Komunikaty PR

Król Lew – w czym tkwi fenomen francuskich samochodów?

2022-02-07  |  11:00
Biuro prasowe
  • Na 21 przeprowadzonych w XXI wieku konkursów na Europejski Samochód Roku aż sześciokrotnie zwyciężały auta francuskie.
  • Liderem plebiscytu jest marka Peugeot, której modele wygrywały najczęściej.
  • Na rynku wtórnym za cenę VW Golfa można dziś kupić Peugeota 308 z tego samego rocznika z dwuletnim ubezpieczeniem i kosztem paliwa.

 

Peugeot – to marka, która w obecnym stuleciu czterokrotnie wygrywała plebiscyt na Europejski  Samochód Roku. Na przestrzeni lat tytuł ten był udziałem kompaktowych-307,308 II generacji i crossovera 3008, a także reprezentującego segment B modelu 208 II. Dwukrotnym zwycięzcą okazało się Renault-modele Megane II i Clio III triumfowały odpowiednio w 2003 i 2006 roku. Sztuka ta nie udała się natomiast Citroenowi, którego auta jednak czterokrotnie plasowały się na ścisłym podium konkursu. Modele francuskich marek pozostają także w czołówkach rankingów sprzedaży na rynku wtórnym, np. tylko w listopadzie ub. roku Polacy sprowadzili ich do kraju ponad 141 tys.

 

Roczny bonus w cenie

Średnia cena Peugeota 308 II generacji z rocznika 2014 kształtuje się dzisiaj na poziomie ok. 33 tys. zł. W przypadku  konkurencyjnego VW Golfa jest o ok. 16 tys. zł. wyższa.

- Powyższe różnice w cenach przekładają się na kwoty, które w przypadku zakupu Peugeota można przeznaczyć np. na ubezpieczenie, koszty paliwa lub naprawy. Mają one także wpływ na wysokość miesięcznej raty w przypadku, kiedy zdecydujemy się na skorzystanie z kredytu - komentuje Marcin Szulc Dyrektor ds. Handlowych i Rozwoju Biznesu w Cofidis Polska.

Dysponując wkładem własnym na poziomie 11 tys. zł i biorąc pięcioletni kredyt za Peugeota 308 z rocznika 2014 w cenie 33 tys. zł, zapłacimy dzisiaj 460 zł miesięcznie. Łącznie w okresie kredytowania suma rat wyniesie nas 27 600 zł. W przypadku VW Golfa, przy tym samym wkładzie własnym miesięczna rata to aż 795 zł. Koszty finansowania w ciągu pięciu lat wyniosą ok. 47 000 zł, a więc o ponad 19 tys. więcej niż w przypadku 308-ki.

- Ekonomiczne różnice i oszczędności na korzyść aut produkcji francuskiej będą jeszcze bardziej odczuwalne w przypadku modeli z wyższych segmentów – dodaje Marcin Szulc z Cofidis Polska.

 

W czym tkwi fenomen francuskich aut?

Ciekawy design, zaawansowane systemy bezpieczeństwa, komfortowe zawieszenie, a także przestronność wnętrza i przestrzeni bagażowej to główne atuty aut Peugeotów, Citroenów i Renault. Oprócz powyższych ważnym aspektem pozostaje także stosunek jakości do ceny pojazdu.

W przypadku większości z nich mamy także do czynienia z ponadprzeciętnym spadkiem wartości rynkowej. Dotyczy to szczególnie pojazdów z segmentu klasy średniej i wyższej. Stąd też za stosunkowo rozsądne pieniądze możemy stać się posiadaczem samochodu z dobrym wyposażeniem, za który u konkurencji musielibyśmy zapłacić o wiele więcej. Również to sprawia, że marki francuskie są tak chętnie kupowane na rynku wtórnym.

- Samochody produkcji francuskiej stanowią ok 45% łącznej liczby aut, jakie sfinansowaliśmy w 2021 roku. Jeżeli chodzi o kupowane modele, w zdecydowanej większości przeważają auta typowo miejskie oraz reprezentujące klasę kompaktową. Widzimy również systematycznie rosnące zainteresowanie samochodami wyższych klas, z lepszym wyposażeniem, jak chociażby Peugeot 508, czy awangardowy Citroen C6 - podkreśla Marcin Szulc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów Biuro prasowe
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.