Komunikaty PR

Liczba serwisów samochodowych zrzeszonych w konceptach sieciowych wciąż rośnie.

2022-04-14  |  13:30

Dynamiczna sytuacja rynkowa oraz rosnące oczekiwania współczesnego klienta wymagają od właścicieli serwisów samochodowych stałego podnoszenia jakości świadczonych usług. Przystąpienie do rosnących na znaczeniu konceptów sieciowych może być gwarancją otrzymania odpowiedniego wsparcia, zarówno w kontekście szerokiej oferty produktowej, jak również zaplecza technologicznego oraz marketingowego. 

Koncepty warsztatowe sukcesywnie zyskują na popularności. Europejskim liderem jest Norwegia, w której do sieci warsztatowych należy 88% wszystkich autoserwisów[1]. W Niemczech, Francji, Włoszech oraz Szwecji ponad połowa wszystkich serwisów zrzeszona jest w sieciach warsztatowych[2]. W przypadku Polski, do konceptów sieciowych przynależy już 1/3 wszystkich warsztatów[3].

Warto zwrócić uwagę, iż w 2012 roku w Europie do konceptów sieciowych należało 60 tys. serwisów. Dziś liczba ta przekracza 75 tysięcy[4]. Co więcej, w ciągu ostatnich 10 lat liczba aktywnych sieci warsztatowych wzrosła aż o 30% i według prognoz w kolejnych latach będzie ich jeszcze więcej[5].

Po ponad 20 latach doświadczenia udało nam się zbudować koncept sieciowy, który z roku na rok rozwija się i zyskuje coraz większe zaufanie wśród serwisów samochodowych, które chcą pracować pod wspólnym logiem - mówi Marta Ciesielska – kierownik działu sieci serwisowych Q Service Castrol.

Przynależność do sieci korzyścią dla serwisów

Współpraca warsztatów z sieciami autoserwisów wiąże się z wieloma korzyściami. Oferta konceptów sieciowych skoncentrowana jest nie tylko na aspekcie produktowym, ale również inwestycyjnym oraz w zakresie wsparcia prawnego. 

Warsztaty, które znają markę Q Service Castrol, oprócz wsparcia sprzedaży, cenią ją również za bardzo szeroką gamę usług i produktów. Do sieci przynależy już 31% wszystkich serwisów niezależnych - podkreśla Leszek Radzikowski – dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol.

Niezależne sieci reagują na zmieniające się trendy rynkowe

Oprócz współpracy ze sprawdzonymi i cenionymi dostawcami, którzy zapewniają serwisom samochodowym najlepsze technologie oraz systemy gwarancyjne, właściciele warsztatów samochodowych mogą również liczyć na wsparcie w zakresie e-commerce, edukacji konsumentów, jak również kompleksowej obsługi klientów flotowych.

Dzisiejszy klient wymaga od serwisu samochodowego internetowej rezerwacji wizyty i tego rodzaju usługa stała się już standardem w kontekście konceptów sieciowych. Innym trendem jest również „abonamentowy” styl życia – konsument często nie kupuje już samochodu, ale go wynajmuje. Często to nie kierowca decyduje, gdzie samochód jest naprawiany, ale jego właściciel. Dlatego też Q Service Castrol dąży do jak najlepszejwspółpracy z klientem flotowym – zaznacza Wojciech Twaróg – Członek Zarządu Inter Cars S.A., dyrektor sprzedaży i marketingu. 

Przygotowani na elektromobilność

Rosnąca liczba samochodów o napędzie elektrycznym powoduje, że pracownicy warsztatów muszą nauczyć się ich naprawy. Serwisy, które działają w ramach konceptów warsztatowych, otrzymują duże wsparcie w tym zakresie, najczęściej w postaci szkoleń dotyczących kompleksowej naprawy aut bezemisyjnych.

Sieć Q Service Castrol współpracuje z partnerami, którzy tak naprawdę “tworzą” samochody elektryczne, mają więc ogromną wiedzę w tym zakresie, a warsztaty zrzeszone w sieci poprzez partnerstwo mogą swobodnie z niej czerpać – dodaje Szymon Sabat, marketing manager CEE w firmie Castrol.


[1] Źródło: Wolk After Sales Experts.

[2] Źrodło: Wolk After Sales Experts.

[3] Źródło: Wolk After Sales Experts.

[4] Źródło: Wolk After Sales Experts.

[5] Źródło: Wolk After Sales Experts

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.