Miasta rozwijają się - co dalej z zieloną mobilnością?
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Nasze miasta się zmieniają. Stają się inteligentniejsze, ludzie przemieszczają się w inny sposób i zastanawiają się nad wpływem swojego życia na środowisko. Oznacza to, że miasto ewoluuje, a przyjazna dla klimatu mobilność już teraz odgrywa ogromną rolę w tej transformacji. Niezależnie od tego, czy mieszkańcy korzystają z rozwiązań mikromobilności, takich jak skutery i rowery elektryczne, czy też wybierają autobus elektryczny, aby dojechać do pracy, w miastach na całym świecie zachodzi wyraźna zmiana.
Elektryfikacja autobusów to trend, który został zauważony przez wiele miast i producentów OEM, a dodatkowo jest napędzany przez przepisy VECTO dotyczące emisji spalin. Jest to z zadowoleniem przyjmowane przez mieszkańców po tym, jak pandemia rzuciła światło na lokalne zanieczyszczenia w miastach. Analiza 49 brytyjskich miast w 2020 roku wykazała, że chociaż wiosenna blokada obniżyła poziom NO2 średnio o 38%, 80% z tych miast powróciło do poziomu zanieczyszczenia sprzed pandemii.
Połączony i elektryczny transport publiczny odgrywa dużą rolę w ewolucji miast w całej Europie. Wiele miast już eksploatuje autobusy z napędem elektrycznym na baterie i ogniwa paliwowe, ale co dalej z ekologiczną mobilnością?
Przyszłość jest autonomiczna
Trwają testy autonomicznych i półautonomicznych autobusów, aby przenieść e-mobilność na wyższy poziom. Na całym świecie Goodyear jest zaangażowany w szereg różnych projektów badawczych z udziałem tych pojazdów. Ważne jest, aby przestudiować obszary eksploatacji i konserwacji, którymi należy się zająć w przypadku tych pojazdów elektrycznych – w tym także możliwe opcje rozwoju technologii oponiarskich.
W centrum Luksemburga firma wyposażyła trzy w pełni elektryczne, samojezdne autobusy wahadłowe w inteligentne opony, aby lepiej połączyć obszary handlowe wokół miasta. Opony w każdym autobusie są wyposażone w czujniki zbierające dane operacyjne, które są następnie wykorzystywane przez inżynierów i naukowców Goodyear do tworzenia map konserwacji predykcyjnej i innych korzyści.
Nawet teraz technologia ta jest wdrażana w celu wsparcia przejścia do zaawansowanego transportu elektrycznego. W związku z tym istnieją dwie podstawowe kwestie dotyczące autobusów elektrycznych. Pierwszą z nich jest zasięg.
Minimalizacja przerw na ładowanie
Aby system transportu miejskiego działał wydajnie, zasięg autobusu elektrycznego musi być przewidywalny, a im więcej kilometrów może przejechać jeden autobus, tym więcej osób może obsłużyć bez opóźnień. Opony odgrywają tu dużą rolę, ponieważ nawet niewielki spadek ciśnienia w oponach może zmniejszyć zasięg ciężkiego pojazdu, takiego jak autobus. Opory toczenia opon również mogą mieć wpływ na całkowity zasięg pojazdu. Aby zmaksymalizować zasięg, Goodyar przeprowadził testy z użyciem opon o niskich oporach toczenia w różnych autobusach. Tego rodzaju opony są korzystne nie tylko dla pojazdów elektrycznych, ale także dla tych napędzanych silnikiem spalinowym, ponieważ pomagają osiągnąć cele VECTO.
Im więcej energii musi zużyć pojazd elektryczny, aby obrócić koła, tym więcej energii zużyje jego akumulator. Zarówno opona, jak i nawierzchnia drogi mogą pozytywnie lub negatywnie wpływać na opory toczenia. Może to wydawać się nieistotne w przypadku pojedynczej podróży autobusem, ale zmniejszając opory toczenia w całej flocie autobusów poruszających się po mieście, zaoszczędzone kilometry szybko się sumują.
Powrót autobusu do zajezdni na doładowanie to idealny moment, aby sprawdzić ciśnienie w oponach. To zadanie jest proste dzięki wielokrotnie nagradzanej technologii, czytnikowi najazdowemu Goodyear Drive-Over-Reader, który automatycznie sprawdza ciśnienie i stan opon, a następnie przekazuje informacje do menedżera floty. Dzięki temu żaden autobus nie opuści zajezdni z niedopompowanymi oponami, co może mieć wpływ na zasięg lub, co gorsza, powodować opóźnienia dla pasażerów.
Odpowiednie ciśnienie i niskie opory toczenia mogą również poprawić inną kwestię związaną z transportem elektrycznym: hałas.
Zmniejszenie zanieczyszczenia hałasem
Bez hałasu pochodzącego z silnika spalinowego, jedynym hałasem wytwarzanym przez autobus elektryczny jest ten powstający z wyniku jego kontaktu z drogą. Opony o niższych oporach toczenia będą generować mniejszy hałas niż standardowe opony autobusowe. Jest to korzystne nie tylko dla pasażerów, ale także dla pieszych i mieszkańców miasta.
Technologia oponiarska również szybko się rozwija. Patrząc na sposób działania tradycyjnych opon – dźwięk rozchodzi się w pustej przestrzeni wypełnionej powietrzem – konstrukcje bez powietrza, takie jak Goodyear DURAWEB, mogą również pozytywnie wpływać na środowisko miejskie. Nie tylko zmniejszają one hałas na drodze – oponie nie wymagającej powietrza nie zagrażają przebicia. Poprawia to dyspozycyjność flot.
Autobusy elektryczne są istotną częścią tej ewolucji, a prognozy firmy Interact Analysis wskazują, że około 40% nowych autobusów miejskich w Europie w 2025 roku będzie zasilanych bateriami elektrycznymi. Możemy oczekiwać, że w nadchodzących latach nasze miasta staną się bardziej ekologiczne, czyste i inteligentne.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.