Komunikaty PR

Jakie marki samochodów najbardziej interesują Polaków?

2022-08-08  |  15:00
Biuro prasowe

Rynek samochodów używanych w Polsce stabilizuje się po tąpnięciach z początku roku. W II kwartale 2022 r. ofert pojazdów z drugiej ręki było o 3% więcej niż w I kwartale – wynika z danych autobaza.pl. Wśród dostępnych aut używanych Polacy upodobali sobie te pochodzące z Niemiec. Volkswagen, Opel i FORD znalazły się w czołówce najpopularniejszych samochodów z drugiej ręki – ich ofert znajdziemy najwięcej. Jednak jak prezentuje się dokładny ranking marek i modeli, które najbardziej interesują Polaków?

„Samochód ludu”

Ostatnie wydarzenia na świecie oraz globalna koniunktura sprawiły, że rynek wtórny samochodów ulega modyfikacji i przyzwyczaja do coraz wyższych cen. W II kwartale br., według danych autobaza.pl, o 12% wzrosła liczba ofert aut z drugiej ręki, które kosztują ponad 100 tys. zł. Samochody z przedziału 50-100 tys. zł zaliczyły wzrost 5%, natomiast o 14% mniej na rynku było najtańszych pojazdów do 5 tys. zł.

To jednak nie odstrasza wszystkich od kupna – szczególnie najpopularniejszych modeli. W II kwartale br. Volkswagen cieszył się największym zaufaniem Polaków – marka znalazła się na pierwszej pozycji, jeżeli chodzi o liczbę ofert samochodów używanych na rynku. Co ciekawe, koncern VW ma też swojego drugiego przedstawiciela w pierwszej piątce tego zestawienia – Audi – co potwierdzają dane autobaza.pl.

Volkswagen to sprawdzona marka, którą zna prawie każdy dorosły Polak. Cechuje się względnie niedużą ceną, wysoką trwałością, a także dostępnością części zamiennych, co sprawia, że samochód jest tani w eksploatacji. Najczęściej spotykane modele tej marki na polskim rynku wtórnym to Golf, Passat czy Polo. To solidne samochody z niższej półki cenowej – mówi Piotr Korab, ekspert autobaza.pl, portalu oferującego dostęp do raportów VIN. Piąte pod względem liczby ofert Audi jest kojarzone z pojazdami bardziej premium. W tym przypadku na rynku wtórnym znajdziemy głównie modele A3, A4 czy A6 – dodaje.

Niemiecka precyzja i wykonanie

Polacy doceniają niemiecką motoryzację. Na drugim miejscu w rankingu liczby ofert aut używanych znajdziemy markę Opel, a najpopularniejszymi jej modelami jest Astra, Corsa oraz Insignia. Trzecie miejsce na podium zajął FORD. Najwięcej ofert tej marki dotyczy modeli Focus, Mondeo oraz Fiesta.

W naszym zestawieniu, na czwartym miejscu, plasuje się po raz kolejny niemiecka marka – BMW. To solidna laurka dla motoryzacji naszego zachodniego sąsiada. Bardzo często dostępne na rynku wtórnym auta to sprowadzane zza zachodniej granicy pojazdy, które w naszym kraju otrzymują drugie życie. Z tego powodu warto pamiętać, żeby zawsze przed zakupem samochodu sprawdzić ich stan techniczny oraz przeszłość – mówi Piotr Korab, ekspert autobaza.pl. Pomóc w tym mogą raporty historii pojazdów, w których znajdziemy wykonane serwisy czy potencjalną historię dotyczącą stłuczek z udziałem sprzedawanego samochodu – dodaje.

Najpopularniejsze modele BMW dostępne na polskim rynku wtórnym to Seria 3, Seria 5 i Seria 1. Warto również dodać, że kolejnymi markami w zestawieniu są: Renault, Mercedes-Benz, Peugeot, Toyota i ŠKODA.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.