Miasta przyjazne kierowcom – najnowsze wyniki rankingu 2022
Oponeo wraz z aplikacją Yanosik po raz kolejny wzięło pod lupę największe miasta w Polsce, sprawdzając, które z nich zasługuje by nazwać je miastem najbardziej przyjaznym kierowcom. Tegoroczna odsłona różni się jednak od poprzednich, jest interaktywna i pozwala na wygodne porównanie ze sobą danych z różnych miast oraz poprzednich edycji.
Mała liczba kolizji w przeliczeniu na 1000 mieszkańców, płynność i dynamika jazdy po mieście czy też niskie koszty eksploatacyjne samochodu – to tylko część wymagań, które należało spełnić, aby móc znaleźć się na szczycie lub w czołówce rankingu. Sprawdzane były też inne, ważne aspekty dla kierujących, takie jak infrastruktura dla samochodów elektrycznych, system carsharingu czy abonamenty i ulgi parkingowe. W poszczególnych kategoriach przyznawane były punkty, które finalnie składały się na końcową ocenę miasta.
Nowa forma rankingu, nowe możliwości
Gdańsk i Częstochowa to bezapelacyjni zwycięzcy tegorocznej edycji, nie w każdym jednak rankingu zajmowały tę samą pozycję. Najnowsza struktura rankingu Oponeo daje możliwość porównywania ze sobą najnowszych wyników poszczególnych miast z ich wynikami w poprzednich edycjach. Dzięki temu można nie tylko poznać mocne i słabe strony polskich aglomeracji, ale również zyskać obraz, jak na przestrzeni lat zmieniała się infrastruktura samochodowa w Polsce.
Kto zyskał, a kto stracił?
Jak pokazują wyniki rankingu, Warszawa z roku na rok staje się miastem coraz bardziej przyjaznym kierowcom. Pozycja stolicy w tegorocznej klasyfikacji generalnej znacząco się poprawiała. Z drugiej strony trwająca od czterech lat zwycięska passa Lublina została przerwana i z samego szczytu rankingu, miasto spadło na przedostatnią lokatę.
Pełen ranking dostępny jest na dedykowanej stronie: https://www.oponeo.pl/ranking-miast-przyjaznych-kierowcom.
OPONEO.PL
Grupa OPONEO.PL to internetowy dystrybutor opon i felg, którego początki istnienia sięgają roku 1999. Od wielu lat utrzymuje pozycję lidera na rynku internetowej sprzedaży opon w Polsce. Od września 2007 roku spółka notowana jest na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW).
Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów
Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.