Komunikaty PR

Legenda wraca na drogę

2021-02-25  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.34 MB )

Osiągnięcia legendarnej dynastii Brabhamów w świecie sportów motorowych nie mają sobie równych. Senior rodu, Sir Jack pozostaje do dziś jedynym kierowcą, który zdobył mistrzostwo świata Formuły 1 w samochodzie własnej konstrukcji, potwierdzając tym wielkim osiągnięciem status trzykrotnego mistrza świata.

Sukcesy kontynuowały trzy pokolenia rodziny. Po prestiżowe tytuły w wyścigach samochodów sportowych sięgali synowie Jacka – w tym najmłodszy Dawid, który wygrał słynny 24-godzinny wyścig Le Mans, a obecnie stoi na czele odrodzenia kultowej marki we współpracy z jednym z jej historycznych partnerów.

Organizacja Brabham rozpoczęła działalność w 1962 r., a trzy lata później nawiązano partnerstwo z Goodyearem. W 1966 roku kultowy BT19 Sir Jacka był maszyną nie do pokonania, w jego trzecim i ostatnim roku mistrzostw. Podstawą mistrzostwa z 1966 roku były cztery zwycięstwa Sir Jacka z rzędu w połowie sezonu – w tym na pofałdowanym torze Brands Hatch i trudnej Pętli Północnej Nürburgringu. Brabham zapewnił sobie także wyjątkowy dublet, zdobywając koronę konstruktorów w Watkins Glen, macierzystym wyścigu Goodyear.

Współpraca ta zaowocowała zwycięstwami i wspólnymi wyścigami w latach 80., a Goodyear przyczynił się do zdobycia ponad 50 tytułów mistrza świata kierowców i konstruktorów oraz setek zwycięstw w wyścigach do 1997 roku.

W 2019 r. Brabham Automotive i Goodyear ponownie połączyli swoje siły, powracając na tor wyścigowy. Samochód torowy Brabham BT62 kontynuuje tradycję wyścigowego rodowodu rodziny. Ten 700-konny, lekki, 6-biegowy i zaawansowany aerodynamicznie samochód wyścigowy został zaprojektowany z uwzględnieniem tych samych założeń, które obowiązują w każdym najlepszym samochodzie wyścigowym.

Auto ma już na swoim koncie pierwsze sukcesy. David zwyciężył w nim w swoim debiucie w 2019 roku, wraz z drugim kierowcą Willem Powellem, w mistrzostwach Britcar („Race into the Night”) dla samochodów sportowych, turystycznych i produkcyjnych, na znanym z mokrej nawierzchni torze Brands Hatch.

„Kiedy wprowadzaliśmy BT62, przedstawialiśmy go jako najlepszy samochód torowy” – powiedział David. „Patrząc na niesamowitą historię nazwiska Brabham w Formule 1, czułem, że moim obowiązkiem jest przywrócenie mu dawnej świetności. Wtedy pomyśleliśmy: No tak, musimy się ścigać. Zwróciliśmy się do Goodyeara, przeprowadziliśmy test, wypróbowaliśmy opony F1 SuperSport i okazało się, że pasują idealnie. Równowaga między samochodem, oponą i kierowcą była dokładnie taka, jakiej potrzebowaliśmy, dlatego wygraliśmy.”

Asortyment opon Goodyear jest tak szeroki, że to naturalny wybór również dla drogowej wersji BT62 – BT62R. Ten samochód został zaprojektowany jako szczytowe osiągnięcie w swoim rodzaju – zachowuje równowagę pomiędzy doskonałymi osiągami na torze i komfortem codziennej jazdy na drogach, a jednocześnie utrzymuje wiele cech wspólnych z wersją wyścigową, mimo że jest dopuszczony do ruchu drogowego.

Ze względu na znaczne różnice między nawierzchnią i charakterystyką toru wyścigowego a ulicami miasta lub autostradami, opona musi być przygotowana na każdy z tych scenariuszy.

Tutaj do gry wkracza Goodyear Eagle F1 SuperSport RS jako idealne rozwiązanie. Opony te zaprojektowano tak, aby zapewniały osiągi pożądane przez entuzjastów jazdy po torze, a jednocześnie mogły pokonywać codziennie nawierzchnie, do których z reguły opony wyścigowe nie są przystosowane, co czyni je doskonałym dopełnieniem BT62R.

„Wyścigi są częścią DNA Goodyeara i Brabhama, więc jest to doskonała okazja do współpracy obu marek” – powiedział Ben Crawley, dyrektor ds. sportów motorowych w firmie Goodyear w Europie. „Gdy projektujemy opony do samochodów wyścigowych, powstają one na miarę, zgodnie ze specyfikacją zawodników. Gdy dostosowujemy konstrukcję do samochodu drogowo-torowego, takiego jak BT62R, nasze opony Eagle F1 SuperSport RS czerpią z wiedzy uzyskanej podczas wyścigów.”

Po ponad 50 latach od słynnego tytułu mistrzowskiego, zdobytego przez Sir Jacka na oponach Goodyear, David nie ukrywa, że chciałby, aby marka wystąpiła w Le Mans i ponownie sięgnęła po historyczne zwycięstwo. Ponieważ Goodyear jest już mocno zaangażowany w ten legendarny wyścig wytrzymałościowy jako wyłączny dostawca opon dla ultra-konkurencyjnej klasy LMP2, wielki sukces Brabhama i Goodyeara w sportach motorowych nie jest tylko marzeniem.

Kończąc, David powiedział: „Relacje między Goodyearem a moim ojcem oraz historia wyścigów  Brabham były bardzo ważnym elementem powstania samochodu BT62R. Przywrócenie tej nazwy i jej prestiżu dzięki temu, co robimy, wiele znaczy dla mnie i mojej rodziny. Szkoda, że nie było przy tym mojego ojca, ale jestem pewien, że byłby bardzo szczęśliwy. Współpraca Goodyear i Brabham Automotive na torze i na drogach jest dla nas niezwykle ważna.”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online Biuro prasowe
2024-11-28 | 20:10

VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online

VEHIS WRAZ Z NAJLEPSZYMI DEALERAMI BUDUJĄ STOCK SAMOCHODOWY DOSTĘPNY ONLINE VEHIS, platforma leasingowo-samochodowa oferująca samochody dealerskie wraz z szybkim finansowaniem, zwiększyła
Motoryzacja Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
2024-11-27 | 09:00

Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki

Koniec roku to tradycyjny okres wyprzedaży, także w salonach samochodowych. Dotyczy to również dealerów Mazdy w całej Polsce, u których na klientów czeka szeroka
Motoryzacja Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
2024-11-19 | 23:30

Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach

•           Wyprzedaż bestsellerów Toyoty z 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.