Komunikaty PR

Kolory Klasy T przemówiły w imieniu internautów

2022-12-12  |  16:20

76 zmonitorowanych haseł, 196 345 policzonych słów. Przez 14 dni organizatorzy akcji „Nastrojowe kolory Polski” „przeskanowali” polski Internet, by dowiedzieć się, o czym myślą, rozmawiają i co przeżywają użytkownicy mediów społecznościowych, czytelnicy forów i blogów. - To akcja o nas i dla nas, pokazująca, jakie emocje dominowały każdego dnia i jak ogromną siłę mają kolory – mówi Alina Adamowicz, trenerka biznesu i ekspertka akcji, która opowiada o wynikach i wnioskach z eksperymentu.

Niebiesko-fioletowe nastroje polskich internautów

Media społecznościowe stały się obecnie zwierciadłem nastrojów i stanów emocjonalnych społeczeństwa. Stereotyp dotyczący Polaków wskazuje na brak umiejętności okazywania emocji, zwłaszcza tych pozytywnych. Częściowo potwierdzały to deklaracje, zebrane w badaniu , według których aż 40% Polaków przyznaje, że niechętnie lub bardzo niechętnie otwiera się i rozmawia o emocjach. Dodatkowo aż 42% zadeklarowało, że okazuje je nie częściej niż kilka razy w miesiącu. 

- Jak się okazało, dzięki zaawansowanej digitalowej technologii, byliśmy w stanie zbadać te stereotypy i skonfrontować z wynikami eksperymentu. Polacy korzystający z social mediów wyrażają emocje intensywnie, a treści, które monitorowaliśmy, cechowała duża dynamika. Akcja była grą kolorów, polegającą na tym, że codzienne podświetlenie części jednego z pięter siedziby Mercedes-Benz i eksponowanego kombivana zmieniało się zgodnie z dominującymi społecznie nastrojami.

Podczas akcji 16 razy zmienialiśmy kolor podświetlenia. Najczęściej, bo aż pięciokrotnie pojawiającym się kolorem, był niebieski, odpowiadający nostalgii. Cztery razy pojawił się fiolet jako odniesienie do emocji związanych z inspiracją, a trzy razy iluminacja rozświetliła się na czerwono, nawiązując do miłości. Pozostałe kolory, jakie występowały w akcji to zieleń i biel, oznaczające relaks i spokój  – komentuje Piotr Wójcik z Mercedes-Benz Polska.

Akcja, która wystartowała pod koniec października i trwała do 12 listopada, pokazała nam, że pewne święta czy wolne dni zawsze wywołują określone emocje. Szczególnie zauważalne było to 1 i 11 listopada, kiedy wśród dominujących hashtagów przeważały: #tęsknota, #wspomnienie, czy też #miłość, #polska, #wolność. Z kolei w dniach 28-30 października, kolorami towarzyszącymi inauguracji akcji były zielony i biały obrazujące odpowiednio #relaks i #spokój.

Kolor ma znaczenie, wybierz świadomie

- Cieszę się, że taka akcja powstała. O emocjach rozmawiamy tak niewiele, a są nieodłączną i bardzo ważną częścią naszego życia. Nasza wiedza o kolorach także jest znikoma. O ile zieleń bez problemu połączymy ze spokojem, a czerwień z miłością, to już kolor fioletowy czy pomarańczowy nie budzi tak klarownych skojarzeń. Dzięki tej symbolicznej akcji choć część z nas zacznie zwracać większą uwagę na to, jak kolory oddziałują na nasze nastroje, a może i odważy się chętniej i śmielej wyrażać swoje emocje. Wyniki przeprowadzonego eksperymentu zaskoczyły mnie pozytywnie, pokazały, że choć rzeczywistość dookoła nas jest w ostatnich kilkunastu miesiącach trudna i wymagająca, to potrafimy się także cieszyć chwilą i doceniać to, co mamy – komentuje Alina Adamowicz.

- Kolory pojawiające się w akcji były nawiązaniem do ambientowego oświetlenia wnętrza nowego kombivana Klasy T od Mercedes-Benz. W akcji skupiliśmy się na pozytywnych treściach i taki też był nasz przekaz. Jesteśmy bardzo zbudowani tym, że wydobyliśmy tyle dobrych emocji i z pewnością zaintrygowaliśmy naszymi działaniami szerokie grono osób – dodaje Piotr Wójcik, z Mercedes-Benz Polska.

Warto zauważać jakimi kolorami się otaczamy i w ten sposób świadomie wspierać swoje samopoczucie. Pozytywny nastrój przełamuje negatywność, która dominuje w naszym życiu.

- Badaczka Barbara Fredrickson mawia, iż „negatywność mamy w naturze, a pozytywność musimy zbudować sami”. A do tego potrzebna jest nasza dobra wola i nasze działanie, więc warto  tworzyć jak najwięcej takich momentów, opartych na dobrych uczuciach, ulubionych kolorach, na które tak szybko reaguje nasz umysł – dodaje Alina Adamowicz.

Celem akcji „Nastrojowe kolory Polski” nie była analiza psychologicznej czy społecznej sytuacji, ale naświetlenie tematu uczuć i emocji. Siłą tego pomysłu była prostota i uniwersalność, a jego wymiar miał charakter symboliczny. Za jej organizację odpowiedzialna była agencja BBDO Warszawa, działająca w ramach globalnej struktury TeamX, a za działania komunikacyjne odpowiadała agencja 38 Content Communication.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.