Jesienne długie weekendy zwiększają zainteresowanie car assistance
- Awarie samochodu to jedne z najczęstszych zdarzeń, jakie przydarzają się Polakom na drodze. Jednocześnie aż 70 proc. z nich obawia się wypadku komunikacyjnego, a 43 proc. uznaje go za bardzo prawdopodobny.
- W okresie od piątku 28 października, do 2 listopada b.r. na polskich drogach doszło do 335 wypadków.
- To sprawia, że rośnie zainteresowanie usługami assistance – w pierwszym półroczu 2022 roku łączna liczba polis wzrosła o 4,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub. roku.
- Dodatkowe wsparcie assistance najczęściej kupujemy latem przy okazji wakacyjnych wyjazdów, wzrost sprzedaży widać jednak także w okolicy długich weekendów jesiennych.
- Wśród najbardziej oczekiwanych usług będących skutkiem awarii jest, obok holowania, możliwość skorzystania z pojazdu zastępczego.
Polacy doświadczają awarii i boją się wypadków. Assistance coraz popularniejsze.
Polacy sukcesywnie przekonują się do usług assistance. Wg sprawozdań Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), w pierwszym półroczu tego roku posiadali już 29,9 mln polis pomocowych (tzw. Grupa 18, Dział II). W porównaniu do analogicznego okresu 2021 oznacza to wzrost o 4,6 proc. Ochroną, która cieszy się dużym zainteresowaniem, jest assistance samochodowe. To zrozumiałe, bo wg Mapy Ryzyka Polaków opublikowanej przez Polską Izbę Ubezpieczeń (PIU) 70 proc. z badanych obawia się wypadku komunikacyjnego, a 43 proc. uznaje go za bardzo prawdopodobny. Biorąc pod uwagę policyjne statystyki z pierwszego listopadowego długiego weekendu, obawy te są w pełni uzasadnione. W okresie od piątku 28 października, do 2 listopada b.r. na polskich drogach doszło do 335 wypadków drogowych, w których zgięło 31 osób, a 373 zostały ranne.
W święta centra pomocy pracują non stop. Ilość wezwań, ale i sprzedaż są większe niż zwykle
Intensywniejszy niż zazwyczaj ruch drogowy w święta, czy długie weekendy oznacza nie tylko większe ryzyko wypadków i stłuczek, ale także wystąpienia innych zdarzeń losowych związanych z użytkowaniem samochodu. Należą do nich właśnie awarie, problemy z odpaleniem auta, rozładowane akumulatory, a także uszkodzenia opon, czy braki paliwa na trasie. Przypadki te są z zasady uwzględnione w samochodowym assistance. Sprawia to również, że dla centrów pomocy ubezpieczycieli jest to szczególnie pracowity czas.
W okresie Wszystkich Świętych oraz Święta Niepodległości liczba wezwań do zdarzeń losowych na drodze jest zwykle ok. 20 proc. wyższa w stosunku do pozostałych dni listopada.
- Dodatkowe wsparcie assistance Polacy najczęściej kupują latem przy okazji wakacyjnych wyjazdów, wzrost sprzedaży widać także w okolicy długich weekendów jesiennych. W efekcie sprzedaż samodzielnego assistance wzrasta w tym okresie o kilkanaście proc. Nadchodząca zima powoduje, że oprócz wymiany opon sprawdzamy, czy mamy assistance. Aktualne OC w pakiecie z dodatkami AC i Assistance to gwarancja zabezpieczenia likwidacji szkody i oszczędności przy wysokich cenach części i serwisowania – mówi Paweł Bukowski z CUK Ubezpieczenia.
Holowanie do warsztatu to nie AC. Pękniętej szyby nie naprawisz z assistance
Samochodowe usługi pomocowe można kupować samodzielnie lub w pakiecie z innymi ubezpieczeniami OC/AC. I to właśnie ten drugi wariant jest wciąż popularniejszy wśród kierowców, także dlatego, że można w tym przypadku liczyć na atrakcyjne zniżki. Jednocześnie oferta pomocy w przypadku awarii i wypadku na drodze jest trzecim po cenie i zakresie ochrony czynnikiem wpływającym na wybór konkretnego ubezpieczenia komunikacyjnego. Wg analiz firm asystorskich ma wpływ na decyzję zakupową u ok. 40 proc. Polaków. Niemniej assistance jest wciąż często mylony z ubezpieczeniem autocasco.
- Część kierowców ma nadal kłopoty z rozróżnieniem ubezpieczenia AC i ochrony assistance. Należy więc zdawać sobie sprawę, jakie są podstawowe różnice w obu tych produktach. I tak celem samochodowego assistance jest pokrycie kosztów pomocy, której kierowca może potrzebować podczas użytkowania pojazdu. Nie obejmuje ono natomiast wyrządzonych przez niego szkód lub tych, które powstaną w efekcie zdarzeń losowych – do ochrony przed takimi zdarzeniami służy polisa AC – wyjaśnia Paweł Bukowski z CUK Ubezpieczenia.
Naprawa – jak najbardziej! Jednak tylko z autem zastępczym
Standardowy zakres usług car assistance obejmuje próbę usprawnienia pojazdu, a także dostarczenie paliwa. Jeżeli pomoc na miejscu zdarzenia okaże się niemożliwa, auto zostanie odholowane do najbliższego warsztatu celem naprawy. W jego ramach zapewniony jest ponadto transport kierowcy i pasażerów. Ubezpieczyciele sukcesywnie rozszerzają jednak pakiety usług pomocowych o coraz to korzystniejsze usługi. Stąd w przypadku podróży możliwości zakwaterowania w hotelu na czas naprawy, zapewnienie jej kontynuacji innym środkiem transportu lub… skorzystania z auta zastępczego. I to właśnie ta alternatywa należy obok holowania do najbardziej oczekiwanych przez kierowców świadczeń pomocowych.
- Podczas zawierania ubezpieczenia assistance najczęstszymi pytaniami są te związane z ewentualnością skorzystania z lawety oraz zakresem terytorialnym, na jakim obowiązuje ochrona. Więcej na ten temat można zobaczyć tutaj: https://cuk.pl/infografika-auto-assistance Jednak tym, co w przypadku awarii w zdecydowanej większości decyduje o wyborze oferty, jest sposobność skorzystania z pojazdu zastępczego. Warto w tym miejscu pamiętać, że przyznanie auta zastępczego na określony czas nie odbywa się „z automatu” i ma miejsce jedynie w ok. 1/3 przypadków związanych z unieruchomieniem pojazdu oraz odholowaniem go do warsztatu celem naprawy – podsumowuje Paweł Bukowski z CUK Ubezpieczenia.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.