Škoda i TOPR zachęcają do wspólnego odkrywania Tatr w jubileuszowej kampanii
Marka Škoda wspiera wymagającą pracę ratowników Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego już od 20 lat. W ramach tego ważnego jubileuszu od 11 sierpnia do 30 września br. trwa kampania „Odkryj najtrudniejszy szlak z ratownikami TOPR”. Aby uhonorować wieloletnią współpracę, ratownicy wyruszyli na szlak Orla Perć wyposażeni w kamery nagrywające ich patrol w technologii 360. Materiał z wyprawy można obejrzeć w kinach w całym kraju oraz na oficjalnym kanale YouTube Škoda Polska: https://youtu.be/4MCnJOnOVhk.
Odkryj góry oczami ratowników
W ramach kampanii ratownicy TOPR zabierają widzów na patrol jednego z najtrudniejszych i najbardziej niebezpiecznych szlaków po polskiej stronie Tatr – Orlą Perć. Wyprawa rozpoczyna się od Schroniska Murowaniec na Hali Gąsienicowej. Ratownicy podążają stąd niebieskim szlakiem na przełęcz Zawrat, przez Zawratowy Żleb, zdobywając szczyt Zmarzłe Czuby. Zwieńczeniem patrolu jest widok na Zamarłą Turnię i powrót przez Kozią Przełęcz. Na nagraniu można podziwiać również panoramę z Doliną Pięciu Stawów. Specjalnie przygotowane wideo z wyprawy można obejrzeć na oficjalnym kanale YouTube Škoda Polska oraz dedykowanej stronie internetowej marki: https://www.najtrudniejszyszlak.pl/patrol-ratownikow-topr.
Spot z wyprawy ratowników prezentowany jest w kinach w całej Polsce do 15 września 2023r. Oprócz standardowej emisji, w dedykowanych lokalizacjach (Cinema City w Warszawie i we Wrocławiu) nagranie można obejrzeć w technologii Screen X, czyli na 3 połączonych ze sobą ekranach dostarczających niezwykłych wrażeń przestrzennych.
Nowe technologie zapierają dech w piersiach
W ramach trwającej kampanii, w sierpniowy długi weekend, odbyły się także dwa wyjątkowe eventy w Sopocie oraz Zakopanem. Podczas nich chętni mieszkańcy oraz turyści mogli odwiedzić stanowisko marki Škoda i obejrzeć zapierające dech w piersiach nagranie z wyprawy przy pomocy okularów VR. Wykorzystanie tej technologii pozwoliło przyjrzeć się pracy ratowników jeszcze bliżej.
– 20-lecie współpracy z TOPR to dla naszej marki wyjątkowy moment - zależało nam więc na jego szczególnym uhonorowaniu w innowacyjny i niecodzienny sposób. Chcieliśmy pokazać Tatry z perspektywy, której większość osób nie miała możliwości doświadczyć. Aby umożliwić widzom wcielenie się w rolę TOPR-owców choć na chwilę, wykorzystaliśmy kamery z technologią 360 oraz gogle VR. Jesteśmy pewni, że w ten sposób więcej osób doceni niezwykle ciężką i niebezpieczną pracę ratowników, którzy codziennie dbają o bezpieczeństwo turystów. Dodatkową zaletą są oczywiście nagrania przepięknych widoków polskiej części Tatr – mówi Klaudyna Gorzan, Kierownik ds. PR marki Škoda.
Kampania realizowana jest w kinach oraz digitalu. Za koncepcję akcji oraz jej egzekucję odpowiadała agencja GoldenSubmarine, produkcją filmów zajmował się ONES. Partnerem technologicznym w zakresie gogli VR był Virtualhouse. Media zakupiła agencja PHD Media Direction.
Więcej informacji na temat współpracy marki Škoda i Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego dostępnych jest pod linkiem: https://www.skoda-auto.pl/swiat-skody/topr.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.