Škoda i TOPR zachęcają do wspólnego odkrywania Tatr w jubileuszowej kampanii
Marka Škoda wspiera wymagającą pracę ratowników Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego już od 20 lat. W ramach tego ważnego jubileuszu od 11 sierpnia do 30 września br. trwa kampania „Odkryj najtrudniejszy szlak z ratownikami TOPR”. Aby uhonorować wieloletnią współpracę, ratownicy wyruszyli na szlak Orla Perć wyposażeni w kamery nagrywające ich patrol w technologii 360. Materiał z wyprawy można obejrzeć w kinach w całym kraju oraz na oficjalnym kanale YouTube Škoda Polska: https://youtu.be/4MCnJOnOVhk.
Odkryj góry oczami ratowników
W ramach kampanii ratownicy TOPR zabierają widzów na patrol jednego z najtrudniejszych i najbardziej niebezpiecznych szlaków po polskiej stronie Tatr – Orlą Perć. Wyprawa rozpoczyna się od Schroniska Murowaniec na Hali Gąsienicowej. Ratownicy podążają stąd niebieskim szlakiem na przełęcz Zawrat, przez Zawratowy Żleb, zdobywając szczyt Zmarzłe Czuby. Zwieńczeniem patrolu jest widok na Zamarłą Turnię i powrót przez Kozią Przełęcz. Na nagraniu można podziwiać również panoramę z Doliną Pięciu Stawów. Specjalnie przygotowane wideo z wyprawy można obejrzeć na oficjalnym kanale YouTube Škoda Polska oraz dedykowanej stronie internetowej marki: https://www.najtrudniejszyszlak.pl/patrol-ratownikow-topr.
Spot z wyprawy ratowników prezentowany jest w kinach w całej Polsce do 15 września 2023r. Oprócz standardowej emisji, w dedykowanych lokalizacjach (Cinema City w Warszawie i we Wrocławiu) nagranie można obejrzeć w technologii Screen X, czyli na 3 połączonych ze sobą ekranach dostarczających niezwykłych wrażeń przestrzennych.
Nowe technologie zapierają dech w piersiach
W ramach trwającej kampanii, w sierpniowy długi weekend, odbyły się także dwa wyjątkowe eventy w Sopocie oraz Zakopanem. Podczas nich chętni mieszkańcy oraz turyści mogli odwiedzić stanowisko marki Škoda i obejrzeć zapierające dech w piersiach nagranie z wyprawy przy pomocy okularów VR. Wykorzystanie tej technologii pozwoliło przyjrzeć się pracy ratowników jeszcze bliżej.
– 20-lecie współpracy z TOPR to dla naszej marki wyjątkowy moment - zależało nam więc na jego szczególnym uhonorowaniu w innowacyjny i niecodzienny sposób. Chcieliśmy pokazać Tatry z perspektywy, której większość osób nie miała możliwości doświadczyć. Aby umożliwić widzom wcielenie się w rolę TOPR-owców choć na chwilę, wykorzystaliśmy kamery z technologią 360 oraz gogle VR. Jesteśmy pewni, że w ten sposób więcej osób doceni niezwykle ciężką i niebezpieczną pracę ratowników, którzy codziennie dbają o bezpieczeństwo turystów. Dodatkową zaletą są oczywiście nagrania przepięknych widoków polskiej części Tatr – mówi Klaudyna Gorzan, Kierownik ds. PR marki Škoda.
Kampania realizowana jest w kinach oraz digitalu. Za koncepcję akcji oraz jej egzekucję odpowiadała agencja GoldenSubmarine, produkcją filmów zajmował się ONES. Partnerem technologicznym w zakresie gogli VR był Virtualhouse. Media zakupiła agencja PHD Media Direction.
Więcej informacji na temat współpracy marki Škoda i Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego dostępnych jest pod linkiem: https://www.skoda-auto.pl/swiat-skody/topr.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.