochód ludu”
Ostatnie wydarzenia na świecie oraz globalna koniunktura sprawiły, że rynek wtórny samochodów ulega modyfikacji i przyzwyczaja do coraz wyższych cen. W II kwartale br., według danych autobaza.pl, o 12% wzrosła liczba ofert aut z drugiej ręki, które kosztują ponad 100 tys. zł. Samochody z przedziału 50-100 tys. zł zaliczyły wzrost 5%, natomiast o 14% mniej na rynku było najtańszych pojazdów do 5 tys. zł.
To jednak nie odstrasza wszystkich od kupna – szczególnie najpopularniejszych modeli. W II kwartale br. Volkswagen cieszył się największym zaufaniem Polaków – marka znalazła się na pierwszej pozycji, jeżeli chodzi o liczbę ofert samochodów używanych na rynku. Co ciekawe, koncern VW ma też swojego drugiego przedstawiciela w pierwszej piątce tego zestawienia – Audi – co potwierdzają dane autobaza.pl.
Volkswagen to sprawdzona marka, którą zna prawie każdy dorosły Polak. Cechuje się względnie niedużą ceną, wysoką trwałością, a także dostępnością części zamiennych, co sprawia, że samochód jest tani w eksploatacji. Najczęściej spotykane modele tej marki na polskim rynku wtórnym to Golf, Passat czy Polo. To solidne samochody z niższej półki cenowej – mówi Piotr Korab, ekspert autobaza.pl, portalu oferującego dostęp do raportów VIN. Piąte pod względem liczby ofert Audi jest kojarzone z pojazdami bardziej premium. W tym przypadku na rynku wtórnym znajdziemy głównie modele A3, A4 czy A6 – dodaje.
Niemiecka precyzja i wykonanie
Polacy doceniają niemiecką motoryzację. Na drugim miejscu w rankingu liczby ofert aut używanych znajdziemy markę Opel, a najpopularniejszymi jej modelami jest Astra, Corsa oraz Insignia. Trzecie miejsce na podium zajął FORD. Najwięcej ofert tej marki dotyczy modeli Focus, Mondeo oraz Fiesta.
W naszym zestawieniu, na czwartym miejscu, plasuje się po raz kolejny niemiecka marka – BMW. To solidna laurka dla motoryzacji naszego zachodniego sąsiada. Bardzo często dostępne na rynku wtórnym auta to sprowadzane zza zachodniej granicy pojazdy, które w naszym kraju otrzymują drugie życie. Z tego powodu warto pamiętać, żeby zawsze przed zakupem samochodu sprawdzić ich stan techniczny oraz przeszłość – mówi Piotr Korab, ekspert autobaza.pl. Pomóc w tym mogą raporty historii pojazdów, w których znajdziemy wykonane serwisy czy potencjalną historię dotyczącą stłuczek z udziałem sprzedawanego samochodu – dodaje.
Najpopularniejsze modele BMW dostępne na polskim rynku wtórnym to Seria 3, Seria 5 i Seria 1. Warto również dodać, że kolejnymi markami w zestawieniu są: Renault, Mercedes-Benz, Peugeot, Toyota i ŠKODA.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.