Komunikaty PR

Jesteśmy jedyną firma na świecie, która nie ukrywa wyników testów dynamicznych

2021-03-02  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Kowalska
Face it

Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl

Czym jest Smart Kid Belt i dla dzieci w jakim wieku jest przeznaczony?

Maciej Łuczak, Prezes Zarządu Smart Kid SA: Smart Kid Belt jest urządzeniem przytrzymującym, które służy do przewozu dzieci w samochodzie. Spełnia dokładnie tę samą rolę co foteliki i popularnie zwane podkładki, wygląda tylko inaczej i jest dużo bezpieczniejszy.

Jest pan wynalazcą Smart Kid Belt. Czym pan zajmował się wcześniej i jak wpadł na pomysł Smart Kid Belt?

Wcześniej pracowałem dla polskiej fabryki produkującej foteliki samochodowe i kilku firm zagranicznych. Poza zarządzaniem, zajmowałem się dostosowywaniem urządzeń przytrzymujących, czyli w tamtym wypadku fotelików, do wymogów regulaminów obowiązujących na świecie. Czyli oprócz działaniami operacyjnymi, bo byłem też managerem generalnym, sprawiałem, by foteliki były jak najbezpieczniejsze i z jak najlepszymi wynikami przechodziły testy dynamiczne. Talent do tego odkryłem w sobie niedługo po rozpoczęciu pracy w branży.

Warto dodać, że każde urządzenie przytrzymujące musi być poddane testom dynamicznym. W Europie, aby otrzymać certyfikat ECE 44-04 albo R-129, na mocy którego produkt jest dopuszczony do sprzedaży, trzeba uzyskać odpowiednio niskie parametry bezpieczeństwa podczas testów zderzeniowych ściśle określonych regulaminem przez Unię Europejską. Nie jest prawdą, że certyfikat (przez sprzedawców zwany dopuszczeniem) jest nie ważny, jest bardzo ważny, za nim stoi raport z testów dynamicznych z konkretnymi ich wynikami!

Zawsze dążyłem do tego, aby urządzenia, za które jestem odpowiedzialny, były jak najbezpieczniejsze dla dzieci. W tej branży chodzi tylko i wyłącznie o bezpieczeństwo dzieci. Jako rodzice powinniśmy wybierać foteliki lub podstawki nie na zasadzie, że podoba nam się tapicerka lub ktoś powie, że jedno jest bardziej bezpieczne a drugie mniej, tylko powinniśmy zapoznać się z wynikami testów zderzeniowych. Jest tam około 20 kilku parametrów i które można łatwo porównać i sprawdzić najniższe czyli najlepsze wyniki. Niestety producenci fotelików samochodowych bronią się rękami i nogami przed udostępnianiem raportów z testów. Koncentrują się na wszystkim innym tylko nie na wynikach bezpieczeństwa. Gdy zobaczyłem, jak trudno jest redukować wszystkie przeciążenia działające na manekina, czyli de facto na ciało dziecka podczas wypadku, zacząłem się zastanawiać, co zrobić, żeby te urządzenia były jak najbezpieczniejsze. I tak powstał właśnie Smart Kid Belt.

Na czym polega geniusz i prostota tego wynalazku oraz czym Smart Kid Belt różni się od fotelika samochodowego?

Geniusz polega na tym, że jest super bezpieczny, prosty w użytkowaniu, mały, lekki i nie daje wymówki do jego nie używania. Po drugie jest tani i zawsze możemy go mieć ze sobą. Możemy go nosić nawet w kieszeni kurtki. Pracuję w tej branży wiele lat i nie widziałem jeszcze, aby jakiekolwiek urządzenie przytrzymujące osiągało takie znakomite wyniki podczas testów. Smart Kid Belt, tak samo jak fotelik, dopasowuje pas samochodowy do wzrostu dziecka. Co więcej, idealnie współdziała z systemami, które są wbudowane w samochód np. poduszkami bocznymi. Niektóre foteliki kolidują z boczną poduszką bądź kurtyną i producent zastrzega, by nie stosować jego produktów w niektórych modelach samochodowych. W przypadku Smart Kid Belt nie ma takich ograniczeń. W dzisiejszych czasach, co bardzo ważne, jest także najbardziej ekologicznym urządzeniem przytrzymujący, jakie można sobie wyobrazić.

Czy Smart Kid Belt jest bezpieczny tak samo jak foteliki samochodowe?

Nie widziałem, by jakiekolwiek inne urządzenie na świecie miało lepsze wyniki testów niż Smart Kid Belt. Pewnie dlatego, producenci fotelików samochodowych, którzy doskonale o tym wiedzą, nie pokazują wyników testów zderzeniowych. Wyniki testów Smart Kid Belt można pobrać ze strony internetowej. Jesteśmy jedyna firma na świecie, która nic nie ukrywa i pokazuje wyniki osiągane w testach dynamicznych na całym świecie. Dlatego namawiam i proszę rodziców o domaganie się w sklepach dostępu do raportów z testów, a nie słuchanie opowieści sprzedawców, które tylko prowadzą do unikania pokazywania wyników testów, a koncentrują się na, jak ja to mówię zawsze, kolorze tapicerki. Kolor tez jest ważny, ale w tym przypadku mocno nie najważniejszy.

Dlaczego tyle osób neguje wyniki testów zderzeniowych Smart Kid Belt i nie rekomenduje używania Waszego adaptera?

