Logistyka Goodyear przed wyścigiem Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
W setną edycję wyścigu w Le Mans, uważanego za najbardziej wymagający logistycznie w kalendarzu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), Goodyear - wyłączny dostawca opon dla kategorii LMP2 – odda do dyspozycji startującym zespołom ponad 2500 opon, a także wsparcie 65 swoich inżynierów i techników, wliczając w to tysiące godzin przygotowań poprzedzających start imprezy.
Jubileuszowy, setny wyścig Le Mans odbędzie się już 10-11 czerwca. Ze wszystkich siedmiu wyścigów WEC w sezonie, to właśnie Le Mans wymaga najwięcej planowania i zasobów. Każdy zespół potrzebuje bardziej zaawansowanych przygotowań, by potem bezawaryjnie przepracować na torze 24 godziny. Punktem odniesienia może być tutaj wynik teamu Jota, który w drodze po zwycięstwo w 2022 roku pokonał aż 369 okrążeń (5028 km), czyli dystans ponad 16 wyścigów Grand Prix Formuły 1.
„Le Mans to największe przedsięwzięcie sezonu, dlatego przygotowania do tego wyścigu rozpoczynają z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. Ponieważ na torze wystąpi więcej załóg niż podczas typowego wydarzenia z serii WEC – we francuskim klasyku wystartują także zespoły z European Le Mans Series (ELMS) - nasi inżynierowie muszą zmierzyć się z większymi wymaganiami. Ale dzięki pasji do wyścigów w zespole Goodyear, jesteśmy w stanie wciąż dostarczać innowacje,” wyjaśnił Ben Crawley, dyrektor Goodyear ds. sportów motorowych w regionie EMEA.
Opony Goodyear dla startujących zespołów zostaną przetransportowane do Le Mans z niemieckiego zakładu produkcyjnego w Hanau w 10 ciężarówkach. Każdy zespół otrzymuje sześć kompletów opon typu slick na trening i 14 kompletów na wyścig i kwalifikacje. Liczba opon na mokrą nawierzchnię jest nieograniczona. Do każdego zespołu przydzielani są dedykowani inżynierowie Goodyear, którzy doradzają zawodnikom w zakresie najlepszych ustawień i udzielają wskazówek dotyczących strategii wyścigowej. Często pracują z tym samym zespołem przez cały sezon.
„Nasz cały team złożony z montażystów opon, inżynierów i ekipy wsparcia technicznego pracuje w harmonii, aby każde wydarzenie zakończyło się sukcesem operacyjnym. Jeśli chodzi o Le Mans jesteśmy gotowi na wszystko,” dodał B. Crawley.
W ciągu ostatnich kilku sezonów Goodyear pracował nad zmniejszeniem ogólnej liczby opon zużywanych podczas każdego wyścigowego weekendu FIA WEC. Udało się to osiągnąć dzięki rozszerzeniu zakresu zastosowań opon na mokrą i śliską nawierzchnię. Dużym wsparciem tutaj była wiedza wyniesiona z projektowania i rozwoju wielokrotnie nagradzanej gamy opon drogowych Goodyeara, które są przystosowane do jazdy w pełnym zakresie warunków pogodowych letnich, zimowych i całorocznych.
Wsparcie na padoku: działania przez całą dobę
Już na tydzień przed wyścigiem inżynierowie Goodyeara przygotowują strefy montażowe w padoku. Praca nie kończy się, gdy opony docierają na tor. Dedykowana grupa techników Goodyeara serwisuje opony przez całą dobę, aby zapewnić zespołom przydzielone zestawy na czas, gotowe do kontroli i ostatecznego napompowania.
Następnie opony są przewożone do warsztatów w wersji gotowej do montażu w samochodach. Inżynierowie Goodyear wnikliwie analizują także wybrane partie zużytych opon, a zebrane dane służą dalszemu doskonaleniu ich osiągów.
Każda opona wyścigowa Goodyeara jest wyposażona w najnowszą technologię identyfikacji radiowej (RFID), która śledzi jej zużycie. Takie rozwiązanie pomaga kontrolować jakość i zapewnia, że opony znajdują się we właściwym miejscu we właściwym czasie. Goodyear jest pierwszym producentem opon, który wprowadził technologię RFID do sportów motorowych w 2008 roku.
Zaangażowanie producenta opon w tegoroczny wyścig Le Mans ma podwójny wymiar, a to za sprawą projektu Garage 56, który jest wspólnym dziełem NASCAR, Goodyeara, Hendrick Motorsport i Chevroleta. Projekt Garage 56 wymagał specjalnego programu rozwoju opon, który połączy doświadczenie Goodyeara w wyścigach długodystansowych i NASCAR.
Prace rozwojowe dla Garage 56 odbywały się na dwóch kontynentach z udziałem wielu zespołów inżynierów. W trakcie 10 testów, przeprowadzonych w ciągu ostatnich 12 miesięcy przygotowań do Le Mans, zespół przejechał prawie 10 000 km.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.