Komunikaty PR

Jesienne długie weekendy zwiększają zainteresowanie car assistance

2022-11-10  |  12:00
Biuro prasowe
  • Awarie samochodu to jedne z najczęstszych zdarzeń, jakie przydarzają się Polakom na drodze. Jednocześnie aż 70 proc. z nich obawia się wypadku komunikacyjnego, a 43 proc. uznaje go za bardzo prawdopodobny.
  • W okresie od piątku 28 października, do 2 listopada b.r. na polskich drogach doszło do 335 wypadków.
  • To sprawia, że rośnie zainteresowanie usługami assistance – w pierwszym półroczu 2022 roku łączna liczba polis wzrosła o 4,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub. roku.
  • Dodatkowe wsparcie assistance najczęściej kupujemy latem przy okazji wakacyjnych wyjazdów, wzrost sprzedaży widać jednak także w okolicy długich weekendów jesiennych.
  • Wśród najbardziej oczekiwanych usług będących skutkiem awarii jest, obok holowania, możliwość skorzystania z pojazdu zastępczego.

 

Polacy doświadczają awarii i boją się wypadków. Assistance coraz popularniejsze.

Polacy sukcesywnie przekonują się do usług assistance. Wg sprawozdań Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), w pierwszym półroczu tego roku posiadali już 29,9 mln polis pomocowych (tzw. Grupa 18, Dział II). W porównaniu do analogicznego okresu 2021 oznacza to wzrost o 4,6 proc. Ochroną, która cieszy się dużym zainteresowaniem, jest assistance samochodowe. To zrozumiałe, bo wg Mapy Ryzyka Polaków opublikowanej przez Polską Izbę Ubezpieczeń (PIU) 70 proc. z badanych obawia się wypadku komunikacyjnego, a 43 proc. uznaje go za bardzo prawdopodobny. Biorąc pod uwagę policyjne statystyki z pierwszego listopadowego długiego weekendu, obawy te są w pełni uzasadnione. W okresie od piątku 28 października, do 2 listopada b.r. na polskich drogach doszło do 335 wypadków drogowych, w których zgięło 31 osób, a 373 zostały ranne. 

 

W święta centra pomocy pracują non stop. Ilość wezwań, ale i sprzedaż są większe niż zwykle

Intensywniejszy niż zazwyczaj ruch drogowy w święta, czy długie weekendy oznacza nie tylko większe ryzyko wypadków i stłuczek, ale także wystąpienia innych zdarzeń losowych związanych z użytkowaniem samochodu. Należą do nich właśnie awarie, problemy z odpaleniem auta, rozładowane akumulatory, a także uszkodzenia opon, czy braki paliwa na trasie. Przypadki te są z zasady uwzględnione w samochodowym assistance. Sprawia to również, że dla centrów pomocy ubezpieczycieli jest to szczególnie pracowity czas.

W okresie Wszystkich Świętych oraz Święta Niepodległości liczba wezwań do zdarzeń losowych na drodze jest zwykle ok. 20 proc. wyższa w stosunku do pozostałych dni listopada.

- Dodatkowe wsparcie assistance Polacy najczęściej kupują latem przy okazji wakacyjnych wyjazdów, wzrost sprzedaży widać także w okolicy długich weekendów jesiennych. W efekcie sprzedaż samodzielnego assistance wzrasta w tym okresie o kilkanaście proc. Nadchodząca zima powoduje, że oprócz wymiany opon sprawdzamy, czy mamy assistance. Aktualne OC w pakiecie z dodatkami AC i Assistance to gwarancja zabezpieczenia likwidacji szkody i oszczędności przy wysokich cenach części i serwisowania – mówi Paweł Bukowski z CUK Ubezpieczenia.

 

Holowanie do warsztatu to nie AC. Pękniętej szyby nie naprawisz z assistance

Samochodowe usługi pomocowe można kupować samodzielnie lub w pakiecie z innymi ubezpieczeniami OC/AC. I to właśnie ten drugi wariant jest wciąż popularniejszy wśród kierowców, także dlatego, że można w tym przypadku liczyć na atrakcyjne zniżki. Jednocześnie oferta pomocy w przypadku awarii i wypadku na drodze jest trzecim po cenie i zakresie ochrony czynnikiem wpływającym na wybór konkretnego ubezpieczenia komunikacyjnego. Wg analiz firm asystorskich ma wpływ na decyzję zakupową u ok. 40 proc. Polaków. Niemniej assistance jest wciąż często mylony z ubezpieczeniem autocasco.

- Część kierowców ma nadal kłopoty z rozróżnieniem ubezpieczenia AC i ochrony assistance. Należy więc zdawać sobie sprawę, jakie są podstawowe różnice w obu tych produktach. I tak celem samochodowego assistance jest pokrycie kosztów pomocy, której kierowca może potrzebować podczas użytkowania pojazdu. Nie obejmuje ono natomiast wyrządzonych przez niego szkód lub tych, które powstaną w efekcie zdarzeń losowych – do ochrony przed takimi zdarzeniami służy polisa AC – wyjaśnia Paweł Bukowski z CUK Ubezpieczenia.

 

Naprawa – jak najbardziej! Jednak tylko z autem zastępczym

Standardowy zakres usług car assistance obejmuje próbę usprawnienia pojazdu, a także dostarczenie paliwa. Jeżeli pomoc na miejscu zdarzenia okaże się niemożliwa, auto zostanie odholowane do najbliższego warsztatu celem naprawy. W jego ramach zapewniony jest ponadto transport kierowcy i pasażerów. Ubezpieczyciele sukcesywnie rozszerzają jednak pakiety usług pomocowych o coraz to korzystniejsze usługi. Stąd w przypadku podróży możliwości zakwaterowania w hotelu na czas naprawy, zapewnienie jej kontynuacji innym środkiem transportu lub… skorzystania z auta zastępczego. I to właśnie ta alternatywa należy obok holowania do najbardziej oczekiwanych przez kierowców świadczeń pomocowych.

- Podczas zawierania ubezpieczenia assistance najczęstszymi pytaniami są te związane z ewentualnością skorzystania z lawety oraz zakresem terytorialnym, na jakim obowiązuje ochrona. Więcej na ten temat można zobaczyć tutaj: https://cuk.pl/infografika-auto-assistance   Jednak tym, co w przypadku awarii w zdecydowanej większości decyduje o wyborze oferty, jest sposobność skorzystania z pojazdu zastępczego. Warto w tym miejscu pamiętać, że przyznanie auta zastępczego na określony czas nie odbywa się „z automatu” i ma miejsce jedynie w ok. 1/3 przypadków związanych z unieruchomieniem pojazdu oraz odholowaniem go do warsztatu celem naprawy podsumowuje Paweł Bukowski z CUK Ubezpieczenia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.