Maserati GranTurismo 2023 pojedzie na specjalnych oponach UUHP Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Sportowe osiągi, luksus i komfort to podstawowe cechy wyróżniające nowy model Maserati GranTurismo 2023. Pojazd będzie dostępny w konfiguracji V6 twin-turbo z dwoma różnymi poziomami osiągów. Dopełnieniem mocnego charakteru auta będą specjalne opony UUHP Goodyear Eagle F1 SuperSport, które opracowano w ścisłej współpracy z włoskim producentem luksusowych samochodów sportowych oraz z wykorzystaniem metody wirtualnej symulacji.
Opony Eagle F1 SuperSport przeznaczone dla nowego modelu Maserati będą oznaczone symbolem MGT, który potwierdza, że zostały opracowane specjalnie dla włoskiej marki. Ogumienie Goodyear będzie dostępne w dwóch rozmiarach: 265/30ZR20 (94Y) XL MGT na przód i 295/30ZR21 (102Y) XL MGT na tył.
Opona opracowana przy użyciu wirtualnej symulacji
Unikalny charakter nowego modelu Maserati GranTurismo wymagał specjalnych opon. Aby sprostać tym oczekiwaniom Goodyear ściśle współpracował z włoskim producentem aut, wykorzystując w procesie projektowania opon wirtualną symulację. Symulacja pomaga zmniejszyć liczbę wymaganych prototypów opon, dzięki czemu proces rozwoju modeli o wysokich osiągach jest bardziej zrównoważony. Wirtualna metoda badawczo-rozwojowa pozwala również obniżyć koszty i zwiększa wydajność.
Goodyear był jednym z pierwszych producentów, który zastosował wirtualną symulację w procesie projektowania opon. Obecnie jest ona integralną częścią procesu opracowywania opon drogowych i torowych.
Jak to wygląda w praktyce? Zamiast wykorzystywać surowce do produkcji małych partii prototypowych opon, zaawansowane modele opon są tworzone w wirtualnym świecie, w którym można obliczyć tysiące permutacji i eksperymentować w symulatorze, oszczędzając na kosztach logistycznych związanych z tradycyjnymi testami.
„Obserwowanie rozwoju opony na potrzeby Maserati GranTurismo było ekscytującym doświadczeniem. Symulacja to obecnie integralna część naszych badań i rozwoju. Działania te miały kluczowe znaczenie dla określenia celów dla opon i pojazdów, zawężenia zakresu projektowania opon i zmniejszenia liczby fizycznych prototypów. Goodyear jest zaangażowany we wdrażanie nowych technologii i metod. Ten projekt z Maserati to studium przypadku tego, czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości,” wyjaśnił Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. opon osobowych na pierwsze wyposażenie.
„Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Goodyearem. Niestandardowe opony Eagle F1 SuperSport doskonale pasują do naszego nowego modelu GranTurismo, a rozwój opon przy użyciu wirtualnej symulacji był bardzo pomocny i ułatwił pracę zespołom badawczo-rozwojowymi obu stron,” dodał Stefano Sangermano, główny inżynier Maserati.
Linia opon Goodyear Eagle F1 SuperSport jest przeznaczona do ultra mocnych samochodów drogowych i torowych, którym zapewnia doskonały poziom osiągów. Opony z tej serii bazują na tej samej technologii rozwoju, co produkty wyścigowe wykorzystywane w najbardziej prestiżowych imprezach na świecie, w tym m.in. w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Pozyskane podczas zmagań na torze dane i informacje zwrotne od zespołów pomagają przy tworzeniu drogowej gamy Eagle F1 SuperSport, która oferuje kierowcom doskonałą przyczepność, prowadzenie i stabilność na suchej oraz mokrej nawierzchni.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.