Maserati GranTurismo 2023 pojedzie na specjalnych oponach UUHP Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Sportowe osiągi, luksus i komfort to podstawowe cechy wyróżniające nowy model Maserati GranTurismo 2023. Pojazd będzie dostępny w konfiguracji V6 twin-turbo z dwoma różnymi poziomami osiągów. Dopełnieniem mocnego charakteru auta będą specjalne opony UUHP Goodyear Eagle F1 SuperSport, które opracowano w ścisłej współpracy z włoskim producentem luksusowych samochodów sportowych oraz z wykorzystaniem metody wirtualnej symulacji.
Opony Eagle F1 SuperSport przeznaczone dla nowego modelu Maserati będą oznaczone symbolem MGT, który potwierdza, że zostały opracowane specjalnie dla włoskiej marki. Ogumienie Goodyear będzie dostępne w dwóch rozmiarach: 265/30ZR20 (94Y) XL MGT na przód i 295/30ZR21 (102Y) XL MGT na tył.
Opona opracowana przy użyciu wirtualnej symulacji
Unikalny charakter nowego modelu Maserati GranTurismo wymagał specjalnych opon. Aby sprostać tym oczekiwaniom Goodyear ściśle współpracował z włoskim producentem aut, wykorzystując w procesie projektowania opon wirtualną symulację. Symulacja pomaga zmniejszyć liczbę wymaganych prototypów opon, dzięki czemu proces rozwoju modeli o wysokich osiągach jest bardziej zrównoważony. Wirtualna metoda badawczo-rozwojowa pozwala również obniżyć koszty i zwiększa wydajność.
Goodyear był jednym z pierwszych producentów, który zastosował wirtualną symulację w procesie projektowania opon. Obecnie jest ona integralną częścią procesu opracowywania opon drogowych i torowych.
Jak to wygląda w praktyce? Zamiast wykorzystywać surowce do produkcji małych partii prototypowych opon, zaawansowane modele opon są tworzone w wirtualnym świecie, w którym można obliczyć tysiące permutacji i eksperymentować w symulatorze, oszczędzając na kosztach logistycznych związanych z tradycyjnymi testami.
„Obserwowanie rozwoju opony na potrzeby Maserati GranTurismo było ekscytującym doświadczeniem. Symulacja to obecnie integralna część naszych badań i rozwoju. Działania te miały kluczowe znaczenie dla określenia celów dla opon i pojazdów, zawężenia zakresu projektowania opon i zmniejszenia liczby fizycznych prototypów. Goodyear jest zaangażowany we wdrażanie nowych technologii i metod. Ten projekt z Maserati to studium przypadku tego, czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości,” wyjaśnił Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. opon osobowych na pierwsze wyposażenie.
„Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Goodyearem. Niestandardowe opony Eagle F1 SuperSport doskonale pasują do naszego nowego modelu GranTurismo, a rozwój opon przy użyciu wirtualnej symulacji był bardzo pomocny i ułatwił pracę zespołom badawczo-rozwojowymi obu stron,” dodał Stefano Sangermano, główny inżynier Maserati.
Linia opon Goodyear Eagle F1 SuperSport jest przeznaczona do ultra mocnych samochodów drogowych i torowych, którym zapewnia doskonały poziom osiągów. Opony z tej serii bazują na tej samej technologii rozwoju, co produkty wyścigowe wykorzystywane w najbardziej prestiżowych imprezach na świecie, w tym m.in. w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Pozyskane podczas zmagań na torze dane i informacje zwrotne od zespołów pomagają przy tworzeniu drogowej gamy Eagle F1 SuperSport, która oferuje kierowcom doskonałą przyczepność, prowadzenie i stabilność na suchej oraz mokrej nawierzchni.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.