Jesienne długie weekendy zwiększają zainteresowanie car assistance
- Awarie samochodu to jedne z najczęstszych zdarzeń, jakie przydarzają się Polakom na drodze. Jednocześnie aż 70 proc. z nich obawia się wypadku komunikacyjnego, a 43 proc. uznaje go za bardzo prawdopodobny.
- W okresie od piątku 28 października, do 2 listopada b.r. na polskich drogach doszło do 335 wypadków.
- To sprawia, że rośnie zainteresowanie usługami assistance – w pierwszym półroczu 2022 roku łączna liczba polis wzrosła o 4,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub. roku.
- Dodatkowe wsparcie assistance najczęściej kupujemy latem przy okazji wakacyjnych wyjazdów, wzrost sprzedaży widać jednak także w okolicy długich weekendów jesiennych.
- Wśród najbardziej oczekiwanych usług będących skutkiem awarii jest, obok holowania, możliwość skorzystania z pojazdu zastępczego.
Polacy doświadczają awarii i boją się wypadków. Assistance coraz popularniejsze.
Polacy sukcesywnie przekonują się do usług assistance. Wg sprawozdań Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), w pierwszym półroczu tego roku posiadali już 29,9 mln polis pomocowych (tzw. Grupa 18, Dział II). W porównaniu do analogicznego okresu 2021 oznacza to wzrost o 4,6 proc. Ochroną, która cieszy się dużym zainteresowaniem, jest assistance samochodowe. To zrozumiałe, bo wg Mapy Ryzyka Polaków opublikowanej przez Polską Izbę Ubezpieczeń (PIU) 70 proc. z badanych obawia się wypadku komunikacyjnego, a 43 proc. uznaje go za bardzo prawdopodobny. Biorąc pod uwagę policyjne statystyki z pierwszego listopadowego długiego weekendu, obawy te są w pełni uzasadnione. W okresie od piątku 28 października, do 2 listopada b.r. na polskich drogach doszło do 335 wypadków drogowych, w których zgięło 31 osób, a 373 zostały ranne.
W święta centra pomocy pracują non stop. Ilość wezwań, ale i sprzedaż są większe niż zwykle
Intensywniejszy niż zazwyczaj ruch drogowy w święta, czy długie weekendy oznacza nie tylko większe ryzyko wypadków i stłuczek, ale także wystąpienia innych zdarzeń losowych związanych z użytkowaniem samochodu. Należą do nich właśnie awarie, problemy z odpaleniem auta, rozładowane akumulatory, a także uszkodzenia opon, czy braki paliwa na trasie. Przypadki te są z zasady uwzględnione w samochodowym assistance. Sprawia to również, że dla centrów pomocy ubezpieczycieli jest to szczególnie pracowity czas.
W okresie Wszystkich Świętych oraz Święta Niepodległości liczba wezwań do zdarzeń losowych na drodze jest zwykle ok. 20 proc. wyższa w stosunku do pozostałych dni listopada.
- Dodatkowe wsparcie assistance Polacy najczęściej kupują latem przy okazji wakacyjnych wyjazdów, wzrost sprzedaży widać także w okolicy długich weekendów jesiennych. W efekcie sprzedaż samodzielnego assistance wzrasta w tym okresie o kilkanaście proc. Nadchodząca zima powoduje, że oprócz wymiany opon sprawdzamy, czy mamy assistance. Aktualne OC w pakiecie z dodatkami AC i Assistance to gwarancja zabezpieczenia likwidacji szkody i oszczędności przy wysokich cenach części i serwisowania – mówi Paweł Bukowski z CUK Ubezpieczenia.
Holowanie do warsztatu to nie AC. Pękniętej szyby nie naprawisz z assistance
Samochodowe usługi pomocowe można kupować samodzielnie lub w pakiecie z innymi ubezpieczeniami OC/AC. I to właśnie ten drugi wariant jest wciąż popularniejszy wśród kierowców, także dlatego, że można w tym przypadku liczyć na atrakcyjne zniżki. Jednocześnie oferta pomocy w przypadku awarii i wypadku na drodze jest trzecim po cenie i zakresie ochrony czynnikiem wpływającym na wybór konkretnego ubezpieczenia komunikacyjnego. Wg analiz firm asystorskich ma wpływ na decyzję zakupową u ok. 40 proc. Polaków. Niemniej assistance jest wciąż często mylony z ubezpieczeniem autocasco.
- Część kierowców ma nadal kłopoty z rozróżnieniem ubezpieczenia AC i ochrony assistance. Należy więc zdawać sobie sprawę, jakie są podstawowe różnice w obu tych produktach. I tak celem samochodowego assistance jest pokrycie kosztów pomocy, której kierowca może potrzebować podczas użytkowania pojazdu. Nie obejmuje ono natomiast wyrządzonych przez niego szkód lub tych, które powstaną w efekcie zdarzeń losowych – do ochrony przed takimi zdarzeniami służy polisa AC – wyjaśnia Paweł Bukowski z CUK Ubezpieczenia.
Naprawa – jak najbardziej! Jednak tylko z autem zastępczym
Standardowy zakres usług car assistance obejmuje próbę usprawnienia pojazdu, a także dostarczenie paliwa. Jeżeli pomoc na miejscu zdarzenia okaże się niemożliwa, auto zostanie odholowane do najbliższego warsztatu celem naprawy. W jego ramach zapewniony jest ponadto transport kierowcy i pasażerów. Ubezpieczyciele sukcesywnie rozszerzają jednak pakiety usług pomocowych o coraz to korzystniejsze usługi. Stąd w przypadku podróży możliwości zakwaterowania w hotelu na czas naprawy, zapewnienie jej kontynuacji innym środkiem transportu lub… skorzystania z auta zastępczego. I to właśnie ta alternatywa należy obok holowania do najbardziej oczekiwanych przez kierowców świadczeń pomocowych.
- Podczas zawierania ubezpieczenia assistance najczęstszymi pytaniami są te związane z ewentualnością skorzystania z lawety oraz zakresem terytorialnym, na jakim obowiązuje ochrona. Więcej na ten temat można zobaczyć tutaj: https://cuk.pl/infografika-auto-assistance Jednak tym, co w przypadku awarii w zdecydowanej większości decyduje o wyborze oferty, jest sposobność skorzystania z pojazdu zastępczego. Warto w tym miejscu pamiętać, że przyznanie auta zastępczego na określony czas nie odbywa się „z automatu” i ma miejsce jedynie w ok. 1/3 przypadków związanych z unieruchomieniem pojazdu oraz odholowaniem go do warsztatu celem naprawy – podsumowuje Paweł Bukowski z CUK Ubezpieczenia.
85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
Europejska premiera Mazdy CX-80
Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.