Komunikaty PR

Jesteśmy jedyną firma na świecie, która nie ukrywa wyników testów dynamicznych

2021-03-02  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Kowalska
Face it

Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl

Czym jest Smart Kid Belt i dla dzieci w jakim wieku jest przeznaczony?

Maciej Łuczak, Prezes Zarządu Smart Kid SA: Smart Kid Belt jest urządzeniem przytrzymującym, które służy do przewozu dzieci w samochodzie. Spełnia dokładnie tę samą rolę co foteliki i popularnie zwane podkładki, wygląda tylko inaczej i jest dużo bezpieczniejszy.

Jest pan wynalazcą Smart Kid Belt. Czym pan zajmował się wcześniej i jak wpadł na pomysł Smart Kid Belt?

Wcześniej pracowałem dla polskiej fabryki produkującej foteliki samochodowe i kilku firm zagranicznych. Poza zarządzaniem, zajmowałem się dostosowywaniem urządzeń przytrzymujących, czyli w tamtym wypadku fotelików, do wymogów regulaminów obowiązujących na świecie. Czyli oprócz działaniami operacyjnymi, bo byłem też managerem generalnym, sprawiałem, by foteliki były jak najbezpieczniejsze i z jak najlepszymi wynikami przechodziły testy dynamiczne. Talent do tego odkryłem w sobie niedługo po rozpoczęciu pracy w branży.

Warto dodać, że każde urządzenie przytrzymujące musi być poddane testom dynamicznym. W Europie, aby otrzymać certyfikat ECE 44-04 albo R-129, na mocy którego produkt jest dopuszczony do sprzedaży, trzeba uzyskać odpowiednio niskie parametry bezpieczeństwa podczas testów zderzeniowych ściśle określonych regulaminem przez Unię Europejską. Nie jest prawdą, że certyfikat (przez sprzedawców zwany dopuszczeniem) jest nie ważny, jest bardzo ważny, za nim stoi raport z testów dynamicznych z konkretnymi ich wynikami!

Zawsze dążyłem do tego, aby urządzenia, za które jestem odpowiedzialny, były jak najbezpieczniejsze dla dzieci. W tej branży chodzi tylko i wyłącznie o bezpieczeństwo dzieci. Jako rodzice powinniśmy wybierać foteliki lub podstawki nie na zasadzie, że podoba nam się tapicerka lub ktoś powie, że jedno jest bardziej bezpieczne a drugie mniej, tylko powinniśmy zapoznać się z wynikami testów zderzeniowych. Jest tam około 20 kilku parametrów i które można łatwo porównać i sprawdzić najniższe czyli najlepsze wyniki. Niestety producenci fotelików samochodowych bronią się rękami i nogami przed udostępnianiem raportów z testów. Koncentrują się na wszystkim innym tylko nie na wynikach bezpieczeństwa. Gdy zobaczyłem, jak trudno jest redukować wszystkie przeciążenia działające na manekina, czyli de facto na ciało dziecka podczas wypadku, zacząłem się zastanawiać, co zrobić, żeby te urządzenia były jak najbezpieczniejsze. I tak powstał właśnie Smart Kid Belt.

Na czym polega geniusz i prostota tego wynalazku oraz czym Smart Kid Belt różni się od fotelika samochodowego?

Geniusz polega na tym, że jest super bezpieczny, prosty w użytkowaniu, mały, lekki i nie daje wymówki do jego nie używania. Po drugie jest tani i zawsze możemy go mieć ze sobą. Możemy go nosić nawet w kieszeni kurtki. Pracuję w tej branży wiele lat i nie widziałem jeszcze, aby jakiekolwiek urządzenie przytrzymujące osiągało takie znakomite wyniki podczas testów. Smart Kid Belt, tak samo jak fotelik, dopasowuje pas samochodowy do wzrostu dziecka. Co więcej, idealnie współdziała z systemami, które są wbudowane w samochód np. poduszkami bocznymi. Niektóre foteliki kolidują z boczną poduszką bądź kurtyną i producent zastrzega, by nie stosować jego produktów w niektórych modelach samochodowych. W przypadku Smart Kid Belt nie ma takich ograniczeń. W dzisiejszych czasach, co bardzo ważne, jest także najbardziej ekologicznym urządzeniem przytrzymujący, jakie można sobie wyobrazić.

Czy Smart Kid Belt jest bezpieczny tak samo jak foteliki samochodowe?

Nie widziałem, by jakiekolwiek inne urządzenie na świecie miało lepsze wyniki testów niż Smart Kid Belt. Pewnie dlatego, producenci fotelików samochodowych, którzy doskonale o tym wiedzą, nie pokazują wyników testów zderzeniowych. Wyniki testów Smart Kid Belt można pobrać ze strony internetowej. Jesteśmy jedyna firma na świecie, która nic nie ukrywa i pokazuje wyniki osiągane w testach dynamicznych na całym świecie. Dlatego namawiam i proszę rodziców o domaganie się w sklepach dostępu do raportów z testów, a nie słuchanie opowieści sprzedawców, które tylko prowadzą do unikania pokazywania wyników testów, a koncentrują się na, jak ja to mówię zawsze, kolorze tapicerki. Kolor tez jest ważny, ale w tym przypadku mocno nie najważniejszy.

