Lexus LS 600h L Landaulet
Z czym kojarzy się ślub? Na takie pytanie każda para młoda odpowie zapewne nieco inaczej. Dla większości osób nieodłącznym elementem radosnej ceremonii jest wyjątkowy samochód, który towarzyszy nowożeńcom w czasie specjalnego wieczoru. Niektóre śluby są jednak tak wystawne i wyjątkowe, że na jego potrzeby samochód zostaje przerobiony i staje się jedyną w swoim rodzaju, wyjątkową konstrukcją. Mowa o Lexusie LS 600h Landaulet przygotowanym z okazji ślubu księcia Monako w 2011 roku.
Od tego ślubu niebawem minie 10 lat. Impreza była tak wystawna, że na jej potrzeby, flagowa limuzyna Lexusa… straciła dach. W 2011 roku powstał jedyny w swoim rodzaju model LS 600h L Landaulet. Ten typ nadwozia jest wręcz skrojony pod potrzeby znanych i bogatych, a chyba zgodzicie się, że oba przymiotniki pasują do Alberta II – księcia Monako?
Belgijsko-japońskie przedsięwzięcie
Jedyny taki Lexus LS 600h L Landaulet został przygotowany dla księcia Alberta II we współpracy z belgijską firmą Carat Duchatelet. To przedsiębiorstwo od lat zajmuje się przystosowywaniem pojazdów do nietypowych wymagań, a w swoim portfolio ma przeróbki wielu aut na wersje opancerzone, offroadowe lub po prostu jeszcze bardziej luksusowe. Doświadczony belgijski partner przedsięwzięcia miał jednak twardy orzech do zgryzienia – z dużej, ponad 5-metrowej limuzyny należało wyciąć spory kawałek nadwozia. W tym projekcie z auta zniknęła lwia część dachu, a także słupek C, czyli ten, za pomocą którego dach łączy się z kufrem sedana. Na szczęście, sztywna i trwała konstrukcja Lexusa pozwoliła na taki zabieg bez większych problemów.
Auto stworzone, by paradować
Misją Lexusa LS 600h L w unikalnej wersji było przewiezienie młodej pary przez ulice Monako w niepowtarzalnym stylu – tak, by nowożeńcy mogli niespiesznie sunąć i pozdrawiać tłum. Można powiedzieć, że do tego zadania moc i inne parametry układu napędowego były aż na wyrost. W specjalnie przygotowanym Lexusie pozostawiono hybrydowy układ znany z seryjnego wozu. Oznacza to potężną, widlastą ósemkę o pojemności pięciu litrów i 445 KM mocy całkowitej uzyskiwanej przez hybrydowy system. Nowoczesny i mocny układ był również ekonomiczny. Dzięki wsparciu płynącemu z silnika elektrycznego, zadowalał się on umiarkowanymi ilościami benzyny, mogąc przy tym rozpędzić limuzynę do 100 km/h w czasie 6,3 sekundy.
Czasem słońce, czasem deszcz
W tym konkretnym egzemplarzu na pierwszym miejscu była jednak nienaganna prezencja, elegancja i otwarte nadwozie, z którego książę Albert II mógł pozdrawiać mieszkańców Monako. Jak przy okazji każdej ceremonii, wszyscy liczyli na korzystną pogodę i choć ta rzeczywiście dopisała, ewentualny deszcz nie mógłby pokrzyżować planów rodziny królewskiej. Inżynierowie pracujący nad tym wyjątkowym projektem przygotowali więc szklany dach w formie nakładanej kopuły, który umożliwiał zakrycie przedziału pasażerskiego w taki sposób, by młoda para nie była odgrodzona od tłumu. Pod przeszkloną osłoną nie byłoby mowy o prywatności, a nowożeńcy dojechaliby na miejsce nie moknąc. Dbałość o detale i Lexus to oczywiste połączenie.
2 000 godzin pracy
Proces przekształcenia Lexusa LS 600h L w wersję Landaulet nie był ani prosty, ani szybki. Pracujący przy nim inżynierowie i mechanicy poświęcili na tę metamorfozę w sumie ponad 2 000 godzin. To wyjątkowe wyzwanie wymagało całego sztabu doświadczonych rzemieślników i zostało dokładnie udokumentowane. Lexus wykorzystał je, by stworzyć serię filmów, które możemy oglądać dziś na YouTube. Te materiały zdradzają, że przemiana limuzyny w półotwarty, reprezentacyjny kabriolet wiązała się z ogromnym nakładem pracy i daleko idącymi przeróbkami. Na potrzeby projektu Lexus został rozebrany do gołej blachy.
Ślub księcia Monako to bez wątpienia medialne wydarzenie i ogromne logistyczne wyzwanie. Jedyny w swoim rodzaju Lexus LS 600h Landaulet był motoryzacyjnym gwoździem programu, ale zdecydowanie nie jedynym Lexusem w ślubnej flocie. W orszaku księcia znalazło się również miejsce dla sześciu standardowych Lexusów LS 600h L. Wybór nie dziwi. Prestiż, niezawodność i dbałość o detale zapewniają Lexusowi miejsce u boku prawdziwie królewskich osobistości.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.