Komunikaty PR

Logistyka Goodyear przed wyścigiem Le Mans

2023-05-26  |  11:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.27 MB )

W setną edycję wyścigu w Le Mans, uważanego za najbardziej wymagający logistycznie w kalendarzu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC),  Goodyear - wyłączny dostawca opon dla kategorii LMP2 – odda do dyspozycji startującym zespołom ponad 2500 opon, a także wsparcie 65 swoich inżynierów i techników, wliczając w to tysiące godzin przygotowań poprzedzających start imprezy.

Jubileuszowy, setny wyścig Le Mans odbędzie się już 10-11 czerwca. Ze wszystkich siedmiu wyścigów WEC w sezonie, to właśnie Le Mans wymaga najwięcej planowania i zasobów. Każdy zespół potrzebuje bardziej zaawansowanych przygotowań, by potem bezawaryjnie przepracować na torze 24 godziny. Punktem odniesienia może być tutaj wynik teamu Jota, który w drodze po zwycięstwo w 2022 roku pokonał aż 369 okrążeń (5028 km), czyli dystans ponad 16 wyścigów Grand Prix Formuły 1.

„Le Mans to największe przedsięwzięcie sezonu, dlatego przygotowania do tego wyścigu rozpoczynają z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. Ponieważ na torze wystąpi więcej załóg niż podczas typowego wydarzenia z serii WEC – we francuskim klasyku wystartują także zespoły z European Le Mans Series (ELMS) - nasi inżynierowie muszą zmierzyć się z większymi wymaganiami. Ale dzięki pasji do wyścigów w zespole Goodyear, jesteśmy w stanie wciąż dostarczać innowacje,” wyjaśnił Ben Crawley, dyrektor Goodyear ds. sportów motorowych w regionie EMEA.

Opony Goodyear dla startujących zespołów zostaną przetransportowane do Le Mans z niemieckiego zakładu produkcyjnego w Hanau w 10 ciężarówkach. Każdy zespół otrzymuje sześć kompletów opon typu slick na trening i 14 kompletów na wyścig i kwalifikacje. Liczba opon na mokrą nawierzchnię jest nieograniczona. Do każdego zespołu przydzielani są dedykowani inżynierowie Goodyear, którzy doradzają zawodnikom w zakresie najlepszych ustawień i udzielają wskazówek dotyczących strategii wyścigowej. Często pracują z tym samym zespołem przez cały sezon.

„Nasz cały team złożony z montażystów opon, inżynierów i ekipy wsparcia technicznego pracuje w harmonii, aby każde wydarzenie zakończyło się sukcesem operacyjnym. Jeśli chodzi o Le Mans jesteśmy gotowi na wszystko,” dodał B. Crawley.

W ciągu ostatnich kilku sezonów Goodyear pracował nad zmniejszeniem ogólnej liczby opon zużywanych podczas każdego wyścigowego weekendu FIA WEC. Udało się to osiągnąć dzięki rozszerzeniu zakresu zastosowań opon na mokrą i śliską nawierzchnię. Dużym wsparciem tutaj była wiedza wyniesiona z projektowania i rozwoju wielokrotnie nagradzanej gamy opon drogowych Goodyeara, które są przystosowane do jazdy w pełnym zakresie warunków pogodowych letnich, zimowych i całorocznych. 

Wsparcie na padoku: działania przez całą dobę

Już na tydzień przed wyścigiem inżynierowie Goodyeara przygotowują strefy montażowe w padoku. Praca nie kończy się, gdy opony docierają na tor. Dedykowana grupa techników Goodyeara serwisuje opony przez całą dobę, aby zapewnić zespołom przydzielone zestawy na czas, gotowe do kontroli i ostatecznego napompowania.

Następnie opony są przewożone do warsztatów w wersji gotowej do montażu w samochodach. Inżynierowie Goodyear wnikliwie analizują także wybrane partie zużytych opon, a zebrane dane służą dalszemu doskonaleniu ich osiągów.

Każda opona wyścigowa Goodyeara jest wyposażona w najnowszą technologię identyfikacji radiowej (RFID), która śledzi jej zużycie. Takie rozwiązanie pomaga kontrolować jakość i zapewnia, że opony znajdują się we właściwym miejscu we właściwym czasie. Goodyear jest pierwszym producentem opon, który wprowadził technologię RFID do sportów motorowych w 2008 roku.

Zaangażowanie producenta opon w tegoroczny wyścig Le Mans ma podwójny wymiar, a to za sprawą projektu Garage 56, który jest wspólnym dziełem NASCAR, Goodyeara, Hendrick Motorsport i Chevroleta. Projekt Garage 56 wymagał specjalnego programu rozwoju opon, który połączy doświadczenie Goodyeara w wyścigach długodystansowych i NASCAR.

Prace rozwojowe dla Garage 56 odbywały się na dwóch kontynentach z udziałem wielu zespołów inżynierów. W trakcie 10 testów, przeprowadzonych w ciągu ostatnich 12 miesięcy przygotowań do Le Mans, zespół przejechał prawie 10 000 km.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.