Myślę, że to byłby koniec producentów fotelików samochodowych dla starszaków, co więcej, oni wiedzą, że Smart Kid Belt to przełom. I nie żartuję, ponieważ gdyby nasza konkurencja uznała wyższość Smart Kid Belt, to przestali by zarabiać pieniążki i zamiast mnożyć zyski rozpocząłby się prawdziwy wyścig, kto zapewni jak najlepsze parametry bezpieczeństwa, a nie nowe kolory tapicerek. Pogoń za bezpieczeństwem jest kosztowna, taniej zmienić tapicerkę, albo w zagłówek włożyć piankę, prawda. Teraz walczymy ze światowym lobby, a cztery największe koncerny chętnie zrobiłyby wszystko, by Smart Kid Belt zniknął z rynku. Nowa tapicerka to ich innowacja, a nie ulepszone parametry bezpieczeństwa. A byłoby fantastycznie, i dla dzieci i dla rodziców, gdyby producenci skupiali się na bezpieczeństwie. Nawet jeśli są foteliki, a są takie, które mają dobre wyniki, to przecież mogłyby być jeszcze lepsze. Ta branża tak powinna działać.

A dlaczego tak nas nienawidzą? Ponieważ wiedzą że jesteśmy bezpieczniejsi, pokazujemy prawdę a ta obnaża ich podejście. Dla przykładu, niszczyli producentów podkładek od lat, ale jak już ich zniszczyli nie wycofali podkładek z oferty i dalej je produkują i sprzedają.

 

W jakich krajach SKB jest sprzedawany?

Sprzedajemy Smart Kid Belt w blisko 30 krajach na całym świecie, w krajach gdzie nie ma wielkich konkurentów łatwiej i szybciej się rozwijamy. Ludzie chętnie porównują wyniki testów pytają, sprawdzają. W krajach jak Niemcy, Holandia czy USA przyczółki największych koncernów produkujących foteliki jesteśmy największym ich wrogiem. Tam konkurencja posuwa się do manipulacji, kłamstw i za nic nie chce stanąć z nami do porównań w testach. Nie mam pretensji do uczciwej konkurencji, rozumiem, że nasz rozwój i sprzedawane ilości mogą się im nie podobać. Żałuje bardzo, że zamiast gonić nas pod względem zapewniania bezpieczeństwa posuwają się do manipulacji, kłamst i lobbingu. Są bezwzględni dla nas, ale co gorsza dla rodziców i dzieci. Tu apel do nich, pokażcie wyniki testów ECE 4404, r129 czy FMVSS ma każdy fotelik na świecie.

Zastosowanie Smart Kid Belt jest szerokie. Proszę więcej o tym opowiedzieć oraz jak prawidłowo powinien być używany i zapięty Smart Kid Bet?

Smart Kid Belt jest przeznaczony do przewożenia dzieci w samochodzie i stosujemy go tylko dla dzieci od 15 kg wagi. To produkt bardzo uniwersalny, bo gdy go zwiniemy, to zmieści się nam w dłoni. Możemy go używać w każdej sytuacji, od przewożenia dziecka do szkoły po konieczność niespodziewanego skorzystania z taksówki. Przypinamy dolną klamrę oraz górną, regulujemy wysokość tak, by pas był dobrany do wzrostu dziecka i już dziecko jest zapięte i bezpieczne, czyli dokładnie tak samo jak w fotelikach dla starszaków gdzie wysokość regulujemy zagłówkiem. Tak samo możemy Smart Kid Belt zdemontować. Możemy go używać także w autokarach szkolnych i w samochodzie dziadków.

Najlepszy przykład podam z naszego najlepszego rynku - azjatyckiego, bo tam SKB od 3 lat jest mega przebojem. Tam są małe samochody i mali ludzie, więc oprócz małych dzieci, z naszego urządzenia również korzystają mali dorośli. Czyli ci mali Azjaci, którzy nie mogą dostosować pasa do swojego wzrostu, używają naszego urządzenia na co dzień. Smart Kid Belt jako jedno z dosłownie kilku urządzeń posiada homologacje FMVSS dla dorosłych na rynek USA.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Kontynuujemy ekspansję oraz szykujemy wprowadzenie następnych produktów do naszej oferty, także związanych z bezpieczeństwem dzieci, ale niekoniecznie z przewożeniem ich w samochodach. Kolejny produkt będzie także polskim przebojem eksportowym jak Smart Kid Belt. Oby zagraniczna konkurencja była uczciwa i potyczki miedzy nami rozgrywały się na rynku podczas walki na bezpieczeństwo.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem. Biuro prasowe
2024-04-26 | 07:00

Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.

Mikromobilność staje się coraz popularniejsza. Jest to już nie tylko trend, w wielu przypadkach realizuje zmieniające się potrzeby komunikacyjne, szczególnie w dużych miastach.
Motoryzacja Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
2024-04-25 | 17:00

Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą

To nie wysokość raty okazała się najważniejsza przy ocenie zadowolenia z usług zarządzania flotą. Wyniki badania Volkswagen Financial Services pokazały, że klienci flotowi najbardziej
Motoryzacja Arval we współpracy z Hop.City dostarczy rowery dla dostawców jedzenia
2024-04-25 | 15:35

Arval we współpracy z Hop.City dostarczy rowery dla dostawców jedzenia

Arval Service Lease Polska, lider polskiego rynku wynajmu pojazdów, kontynuuje współpracę z Hop.City, dostawcą rowerów i skuterów dla firm kurierskich. Arval

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.