Lexus z rekordową sprzedażą w USA. To najwyższy wynik w historii
Amerykański oddział Lexusa podzielił się wynikami sprzedaży w marcu. Miesięczny rezultat japońskiej marki okazał się najwyższy w historii jej obecności w Stanach Zjednoczonych. Marzec zamknął też wyjątkowo udany kwartał dla Lexusa w USA. Świetną sprzedaż napędzają SUV-y oraz nowy Lexus IS.
Ogromne wzrosty
W marcu 2021 roku do klientów w Stanach Zjednoczonych trafiło dokładnie 33 186 Lexusów. Taki wynik oznacza wzrost o 104,7% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. To najwyższy miesięczny rezultat w ponad 30-letniej historii Lexusa USA. Uwagę zwracają również wyniki japońskiej marki w większej skali. W pierwszych trzech miesiącach 2021 roku za oceanem sprzedano 74 253 aut ze znaczkiem Lexusa (o ponad 35% więcej niż w pierwszym kwartale 2020 roku). Tylko raz w historii amerykański oddział Lexusa zanotował lepszy wynik kwartalny.
SUV-y górą, IS ze świetnym rezultatem
Z 33 186 Lexusów sprzedanych w marcu w USA 25 003 stanowiły SUV-y i crossovery. Najchętniej wybieranym modelem był niezmiennie SUV RX (12 950 egzemplarzy), za którym znalazły się kolejno nieco mniejszy NX (6 466 sztuk) i sedan ES (4 664). Świetnym wynikom Lexusa sprzyjała sprzedaż odświeżonych modeli. Mowa przede wszystkim o nowym sedanie IS, który zanotował wynik o prawie 165% wyższy niż w tym samym okresie rok wcześniej oraz flagowym Lexusie LS (+139,2%). Sporym zainteresowaniem cieszył się też oparty na ramie GX, którego sprzedaż rok do roku wzrosła w marcu o 137,7%.
Jak trwoga to do salonu Lexusa
Najnowsze wyniki w USA tylko potwierdzają, że Lexus wyjątkowo dobrze radzi sobie z kryzysem wywołanym przez pandemię koronawirusa. W 2020 roku japoński producent awansował na drugie miejsce w zestawieniu najpopularniejszych marek premium w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż Lexusa w ubiegłym roku spadła na amerykańskim rynku o 7,7%, co można określić świetnym wynikiem na tle najważniejszych konkurentów, którzy tracili wyraźnie więcej. Jeszcze lepiej japońska marka poradziła sobie w Chinach. Tam w 2020 roku Lexus sprzedał o 11% aut więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie na polskie drogi wyjechało prawie 17% Lexusów więcej w porównaniu z 2019 rokiem.
85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
Europejska premiera Mazdy CX-80
Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie
Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.
Edukacja
Do Polski z Ukrainy uciekło nawet 70 tys. Romów. Ich sytuacja po ponad dwóch latach nadal pozostaje trudna
Mniejszość romska w Polsce liczy ok. 30 tys. osób, po wybuchu wojny za wschodnią granicą mogła się zwiększyć do nawet 100 tys. na skutek napływu uchodźców z Ukrainy. Jak wskazuje Fundacja w Stronę Dialogu, uchodźcy romskiego pochodzenia nie byli chętnie przyjmowani w punktach recepcyjnych, a na traumę spowodowaną agresją Rosji nałożyły się bieda, wykluczenie społeczne i traktowanie jak uchodźców drugiej kategorii. Przez dwa lata w tym zakresie niewiele się zmieniło, dlatego fundacja zaapelowała do rządu i Rzecznika Praw Obywatelskich o zajęcie się problemami Romów z Ukrainy, w szczególności w zakresie zakwaterowania, edukacji i miejsc pracy.
Transport
Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
Branża paliwowa dobrze poradziła sobie z zawirowaniami, które przez ostatnie dwa lata wpływały na polski rynek. Wciąż jednak kwestia bezpieczeństwa paliwowego wymaga dużego wysiłku. Wśród priorytetowych zadań stojących przed sektorem i rządem jest rozbudowa infrastruktury paliwowej, szczególnie nowych mocy magazynowych, ale też kolei i morskich terminali – wskazują eksperci POPiHN. Wyzwaniem w kolejnych latach będzie także zielona transformacja oparta m.in. na elektryfikacji transportu i paliwach alternatywnych, która – w opinii ekspertów – wymaga w Polsce znacznego przyspieszenia.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.