Komunikaty PR

Kosmiczne opony - jak NASA, Goodyear i Lockheed Martin rozwijają mobilność

2023-07-12  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania docx ( 0.26 MB )

Od 125 lat innowacje Goodyeara na nowo definiują osiągi opon i napędzają postęp w dziedzinie mobilności. Pionierski duch marki wykracza poza zdolność przemieszczania się na Ziemi. Od pierwszych opon na Księżycu po rozwój technologii lotniczej i kosmicznej, Goodyear jest zaangażowany w przekraczanie granic.

W 1969 r. Goodyear został partnerem NASA i tym samym podjął kosmiczne wyzwanie. Producent dostarczył niezbędne elementy dla statku kosmicznego Apollo 11, który odbył pierwszy załogowy lot na Księżyc. Ponadto wyprodukowane przez Goodyeara hamulce pomogły rakietom przemieścić się na miejsce na platformie startowej, a po powrocie na Ziemię kapsuła była utrzymywana w pozycji pionowej dzięki wyprodukowanym przez markę workom flotacyjnym.

Kosmiczna odyseja Goodyeara na tym się nie skończyła. Na potrzeby misji Apollo 14, która odbyła się w 1971 r., uruchomiono projekt opon księżycowych, a jego owocem były dwa niepneumatyczne modele XLT (Experimental Lunar Tires), które zapisały się w historii jako pierwsze, które pozostawiły ślady na Księżycu, wyznaczając tym samym kierunek przyszłej eksploracji kosmosu i mobilności, bez użycia powietrza.

Pięćdziesiąt lat po pierwszej podróży na Księżyc, kontynuując ambicję rozwoju innowacji i wydajności opon, Goodyear przetestował nowe komponenty opon na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) w lipcu 2019 r. W ramach umowy z ISS U.S. National Laboratory, które współpracuje z NASA, astronauci w imieniu Goodyeara badali powstawanie cząstek krzemionki w środowisku mikrograwitacji ISS. Ich celem było ustalenie, czy unikalne formy wytrąconej krzemionki można zastosować w oponach dla zwiększenia ich wydajności.

W 2009 r. opracowano bezpowietrzną oponę „Spring Tire”, zaprojektowaną pod kątem przewożenia ciężkich pojazdów na duże odległości, co miało umożliwić szeroką eksplorację i potencjalny rozwój przyszłych placówek na Księżycu. W jej konstrukcji wykorzystano prostą sieć przeplatających się 800 sprężyn nośnych, dzięki czemu miała ona zdolność poruszania się zarówno w najtrudniejszych warunkach na Księżycu, jak i eksploracji miejsc na Ziemi, do których obecne opony nie byłyby w stanie dotrzeć. Joe Lettieri, główny inżynier Goodyeara w tym projekcie, określił ten model jako „niezwykle trwały i bardzo energooszczędny”.

Goodyear kontynuuje misję rozwoju opon do pojazdów księżycowych. W 2022 r. marka nawiązała współpracę z Lockheed Martin. Łącząc swoje siły, zespoły obu firm zamierzają jako pierwsze uruchomić na Księżycu pojazd użytkowy o przedłużonym okresie eksploatacji. Goodyear wnosi ogromne doświadczenie w dziedzinie opon, które mają kluczowe znaczenie dla misji pokonywania powierzchni Księżyca.

Koncentrując się na programie FACES - obejmuje on floty, pojazdy autonomiczne, połączone, elektryczne i zrównoważony rozwój - Goodyear pozostaje pionierem przyszłości mobilności, opracowującym i wprowadzającym na rynek najnowocześniejsze opony.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.