Dlaczego tyle osób neguje wyniki testów zderzeniowych Smart Kid Belt i nie rekomenduje używania Waszego adaptera?

Myślę, że to byłby koniec producentów fotelików samochodowych dla starszaków, co więcej, oni wiedzą, że Smart Kid Belt to przełom. I nie żartuję, ponieważ gdyby nasza konkurencja uznała wyższość Smart Kid Belt, to przestali by zarabiać pieniążki i zamiast mnożyć zyski rozpocząłby się prawdziwy wyścig, kto zapewni jak najlepsze parametry bezpieczeństwa, a nie nowe kolory tapicerek. Pogoń za bezpieczeństwem jest kosztowna, taniej zmienić tapicerkę, albo w zagłówek włożyć piankę, prawda. Teraz walczymy ze światowym lobby, a cztery największe koncerny chętnie zrobiłyby wszystko, by Smart Kid Belt zniknął z rynku. Nowa tapicerka to ich innowacja, a nie ulepszone parametry bezpieczeństwa. A byłoby fantastycznie, i dla dzieci i dla rodziców, gdyby producenci skupiali się na bezpieczeństwie. Nawet jeśli są foteliki, a są takie, które mają dobre wyniki, to przecież mogłyby być jeszcze lepsze. Ta branża tak powinna działać.

A dlaczego tak nas nienawidzą? Ponieważ wiedzą że jesteśmy bezpieczniejsi, pokazujemy prawdę a ta obnaża ich podejście. Dla przykładu, niszczyli producentów podkładek od lat, ale jak już ich zniszczyli nie wycofali podkładek z oferty i dalej je produkują i sprzedają.

 

W jakich krajach SKB jest sprzedawany?

Sprzedajemy Smart Kid Belt w blisko 30 krajach na całym świecie, w krajach gdzie nie ma wielkich konkurentów łatwiej i szybciej się rozwijamy. Ludzie chętnie porównują wyniki testów pytają, sprawdzają. W krajach jak Niemcy, Holandia czy USA przyczółki największych koncernów produkujących foteliki jesteśmy największym ich wrogiem. Tam konkurencja posuwa się do manipulacji, kłamstw i za nic nie chce stanąć z nami do porównań w testach. Nie mam pretensji do uczciwej konkurencji, rozumiem, że nasz rozwój i sprzedawane ilości mogą się im nie podobać. Żałuje bardzo, że zamiast gonić nas pod względem zapewniania bezpieczeństwa posuwają się do manipulacji, kłamst i lobbingu. Są bezwzględni dla nas, ale co gorsza dla rodziców i dzieci. Tu apel do nich, pokażcie wyniki testów ECE 4404, r129 czy FMVSS ma każdy fotelik na świecie.

Zastosowanie Smart Kid Belt jest szerokie. Proszę więcej o tym opowiedzieć oraz jak prawidłowo powinien być używany i zapięty Smart Kid Bet?

Smart Kid Belt jest przeznaczony do przewożenia dzieci w samochodzie i stosujemy go tylko dla dzieci od 15 kg wagi. To produkt bardzo uniwersalny, bo gdy go zwiniemy, to zmieści się nam w dłoni. Możemy go używać w każdej sytuacji, od przewożenia dziecka do szkoły po konieczność niespodziewanego skorzystania z taksówki. Przypinamy dolną klamrę oraz górną, regulujemy wysokość tak, by pas był dobrany do wzrostu dziecka i już dziecko jest zapięte i bezpieczne, czyli dokładnie tak samo jak w fotelikach dla starszaków gdzie wysokość regulujemy zagłówkiem. Tak samo możemy Smart Kid Belt zdemontować. Możemy go używać także w autokarach szkolnych i w samochodzie dziadków.

Najlepszy przykład podam z naszego najlepszego rynku - azjatyckiego, bo tam SKB od 3 lat jest mega przebojem. Tam są małe samochody i mali ludzie, więc oprócz małych dzieci, z naszego urządzenia również korzystają mali dorośli. Czyli ci mali Azjaci, którzy nie mogą dostosować pasa do swojego wzrostu, używają naszego urządzenia na co dzień. Smart Kid Belt jako jedno z dosłownie kilku urządzeń posiada homologacje FMVSS dla dorosłych na rynek USA.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Kontynuujemy ekspansję oraz szykujemy wprowadzenie następnych produktów do naszej oferty, także związanych z bezpieczeństwem dzieci, ale niekoniecznie z przewożeniem ich w samochodach. Kolejny produkt będzie także polskim przebojem eksportowym jak Smart Kid Belt. Oby zagraniczna konkurencja była uczciwa i potyczki miedzy nami rozgrywały się na rynku podczas walki na bezpieczeństwo.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja DHL Parcel inwestuje w 33 dostawcze samochody elektryczne od Arval Biuro prasowe
2021-04-15 | 13:56

DHL Parcel inwestuje w 33 dostawcze samochody elektryczne od Arval

DHL Parcel Polska powiększa swoją flotę samochodów dostawczych o pojazdy MAN eTGE. Zaawansowane technologicznie elektryki będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy
Motoryzacja Goodyear dostarczy opony do 26 samochodów na otwarcie sezonu ELMS
2021-04-15 | 10:55

Goodyear dostarczy opony do 26 samochodów na otwarcie sezonu ELMS

  Sezon European Le Mans Series rozpocznie się już w najbliższy weekend. 26 z 42 samochodów pojedzie na oponach Goodyear. Goodyear ma wyłączność na dostawy opon dla
Motoryzacja Lexus LS 600h L Landaulet
2021-04-14 | 16:00

Lexus LS 600h L Landaulet

Z czym kojarzy się ślub? Na takie pytanie każda para młoda odpowie zapewne nieco inaczej. Dla większości osób nieodłącznym elementem radosnej ceremonii jest wyjątkowy

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Globalna pozycja węgla nie jest zagrożona w najbliższych latach. Popyt napędzają państwa azjatyckie, głównie Chiny i Indie

W ubiegłym roku światowe zapotrzebowanie na węgiel spadło o 5 proc. r/r, najmocniej od II wojny światowej. To w dużej mierze efekt globalnego spowolnienia w przemyśle wywołanego przez COVID-19. W tym roku wraz ze stopniowym powrotem gospodarek do normalności Międzynarodowa Agencja Energii spodziewa się wzrostu popytu na czarny surowiec o 2,6 proc., głównie za sprawą państw azjatyckich. – Energetyka światowa jest oparta na węglu i takie państwa jak Chiny, Indie, Indonezja nie odstąpią od tego najtańszego, najbardziej bezpiecznego nośnika energii. Czyli praktycznie świat poza Unią Europejską będzie nadal opierał swoje systemy energetyczne na tym paliwie – mówi Janusz Olszowski, prezes Górniczej Izby Przemysłowo-Handlowej

Farmacja

Od dziś farmaceuci zyskują nowe uprawnienia. Właścicieli aptek czeka szereg wyzwań

16 kwietnia wchodzi w życie większość zapisów nowej ustawy o zawodzie farmaceuty, która rozszerza uprawnienia tego zawodu. Magister farmacji będzie mógł przeprowadzić z pacjentem wywiad farmaceutyczny, doradzić mu w kwestii przyjmowanych leków, przeprowadzić podstawowe nieinwazyjne badania diagnostyczne i przeszkolić w używaniu prostego sprzętu medycznego, np. glukometru. Otwartą kwestią pozostaje to, kto będzie płacił za opiekę farmaceutyczną jako świadczenie – sam pacjent czy może NFZ. Z kolei dla właścicieli aptek wyzwaniem będzie stworzenie miejsca, gdzie takie konsultacje mogą się odbywać, oraz zapewnienie odpowiednich zasobów kadrowych.

Problemy społeczne

W Polsce co roku przeprowadza się ok. 145 transplantacji serca, ale oczekujących jest trzy razy więcej. Problemem często jest brak zgody rodziny zmarłego

W 2020 roku wykonano 145 operacji transplantacji serca i podobna liczba utrzymuje się od kilku lat. Potrzeby są jednak znacznie większe, bo liczba osób oczekujących na przeszczep to 415 – wynika ze statystyk Poltransplantu. Choć większość Polaków zgadza się zostać dawcą narządów po swojej śmierci, rzadko informują o tym bliskich. – Nawet w 10–20 proc. przypadków rodzina nie zgadza się na przeszczep – wskazuje dr n. med. Zygmunt Kaliciński, transplantolog ze Szpitala MSWiA w Warszawie. Problemami są także nieodpowiednie przygotowanie szpitalnych koordynatorów oraz ich częsta rotacja.

Problemy społeczne

Pandemia ograniczyła aktywność fizyczną dzieci o ponad 30 proc. Wśród najmłodszych rośnie problem nieprawidłowej masy ciała i problemów z kręgosłupem

Już od ok. 20 lat poziom kondycji fizycznej dzieci i młodzieży systematycznie spada, a pandemia jeszcze pogłębiła ten problem. Nauka online, zamknięte szkoły, baseny, sale sportowe i boiska spowodowały, że aktywność fizyczna wśród najmłodszych spadła o 33 proc. – wynika z raportu „Aktywność fizyczna i żywienie dzieci w czasie pandemii”. – Możemy mieć przyrost populacji osób otyłych i z nadwagą, prawdopodobnie zwiększy się także częstotliwość występowania wad postawy i bólu  kręgosłupa – wymienia prof. Bartosz Molik, rektor AWF w Warszawie. Na zdrowie i kondycję dzieci przełożenie może mieć także coraz częściej diagnozowany zespół pocovidowy.